Istoria Subaru & STI
Subaru club Romania

Istoria Subaru & STI

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #20 on: November 23, 2017, 08:30:24 AM »
Normele respective nu mai au legatura cu stiinta, sunt instrumente politice si economice pentru a stoarce bani de la consumatorii finali.
Toata problema porneste de la o minciuna aprobata politic prin care se stabileste ca dioxidul de carbon este poluant.
De la aceasta minciuna se dezvolta un intreg rationament aparent logic.
Masinile noi, electronice, sunt adevaratele poluante dar utilizatorii nu doresc sa accepte adevarul.

Prius si Tesla nu se repara in orice atelier service si de catre orice mecanic. Au durata de viata mai scurte, piese scumpe si sunt foarte greu de reciclat.


Mare adevar!
Am citat ca sa mai apara inca odata.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #21 on: November 23, 2017, 09:45:58 AM »
O sa fiu cam radical, dar "Care STI?"

In opinia mea, de 7 ani nu mai exista STI. Sau sa o luam cu istoria.

2001-2002 STI se bucura de succesul in WRC si vanzarile mari la Impreza. Realizeaza fara sa isi dea seama sasiul cel mai bun, motorul cel mai apreciat in motorsport care se foloseste si astazi, mult peste ce vazuse lumea la vremea respectiva in materie de performanta si fiabilitate. WRC -> toti isi iau macar 1.6 doar ca sa aiba Impreza de raliu

2003-2005 STI mai indulceste design-nul si imbunatateste articulatiile. Cel mai reusit model dpdv tehnologic. Inca in WRC, vanzari mari. Performante imbatabile la pretul cerut. Era NFS. Toti copiii batrani se bat cu EVO pe calculator si in viata reala.

2006-2007 Cel mai reusit design, vanzari peste masura, ultimele sclipiri ale stelelor in WRC. Realizeaza schimbari majore pe transmisie si trece la 5x114.3 si DCCD pe toate continentele. Ford se trezeste la realitate si baga RS de 2.5, aminteste tuturor ca si ei au fost in WRC si se diferentiaza prin caroseria hatchback si verdele turbat. Subaru se gandeste ca europenii sunt tot niste americani, deci introduce si aici 2.5-ul pentru cuplu sub 3000rpm.

2008-2010 Lumea intreaga incepe sa inteleaga de ce hatchback-ul este cea mai apreciata caroserie de catre europeni. Ford are deja focusul, Golf-ul devine mai puternic, Mini se lauda cu istoria si Mazda 3 cu cel mai puternic motor in linie produs de ei. Subaru, printr-o sclipire de geniu si risc mare, lanseaza primul si singurul STi hatch. Interiorul este mult schimbat, ca sa se bata cu Golf-ul. Cele mai evazate aripi pe care le-a vazut STI-ul vreodata. Castiga multi fani noi, dar ii cam supara pe nostalgici.

2010-2012 Incep sa apara primele probleme la diesel. 2.5-ul pica pe capete. Subaru produce motoare mai multe pentru schimbat pe garantie decat pentru noi modele. STi primeste buget sa dea cu vopsea neagra pe volan, un set nou de jante si niste inchipuite schimbari la grila fata. Revinde sedanul pe cea mai urata caroserie de Impreza sedan pe care arunca niste aripi evazate. Subaru are nevoie de un colac de salvare si lanseaza XV-ul pentru castig mic dar sigur si volume mari. Americanii apreciaza Foresterul pentru grasi. Subaru arunca toate rezervele in fabrica din SUA si le promite americanilor modele pe gustul lor (Legacy, Outback, Forester). Japonia cere model sportiv si se lanseaza BRZ.

2013-2015 Impreza nu se mai vinde pentru ca nu reprezinta nimic si Subaru decide sa separe Impreza de WRX/STi. Divizia STi nu mai are bani nici macar de schimbat design-ul asa ca se cauta de maruntis si cumpara de black friday farurile si bara de la Mitsubishi EVO deja declarat pensionat. Mai gasesc sponsorizare de la Alpine pentru ultimele unitati audio cu ecran tactil, inainte de adoptarea tabletelor. Doar adevaratii fanatici mai cumpara STi in loc de Golf R, AMG si Seria 1M mai ieftine si mai performante si mai luxoase.

2016-2017 STi surprinde cu... un model nou de jante. Economia ustura, STi renunta la ata albastra si o foloseste la Levorg. De acum interiorul o sa fie cusut doar cu ata rosie. Castiga la Nurburgring 24h cu motorul din 2001 (EJ207) si spera ca lumea o sa creada ca e 2.5-ul de strada.

2018 - Vanzari record de 2-3 ani la XV si Forester, precum si Outback. Raman 1000 euro si pentru STi. Arunca doua benzi cu leduri in faruri, inlocuiesc proiectoarele de ceata cu plasa de tantari si fac curat in camara unde gasesc unitatile multimedia de la Forester si Outback.  Din economia facuta cumpara frane galbene. STi se va retrage din anumite piete, la fel cum a facut cu WRX-ul.
Ultimul model este si ultima incercare de a face din STI un model atragator la exterior si cu identitatea cat mai apropiata de Subaru, dupa asocierea nereusita cu Mitsubishi EVO.


De acum inainte STi nu va mai exista ca masina albastra cu roti aurii, care sa castige in competitiile sportive. STi se transforma de cativa ani intr-un brand de consum. STi va exista ca nivel de echipare peste modelele de top deja existente si va aduce profit producatorului. O sa impresioneze cu centuri rosii, cateva embleme la exterior si interior si niste plastice colorate, la pachet de cateva mii de euro.
STi o sa fie un fel de AMG, M, pachet R de la VW si altii.

« Last Edit: November 23, 2017, 17:54:18 PM by MihaiFlorescu »

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #22 on: November 23, 2017, 09:55:19 AM »
Naspa :( Intai EVO si acum si STI.
Mihai, ai dreptate, Subaru e de ceva ani altceva fata de ce era in momentul cand ne-am indragostit majoritatea de masinile lor. Pentru mine nu mai exista dupa 2008 nimic interesant.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #23 on: November 23, 2017, 10:18:37 AM »
Daca as avea buget, azi mi-as lua unul nou!
Mi-a placut sinteza lui Mihai si inca rad de "Forester-ul pentru grasi"!  ;D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #24 on: November 23, 2017, 10:37:03 AM »
Normele respective nu mai au legatura cu stiinta, sunt instrumente politice si economice pentru a stoarce bani de la consumatorii finali.
Toata problema porneste de la o minciuna aprobata politic prin care se stabileste ca dioxidul de carbon este poluant.
De la aceasta minciuna se dezvolta un intreg rationament aparent logic.
Masinile noi, electronice, sunt adevaratele poluante dar utilizatorii nu doresc sa accepte adevarul.

Prius si Tesla nu se repara in orice atelier service si de catre orice mecanic. Au durata de viata mai scurte, piese scumpe si sunt foarte greu de reciclat.


Mare adevar!
Am citat ca sa mai apara inca odata.

ioi ... teoria constipatiei .... :)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #25 on: November 23, 2017, 11:59:16 AM »
N-as zice. Ia verifica asta afara:



"Cazanele" noastre euro 4 au limita de emisii de NOx cat diesel euro 6. Dar sunt deja foarte hulite, poluatoarele dreaq'.
Benzina sta mai prost la limita de hidrocarburi. Hmm, dar ce vedem, ca pentru diesel E6 au crescut limitele admise pt HC fata de E5, si este aproape cat benzina, inclusiv E4.

Deci eu in tabelul asta vad doar ca benzinarele mele (ambele euro 4) au aceleasi emisii ca si un diesel euro 6, mai putin mult hulitul codoi. Care omoara pinguinii de la tropice si maimutele din Antarctica.

Deci, spune tu Vali ca nu e politică căcălău cānd te uiti la aceste tabele.
« Last Edit: November 23, 2017, 12:00:22 PM by Forester »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #26 on: November 23, 2017, 12:18:03 PM »
politica este dar si economie ... daca nu fortezi cumva (dintr-un motiv sau altul) constructorii sa progreseze nu ai bani investiti in R&D,  nu se progreseaza pe tot ce inseamna masini electrice si toate restul ... ia ca exemplu Subaru: de 20 de ani aceeasi tehnologie pentru ca merge si asa ...

consumatorii platesc mai mult este adevarat dar tot consumatorii primesc mai multe locuri de munca si salarii de la constructori si toata industria care depinde de acestia ... adica banii trebuie sa circule

ca salvam pinguinii sau scapam de dependenta de statele producatoare de petrol sau ... este doar o motivatie :)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #27 on: November 23, 2017, 12:29:23 PM »
Ceea ce spui tu acolo este corect, doar ca eu o vad ca un efect, nu ca un scop. Adica normele nu au fost impuse ca sa aiba gigeii unde sa lucre, sau ca sa bage industria auto banii in R&D. (Iar lantul intreg al electricelor ESTE inca foarte poluant.)

As fi zis ca nu e politica daca se venea si se zicea: mai organizatia mondiala a sanatatii, care este limita nepericuloasa de HC, NOx, CO si alte otravuri de ies de la masini? Pai, x, y, si z. Bun, atunci orice vehicul cu autopropulsie trebuie sa respecte aceste limite, I don't give a shite ca e diesel, CNG, LPG, benzina, electrica sau cu basini. Atunci as fi zis ca nu e politica. My parere.  :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #28 on: November 23, 2017, 13:23:41 PM »
ce sa mai zic, fiecare de unde o priveste :)
eu de aia o numesc teoria constipatiei pentru ca ... ar constipa economia :)

si filosofia ar fi foarte lunga aici dar ... prefer sa zic ca nu conteaza motivul calatoriei ci unde ajungi ... doar asa s-a descoperit si America nu ?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #29 on: November 23, 2017, 13:39:26 PM »
Economia merge foarte bine si fara consumerism extrem.
Tu ai cumparat un obiect de calitate o data si ai investit foarte mult in upgrade-uri succesive.

Oarecum inteleg optimismul tau pentru tehnologiile noi, masinile vor avea mai multe unitati de control si implicit mai multe harti.

ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #30 on: November 23, 2017, 13:45:16 PM »
exact :)

marr

  • 2205
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #31 on: November 23, 2017, 13:54:39 PM »
O sa fiu cam radical, dar "Care STI?"

In opinia mea, de 7 ani nu mai exista STI. Sau sa o luam cu istoria.

.......

Ca sa rezumam:

1, ECOLOGIA F*TE BUCURIA !
Din motive de emisii & shit, actuala generatie de WRX-STI nu va mai ajunge in Europa.
Din cate am intes, va reveni cu generatia urmatoare ( peste 3-4 ani) cand - cel mai probabil - STI-ul va fi hibrid ( sau ceva de genu').

2. Daca nu revine in WRC cu echipa proprie, directia in care va merge STI-ul este cel indicat foarte corect de Mihai.
O versiune over the top. - ceva mai sportiva si mai "luxoasa" a versiunilor de serie.

3. Din cate se pare, STI-ul nu mai reprezinta pentru Subaru decat un tribut adus nostalgicilor marcii.
Directia lor actuala este de a produce masini cat mai sigure. Pe asta marseaza dealtfel inreaga lor campanie de marketing de niste ani buni incoace. Si, dupa cifrele de vanzari, pare-se ca le iese ( nu punem aici la socoteala Europa, care-i o piata atipica pentru ei) !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Sese

  • 468
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #32 on: November 23, 2017, 17:35:54 PM »
Si, ca sa mai pun si eu paie pe foc, am sa completez spunand ca anul viitor va fi ultimul pentru Forester-ul XT de 240 de cai.

In afara de 1,6-le turbo, despre care nu s-a luat inca o decizie clara, va mai exista doar un 1,8 turbo, ce va inlocui batranul 2,5 aspirat de pe Outback.

In rest, HEV in 2019 si EV in 2020. Pe toate modelele.

Vom fi martorii unor schimbari istorice in anii ce urmeaza.

Muttley

  • 4919
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #33 on: November 23, 2017, 19:10:53 PM »
Martor indirect aici. Doar daca face careva un EV cu cutie manuala si ambreiaj... abia atunci ma mai gandesc.
Fmm "evolutie"...
WRX SW 2002

Sese

  • 468
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #34 on: November 24, 2017, 08:22:23 AM »
Si un motor boxer electric...

Eu chiar sunt curios cum se gandesc ei sa-si foloseasca atuurile comerciale pe o configuratie electrica.
Adica imi pot imagina un  4x4 electric, insa nu ma pot gandi la nimic in legatura cu un centru de greutate coborat sau la o simetrie provenita dintr-un propulsor electric.

Mi-as dori sa ne surprinda pe toti in cel mai placut mod cu putinta.
 

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #35 on: November 24, 2017, 08:53:55 AM »
...
Eu chiar sunt curios cum se gandesc ei sa-si foloseasca atuurile comerciale pe o configuratie electrica.
...

Da' de globalizare si de pierderea identitatii nu sufla nimeni o vorba p-aici? Fiecare mare brand, in acceptiunea mea desigur, isi va dilua notorietatea din cauza faptului ca insasi filosofia sa primordiala va pierde din atuurile care au consacrat-o in timp.

Pana acum, fiind pozitionata ca si o marca sportiva, de incredere, robusta si permisiva in achizitie si intretinere eu cred ca Subaru, ca dealtfel si alte marci notorii, se vor alinia conceptului de competitivitate economico-financiara (CAPEX vs OPEX) iar conceptele de rationalitate, viziune, unicitate si claritate in autodefinire vor ajunge doar declaratii de bune intentii asociate unui marketing agresiv.

Cu toate acestea, eu ma declar un explorator al noutatilor tehnologice motiv pentru care te rog sa ma inscrii pe lista de asteptare a noului model Subaru Forester.
« Last Edit: November 24, 2017, 11:25:47 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4919
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #36 on: November 24, 2017, 09:10:56 AM »
.....sa ma inscrii pe lista de asteptare a noului model Subaru Forester.

E pacat de foaia aia A4, sa aiba doar numele tau pe ea. Recomand un postit ;)
WRX SW 2002

marr

  • 2205
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #37 on: November 24, 2017, 09:19:54 AM »
Doua postit-uri !
Ca si eu vreau noul model de Forester.
Mai ales daca va fi si ultimul cu motor pe benzina ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Sese

  • 468
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #38 on: November 24, 2017, 09:25:02 AM »
.....sa ma inscrii pe lista de asteptare a noului model Subaru Forester.

E pacat de foaia aia A4, sa aiba doar numele tau pe ea. Recomand un postit ;)
Putin dura remarca. Chiar venita de la un petrolhead.

Cred ca e gresit sa presupui ca nu vei gasi nimic sa te atraga la o viitoare masina, chiar electrica.

Simpla curiozitate de a accesa, in calitate de consumator, o tehnologie noua ar trebui sa te adauge pe foaia aia.

E bine sa fim deschisi la minte, zic.

Muttley

  • 4919
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #39 on: November 24, 2017, 09:40:44 AM »
O iei prea in serios. Heli si cu mine ne alintam constant pe aici ;)
WRX SW 2002