Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 ... 6 7 8 9 [10]
91
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Sese on October 24, 2025, 15:04:03 PM »
Nu denigrează nimeni mașinile electrice.
Eu unul apreciez o imagine mai echilibrată despre mașini electrice.
Există limitări constructive pe care le descoperi imediat :
- faptul ca nu toate au pompa de caldura sau functie de răcire activa a bateriilor. Bateriile funcționează optim intre 20-50 de grade celsius. În afara acestui intervalul putere primită sau oferită de baterii scade vizibil la pedala sau la stația de încărcare.
- pompa e buna iarna ca sa faci preincalzire, răcirea activa e buna vara ca sa preconditionezi bateria inainte de încărcarea ei. Mai ales la mers sportiv.
- cum încălzești bateriile ? Prin încărcări repetate la intervale scurte de timp. Prin mers sportiv ca să te bucuri de cuplu ăla instant.
- cele care au pompă de căldură costă semnificativ mai mult deși ar trebui să fie standard având în vedere prețul deja ridicat.
- cuplul ăla bun tocește ușor seturi cauciuri la mers sportiv zilnic.
Soltera abia după 2024 a devenit mai civilizata privind încărcarea bateriei pentru ca nu avea de niciunele. Nici pompa de căldură și nici răcire activa. Iar tehnologia folosită e din era hibridă, alături de cel mai prost soft de management al bateriei. La 3 încărcări în aceeași zi îți limita drastic puterea chiar dacă bateria avea o temperatura optima, numai ca să protejeze durata de viață a bateriei.

Este buna de bibelou și mers prin oraș cu atenție atâta timp cât o încarci acasă. Dar acest mod de utilizare nu îi justifică prețul.
În US s-au oferit promoții cu 0 avans la leasing și astfel a câștigat piața, altfel nu dădea nimeni acei 35-37000$ pe ea.

Înțeleg reclama dar e bine să fim si obiectivi.

Deci eu chiar nu faceam reclama la Soterra. E un flop total, n-am vandut niciuna.
Merg eu cu masina de drive, ca n-am putut s-o vand nici pe aia.
Incarca 7,5 kw la Type2, ceea ce inseamna ca e de folosit doar prin tara, nu de oras, ca poti merge cu ea cam peste tot cu 400 km autonomie. Eu, spre exemplu fac Brasov-Bucuresti si retur cu ea. Iarna o incarc pe la benzinaria OZN de la Comarnic, unde stau 30--40 minute sa mananc.

Pe de alta parte, EV3-ul e masina anului 2025 in lume, dar nu vreau sa-i fac reclama. Doar aratam progresul in domeniu in decurs de cinci ani. Viteza de incarcare, autonomie, optimizare de consumuri si baterie, totul e la superlativ.

Si cu asta inchid subiectul, nu vreaui sa conving pe nimeni de nimic aici pe forum.
Dar veti renunta la benzine in aceeasi masura in care ati cam renuntat la diesel.

Si o sa va placa.
92
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Forester on October 24, 2025, 13:28:08 PM »
Ideea e ca unii sunteam prea saraki pentru a face pasul la electrica. Si aici nu ma refer la agreagatul in sine, ca poate cu banii de i-am dat pe o hibrida puteam luat si o electrica.
Insa n-am resurse sa iau si o casa careia sa-i pun panouri si sa incarc o electrica. Zic "si" pentru ca, cel putin in Bucuresti, nu mi se pare fezabil sa traiesti in porumbi dar sa ai job/activitati/interese in Bucuresti si sa faci naveta. Prefer sa pastrez apartamentul. Si deci trebuie ceva pe langa.
Iar la bloc nu mi se pare fezabil sa stau sa incarc la cele publice, plus ca parca nici nu e sanatos sa o incarci numai la capacitate mare.

Din punct de vedere "eco", fortat cumva si de oferta de pe piata, am luat o full hibrida si sunt destul de multumit de "impact", care este semnificativ mai bun decat ma asteptam. De la un Forester SG 2.5XT  am scazut consumurile destul de dramatic. De la un 10% afara la ~5%, de la 12-13 pe autostrada la un 7-8, de la 16-20 in oras la 5-9.
93
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Xander on October 24, 2025, 11:30:44 AM »
Nu denigrează nimeni mașinile electrice.
Eu unul apreciez o imagine mai echilibrată despre mașini electrice.
Există limitări constructive pe care le descoperi imediat :
- faptul ca nu toate au pompa de caldura sau functie de răcire activa a bateriilor. Bateriile funcționează optim intre 20-50 de grade celsius. În afara acestui intervalul puterea primită sau oferită de baterii scade vizibil la pedala sau la stația de încărcare.
- pompa e buna iarna ca sa faci preincalzire, răcirea activa e buna vara ca sa preconditionezi bateria inainte de încărcarea ei. Mai ales la mers sportiv.
- cum încălzești bateriile ? Prin încărcări repetate la intervale scurte de timp. Prin mers sportiv ca să te bucuri de cuplu ăla instant.
- cele care au pompă de căldură costă semnificativ mai mult deși ar trebui să fie standard având în vedere prețul deja ridicat.
- cuplul ăla bun tocește ușor seturi cauciuri la mers sportiv zilnic.
Soltera abia după 2024 a devenit mai civilizata privind încărcarea bateriei pentru ca nu avea de niciunele. Nici pompa de căldură și nici răcire activa. Iar tehnologia folosită e din era hibridă, alături de cel mai prost soft de management al bateriei. La 3 încărcări în aceeași zi îți limita drastic puterea chiar dacă bateria avea o temperatura optima, numai ca să protejeze durata de viață a bateriei.

Este buna de bibelou și mers prin oraș cu atenție atâta timp cât o încarci acasă. Dar acest mod de utilizare nu îi justifică prețul.
În US s-au oferit promoții cu 0 avans la leasing și astfel a câștigat piața, altfel nu dădea nimeni acei 35-37000$ pe ea.

Înțeleg reclama dar e bine să fim obiectivi.
94
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by NicNic on October 24, 2025, 01:32:13 AM »
Electricele par a fi viitorul deplasarii auto.
In primul rand, pot o feri o flexibilitate mult mai mare a stilului de conducere.
Atat timp cat ai cuplu maxim instant, poti din soft sau alte chestii mecanice, sa dozezi acel cuplu in orice mod vei voi.
Un ICE nu va avea niciodata cuplu asa, deodata. Poate, poate, unele hibride PEHV sa se apropie de electrice din acest punct de vedere.
In al doilea rand, avem o simplitate constructiva evident in favoarea electricelor, daca stam sa le comparam cu ICE moderne (hibride, mai ales).

Ramane totusi problema refacerii rezervei de energie (alimentarea unui rezervor sau a unei baterii). Asa ca devine mai  atragatoare varianta cu ICE.

Deci scorul, dupa mine ar fi 2-1 pentru electrice.

In realitate, conteaza foarte mult la ce folosesti masina.
Daca ai nevoie de deplasari la job, magazin, distante relativ scurte, atunci electrica este de preferat. Cateodata, iti permiti sa te chinui si la o deplasare mai lunga, cu alimentari mai lungi ca timp, si poate mai dese, pentru electrice.

Dar cum eu folosesc masinile, cu deplasari frecvente si neanuntate, de 500-600 km, iarna sau vara, deocamdata nu m-as putea baza pe o electrica. Chestie de timp necesar, evident..
Mai mult, imi place tare mult overlandingul. Dar din ala de stau 3-4 zile prin munti, dormind in masina. Nici nu cred ca ar fi posibil cu o electrica actuala sa faca asa ceva.

In schimb, sotia mea conduce masina doar la job. Face cate 1500-2000 km/an, mergand zi de zi cu masina la birou. I-ar fi mult mai potrivita o electrica. Singurul motiv pentru care inca nu am luat, a fost costul. Dar cu timpul sunt convins ca nu va mai fi o piedica, acest cost. Pentru ca si mie imi place sa am aer curat in sat la mine. Si sunt dispus sa platesc pentru asta ...

 
95
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Muttley on October 23, 2025, 21:12:46 PM »
N-as recomanda spalare la astea.
Hai, prin absurd, speli un termic, intra apa pe la simeringuri sau naiba stie p-unde. Prin absurd, repet. Dar se duce, se evapora, oricum inghit apa cand sunt reci.
Aici sunt extrem de multe mufe care intra inauntru direct, ceea ce la termic nu exista, mici exceptii la VW diesel vechi.
Alea premium sunt imbracate intr-o husa NVH, aia merge stearsa umed probabil.
96
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Sese on October 23, 2025, 20:59:43 PM »
Si mie-mi plac masinile vechi, am crescut cu ele si chiar am mai multe decat SVX-ul de care cred ca stiti. Mai am un Mustang din 1970, o MAzda 626, Capella, nu stiu daca sunteti familiarizati cu modelul, dar si un Peugeot 205, Sacre Numero, de 1,1, fix ca prima mea masina straina. Rosu.

Dar masina electrica e altceva prin prisma lucrurilor pe care le vad importante la varsta la care am ajuns.
O incarc la panouri si nu poluez si faptul ca ajung cu ea la servici dimineata cu zero CO2, exact ca atunci cand vin cu bicicleta, pentru mine e nepretuit. Amprenta mea de carbon vreau sa fie cat mai redusa cu putinta si aici reusesc cel mai bine.

Am citit ce-ai scris, Mihai, dar n-am vazut nimic din partea ta despre asta, cum, la fel, nu vad din partea nimanui care compara ICE cu electric.
Si gresesti cu materialele folosite, nu fac reclama la ale mele, dar du-te la orice producator si compara si vei vedea ca sunt identice cu variantele similare conventionale. Mergi la Renault 5 si vezi cum arata la interior.
Sigur ca masinile sunt mai scumpe, dar asta din cauza faptului ca volumele de productie sunt deocamdata mai mici.
Si gresesti si la tema cu dozajul pedalei, cam toate au moduri diferite de condus, cu raspunsuri diferite la pedala. Si nici nu vorbesc aici de I-Pedal, ceea ce o termica n-are si nu va avea. Incercati sa o folositi intr-un stau sau la coada unui semafor si vedeti daca e bun sau nu.

N-am spalat niciodata motorul electric sau componente ale lui. De ce as face-o? nu musteste nimic, nu pierde ulei sau din astea.
Dar n-as face-o, apa cu curentul, nu stiu ce sa zic.
Sufla cu aer comprimat, sau da-i o solutie la spray si sufla dupa aia.

Sunt convins ca vor aparea si pe la Sonax ceva produse dedicate.
97
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by MihaiFlorescu on October 23, 2025, 15:30:19 PM »
Sese, ce stii despre spalarea motorului sau a compartimentului cu diverse accesorii la electrice? Eu trec prin zone cu mult praf si sunt nevoit sa spal motorul macar o data pe an ca sa pot vedea nivelul din rezervoare si sa mai faca ceva si radiatoatele alea.

Se pot spala sau e strict interzis?
98
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by MihaiFlorescu on October 23, 2025, 13:44:13 PM »
Eu as putea sa imi incarc gratuit masina la birou si ma duc de cel putin doua ori pe saptamana. Deci, as putea merge gratis. Economia din combustibil ar fi de aproximativ 2.000 euro pe an la cum merg eu. Am facut calcule si oricum o dau tot cu minus imi da.

In momentul de fata am doua probleme mari si un moft.
Problemele sunt la costul de achizie si revanzare in principal. Practic iti iei un iphone si dupa niste ani nu mai valoreaza nimic si nu il mai vrea nimeni. Asa ca e o achizie la care inghiti tot costul din start si trebuie sa iti asumi. Maxim vinzi pe 10-20% din costul de achizitie. Si acest cost este mult peste cel mediu de pana acum. Dar poate asta se si doreste, sa fie mai putine masini.
Si o alta problema este ca daca ne uitam la masini de volum, costul se incearca a fi redus prin materiale foarte proaste. Mie Tesla de exemplu mi se pare la nivel de Forester SG ca si calitate a plasticelor si a suspensiei, chiar si pe rotile cele mai mici de 18.

Moftul este ca masinile astea sunt mult mai grele si chiar daca au putere suficienta sa plece si sa opreasca mai tare ca un competitor direct cu ICE, greutatea aia o simti din plin pe viraje.

Si altceva ce se va rezolva in timp, presupun, este modul in care livreaza puterea. E, cum se spune, "a blessing and a curse". Aici e munca de programator. Dar daca mergi ceva mai sportiv, sau smucit, ti se face rau. Acceleratia la multe este on/off. Mai multa progresivitate gasesti la unele becuri led decat la acele motoare. Probabil e treaba si de obisnuinta, dar inclin spre munca de programator platit la ora. Porsche livreaza liniar, dar vorbim de pret de apartament de 3 camere in centru.

Nu am experienta prea multa cu electricele dar am condus Taycan de top cu tractiune pe toate 4 rotile, Taycan cu tractiune spate, Macanul nou, VW ID3 si echivalentul de la Cupra/Seat. Plus ceva experienta ca si pasager in Tesla si Dacia Spring.


Ah, si mai e o treaba cu utilizatorii care nu stiu sa mearga cu ele. Azi am fost nevoit sa traversez orasul. Doua electrice din fata mea m-au scos din minti. Se opreau in mijlocul drumului sau incetineau foarte tare fara frana din cauza regenerarii prea agresive. Am mers numai in acceleratie si frana pana am reusit sa scap de ei.
99
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Muttley on October 23, 2025, 13:26:25 PM »
SVX 🥰🥰🥰
100
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Primul Subaru - Forester SG9 MT
« Last post by Epurus on October 23, 2025, 12:59:40 PM »
Niciodata nu stii cand vine. Noroc cu asta mica ca e incapatoare.  O0
Pages: 1 ... 6 7 8 9 [10]