Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
Subaru club Romania

Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010

marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #180 on: July 17, 2016, 13:52:02 PM »
Bujiile incandescente nu au nicio contributie in mers - sunt folosite doar la pornire. Cum ti-ai dat seama ca sunt arse ?
La vremea de afara ar trebui sa porneasca fara probleme ( si fara sa-ti dai seama ) chiar daca nu ar avea nicio bujie in stare de functionare - mie mi-a pornit si iarna, la - 15 grade cu o singura bujie incandescenta in stare de functionare.
Cred ca s-a mai spus pe aici, dar "Check Engine" + "VDC Off" aprinse, nu inseamna (neaparat) probleme cu turbina.
In cazul meu, am vazut aceasta combintie in doua situatii:
1. Cand a fost "dus" EGR-ul.
Acum in functie de pozitia in care s-a blocat clapeta EGR-ului, sunt doua situatii: - ori trage ca nebuna / ori manifesta lipsa de putere la accelerare

2. Cand mi-a fost crapat furtunul de la intercooler.
Simptome - la inceput merge bine, apoi, ditr-o data, nu mai are putere la accelerare. Daca opresti motorul, dupa repornire iar, o vreme, merge OK, apoi din nou se puturoseste !

Tot de la furtun - de data asta cel de la turbo la intercooler - mi-a facut figuri de curand: sub 2000 rpm tremura ca naiba si ma zgaltaia de-mi venea rau !
La orice ridicare a piciorului de pe acceleratie ma dadea cu capul de tetiera. Cat de cat OK, mrege doar tinuta constant la 3000 rpm si peste. Dar nici acolo nu avea putere.
Problema a fost colierul ce fixa furtunul pe turbina - se desfacuse si furtunul o luase la plimbare ...

Ca sa rezum - inainte sa dai vina pe turbina, verifica asa:
- TOATE furtunele de la motor ( si colierele acestora)
- Valva EGR
- Senzorii MAP si MAF . Nu  mai retin daca exact asta este codificarea lor - este vorba despre senzorul debitmetrului de aer ( se afla in zona filtrului de aer, este usor de ajuns la el) / respectiv pe blocul motor/galeria de admisie ( in partea din fata a motorului).
- Injectoarele ( nu-i chiar simpla demontarea lor, dar ar merita facut un test al acestora ).

BAFTA !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #181 on: July 17, 2016, 16:08:23 PM »
Bujiile sunt arse din primavara cand diminetile erau mai reci. Atunci s a aprins senzorul si atunci s au aprins si becurile in bord. Diagnosticul a fost pus de SMT. Eroarea a fost stearsa dar becurile  s au reapris a doaua zi dimineata. Intre timp a aparut problema la acceleratie. S ar putea sa fie de la furtunuri pentru ca tocmai mi au schimbat turbina?! Trebuie sa fac din nou un drum la SMT si daca tot il fac ziceam sa schimb si bujiile arse pe care le amanasem pentru toamna. Deci, stie cineva care este codul OEM al bujiilor?

marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #182 on: July 18, 2016, 12:13:54 PM »
Bujiile sunt arse din primavara cand diminetile erau mai reci. Atunci s a aprins senzorul si atunci s au aprins si becurile in bord. .... Deci, stie cineva care este codul OEM al bujiilor?

WTF !?
Al meu Forester nu are senzori / becuri in bord ce sa indice faptul ca bujiile sunt arse.
Trebuie sa-mi dau seama de unul singur ...

Legat de codul OEM al bujiilor - eu unul habar n-am ! De fiecare data s-au comandat, achizitionat si montat de catre cei de la service Trakia Sibiu.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Aldos

  • 276
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #183 on: July 18, 2016, 13:55:48 PM »
Am 90000Km. A inceput sa scartaie abreiajul. La apasarea si revenirea la normal a pedalei de abreiaj se aude un scartait. Am fost la service unde au gresat pedala de ambreiaj pe interior. Ambreiajul continua sa faca la fel. Uitandu ma mai atent am descoperit ca de fapt se aude din exteriorul masinii. Stie cineva ce trebuie facut? De unde vine scartaitul? Din pacate nu am avut timp sa ajung din nou in service. Dar se pare ca trebuie sa mai fac un drum.

Salut.
Ai rezolvat ceva cu scartaitul ambreiajului ?
Am aceeasi problema de vreo 3- 4000 KM (daca nu ma insel).
Ambreiajul meu are aprox 40000 KM, a fost schimbat cu totul (inclusiv volanta) in momentul inlocuirii motorului.

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #184 on: July 18, 2016, 16:13:02 PM »
Cei de la SMT mi au spus in primavara ca "Check Engine" + "VDC Off" aprinse sunt din cauza bujiilor incandescente arse. Tot atunci mi au spus ca cestea se aprind pentru aprox 2000 de erori. Tot ele mi s au aprins si cand s a stricat valva EGR, turbina si nu stiu ce senzor (vezi istoria completa).
Legat de scartaitul la apasarea pedalei de ambreiaj nu s a rezolvat nimic pentru ca este de la rulmentul de presiune care se schimba odata cu ambreiajul si sper sa nu fac prea curand lucru acesta.
As vrea sa mi vand masina: diesel 115.000Km 5.5 ani "fara probleme majore" sau daca au fost s au rezolavat! Cat credeti ca mai valoreaza? Are cauciucuri noi de vara si de iarna cu tot cu jante de 1 an. Schimbul de ulei si reviziile le am facut doar la SMT la fiecare 7500KM (sa nu mai consume ulei!).

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #185 on: July 20, 2016, 21:31:21 PM »
Codul pentru bujiile incandescente Subaru Diesel 2010 = OE SUBARU 22439AA010  (confirmat de SMT).

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #186 on: March 25, 2017, 11:27:51 AM »
Am trecut la nivelul urmator: Forester Diesel CVT Exclusiv S.
E cineva interesat de modelul anterior? E de vanzare!
Forester Diesel Manual Decembrie 2010 125.000Km

marr

  • 2205
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #187 on: March 25, 2017, 14:19:52 PM »
Congratulation !

Fa-i un Jurnal de Bord !

Si pentru asta, "vechiu" - fa un topic pe "targul Auto" !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #188 on: June 28, 2018, 10:13:47 AM »
Wow, ce de probleme!

Eu am un Subaru Forester Boxer Diesel model decembrie 2010 pe care l-am luat in octombrie 2017 din Germania, 158000 km, cu 7800 euro.

Am facut deja 15000 km cu el fara niciun fel de probleme. Am schimbat recent doar rulmentii rotilor din spate din cauza unui uruit usor care a disparut acum dupa schimbare (m-a costat cam 300 lei bucata, aftermarket, de la epiesa, si inca 150 lei manopera pentru fiecare rulment la un service particular din Bucuresti).

I-am schimbat si uleiul recent, MOTUL 8100 X clean 5w40 ACEA C3.

Altfel, consumabile aftermarket, filtru de aer schimbat de 2 ori, o data la cumparare, a doua oara acum dupa 15k km, o data cu schimbarea uleiului si a filtrului de ulei; filtrul de motorina si filtrul de polen, tot asa aftermarket si tot asa, schimbate de mine acasa.

Sunt foarte multumit de masina, merge extraordinar de bine, nu consuma ulei iar consumul mixt este de fix 6,4l/100km.

Dar, e adevarat, nu merg tare cu ea, de obicei in jur de 120 km/h, ocazional a vazut si 140-150km/h. Ture multe spre 3500-4000 doar intr-o depasire, de regula cu 2500 pe cruise control.

Ma bucur de comfortul oferit de masina, nu simt nevoia sa o forjez la superviteza.

Iar la 173000 km la bord sa ma hazardez ca am scapat de blestemul forester fabricat inainte de 2011?

Vreo posibilitate sa verific daca arborele cotit e varianta imbunatatita dupa seria sasiu a masinii? Multumesc frumos.
« Last Edit: June 28, 2018, 10:16:47 AM by sudiadi »
Forester SH 2.0D 2010
197k km @ February 2020