Cele mai des intalnite probleme la Forester
Subaru club Romania

Cele mai des intalnite probleme la Forester

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #360 on: August 10, 2018, 13:18:08 PM »
Am schimbat saptamina trecută bujiile la SMT. Au costat cam scump in comparație cu alte mașini. 2100 aproximativ; cu tot cu manopera. A fost și o siguranța arsa, de 40 amperi.
Cu aceiași ocazie am schimbat și uleiul din cutie și grup, cam 600 lei; nu mai știu exact.

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #361 on: August 10, 2018, 14:06:43 PM »
2100 ron doar ptr bujii + inlocuire?

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #362 on: August 10, 2018, 16:47:42 PM »
Da. Dacă nu ma crezi lasa-mi o adresa de mail și cind ajung acasă îți trimit factura:).
A fost cam 2700 lei înlocuit bujiile; schimbat uleiul in cutie și grup și calibrat injectoare.
La Subaru la SMT.

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #363 on: August 10, 2018, 18:28:12 PM »
Bujiile sunt 50 ron/buc pe net. La reprez sa zicem ca ar fi 100. De la 400 la 2100 manopera? Wtf?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #364 on: August 10, 2018, 20:05:52 PM »
Daca vrei sa faci un calcul mai interesant aduna costurile de reparatie la o chiulasa si eventual refacerea unui motor.
Un cunoscut are un motor in lucru din cauza unei bujii schimbate in alta parte.

Oricum, reteaua are mare bunavointa ca serviseaza masini care au fost intretinute la diverse ateliere.
Cel mai neplacut este atunci cand greselile altora produc efecte la tine in atelier iar beneficiarul lucrarii argumenteaza ca masina a functionat pana atunci.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #365 on: August 10, 2018, 20:27:50 PM »
adevarul este ca si pe mine m-a costat instalarea la turbina noua (cu suporti modificati la strungar/sudor si alte modificari pe liniile de ulei, apa si aer) si un schim de ulei vreo 2700 lei... deci ieftin si bun ce se zice mai sus :)
« Last Edit: August 10, 2018, 20:28:27 PM by andea79 »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #366 on: August 10, 2018, 20:56:59 PM »
Crede-ma, multe Subaru cu probleme ajung si la mine pentru solutii. Daca nu ar fi facut economii ar fi avut masinile functionale.
La tine este o alta situatie. Tu ai cumpar o masina noua de 40k, ai investit in ea si controlezi singur partea logica.
Este normal ca sa vezi lucrurile putin diferit.
Plus ca la tine un rebuild nu este ceva extraordinar, ai mai trecut prin asa ceva si nu esti deranjat daca s-ar mai repeta.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #367 on: August 10, 2018, 21:37:58 PM »
doar ca exista o chestie ce se cheama linie de mijloc ... aia intre economie si aruncat banii pe fereastra ...

si in masina nu se investeste ... doar se cheltuie :)
(investitia ar presupune sa existe o sansa cat de mica sa creasca valoarea sau macar sa ramana constanta si nu e cazul la masini oridecare ar fi "investitiile" in ele)
« Last Edit: August 10, 2018, 21:41:42 PM by andea79 »

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #368 on: August 10, 2018, 21:55:34 PM »
glow plug - diesel - dinspozitive de incalzire pentru pornirea pe vreme rece
EURO 4 - camasa metalica (22439AA000) = cca 230 RON bucata
EURO 5 - camasa ceramica (22439AA010) = cca 270 RON bucata

spark plug - benzina - aprinde combustibilul comprimat / amestec de aer printr-o scânteie electrică

NGK, Denso, etc - cca 50 RON bucata.

Omul are DIESEL!
Adica numai bujiile sunt, la valoare de piata, in jur de sau peste de 1000 RON.
+ 20-30% la SMT, ca asa e modelu' de biznis.

Despre ce vorbiti pana la urma? ... aa ... ca de obicei, comparam mere cu pere!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

andea79

  • *
  • 4007
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #369 on: August 10, 2018, 21:58:57 PM »
bine ca vii tu sa ne strici distractia :)

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #370 on: August 10, 2018, 22:02:45 PM »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #371 on: August 10, 2018, 22:50:05 PM »
Cine nu conduce tractorase nu se gandeste ca bujiile alea despre care se vb mai sus erau incandescente, de aceea insistam pe acei 2100ron ptr a le inlocui.
Daca e vb de diesel, pretul nu mai e neverosimil, chiar daca 22439AA000 se gasesc "la liber" si la 180 ron
« Last Edit: August 10, 2018, 22:51:17 PM by andrei0241 »

Gif

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #372 on: August 12, 2018, 10:46:30 AM »
Salve,

La XT-ul meu s-a aprins beculetul care indica probleme la farurile adaptive. Am mers la service, a fost remediata problema, dar becul ramane aprins.
Ma poate ajuta cineva cu o recomandare de tester, in afara de SMT ? Vorbim de Forester 2008, SG, 2,5 T, 169 KW.
Multumesc.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #373 on: August 12, 2018, 11:45:34 AM »
Da un search pe forum la autoreglare faruri si o sa gasesti instructiuni pentru resetarea reglajului automat.

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #374 on: August 16, 2018, 10:42:20 AM »
Acei 2100 lei sint pentru 4 bujii incandescente. Am un Forester diesel din 2010 cu motor schimbat in 2015 pe garantie. Am luat-o acum aproape 2 luni, motorul are cam 35000 km. Încerc sa o îngrijesc cum trebuie; am citit și m-am informat pe la prieteni, pe forum, etc. Nu recomand nimănui sa schimbe bujiile incandescente oriunde; sint riscuri prea mari. Am înțeles ca ele “pică” la 30-40 mii de km, deci 3 ani stau liniștit. La 3 ani sa dai 2100 aprox nu e o nenorocire.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #375 on: August 16, 2018, 15:38:54 PM »
Acei 2100 lei sint pentru 4 bujii incandescente. Am un Forester diesel din 2010 cu motor schimbat in 2015 pe garantie. Am luat-o acum aproape 2 luni, motorul are cam 35000 km. Încerc sa o îngrijesc cum trebuie; am citit și m-am informat pe la prieteni, pe forum, etc. [...]
Am schimbat o bujie pe la 60-70k km, din prostia mea. Mi-am asumat si nu mai detaliez. Zic doar atat: NU spalati motorul cu jet!!! :D
Am platit pe ea la SMT vreo 300 si ceva. Atunci am invatat despre diferenta intre cele cu camasa metalica si cele cu ceramica. Si acum am ramas cu o bucata cu camasa metalica pe care o am spre donare cui i-ar trebui.

Ce vreau sa subliniez este ca ai platit mult. Mie asa imi pare.


[...] Nu recomand nimănui sa schimbe bujiile incandescente oriunde; sint riscuri prea mari. Am înțeles ca ele “pică” la 30-40 mii de km, deci 3 ani stau liniștit. La 3 ani sa dai 2100 aprox nu e o nenorocire.

Sunt de acord cu prima parte a afitmatiei, asa as face si eu, desi pe de alta parte nu inteleg la ce riscuri te referi.
Ma indoiesc  de faptul ca vor tine doar 30-40k, cea schimbata la mine are deja peste 50k and working.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #376 on: August 17, 2018, 20:25:39 PM »
Revin cu un update - am schimbat bujiile incandescente cu modelul Hidria H1 478 luate la 99 lei bucata pe baza seriei de sasiu (5 ani garantie). M-a costat 150 lei manopera. Operatia a fost destul de simpla, in 1 ora s-a terminat. Am schimbat si siguranta de 40A din blocul de sigurante de langa baterie. M-a costat 15 lei siguranta, luata de la Al Padrino. Am sters eroarea din bord, totul a revenit la normal. Mentionez ca atat bujiile vechi cat si cele noi sunt cu carcasa metalica.

Operatiunea a avut loc la un service particular unde am mai schimbat de curand rulmentii spate (cei vechi aveau un huruit enervant) - cam 900 lei total (600 rulmentii si 300 manopera).

De alte operatiuni simple (cum ar fi schimb ulei si filtru ulei, schimb filtru aer/polen/motorina, placute frana) ma ocup eu personal.

Pot spune ca, deocamdata, intretinerea masinii pe ultimii 19.000 km / 10 luni  a fost rezonabila ca si costuri
« Last Edit: August 27, 2018, 01:07:59 AM by sudiadi »
Forester SH 2.0D 2010
197k km @ February 2020

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #377 on: September 13, 2018, 19:06:58 PM »
M-am lovit de o problema zilele astea. Am constatat o creștere ușoară a nivelului de ulei. După discuții cu oameni care au “Subaru in sânge “ am ajuns la concluzia ca trebuie făcută o resetare a diluției de ulei. Astăzi cind parcam la serviciu a început sa clipească indicatorul filtrului de particule. Am stat ceva timp; s-a oprit. Deja eram “croit” sa merg la SMT. Am rezolvat sa plec mai repede de la serviciu și m-am urcat și am pornit către SMT. După 500 metri parcurși  a început din nou sa clipească. In fine, am ajuns la service și mi-am expus problema. A fost fix ce au spus colegii forumiști; trebuia făcută resetarea diluției ulei. Nu mi-au făcut regenerare filtru, nimic!
 Doar resetarea aceea. Costul a fost unul mic, 80-90 lei. In discuțiile cu cei de la SMT am înțeles ca nu prea are cum sa se facă aceasta resetare atunci cind faci revizia in alta parte, deci e recomandat ca după o revizie sa aveți un drum și pe la SMT pentru a face aceasta operatiune. Totul a durat 10-15 min.
« Last Edit: September 13, 2018, 19:08:45 PM by Anndrei »

UXE

  • 1731
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #378 on: September 13, 2018, 20:51:45 PM »
Wtf is "resetarea dilutiei de ulei"??  :-\

Si la alte marci de ce nu se face asta?

marr

  • 2205
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #379 on: September 14, 2018, 06:29:51 AM »
La diesel cu DPF, se face !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020