Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Last post by NicNic on October 20, 2025, 15:18:27 PM »
Am inceput imbalsamarea lui Visi (pregatirea de REMAT).

In ciuda pentru mine, masina are roti cu anvelope luate acum cateva saptamani (circa 1500 km rulaj). Roti pe 17 inch, jantele originale reconditionate, echipate cu anvelope Falken 215/60 R17100H XLAT3WA Wild Peak.
Daca ar fi interesat cineva, astept pana maine un mesaj.
Problema este ca sunt pe masina si ar trebui desfacute (mai am alt set de roti, pe 16).

Alte elemente ce ar putea trezi interes (dupa mintea mea) ar fi arcurile King Springs si amortizoarele Bilstein B4. (folosite mai mult de 50.000 km, dar mie imi par ok). Apropos, am avut si inaltatoare de arc, dar trebuie sa le caut ... SI cred ca ar mai fi si un set de arcuri spate cu amortizoare KYB, rulate circa 1000 km si renuntat la ele din motive de moft profund.

Alta piesa ar fi diferentialul central. Inlocuit de vreo 3000 km, cu unul de origine, (asa cum bine merita Visi).

Sau orice alta piesa de interes ce va vine in minte....

PS: eu nu am cum sa ma ocup singur, de a le demonta pentru a le valorifica.
42
Alte modele si non-Subaru / Re: Isuzu D-Max 2021
« Last post by Forester on October 20, 2025, 14:34:02 PM »
Pun si eu o intrebare teoretica. Daca e de la o piatra, n-ar trebui sa se poate schimba pe CASCO? Ca daca piatra aia spargea parbrizul in loc de radiator, sigur se rezolva pe CASCO.
43
Alte modele si non-Subaru / Re: Isuzu D-Max 2021
« Last post by dan_b on October 20, 2025, 14:18:41 PM »
Dupa diagnoza de la reprezentanta si verificare efectiva, a reiesit ca de fapt este radiatorul de turbina spart...
Si la cum tasnea apa din el, nu mai era nevoie de soft :) In apararea mea, nu aveam cum sa constat singur asta, pt ca trebuie accelerat, in timp ce cineva urmareste sa vada daca iese pe undeva... Altfel nu vezi, la relanti nu scapa nimic, arunca doar la turatie.
Si da, unul din softurile cu care am citit eroarea zicea fix asta - charge air cooler coolant pump over etc.
Iar celalalt soft arata doar acelasi cod, cu trimitere pe net, unde pe net aberau despre senzor dpf... Culmea e ca ambele probleme se comporta fix la fel - adica limp mode.
Vestea e oricum proasta, dureaza tot trei saptamani sa vina un radiator nou si costa si mai mult. Aparent este lovit de o piatra, fiind expus destul de mult, grila super generoasa, pot intra si pietre, nu doar pietricele... Auzisem o pocnitura de piatra acum ceva timp, chiar ma intrebam unde a lovit...
44
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Muttley on October 19, 2025, 12:34:45 PM »
Acum ca zici, parca da, traditional e galben acolo. Habar n-am!
45
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Last post by NicNic on October 19, 2025, 12:34:41 PM »
Mai nasol ar fi sa ai pofta de biscuiti dar sa nu ii poti rontai, sa nu te poti apropia de ei ...

Ce sa zic, Dane, eu am avut noroc sa dau vina pe motorul stricat ca sa trec la ceva cu reductor ...  ;)

Mersi de urare.
Chiar a inceput sa ma atraga noul utilaj. E clar o evolutie spre mai sus (la propriu, adica sa poata urca si mai sus).
46
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Serb on October 19, 2025, 12:33:00 PM »
Lumina aia mai galbena de halogen nu era mai potrivita pentru ceata?

47
Alte modele si non-Subaru / Re: 2019 Swift Sport
« Last post by Muttley on October 19, 2025, 11:56:30 AM »
99000-99017-L01

Incep cu before si after, halogen vs led.
Practic, am folosit vechile proiectoare ca sa-mi iau un nivel de fascicul pe care sa-l reproduc la cele noi.



Revenind la inceputul povestii. Am putut sa le montez pentru ca abia acum am reusit sa le duc la foliere. De data asta a prins.

O comparatie pe spate.



Proiectoarele halogen sunt identice, acelasi PN.
Astea led sunt in oglinda, se cumpara doar pereche.
Diferente:
- orientarea mufei e alta, cablajul compenseaza, deci nicio problema.
- reglajele in schimb, aici e diferenta importanta. S-o dezvolt p-asta.

Gaurile de acces cu surubelnita pentru reglaj, evident ca-s facute functie de pozitiile de la halogene.
Cu ledurile, se pierde aliniera gaurii din stanga. Ceea ce nu e neaparat o problema, la Swiftul asta, in stanga, existand acces relativ facil pe sus. In dreapta, unde nici nu vezi proiectorul pe sus, d-apai sa-l accesezi, alinierea se mentine. Deci cat de cat ok.
Ma gandesc ca versiunea de Japonia are gaurile prin alte parti, ori poate totusi e acces si la mine, dar n-am investigat. Nu prea conteaza.
Detalii in pozele ce vor urma.

Am inceput cu proiectorul stang, cel cu acces pe sus, iar cand sa-l montez pe cel nou, nu puteam.
Bara are doua aripioare in dreptul unuia dintre suruburile de fixare, pentru pozitionare exacta a lampii.
Proiectorul nou in schimb, nu e compatibil cu aripioarele alea. Ceea ce ma face sa ma intreb daca bara de Japonia e diferita... Sau pentru Japonia se foloseste un clestisor in fluxul de montaj.



Solutia evidenta, simpla si rapida - taierea aripioarelor de pe bara. Insa in mintea mea, bara n-are nicio vina in povestea asta si mi s-ar fi parut gresit sa tai aripioarele. Asa c-am ales varianta complicata.
In poza, ambele proiectoare dupa ajustare.



Comparatie vechi/nou.



Si nou, ca arata ciudat tare. Probabil trebuie sa se murdareasca putin.



Pe partea dreapta, accesul pe jos, ca e vasul de spalator fix deasupra proiectorului. Se scoate un carenaj, se da la o parte altul, nu e simplu sau placut accesul, dar a mers.



Vad ca am poze. Deci reglaj stanga pe sus, la mana. Reglaj dreapta pe jos, cu scula.
Desi cred ca merge si stanga pe jos, cu ceva prelungitor articulat. Uatevar.



Bun, deci comparatia de fascicul e in prima poza de sus.
Am fost sa ma plimb noaptea si nu-s dat pe spate, e la fel. Si Impreza, si Ignisul, ambele cu proiectoare mari, chiar faceau ceva. Aici nu prea. Ca urmare, meh.
Problema de fapt e ca fac lumina, dar foarte aproape, in fata masinii, tre' sa ma ridic in scaun ca sa vad sweepu' ala. Iar sa le dau mai sus n-as prea vrea, ca orbesc p-altii.

Totusi, exista niste diferente.
Prima ar fi ca acum, luminile au aceeasi culoare, si sus si jos. Sau cel putin eu le vad de aceeasi culoare.



Iar diferenta majora, dar majora rau e ca astea au fascicul larg rau, dar rau de tot...
In poza se vede gardul alb din dreapta masinii luminat.
Asta s-ar putea dovedi util pe serpentine ma gandesc.



In linii mari nu e nimic spectaculos la astea, nici n-ar fi putut fi.
Reamintesc, Valeo de fabrica sunt varza, voiam ceva mai bun, si trebuia sa fie ceva OEM. Asta e unica optiune, si par dragute.

Edit: m-am plimbat in draci adineauri, centura, o Poiana cu urcare prin oras, coborare prin Rasnov, autostrada, nu c-ar conta asta din urma la 139 la ora.
Sunt foarte ok pe senin, fara ceata. Chiar la nivel de Impreza. Ignisul, cumva, era din alta clasa, probabil pentru ca era facut pe genunchi. Ca fapt divers, Ignisul avea aceleasi proiectoare ca Impreza blobeye.
Nu e genul meu de interventie, ca modificare e mult spus, fiind OEM. Dar da, sunt mai bune decat ce era inainte.
48
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Last post by Muttley on October 18, 2025, 13:17:23 PM »
Si mie mi s-a facut pofta ieri de biscuiti, am catacdisit astazi sa ma duc sa-mi iau un pachet.
Deci nu doar tie-ti crapa motorul iar ziua urmatoare-ti iei alta masina, si altii reactioneaza repede.

S-o folosesti sanatos!
49
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Last post by NicNic on October 18, 2025, 02:32:41 AM »


Acesta este noul Visi.
Se numeste Toro.

Varianta de echipare Exclusive. Si cu pachet Terrain Tech (adica 4xMotion, perne extra off-road, reductor, blocant central si spate, scut metalic din fabrica).

Masina se comporta ca una la 265.000 km, ingrijita dar si folosita.
Va trebui sa o duc la verificat si retusat mici chestii (sper eu sa fie doar unele mici ...)   

Dar ma incanta cum sta pe drum, cum trag 245 CP / 2200 kg, versus 147 CP /1680 kg, suspensia pe perne ("pufoasa" la denivelari mici si foarte ferma cand e inaltata pentru off-road, cu  garda imensa la extra off-road).

Restul de echipamente si optionale, cred ca sunt toate de pe lista de la data achizitiei: sistem Dynaudio, scaune ventilate, clima 4 zone, trapa, scaune, hayon si carlig electrice, etc. Ma rog, multe pentru mine.

Totusi, pentru mine mai importante sunt sunetul motorului, vibratiile ce se simt in diverse regimuri de functionare, consumul.

Urmeaza sa ma obisnuiesc cu masina, apoi sa revin cu alte impresii.

Apropos, nu am mai condus automata pana acum. Sa spunem deloc, pentru ca un Passat condus acum 30 de ani e ca si cum ar fi in alta viata ... E ciudat sentimentul sa stai degeaba, sa astepti sa schimbe cutia cum vrea ea ...
50
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Last post by NicNic on October 18, 2025, 02:18:58 AM »
Vorbim de alta clasa deja.
[...]

Intr-adevar, este alta clasa.
Nu ma deranjeaza ca e mare. E ideal cat mai mare, la cum il folosesc eu. Mers pe coclauri (cu ceva soft off-road) si cu dormit prin masina.

Referitor la ce poate face, este net peste Forester (oricare) cand e in off-road (ma refer strict la ce Touareg am eu).
Pe sosea sunt comparabile, poate e ceva mai asezat Touaregul, dar mai agil Foresterul.
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10