Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10
31
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Primul Subaru - Forester SG9 MT
« Last post by Epurus on October 22, 2025, 10:34:29 AM »
Ma mai uit cand ma duc pe acolo dar pana acum nu cred ca am vazut-o (ca lucrez de noapte). Pe moment am luat pauza de la birou/masina, ca a venit copilul.  8)


Am curatat intercoolerul (pana vine cel de pe STI-ul 2012+). Mai mi-au venit niste piese.
  • Jante pentru vara (trebuie revopsite) - Rays Gramlights 57S 17x7.5, ET38 - 8.4kg bucata, rotary cast (flow formed)
  • Radiatorul (ma uitam la colegul andrei0241, ca si-a luat radiator Turboworks, si am zis sa musc si eu)
  • anvelope de iarna sa o pot folosi iarna asta (Bridgestone LM005 215.55.17)
  • random garnituri si scoop-ul de STI
  • luna viitoare ajunge la tinichigiu pentru pragul de la sofer; am vazut ca si aripa e usor indoita, si am luat si sectiunea aia

32
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Sese on October 21, 2025, 22:10:21 PM »
Eu am una, 45.000 km.
Doua filtre de habitaclu si cauciucuri de iarna.

O incarc de la panouri, n-am mai bagat benzina din 2021.

Nu-mi mai iau benzina cat oi trai.



33
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by MihaiFlorescu on October 21, 2025, 20:45:31 PM »
Nu am zis ca exista alegere corecta sau gresita. Desigur ca au locul lor aceste masini electrice. Spuneam doar ca unii fac o alegere pentru motivele gresite sau cu argumentele gresite. Vorbesc concret de oameni care cauta masina noua si vor sa o tina 7-8 ani fara mari reparatii si cred ca la electrice doar schimba filtrul de polen si ii pun lichid de parbriz pe intreaga durata de exploatare.
34
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Muttley on October 21, 2025, 17:43:32 PM »
Astea nu prea sunt servisabile deloc. Ma mir c-a reusit sa desfaca complet puntea, desi n-a aratat. Unele chestii-s pressfit acolo, mai ales la racirea statorului.
Rulmentii cu bile de pe arborele motor vad pana la 15 mii rotatii pe minut, uneori mai mult, pana pe la 20 mii.
Intermediarul cam la fel, o duce rau si ala, desi se aprope ca regim de turatie de arborele secundar al unei transmisii clasice. Doar rulmentii diferential au regim de turatie cat de cat normal, ca sunt legati la roata.

In afara de ulei motor, bujii, valva PCV, filtru de aer, la o electrica sunt cam aceleasi povesti cu intretinerea. Sau lipsa ei, vezi uleiul de cutie "long life" si ce patesc rulmentii din cauza lui. Probabil si antigelul e declarat la fel, pe viata, oricum limita de utilizare e data de baterii.
Franele, fiind mai mult regenerative, probabil si acolo duc mult mai mult decat la ICE.
Deci cand tragi linie, cam da, sunt fara intretinere rajnitele astea.

Si o chestie sa aveti in vedere: unora le place cu uber, altora cu carburatie, altii cu bicicleta, sau cu Tesla. Nu exista alegerea corecta, conteaza ce-l face, subiectiv, fericit pe fiecare.
35
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by marr on October 21, 2025, 15:41:45 PM »
.. Tineti de tablele voastre ca inca 2-3 ani de acum nu o sa aveti ce lua decent.

AMIN !
Nu pot sa nu-ti dau dreptate - cel putin pentru mine, e prima data in ultimii 15-16 ani cand dupa ce inchid leasingul la o masina nu caut variante ca sa o inlocuiesc.
Cel putin 3-4 ani, pana se limpezesc putin apele, eu unul raman in formula (auto) actuala.
36
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by MihaiFlorescu on October 21, 2025, 14:57:34 PM »
Aud de la tot mai multi cunoscuti, mai mult sau mai putin pasionati de tehnica, cum ca vor o electrica pentru ca nu mai are nevoie de nici o intretinere. Si asta pentru ca asa sunt promovate. Dar iata cum ies la iveala tot mai multe "deseuri" datorita acestui mod de utilizare. Tineti de tablele voastre ca inca 2-3 ani de acum nu o sa aveti ce lua decent.
37
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Xander on October 21, 2025, 12:21:59 PM »
Da rulment toyota care nu se vinde separat pentru ca …bani.
38
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Forester on October 21, 2025, 11:23:52 AM »
Deci pana la urma nici motoarele electrice nu sunt asa de simple, si mai ales nu asa de usor de servisat. Sa inteleg ca asta a fost aruncat pentru ca rulment?
39
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Xander on October 21, 2025, 10:00:03 AM »
https://youtu.be/VOzGd4G-MlU?si=yI2rEB1lLdaIRmYP

Cum arată un motor electric de soltera.
40
Alte modele si non-Subaru / Re: Isuzu D-Max 2021
« Last post by dan_b on October 20, 2025, 17:37:59 PM »
Ba da, este in discutie / analiza pe Casco, mai ales ca este asigurare full, cuprinde toate situatiile, on si off road.
Foarte probabil asta este si cauza / explicatia reala - piatra incasata in mers, pe sosea, ca altfel nu avea forta sa sparga ceva pe acolo.
Sa vad pt viitor daca exista vreo protectie, o plasa metalica, pt ca grila are locasuri extrem de generoase si incap pe acolo si pietre, nu doar pietricele...
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10