scârțâit roți
Subaru club Romania

scârțâit roți

scârțâit roți
« on: June 11, 2014, 12:33:43 PM »
Bună lume!

Am de curând un Subaru Outback 2.0D, model 2010, ~97.000km, eu am făcut cu ea 2000km. Sunt foarte mulțumit de mașină, am în schimb o problemă supărătoare:

În curbe strânse, la viteze destul de mici 40-50km/h, îmi scârțâie roțile. Am fost la service în ideea că ar trebui reglată geometria. Cei de acolo mi-au zis ca nu e de acolo (au tras doar de roți, nu au verificat efectiv). Mi-au zis însă să fac un test de amortizoare pentru că de acolo ar trebui să fie problema. Puțin sceptic, dar am făcut. Pe spate am așa 50% - 74%, recomandarea fiind să schimb pe spate. Menționez și că am două cauciucurile uzate inegal, le-am pus pe spate cu uzura spre exterior.

Ce credeți că ar putea fi problema? Să merg totuși undeva să insist cu geometria? Sau să schimb cauciucurile care-s cam distruse. diferența între amortizoare ar putea genera scârțâitul ?

(aș pune și poză cu cauciucul, da nu știu cum momentan)

Vă mulțumesc

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: scârțâit roți
« Reply #1 on: June 11, 2014, 12:47:04 PM »
Pe ce roti au fost gumele uzate inegal?
Ce-mi plac mie baietii astia care se uita din ochi si zic ca "nu e de acolo".
Nu stiu in ce oras esti dar eu zic sa faci geometria la unii care se pricep.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #2 on: June 11, 2014, 13:07:00 PM »
Nu știu, pentru că avea anvelopele de iarnă când am luat-o. Alea nu-s așa uzate, dar nici nu îmi amintesc dacă scârțâiau roțile pentru că le-am schimbat repede.

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #3 on: June 11, 2014, 13:23:30 PM »
roată spate dreapta:


Răspuns: scârțâit roți
« Reply #4 on: June 11, 2014, 14:16:43 PM »
Mergi mai intai si fa'i geometria computerizat.
Eu am platit 130 ron acum 2 sapt, am facut'o mai mult de control si intr'adevar, abaterile nu erau mari. La tine, acea uzura in primul rand geometriei as zice ca se datoreaza

celalalt

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #5 on: June 11, 2014, 14:44:48 PM »
Geometrie.Si pe fata sa i dea negativ maxim.PArca -0.55 gr.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: scârțâit roți
« Reply #6 on: June 11, 2014, 16:20:39 PM »
Sfatul este bun dar trebuie precizat ca majoritatea atelierelor de geometrie nu au habar de geometrie.
Multe masini 4x4 nu sunt reglate corect in Romania, pentru ca totul se face dupa ureche.
Ar fi bine sa arunci toate cele 4 anvelope uzate inegal, altfel risti sa investesti bani in diferentiale.
In mod normal ar trebui sa rezolvi toate probleme suspensiei, sa pui anvelope noi si apoi sa gasesti un service bun, care sa iti regleze bine unghiurile.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #7 on: June 11, 2014, 17:20:21 PM »
Intreb si eu, de curiozitate: in cazul atelierelor ce fac geometrie asistat electronic, in afara de un montaj gresit al senzorilor sau o alegere gresita a modelului din baza de date, ce ar putea fi facut gresit?

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: scârțâit roți
« Reply #8 on: June 11, 2014, 18:17:42 PM »
Orice iti permite imaginatia.  ;D

Uite o istorioara pe subiect:

Am avut un Tico de nou care a venit din fabrica cu geometria aiurea. Pare incredibil dar asa a venit. Practic se vedea si cu ochiul liber ca roata stanga fata era mai aplecata, partea de sus inspre motor si cea de jos iesita catre privitor.
Dupa ce mi-a futat gumele pe fata in 10.000km m-am dus la o geometrie ceea ce pe vremea aia era mare smecherie, gen vino martea ca numai atunci ajunge la service-ul nostru baiatul care stie da faca geometrie etc.
Ma rog, am facut-o in cele din urma, dar cand am dat sa ies din curtea service-ului in bulevard era sa intru in primul stalp pe dreapta. Motivul? Dupa ce am luat dreapta de volan am lasat volanul liber, ca sa revina pe pozitie. Numai ca el n-a mai revenit...
Evident ca m-am intors foc si para, m-am dus inapoi si m-am luat de ei. Si-au cerut scuze, se pare ca a pus unu o lada cu scule si a tensionat nu stiu ce fir (asa era agregatul, intindea ala niste fire pe-acolo intre roti). Au refacut-o, dar de fapt mi-au dat-o inapoi fix cum le-am dus-o initial.
Asa ca in cele din urma am luat un mecanic batran care lucrase pe la Daewoo si in fata blocului am indreptat eu roata. Practic a trebuit sa dau vreo doua ture la un surub pe la ceva acolo dupa roata, nu mai tin minte. Ideea e ca a iesit perfect, dupa lucrare nu mi-a mai halit gumele pana la 84.000km cand am dat-o, nu mi-a tras stranga dreapta, a fost perfecta!  ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #9 on: June 11, 2014, 21:40:08 PM »
Pai da, dar la asta asistata electronic e mult mai mura'n gura ... ca'ti arata in timp real valorile si cam tre' sa fii batut in cap sa o dai in bara si asa. Dar, evident, viata bate filmul ...

celalalt

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #10 on: June 11, 2014, 22:13:57 PM »
La piata gemenii e un mic service care face geometrie fff bine.E un amic de al meu sef de coafor acolo.Recomand.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: scârțâit roți
« Reply #11 on: June 11, 2014, 22:17:26 PM »
Pune adresa aici. Nu cred ca se supara nimeni daca faci reclama unui serviciu bun.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

celalalt

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #12 on: June 12, 2014, 07:35:28 AM »
La piata gemenii?Cum intri pe Viitorului...N ai cum sa ratezi.E mica cu o vulcanizare langa.

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #13 on: June 12, 2014, 13:28:09 PM »
Eu sunt în Timișoara :D
aveți și aici o recomandare, ceva?

O altă întrebare: dacă e totul pe calculator, ei înseamnă că trebuie să aibă ceva presetări pentru tipul ăsta de mașină, corect? să nu pună valorile din burtă :D

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #14 on: June 12, 2014, 14:38:41 PM »
Da, odata selectat modelul in calculator, programul incarca plaja de valori standard

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #15 on: June 16, 2014, 20:51:58 PM »
Daca ai cumva anvelope Geolander G900, e sigur de la asta. Nevasta-mea care nu merge tare, ii sperie pe toti prin oras la sensurile giratorii. Si in Brasov nu ducem lipsa de ele..

celalalt

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #16 on: June 16, 2014, 22:16:31 PM »
Si asta e o posibilitate.Cu cauciucurile originale,rotile scartaiau la orice manevra.In special prin parca de mall gen...

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #17 on: June 16, 2014, 23:13:03 PM »
Geometria am făcut-o, era puțin dereglat. Tot scârțâie la curbe mai agresive, dar nu chiar și în sensul giratoriu :D, poate dacă aș merge mai tare. Mi-a scârțâit însă și în marșarier.
M-am hotărât oricum să schimb cauciucurile, și poate găsesc să le vând pe astea. O să îmi iau Yokohama AT-S. Sper doar să nu fie altă problemă și să le consume inegal. (deși geometria e ok, nu ar trebui să se întâmple)

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #18 on: June 16, 2014, 23:19:18 PM »
Daca ai cumva anvelope Geolander G900, e sigur de la asta. Nevasta-mea care nu merge tare, ii sperie pe toti prin oras la sensurile giratorii. Si in Brasov nu ducem lipsa de ele..

Am G95A, originalele (probabil). Totuși, eu nu înțeleg de ce scârțâie... se pierde aderență? nu ăsta e rolul diferențialului? Sau e lată anvelopa și scârțâie mai ușor?

Răspuns: scârțâit roți
« Reply #19 on: June 17, 2014, 00:47:39 AM »
E vb de compozitia pneului. Probabil e un allseason. Oricum, f multi au apreciat ca proaste pneurile cu care venea Forester'ul din fabrica.
Sunt sanse f mari sa scapi de scartait cu alte pneuri daca zici ca si in marsarier au scartait.

Eu pateam sa'mi scartatie des cand ma prindea vremea mai calda cu pneuri de iarna, deci mai moi.