Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10
31
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by MihaiFlorescu on June 16, 2025, 16:43:04 PM »
 First On Market:   November 2010

Sunt generatie veche si par facute sa fie "sport" pe OEM, adica sa tina un numar minim de KM estimat ca se vor face pe durata garantiei si sa nu coste o avere. Din pacate, pe 16 nu ai optiuni prea multe. Pentru ce asteptari ai tu, cred ca doar Bridgestone Potenza Sport, Pirelli P Zero si Michelin PS sa livreze performantele despre care vorbesti.
Nu iti recomand Vredestein pe care le am eu intrucat si astea sunt mid-range, insa la mine a fost diferenta mare din dimensiuni. Ca idee, nu a fost nevoie sa dezactivez ESP si nici nu mi-a intrat ABS-ul la final de linie dreapta la ATA. Poate ca ar trebui sa treci la 205.
32
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Muttley on June 16, 2025, 16:12:34 PM »
Stiu dinaintea erei noastre ca pot fi salvate acolo, dar imi schimba interfata pe telefon. Insa da, dupa ce am pierdut 7000 de poze, am facut pasul.

Anvelopele care nu-mi plac sunt astea: https://www.tyrereviews.com/Tyre/yokohama/advan-sport-v105.htm
33
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Forester on June 16, 2025, 16:04:58 PM »
...
... daca-mi crapa si telefonul asta, sa am de unde le lua.
...

Sunt convins ca stii ca poti sa-ti salvezi pozele in contul de goagăl, asa incat sa nu conteze cat de suicidar e telefonul.

...
Doar ca trebuie sa fiu mai atent la anvelope.
Nu mai retin, ce anvelope? M-ai facut curios.
34
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Muttley on June 16, 2025, 14:32:05 PM »
2.3 cu 2.1 pentru 3 persoane.
I-am dat in uichen 2.2 cu 2.0, aceeasi treaba, nicio schimbare.

O varianta ar fi sa le pun pe olx si sa iau 205/50 (astea-s cele omologate, 195/50) si gata. Dar mi-e aiurea rau...

Au 3 chestii naspa astea.
- rezistenta la rulare imensa cica (parca am observat si eu ceva consum marit);
- aderenta zero pe ud (n-am aflat inca, dar oricum, eu incurc traficul pe ud, deci n-o fi bai mare);
- zgomot (confirm);
- lipsa confort;
- grele RAU!
Vad ca-s 5.

Iar unde sunt laudate, adica la aderenta pe uscat, sunt profund neimpresionat.
35
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by MihaiFlorescu on June 16, 2025, 14:04:13 PM »
Ce presiune ai in anvelope. Poate imcerci 0.2 bar mai putin si o sa ajute si aderenta si confortul. De fabrica stiu ca recomanda 2.4--2.5 pe acolo..
36
Alte modele si non-Subaru / Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Last post by Muttley on June 16, 2025, 13:53:31 PM »
Pasul mare de filet favorizeaza desfacerea :'(
37
Alte modele si non-Subaru / Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Last post by MihaiFlorescu on June 16, 2025, 13:50:05 PM »
Multumesc dar Mazda e pe M12x 1.5 la piulita, nu 1.25, ca mai aveam si eu de la Subaru. Astept altele de otel, negre. Sa vedem cand ajung.

Mazda da un interval de strangere intre 100 si 120. La Subaru stiu ca tineau la 105 pana le dadeam jos. Asa am strans si aici. Apoi verificate am urcat la 110 si din cand in cand mai gaseam una care se rotea cateva grade, asa ca inainte de circuit am strans tot la 120... si tot s-au slabit. Oricum, panica mi-a dat cand am vazut acasa.
38
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by Muttley on June 16, 2025, 13:29:42 PM »
acele șuruburi mi s-au părut destul de țapene.

Si eu as asfalta cu mamaliga moale, sigur tine dupa ce se usuca, asa mi se pare mie.



Subaru are suruburi de 14mm.
Suruburile din link si poza postata de mine au cama de reglaj de 14mm (altfel e fizic imposibil), cu ridicare de 2mm. Ca urmare, surubul e de 12. Mai slab, cu cuplu de strangere la mai putin de jumatate (60Nm fata de 175 din amintiri vagi).
Mai mult, cama, pentru ca e cama, aluneca. Si va aluneca pentru ca e mai slab stransa.
Iar asta e nasol - Subaru are deja camber bolts de fabrica sus, ceea ce forteaza la montajul astora subtiri jos. Asta e interzis cu desavarsire, eforturile fiind mult mai mari in gaura de jos.

Daca pun o evacuare mai nu stiu cum sau o anvelopa cu 10mm mai lata, ori un led de 2W in luminile de pozitie, se isterizeaza toate institutiile super-avizate si cu pareri la purtator.
Camber bolts, real periculoase, se pot cumpara de oriunde, si greu se vad, or trebuie si ceva competenta ca sa se recunoasca saiba aia de reglaj. Sunt minunate, pana nu mai sunt si sari de pe drum.

Decizia ta.
39
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by xpress5 on June 16, 2025, 12:43:25 PM »
@dan_b pozele nu prea fac dreptate... din cauza asta:
https://fstoppers.com/architecture/how-lens-compression-and-perspective-distortion-work-251737

Neștiind despre posibila modificare a distanței respective, nu m-a dus capul să măsor īnainte și după și nu știu acum cu cāt s-a modificat.



@Muttley Mulțumesc pentru mesaj, răspund punct cu punct.

Ce numesti tu "control arms" n-au absolut nicio treaba cu unghiul planetarei. Cel mult, avand alta lungime sau avand-o reglabila, corecteaza caderile rotilor.
Corect, am greșit eu și am corectat īn postarea mea de mai sus, ca să nu induc pe alții in eroare.

As arunca urgent acele "camber bolts" si as remonta suruburile originale. Au diametru mai mic, cuplu de strangere mai mic, fixarea portfuzetei pe amortizor, practic atasarea rotii de masina, cu ele devine precara.
Din ce īmi amintesc din februarie, și acele șuruburi mi s-au părut destul de țapene. Am de gānd oricum să o mai duc la o geometrie să văd dacă au mai apărut modificări și mă voi duce și cu șuruburile vechi/originale ca să mai cer o părere.

Distantierul de rulment cardan, spui ca e necesar dupa "rear subframe drop". Dar ai coborat cadrul spate? Ca nu vad link la distantiere de subframe. Daca nu, distantierele de rulment cardan iti vor modifica unghiurile crucilor cardanice si le vor uza prematur.
După cum ai observat singur, īn kit-ul de la IronMan sunt niște distanțiere pentru cadrul spate, 4 la număr. A fost coborāt.

Ce spune colegul cu modificarea ampatamentului e cauzat de unghiul crescut al "trailing arms". Tiranti adica, brate longitudinale. Se manifesta doar pe spate, pe fata nu se intampla, ori se intampla putin, din cauza usorului anti-dive al bratelor.
Am īnțeles. Deocamdată n-am avut nici un fel de probleme sau inconvenient, cu noroi sau altceva.

Liftul pare insemnat, toate articulatiile cu bucsa flexibila neatinse ar trebui detensionate, altfel se termina rapid.
Și īn manualul de instalare scrie, și eu am cerut explicit să-mi facă asta la AutoKino; iar la finalul instalării am cerut confirmare că au făcut asta și-au spus că da.

Īn īncheiere, īmi pare rău pentru toți termenii īn limba engleză dar toată literatura despre mașina mea pe care apuc să o citesc e īn engleză. Nu-s mecanic de meserie, n-am de unde să īnvāț cum trebuie.
40
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Muttley on June 16, 2025, 09:56:32 AM »
Vineri, 13 iunie, dimineata devreme, ii faceam o poza cu lumina buna, undeva pe deneu, nestiind la momentul ala ca avea sa fie ultima ei poza cu geamuri in stare de fabrica.



Cristi si Ionut s-au apucat imediat de treaba.



...si asa au tinut-o aproape toata ziua, intens si sustinut. Eu m-am plimbat pe jos prin Bucuresti, de plictiseala si ca sa nu-i bruiez.

Reamintesc, e a 4-a masina pe care le-o duc. Si le-am zis ca sper sa fie ultima. Nu ca nu mi-e drag sa apelez la serviciile lor, dar daca toate bune, alta masina nu-mi mai trebuie.

Au fost:
- folie de protectie faruri. Farurile au fost polisate cu microfibra, inteleg de la ei, "s-a inlaturat maxim 2% din grosimea lacului".
- folie antipietre parbriz.
- folie solara parbriz si geamuri fata, ceramica nu stiu cum, cu tenta albastra, transparenta maxima. Geamurile fata s-au scos.
- folie solara geamuri spate si luneta, fumurie nush de care. Am insistat cam mult sa-mi puna mai transparenta decat voiau ei, vreo 2 niveluri chiar. Si tot s-au innegrit groaznic geamurile spate.

Proiectoarele nu le-am facut, ar fi trebuit demontate si e foarte greu. Oricum ies cand fac masina bucati in iulie, le fac local p-alea.
Las cateva poze utile mie aici, daca-mi crapa si telefonul asta, sa am de unde le lua.

Fata pe nori, spatele pe soare.





Ah, am uitat, le-am cerut sa-mi ascunda emblema cu Superman din grila fata, daca au ceva negru mat. Dupa cum se vede, au avut. Nu-s convins ca-mi place, probabil va zbura la spalare.

Ca sa ii dau o sansa la viata foliei antipietre, am pus stergatoare noi. Originale. N-am mai facut asa ceva niciodata. Recunosc, arata bine de tot. Si in pozele astea se vede tenta albastra mai bine.



Urmeaza sa modific maneta de stergatoare, sa nu mai stearga la actionarea spalatorului, doar stropire. Gen Logan 1 pentru cine a avut placerea.

Iar o urmare neanticipata a foliei solare de parbriz e ca nu mai pot ventuza telefonul pe el. Momentan suportul de telefon e pe bord, ingrijorator de aproape, daca nu chiar suprapus (nu disting clar zona) pe airbag pasager. Va trebui sa caut o alta solutie, HU de fabrica e o gluma urata, nu pot folosi Android Auto pe chestia aia.

______________________

M-am intors de la Bucuresti prin Cheia, ca retin ca asa am facut si dupa folierea Ignisului. Daca Ignisul, atunci, m-a fermecat pe serpentine iar Babarunca devenea al 2-lea drum preferat al meu, aici n-a fost chiar asa. Motivul e simplu, Ignisul la ai lui 109 cai cu 140Nm, era fix cat trebuie. Asta e prea puternica, brutala si, astfel, obositoare.

Tinuta de drum e cum era de asteptat, ireprosabila, suspensia mi-a iesit cum o doream.
Aderenta nu are, teapa mare cu anvelopele astea. La WOT in 2 invarte in gol, pe drept, uscat, cald afara, anvelope extra-calde si ele, rodate. Iar confortul e inexistent.
Si am constatat ca scaunele, desi mai profilate si mai rigide decat la Ignis, totusi lasa de dorit la suport lateral. Patesti cand ai scaune Recaro de WRX din 2002 si te referentiezi la ele.

In rest, in masina e racoare la AC la viteza mica, deci folia a meritat dpadv. De pret nu stiu ce sa zic, 3x fata de masina anterioara, in ciuda reducerii consistente.
Iar eu am ajuns acasa fara nicio durere de oase, desi plecat de la 4 dimineata, intors la 9 seara. Un GT perfect pentru un nepretentios ca mine. Doar ca trebuie sa fiu mai atent la anvelope.
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10