Forester Diesel MY09
Subaru club Romania

Forester Diesel MY09

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #40 on: February 04, 2014, 15:35:51 PM »
Pana mea....daca intrebai inainte sa te apuci de desfacut...
Oricum,ar trebui sa insisti pe garantie.E defect de fabricatie.Plus ca vobrochenul nu are voie sa se rupa.Din ce stiu de la alti mecanici,el este in garantie cam toata durata de viata a masinii.Care cred ca e pe la 12 ani.Asa ca insista.

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #41 on: February 20, 2014, 09:39:29 AM »
Am inceput sa ne miscam ceva si anil asta.
M-am intors dintr-un drum ceva mai lung pe traseul Sibiu - Rm. Valcea - Pitesti - A1 - Bucuresti (invartit ceva prin zona Pipera) - A3 - Ploiesti - Brasov - Sibiu.
Cu ocazia asta, am facut niste evaluari de consum "pe bucatele".
Am avut asa:
- Sibiu - Rm. Valcea - Pitesti = 5,6 l/100 km (mers normal, fara sa merg la consum sau arogante);
- A1 Pitesti - Bucuresti - pe Cruise Control fixat la 140 km/h (pe ceas) cu doar cateva "urcari" pe la 160 km/h, dar pe distante scurte = 7,8 l/100 km.
Consum "overall" pe tot drumul = 6,6 l/100 km.

Stiu, nu e ok pt. Subaru. SCUZE !
Astept anul viitor Levorgu' ca sa "intram in randul lumii" ! :))

PS: Temperaturi de peste 10 grade C si anvelope de iarna.

Data viitoare, am sa fac experimentul pe A1 cu CC fixat la 130 km/h ca sa vad daca si ce diferenta de consum inseamna 10km/h in plus.

Machineta merge perfect - dupa fiecare drum mai lung ma reindragostesc de ea !

ODO = 148.347 km.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #42 on: February 20, 2014, 09:46:34 AM »
Randurile tale referitoare la consum au fost contagioase, asa ca am trecut si eu la un diesel de la Subaru.
Nu am avut rabdarea sa analizez consumul exterior dar am senzatia ca scot niste medii foarte mici, ~6.2 pe autostrada si ~5.2 pe drumurile nationale.

Oare cand vor pune cei de la Subaru o cutie automata pe Forester diesel ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #43 on: February 20, 2014, 11:28:18 AM »
Anul asta se zvoneste...
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #44 on: February 20, 2014, 12:47:01 PM »
....
Nu am avut rabdarea sa analizez consumul exterior dar am senzatia ca scot niste medii foarte mici, ~6.2 pe autostrada si ~5.2 pe drumurile nationale.

Oare cand vor pune cei de la Subaru o cutie automata pe Forester diesel ?

Da, ai consumuri foarte bune, dar si alta aerodinamica are Impreza fata de caramida de Forester.
Cat despre cutia automata la diesel, din cate stiu, deja este disponibila pe Outback (parca anul trecut am vazut oferta de CA pe Outback diesel in Elvetia).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #45 on: February 20, 2014, 13:08:25 PM »
Da, e de anul trecut - link

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #46 on: March 13, 2014, 17:20:35 PM »
La intoarcerea din Bucuresti (am fost luni si marti cu ceva treaba) - am refacut testul anterior, dar, asa cum am spus ca vreau sa fac, de aceasta data am fixat viteza pe CC la 130 km/h.
Consumul pe Bucuresti  - Pitesti a fost de 7,6 l/100 km (curios, deoarece cu cca. 20 km inainte de Pitesti m-am uitat si era 7,2 ...).
Pe tot drumul Bucuresti - Sibiu, consumul mediu a fost tot 6,6 l/100 km.

Deci, diferenta de consum intre 130 si 140 km/h nu este semnificativa - poate a avut o usoara influenta si motorina (prima data OMV MaxxMotion / acum OMV standard) si faptul ca prima data a fost pe Pitesti - Bucuresti iar azi invers: Bucuresti - Pitesti si, senzatia mea e ca spre Pitesti de "urca" (dar asta poate fi o simpla senzatie data de pozitia pe harta...).

Aaaa, si cu aceasta ocazie s-a depasit si pragul psihologic de 150.000 km !!!

PS: Nimic nou de semnalat !
ZERO probleme - Doamne tine-i naravul !!!
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #47 on: April 12, 2014, 08:42:45 AM »
Am scris si pe aria "Tehnic", dar intreb si aici:
Dupa cum am mai spus,  sunt in situatia de a-mi schimba discurile de frana ( au aproape 155.000 km) si bineinteles, si placutele.
Am tot cautat dar n-am gasit pana acum nicaieri discuri fata-spate de la acelasi producator.
Acum am gasit discuri EBC aici: http://www.pro-line.ro/discuri-frana/subaru-forester-20-td-2008-2012/
Au si placute EBC Greenstuff: http://www.pro-line.ro/placute-frana/subaru-forester-20-td-2008/
Produsele stiu ca sunt OK, preturile asisderea.

Intrebare e in legatura cu furnizorul/vanzatorul: a mai cumparat cineva de la ei ?
Aveti vre-un feed-back referitor la seriozitate & stuff ?

PS: Eventual recomandari de unde as putea achizitiona produsele de mai sus ( sau similare) ?

Multumiri !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #48 on: April 13, 2014, 03:44:13 AM »
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #49 on: April 14, 2014, 18:30:55 PM »
Zilele trecute era un Outback diesel automat la Autokino in fata, chiar langa drapelul Kia.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #50 on: April 16, 2014, 08:54:18 AM »
Mda ...
Din ciclul -nceput de ieri sa cada ....

Ieri, cu ocazia unui drum la Ploiesti, mi s-au aprins in bord becurile "Check Engine" si "VDC off".
Motorul trage bine, fara sughituri ...
Azi merg in service sa vedem ce si cum.
Din ce-am gasit pe net, pare-se ca-i vorba despre EGR.
A mai avut cineva acest gen de problema ?
Daca da, cum s-a rezolvat ?

Merci !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #51 on: April 16, 2014, 17:26:14 PM »
Revin dupa vizita in service.
EGR - kaput !
A murit !
Din fericire cu "gura deschisa" si ca atare motorul merge fara greturi.
La prima strigare, m-am creponat .... prima oferta a fost de 2000 Lei pt. EGR de la Materom.
Intre timp, am luat legatura si cu cei de la Coasta de Est (de aici, de pe forum) si le-am cerut oferta.
SURPRIZA !!!
EGR OEM Subaru = 1150 lei ! Parca mai vii de-acasa !

Cu ocazia asta, am comandat tot de la ei si un set de discuri ( fata/spate) EBC Standard si placutele aferente ( EBC Yellowstuff).

Pare-se ca in curand ma paste si o schimbare de ambreiaj - volanta a inceput sa "tuseasca" ( la oprirea motorului se simte un "tremurat" / "smucitura" - verdictul inginerului in care am mare incredere ... volanta da semne ca vrea la pensie).
Oferta de la aceeasi Coasta de Est a fost de cca. 3600 lei pentru tot sistemul: disc ambreiaj, rulment, placa de presiune, volanta - producator SACHS.
Daca avem noroc sa ne mai pasuie .... astea vor fi schimbate peste vre-o doua luni ( inainte de perioada concediilor, ca n-am chef sa-mi crape ambreiajul prin Bulgaria sau Grecia).

PS: Ma cam lovesc acum aceste cheltuieli neplanificate ( + rulmentii spate pe care deja i-am achizitionat deoarece cel stanga-spate a inceput sa faca scandal).
Una peste alta ( rulmenti, frane, EGR, ambereiaj) ma vor duce catre 2000 Euro.
Dar sper ca dupa asta, vre-o doi ani sa am liniste !

Totusi, dupa 5 ani si 155.000 km sunt primii bani seriosi pe care-i cere - toate piesele de mai sus (cu exceptia placutelor) sunt cele cu care a venit masina din fabrica !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #52 on: April 30, 2014, 14:58:44 PM »
boooon !

Am schimbat luni ( alaltaieri) rulmentul stanga spate care ma rodea pe creier ...
Acum e o linisteeeee in masina !!!
Am facut un drum Sibiu - Timisoara si retur in ccare s-a auzit doar muzica !
Azi am schimbat si EGR-ul.
Am facut niste poze celui vechi si, dupa ce le descarc, le pun si aici.
Nu arata chiar asa nasol cum mi-am imaginat.
Oricum, am rugat baietii sa-l puna bine si sa-l curete. Cine stie, poate o fi bun si va fi folosit candva, de cineva ...

PS: Multumiri celor de la Coasta de Est - desi discurile si placutele nu au venit, au inteles ca "arzatoare" este problema EGR-ului si mi l-au trimis imediat ce le-a ajuns.

PPS: Am facut cu EGR-ul blocat undeva pe la 2000 km.
Nu am sesizat nicio diferenta in comportamentul  masinii ( motorul tragea ca nebunul).
Singura diferenta sesizata a fost la consum  - pe traseele pe care am circulat in perioada asta scotem un 6,4 maxim 6,6 l/100 km. Cu EGR-ul blocat am "scos" 7 - 7,2 l/100 km.

Si ultima chestie - am scris la topicul dedicat consumului de ulei ca in cca. 10000 km am completat 1 l.
Azi, catarand masina pe elevator pt. schibarea EGR-ului si demontand scutul ... ce sa vezi: ULEI !
Erau prelingeri din zona baii de ulei.
Mecanicul a verificat si strans suruburile de la capacul baii de ulei ( erau putin slabite).
S-a curatat tot frumos in zona si la revizie ( peste cca. 3-4000 km) verificam again.
Daca iar sunt scurgeri, va trebui schimbata garnitura de la capacul baii de ulei ...

Prin urmare AVIZ celor interesati: VERIFICATI cu proxima ocazie si acest aspect !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #53 on: April 30, 2014, 21:16:19 PM »
[...]
PS: Multumiri celor de la Coasta de Est - desi discurile si placutele nu au venit, au inteles ca "arzatoare" este problema EGR-ului si mi l-au trimis imediat ce le-a ajuns.
[...]

LMFAO
Anu' trecut pe vremea asta asteptam si eu EBC urile comandate prin Martie. E greu cu magarusii peste granite!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #54 on: May 01, 2014, 13:00:27 PM »
Ieri (dupa ce am scris postul de mai sus) m-au sunat sa ma anunte ca au sosit si discurile & placutele EBC si-mi vor fi livrate azi ...
Probabil au trecut cu vederea faptul ca azi e 1 Mai !
Si putin probabil sa circule curierii ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #55 on: May 01, 2014, 14:44:17 PM »
Am vazut curieri pe strada, s ar putea sa ai noroc

marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #56 on: May 09, 2014, 12:20:28 PM »
In sfarsit s-au montat si discurile + placutele aferente.
Au ajuns dupa ... o saptamana !!!!
Trimise miercuri din Bucuresti, au ajuns .... marti in Sibiu ( dupa un mic ocol pe la Galati !!).
Daca tot a stat in service, i-am facut si o revizie ... extinsa !
Asta inseamna:
- Ulei (Mobil 1) + filtru ulei;
- Fitru aer;
- Filtru polen;
- Filtru motorina;
- Ulei cutie si diferential;
- schimbat lichid de frana ( prima schimbare);
Cu ocazia asta am depistat si sursa unor pocnituri/troncanituri sesizate in ultima vreme la debreiere + accelerare: bucsi brate KAPUT.
Suma de plata o sa o aflu luni ( probabil s-au gandit sa-mi lase un week-end linistit !!!

Prin urmare, luna asta am schimbat asa:
- Supapa EGR ( 1150 lei de la CDE);
- Discuri si placute fata/spate EBC ( discuri standard, placute Yellowstuff - 1415 lei);
- Rulmenti spate ( huruia unul, dar am zis sa-i schimb ambii - 970 lei);
- Revizia extinsa pomenita anterior ( luni primesc factura de la service);

Mai urmeaza:
- bucsi brate ( cica alea "originale" costa vre-o 400 lei bucata, cautam si alte oferte);
- ambreiaj ( am sesizat in umtila vreme un "tremurat" la oprirea motorului si asta cica ar fi semn ca volanta-i pe duca). Bine, cu ambreiajul am eu un stress de vre-o doi-trei ani de cand am tot auzit de probleme cu ambreiaje cazute si, colac peste pupaza, tot pe-atunci a parlit doamna nasol de tot ambreiajul ( efectiv am ramas cu masina-n drum) !

Sper ca dupa toate astea, sa iau o pauza vre-o doi ani !

ODO: 157.980 km

PS: La toate chletuielile de mai sus, s-a aduagat si taxa de prost ( aka poluare) / Pontaxa de 1700 Euro la incheierea leasingului !!! ???
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

mbk

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #57 on: May 09, 2014, 15:19:31 PM »
Imi zicea si mie un mecanic de ceva rulment pe spate si ma gandeam sa il schimb dar eu nu il aud inca. Am vazut ca ziceai ca facea tare urat la tine asa ca am concluzionat ca al meu mai poate astepta din moment ce nici macar nu il aud inca :)
Despre ambreiaj ai o idee cam cat costa? Al meu merge bine inca, dar am si eu ceva pasarele deoarece mi se pare foarte tare pedala. La service ziceau ca e normal dar nu stiu daca sa ii cred.
Taxa de poluare trebuie sa o platesc si eu, ai vreo idee daca asta se mai poate recupera prin proces?


marr

  • 2205
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #58 on: May 09, 2014, 17:11:16 PM »
Da, la mine huruia deja deranjant rulmentul.
Daca inca nu-l auzi, mai stai linistit ( ca fapt divers, un rulment spate il gasesti intre 400 si 500 lei in functie de producator si furnizor).
Nu stiu ce o fi vazut/auzit mecanicul - eu cand incepusem sa aud vag, ceva si i-am rugat sa verifice mi-a zis ca nu-si poate da seama pe stand/elevator/etc ci doar in mers.
 Prima data incepi sa-l auzi in curbe.

De la Coasta de Est am primit o oferta de 3600 lei ( volanta + kit ambreiaj).
Cei din service-ul "meu" ziceau ca au ceva oferta la 3400 lei si incearca sa negocieze un pret ceva mai bun ( mai au o cerere pentru un ambreiaj de la alt client care-ar vrea si el sa-l schimbe).
Dar, peste tot pe unde-am gasit, cam astea erau preturile: cca. 2400 lei volanta / 1200 lei kit-ul de ambreiaj ( disc, placa presiune, rulment).
Ce sa-i faci daca nu gasesti decat la un singur producator - recte SACHS.

Legat de taxa - sincer nu stiu.
Am auzit oameni care au inaintat actiune in instanta pentru taxa noua ( aka Pontaxa / taxa de prost), dar inca nu am cunostinta de vre-o decizie definitiva favorabila.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #59 on: May 09, 2014, 19:38:46 PM »
La diesel merge si volanta Exedy, cea de STI.
Dezavantajul ar fi lipsa elementului elastic, cel care amortizeaza vibratiile motorului, avantajul ar fi durabilitatea.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.