Pasul 1 - spalatorie, intors acasa fara a folosi frana.
Pasul 2 - scos placutele, frecat la perie, clatit cu apa calda, repetat, clatit, facut pavajul negru.

Putin ingrijorator e ca garniturile antipraf ale pistoanelor erau iesite din etriere, am observat dupa ce am spalat. Am suflat sub ele cu aer comprimat, am clatit cu spray de frane. Ce apa a ramas, sper ca va iesi fortat prin fierbere.
Vechile placute de track, pe care le voiam gone (anamaria, esti nemuritoare).
Surprinzator, fata foarte uzata. Spatele mai deloc, doar tesirea normala cauzata de diferenta de viteza periferica a discului.

De ce nu le sufar, in ordine:
- praf ca la balamuc. Or eu tin masina in casa, zdreanta de matza vrea in garaj in fiecare zi (nush de ce, e tampitica), il inhalam amandoi. Capac mi-a pus inlocuirea recenta a pivotilor, ocazie cu care curgea o perdea de praf din masina.
- jante patate, sunt sanse sa nu mai pot scoate petele. Am sa mai insist cu alta ocazie, ieri am terminat solutia de curatare.
- discuri distruse. Astea de pe fata au putini km, si deja-s zob. N-ar fi bai mare daca n-as dori Stoptech-uri, cum aveam pe WRX. Iar p-alea nu le pot omori asa.
Ce imi placea la ele:
- franarea - la alt nivel, spectacol.
- fiind mai mici, ca sa aiba loc de dilatare pe track, aveau joc in etriere si pocneau superb la manevre de parcare.
- scartaiala. Desi o cam pierdusem, ca pe fata montasem toate tablele antizgomot, ca erau placutele subtiate.
In linii mari, sunt cam din aceeasi categorie cu semislickurile. Exceleaza la functia principala, in rest jale. Am incercat, m-am lamurit, never again.
Placutele inlocuitoare:

Fata, Ate noi. Directionale, cu tesituri doar pe o parte. Au sageti de sens pentru montaj, insa in mintea mea sensul e gresit dpdv uniformizare uzura. Placutele de frana impaneaza la intrare si apasa mai puternic acolo, normal ar fi fost ca tot acolo sa fie materialul mai mult. Dar e pe dos.
Google m-a lamurit, e pentru
reducere zgomot.
"
...fitting these noise reducing pads the wrong way, could actually have the opposite effect, creating unnecessary brake noise."
Ma amuza teribil pasajul asta, mai ales partea cu nenecesarul, care-n cazul meu e foarte necesar si dorit.
Adica le-am montat invers.
Spate,
placutele care au venit cu swapul, curatate si vopsite acu' 2 ani juma', dar care n-au apucat a fi folosite.
Ma bucur de ele pentru ca:
- le am, am depus efort sa le curat si vopsesc, respect de sine.
- sunt uzate, mai au 2-3mm pana la avertizorul sonor. Insa vazand cum s-au uzat cele de curse, ma astept sa se termine simultan fata-spate de data asta. Apoi Stoptechuri, chestii.
Am observat cu ocazia asta ca intermediara atarna curios de mult, cam la fel ca catalizatorul, care deja atarna excesiv.
Mai vad alta data.

Apoi am iesit la plimbare.
Zero frane la inceput. Probabil pe motiv de coeficient de frecare redus si placute drepte pe discuri creste de Himalaya.
Dupa un rodaj progresiv ce a culminat cu franari d-alea cu ameteala ancap de la +100 la ora si-au revenit, intra si ABS-ul acum.
Evident ca efortul la apasare e semnificativ mai mare decat inainte, ceea ce dezvaluie o oarecare elasticitate a pedalei. Ori e normal, ori e de la presiunea din sistem mai mare (am 19mm la pompa de WRX vs 20mm STI), ori are putin aer. Nimic deranjant, doar am observat ca nu e ca inainte.
Cumva, acum e uniform, ambreiaj greu, frana la fel.
Surpriza frumoasa e ca scartaie fata. Sper sa se agraveze in timp. Spatele e silent, acolo-s toate tablele montate.
Iar surpriza aia mare e ca desi le-am dat abuz de rodaj de s-au invinetit discurile, jantele-s neasteptat de curate. Petele-s dinainte, am spus ce-i cu ele.

_______________________________________________
Iar aici s-a oficializat.

Daca ajunge in timp util si pot sa o montez pana-n iulie, fac. Altfel, din august incolo, sau la iarna.