91
Știri auto / Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Last post by Sese on October 24, 2025, 15:04:03 PM »Nu denigrează nimeni mașinile electrice.
Eu unul apreciez o imagine mai echilibrată despre mașini electrice.
Există limitări constructive pe care le descoperi imediat :
- faptul ca nu toate au pompa de caldura sau functie de răcire activa a bateriilor. Bateriile funcționează optim intre 20-50 de grade celsius. În afara acestui intervalul putere primită sau oferită de baterii scade vizibil la pedala sau la stația de încărcare.
- pompa e buna iarna ca sa faci preincalzire, răcirea activa e buna vara ca sa preconditionezi bateria inainte de încărcarea ei. Mai ales la mers sportiv.
- cum încălzești bateriile ? Prin încărcări repetate la intervale scurte de timp. Prin mers sportiv ca să te bucuri de cuplu ăla instant.
- cele care au pompă de căldură costă semnificativ mai mult deși ar trebui să fie standard având în vedere prețul deja ridicat.
- cuplul ăla bun tocește ușor seturi cauciuri la mers sportiv zilnic.
Soltera abia după 2024 a devenit mai civilizata privind încărcarea bateriei pentru ca nu avea de niciunele. Nici pompa de căldură și nici răcire activa. Iar tehnologia folosită e din era hibridă, alături de cel mai prost soft de management al bateriei. La 3 încărcări în aceeași zi îți limita drastic puterea chiar dacă bateria avea o temperatura optima, numai ca să protejeze durata de viață a bateriei.
Este buna de bibelou și mers prin oraș cu atenție atâta timp cât o încarci acasă. Dar acest mod de utilizare nu îi justifică prețul.
În US s-au oferit promoții cu 0 avans la leasing și astfel a câștigat piața, altfel nu dădea nimeni acei 35-37000$ pe ea.
Înțeleg reclama dar e bine să fim si obiectivi.
Deci eu chiar nu faceam reclama la Soterra. E un flop total, n-am vandut niciuna.
Merg eu cu masina de drive, ca n-am putut s-o vand nici pe aia.
Incarca 7,5 kw la Type2, ceea ce inseamna ca e de folosit doar prin tara, nu de oras, ca poti merge cu ea cam peste tot cu 400 km autonomie. Eu, spre exemplu fac Brasov-Bucuresti si retur cu ea. Iarna o incarc pe la benzinaria OZN de la Comarnic, unde stau 30--40 minute sa mananc.
Pe de alta parte, EV3-ul e masina anului 2025 in lume, dar nu vreau sa-i fac reclama. Doar aratam progresul in domeniu in decurs de cinci ani. Viteza de incarcare, autonomie, optimizare de consumuri si baterie, totul e la superlativ.
Si cu asta inchid subiectul, nu vreaui sa conving pe nimeni de nimic aici pe forum.
Dar veti renunta la benzine in aceeasi masura in care ati cam renuntat la diesel.
Si o sa va placa.

Recent Posts