Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Alte modele si non-Subaru / Re: Isuzu D-Max 2021
« Last post by dan_b on June 16, 2025, 09:55:27 AM »
Da, da, am pus folie UV.


42
Alte modele si non-Subaru / Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Last post by Muttley on June 16, 2025, 09:27:11 AM »
Horror faza cu piulitele.
Am pierdut si eu una la Subaru, dar pentru ca am uitat sa strang roata. Am cumparat set, ca altfel nu se gaseau, deci iti pot trimite una daca te ajuta.

Vopseaua, posibil, insa ar putea fi si materialul care s-a tasat, jantele AM, de obicei neavand insertii din otel la fixare. Exceptie astea de curse, gen Braid.
Am verificat si eu acum, la mine, stranse la 105Nm miercuri, iar astazi, luni, dupa o Cheia printre altele, au mers stranse foarte putin, doar unele dintre ele, la 100.
43
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by Muttley on June 16, 2025, 09:14:40 AM »
Ce numesti tu "control arms" n-au absolut nicio treaba cu unghiul planetarei. Cel mult, avand alta lungime sau avand-o reglabila, corecteaza caderile rotilor.
As arunca urgent acele "camber bolts" si as remonta suruburile originale. Au diametru mai mic, cuplu de strangere mai mic, fixarea portfuzetei pe amortizor, practic atasarea rotii de masina, cu ele devine precara.
Distantierul de rulment cardan, spui ca e necesar dupa "rear subframe drop". Dar ai coborat cadrul spate? Ca nu vad link la distantiere de subframe. Daca nu, distantierele de rulment cardan iti vor modifica unghiurile crucilor cardanice si le vor uza prematur.

Ce spune colegul cu modificarea ampatamentului e cauzat de unghiul crescut al "trailing arms". Tiranti adica, brate longitudinale. Se manifesta doar pe spate, pe fata nu se intampla, ori se intampla putin, din cauza usorului anti-dive al bratelor.

Liftul pare insemnat, toate articulatiile cu bucsa flexibila neatinse ar trebui detensionate, altfel se termina rapid.

Edit: my bad, sunt distantiere de cadru spate in kitul suspensiei. Ok si indicate distantierele de rulment cardan.
44
Alte modele si non-Subaru / Re: Isuzu D-Max 2021
« Last post by andrei0241 on June 16, 2025, 00:08:07 AM »
Nu ar fi rau o folie pe faruri, altfel, in functie de cat de agresiv a fost polishul, e posibil sa se matuiasca mult mai repede de'acum
Iar odata pusa folia, cand se matuieste aia, o inlocuiesti pe ea, nu mai dai banii pe alt polish
45
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by dan_b on June 15, 2025, 23:02:17 PM »
Aici zic

46
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by dan_b on June 15, 2025, 22:55:47 PM »
Se vede cumva si din pozele puse de tine cu comparatia inainte si dupa lift.
Pt ca inainte de inaltare nu aveai linia pragului la jumatatea rotii pe orizontala, cum ai desenat in schita, ci usor mai jos, lucru care lasa ceva spatiu mai lejer intre roata si prag.
Si tocmai cand aplici ridicarea, apare spatiul redus pe axa / diametrul orizontal al rotii... Cel putin din poze, pare ca este cazul si la XV, cum se intampla si la alte masini.
Ca sa fie ideal un lift de 5 cm, ar trebui sa ai un pasaj al rotillor mult mai generos, d-asta unii aplica si un decupaj extra pe aripi si praguri.
Eu ma refer strict la spatiul dintre roata si prag (plus pe aceeasi axa spatiul intre roata si aripa fata/spate), acolo vezi cel mai bine despre ce vorbesc - dar poate mi se pare.

47
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by xpress5 on June 15, 2025, 20:47:43 PM »
Foarte frumos, arata super bine.
O singura chestiune as avea in atentie dupa lift, distanta dintre roata si prag / aripa scade si mai mult si poate va fi problematic cu noroi sau gheata. Castigi garda la sol, dar pierzi spatiu degajare in acele zone.

Mulțumesc!

Încerc să-mi imaginez de ce ar scădea distanța dintre roată și arcada roții/aripă după lift din moment ce — bănuiesc eu — ansamblul amortizor + arc este montat la 90° față de sol privind mașina din lateral. Iar cu lift kit-ul a venit un ansamblu mai lung dar cu acelasi unghi de 90°.

Schematic, situația ar arăta cam așa (cu negru roata, cu portocaliu arcada):
48
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by dan_b on June 15, 2025, 14:16:44 PM »
Foarte frumos, arata super bine.
O singura chestiune as avea in atentie dupa lift, distanta dintre roata si prag / aripa scade si mai mult si poate va fi problematic cu noroi sau gheata. Castigi garda la sol, dar pierzi spatiu degajare in acele zone.
49
Alte modele si non-Subaru / Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Last post by MihaiFlorescu on June 14, 2025, 22:01:26 PM »
Mi se facuse pofta grava de circuit.  Cei de la ATA organizeaza cate unul sau doua tack days pe luna. M-am inscris pentru mai, dar nu am putut ajunge, asa ca pofta a fost satisfacuta astazi.

Din 6 sesiuni, am facut 4, pentru ca ajunsesem la limita personala, a anvelopelor si a franelor.

Masina este foarte misto si foarte usor de controlat la extrema. Corecteaza orice understeer frumos cu o ridicare brusca a piciorului din acceleratie sau din ciupit frana.
Am fost impresionat de anvelope care abia in turul de final, al 6-lea, din fiecare sesiune dadeau semne de supraincalzire.
Franele s-au comportat excelent pentru ca masina este usoara si pe circuitul acesta franezi tare doar in 3 locuri.

Cutia etajata ok-ish pentru circuitul acesta, in mare mergand cu a 2-a si a 3-a doar pe linia dreapta de final. In 2 locuri ramaneam fara ture pe a 2-a inainte de zona de franare, deci cateva sute de ture in plus ar fi ajutat.

Intre prima sesiune cand m-au depasit toti cu mx-5, la una din sesiuni am depasit eu unul si la final am pastrat distanta egala pe toata sesiunea, scazand 2 secunde fata de inceput, pe tur, dar orice faceam sub 58s nu puteam sa scad.
Vorbesc de mx5-uri de 1.8 cu mici modificari, nu de alea cu slick-uri si suspensie si motor de 2.0. Deci, s-a tinut bine masina.

In final, prietenul care m-a insotit a zis sa plecam, fara sa mai intram la ultimele 2 sesiuni, pentru ca nu mai aveam ce scoate din masina si mai bine protejez anvelopele si franele pentru o alta data.

Si bine am facut ca l-am ascultat, pentru ca piulitele s-au slabit, grav la una din rotile de pe fata, desi le-am verificat inainte de prima sesiune, dar nu si inainte sa plec.

Ceva divinitate exista acolo in univers. Presupun ca sparco nu s-a gandit ca jantele terra vor fi folosite si pe circuit si a vopsit zona de contact cu piulitele. Impreuna cu ciclurile de incalzire si racire, acestea s-au slabit, intrucat una a disparut si alta am invartit-o cu mana, la una din rotile de pe fata.  :-[ si sunt piulite de fier, nu de aluminiu. Asa ca atentie mare si verificati piulitele dupa un drum de munte, circuit, autostrada etc.







Si ca sa vezi ce mica e lumea, impreza break rosie a lui Razvan, e acum a tipului cu mx5 de langa mine, in poza de mai sus.
50
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by xpress5 on June 14, 2025, 20:49:59 PM »
ODO ~ 92000 KM


Lift Kit

Am instalat la AutoKino in februarie 2025:


 

Bratele de control fata/spate si distantierul pentru rulment nu sunt necesare conform celor de la IronMan dar din ce-am cercetat eu aduc beneficii in aceasta configuratie: bratele de control sunt benefice in special pentru unghiurile de la planetare a corecta caderile rotilor (multumesc pentru corectie lui Muttley), care au fost modificate cu lift kit-ul, iar distanțierele pentru rulmentul arborelui de transmisie ar trebui sa corecteze unghiul pentru diferentialul spate, dupa lift (pentru ca practic pe spate a fost facut un "subframe drop" — cine are interes, sa traduca, nu vreau sa inventez termeni in limba romana).

Inserția "CVT anti-wobble" am scos-o dupa o perioada pentru ca transmitea vibratiile foarte mult in habitaclu si mi se parea ca motorul se simte foarte "aspru" la anumite turatii. Presupun ca era din cauza ca era iarna iar cauciucul din care este fabricat era foarte tare la temperaturi joase. O voi reinstala curand sperand ca temperaturile de vara sa-l mai inmoaie un pic.

Dupa instalarea lift kit-ului a fost controlata si ajustata geometria rotilor si a fost recalibrat ADAS-ul (EyeSight). In special pentru ultima parte am ales sa merg la AutoKino.
Si daca tot am ajuns la AutoKino, le-am cerut sa-mi curete si clapeta de acceleratie.

Cei de la AutoKino mi-au recomandat sa comand in plus niste suruburi de corectare a camberului tot de la IronMan care n-au fost instalate pana la urma, pentru ca cei care s-au ocupat de geometrie (o firma terță cu care colaboreaza AK) au decis ca nu trebuie.

Dupa aproximativ 1000 KM am mai fost la o geometrie si la o verificare a tuturor suruburilor care au fost "atinse" la montaj (in Oradea). Service-ul care a facut a doua geometrie a considerat ca sunt necesare si acele suruburi de corectare camber de la IronMan asa ca le-au instalat.

Aproximativ 8000 KM pana acum cu aceasta configuratie, toti parametrii masurabili s-au mentinut (temperatura apa, ulei, ulei CVT, consumul); am testat in toate situatiile, iarna, primavara, vara, cu anvelope de iarna si A/T (all season); nu bate, nu troncăne.
Noua suspensie este mai rigida, simt ca a fost mentinuta stabilitatea masinii in curbe, la franare, etc, dar se simt un pic mai mult denivelarile, gropile — ăsta este compromisul.

Test de amortizoare inainte si dupa, la aceeasi statie ITP:




Roti vara/iarna

Am decis sa am doua seturi independente de roti, una de iarna si cealalta pentru restul, ca sa nu ma frec mereu cu schimbul de anvelope pe aceleasi jante pe la serviceuri de roti.
Am mers cu jante Sparco Terra 17" pe care am pus A/T-urile.
Ca sa scap de durerea in cur cu senzorii TPMS, mi-a venit ideea sa bag in rotile noi un set de senzori clonati, aceleasi ID-uri de la  senzorii pe care-i aveam deja in rotile de iarna.
Asa sunt complet independent cand vine vorba de schimb de roti, masina practic crede ca are aceleasi roti.


 



Slovenia

Cand vine vorba de calatorii, notabil am mai facut un drum pana in Slovenia cu un suport de biciclete pe carlig.
Pentru "numerologi": drumul a fost de 1395 KM, Ungaria-Croatia-Slovenia si retur, preponderent autostrada, ACC la 125KM/h unde a fost posibil (multe lucrari la unguri) consum de 7,2 (benzina OMV 100 la dus, de 95 ce am gasit la croati la intors). Bicicletele au 28kg impreuna, suportul inca vreo 14kg.


 



Schimb ulei

Am trecut iar de la ulei de iarna (0W-20) la cel de vara (5W-30). Cu aceasta ocazie am folosit o palnie printata 3D pentru ulei care se infileteaza in gura de umplere (pot sa las bidonul la scurs in ea) si am instalat o valva Fumoto (trimisa de prietenul Vali din Canada — multumesc din nou!) care va face orice schimb de ulei de acum incolo mult mai usor si mai curat.


   



Schimb bujii

Am schimbat bujiile in avans pe la 92K KM la TwinMotors pentru ca am apucat sa stau o saptamana pe la Cloooj.



"Recovery point"

Am luat un "hitch" de 2 inch cu inel de recuperare, americănesc, l-am dus la strungar, a fost subtiat pe 2 laturi si ingrosat pe celelalte 2, a mai primit o gaura si acum e interschimbabil cu carligul de tractare.

 



Playdate

O distractie cu un prieten, Bogdan, cu XV, pe langa Cloooj.




Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10