Istoria Subaru & STI
Subaru club Romania

Istoria Subaru & STI



dmp

  • *
  • 195

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2019
« Reply #63 on: August 07, 2018, 18:08:44 PM »
Mda, e ciudat rau. Masinile devin tot mai mari si mai grele cu motoare tot mai lenese.

Dotarile de confort de pe Forester le are si Toyota Yaris de 12.000 euro. Si ala are 1.5 de 111 cai :))
« Last Edit: August 07, 2018, 18:11:38 PM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Re: Forester 2019
« Reply #64 on: August 07, 2018, 21:46:28 PM »
la urma urmei singurul scop al unei masini este sa te duca in conditii 100% legale de la A la B nu ? :)
(sa curga profitul .... )

Subaru a inceput sa fie o marca de succes in ultimii ani. Succesul inseamna profit iar profitul asigura fonduri pentru nise.
Dupa o perioada de vandut masini fiabile si sigure vor putea sa reactiveze si diviziile speciale.
Marcile performante europene au in spate masini populare, de volum.

Pana cand te vei plictisi de hatch vor avea si ei masini pe placul tau.
« Last Edit: August 08, 2018, 00:12:51 AM by BOXER »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Re: Forester 2019
« Reply #65 on: August 07, 2018, 21:56:02 PM »
teoria asa spune ... sa speram ca nu ii omoara practica ca pe altii :)

Re: Re: Forester 2019
« Reply #66 on: August 07, 2018, 22:06:37 PM »
Mazda a renuntat la MPS'uri, Mitsu la Evo si probabil nu le vor reinvia ...

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Re: Forester 2019
« Reply #67 on: August 07, 2018, 22:55:30 PM »
Politicienii au reusit sa scoata multe motoare si masini performante de pe piata. Incep sa dispara masinile sportive accesibile dar si masinile economice.
Sub pretextul unei ecologii indoielnice sunt impinse pe piata masini mai slabe, mai scumpe si mai putin eficiente.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Re: Forester 2019
« Reply #68 on: August 07, 2018, 23:01:27 PM »
ce-ti mai place sa vb complicat fara sa spui direct nimic :)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Re: Forester 2019
« Reply #69 on: August 07, 2018, 23:05:31 PM »
Intelege fiecare ce vrea sau ce trebuie. :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Re: Forester 2019
« Reply #70 on: August 07, 2018, 23:12:20 PM »
probabil ... sau de la un moment dat lumea ignora sau zambeste la cometarii din astea impersonale/impartiale ....de zici ca-s PR-ul de la SMT/subaru ... :)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Re: Forester 2019
« Reply #71 on: August 07, 2018, 23:55:12 PM »
Multi ani s-a facut reclama negativa marcii si s-a cultivat un spirit Robin Hood. Probabil totul pornea de la costuri.
Lucrurile s-au mai schimbat si prin eforturi colective s-a produs o apropiere intre retea si internauti.

Chiar astazi am avut ocazia sa testez o alta retea a unei marci europene si pot spune ca Subaru este mult inainte.
Rezolvari rapide nu sunt posibile la europeni, piese mici nu exista in stocurile din Romania, atitudinea este tot cea din perioada anilor '90, cand  angajatii in camasa se considerau cel putin lorzi.

Cu referire la ignorare si zambete, asta este optiunea fiecaruia. Cei care vor marca asta trebuie sa accepte si alte opinii, nu doar formatul vechilor discutii de tip "cine imi da ?", "cine dezmembreaza" sau "pun burlan cu ø20cm pentru cai multi".

Cand beneficiezi de un serviciu bun si oameni receptivi este normal sa le faci reclama.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Re: Forester 2019
« Reply #72 on: August 08, 2018, 00:21:45 AM »
lauda si putina reclama pot fi ok ... dar exagerarile si neadevarurile au efecte contrare ...
dar zic s-o lasam asa ... ca n-o sa iasa bine ... :)

marr

  • 2205
Re: Re: Forester 2019
« Reply #73 on: August 08, 2018, 08:10:47 AM »
ce-ti mai place sa vb complicat fara sa spui direct nimic :)

Hai ca o spun eu, direct (ca am tot spus asta) - in domeniul auto:
ECOLOGIA, F*TE BUCURIA !

Sa ne gandim doar la:
- norme de poluare tot mai dure = consumuri mai mici + motoare mai mici + fitre peste filtre, peste filtre la evacuare;
- placute de frana "ecologice";
- discuri de ambreiaj "ecologice";

Legat de subiectul topicului - Forester 2019 - ne place sau nu, asta-i directia pe care a apucato Subaru.
Masinile care fac grosul de vanzari raman doar capabile si sigure, fara a mai fi si performante din punct de vedere al (acceleratiei si vitezei maxime).
Pentru cei ce vor un Subaru "de viteza" raman doar WRX si WRX STI.
Si da, momentan pare-se ca vor scoate aceste modele de performanta de pe piata europeana.
Motivul il gasiti mai sus - ecologia !
Cand vor scoate un model nou ce sa corespunda dpdv al noilor norme de poluare, il vor livra.

Foresterul in versiunea XT a fost (cel putin deocamdata) scos, datorita vanzarilor slabe.
Din cate spun cei de la Subaru America, aceasta versiune reprezenta abia 5% din totalul vanzarilor de Forester.
La cca. 177.000 de Forester vandute anul trecut in SUA, 5% inseamna sub 9000 de bucati/an. Si sa nu uitam ca vazarile din SUA reprezinta peste 50% din vazarile globale.
La aceste cifre, efectiv nu are sens dpdv economic sa investesti in dezvoltarea unui model.
Se investeste in dezvoltarea unor masini cu vanzari de cateva mii de bucati pe an doar in domeniul supercarurilor ( Ferrari, Lamborghini, Bugatti, etc) sau al masinilor de lux (Rolls, Bentley, etc). Dar astea se vand cu sute de mii de euro bucata, nu cu 40k euro cat era un XT.
Daca era o cerere mare pe piata pentru XT, fiti siguri ca se regasea in oferta Subaru.

PS: Legat de Mitsubishi si EVO.
Sa nu uitam doua aspecte:
1. Mitsubishi a renuntat la TOT ce inseamna autoturisme ramanand axat doar pe SUV-uri;
2. Mitsubishi maii e Mitsubhisi doar cu numele. In prezent este doar un Renault-Nissan cu alta sigla ...
Ca atare - datorita vanzarilor in crestere a modelelor pe care unii le blameaza pe aici - zic totusi sa ne bucuram ca Subaru ramane Subaru !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 4913
Re: Re: Forester 2019
« Reply #74 on: August 08, 2018, 08:17:36 AM »
Sa ne gandim doar la:
- norme de poluare tot mai dure = consumuri mai mici + motoare mai mici + fitre peste filtre, peste filtre la evacuare;

Filtre? Alea-s doar varful aisbergului. Daca vedeti ce e IN INTERIORUL motorului, ce sisteme absurde sunt obligati sa adopte, ce coeficienti de siguranta, ce solicitari termice si mecanice exista, va luati biciclete (dar nu ca a lui Florescu  ;D ) si va instalati Uber.
Bai, nu glumesc, e dezastru!

PS: acu-mi chica fisa. Nu, n-or sa mai fie Subaru turbo cu boxer. Da, din cauza poluarii. E autoflagelare sa implementezi porcariile astea intr-un orizontal.

PPS: shadeti cu ochii pe Foresterul lui Heli. Chit ca e manjit tot cu cafeluta, e cam best option. Astept licitatia :D
« Last Edit: August 08, 2018, 08:38:01 AM by Muttley »
WRX SW 2002

marr

  • 2205
Re: Re: Forester 2019
« Reply #75 on: August 08, 2018, 08:54:25 AM »
....

PPS: shadeti cu ochii pe Foresterul lui Heli. Chit ca e manjit tot cu cafeluta, e cam best option. Astept licitatia :D

Exact la asta ma gandeam si eu !
Da' nu am vrut sa o spun cu voce tare ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Re: Forester 2019
« Reply #76 on: August 08, 2018, 10:52:18 AM »
Politicienii au reusit sa scoata multe motoare si masini performante de pe piata. Incep sa dispara masinile sportive accesibile dar si masinile economice.
Sub pretextul unei ecologii indoielnice sunt impinse pe piata masini mai slabe, mai scumpe si mai putin eficiente.

Cu eficienta nu sunt de acord, sub presiunea acelorasi politicieni, motoarele termice au devenit clar mai eficiente. Sau hai sa zicem grupul moto-propulsor per ansamblu.

Am hămălit eu in urma cu vreo 2 ani o ibiza fr, 1.0 tsi 110 cai. Deci am alergat-o prin oras, adica talpa/frana si tot asa pana m-am plictisit, scotand un consum de sub 9%. In aceleasi conditii, cu masina proprie de aceeasi clasa, aproximativ aceeasi greutate si aceeasi putere dar cu 1.6 aspirat model millennium, as fi scos minim 12, daca nu peste 13%.
Ok, nu stiu cat de fiabila ar fi fost ibiza, la pret Accentul meu a fost cca 40% din cel al ibizei...  ;D ;D si dupa mai bine de 13 ani, am avut si eu un check engine aprins si a trebuit sa schimb o electrovalva de 100 de lei (ca sa scap de bec ca altfel masina nu avea nici o greata).

La fel, vedem si la Subaru ca modelele noi consuma clar mai putin, incat deja multi utilizatori si-au pus problema daca mai merita diesel (oricum a disparut si asta deci problem solved).

In rest da, ecologie de 2 lei, vezi electricele, masini complicate, foarte scumpe, consumabile...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

burtal

  • 444
Re: Re: Forester 2019
« Reply #77 on: August 08, 2018, 11:31:59 AM »

Foresterul in versiunea XT a fost (cel putin deocamdata) scos, datorita vanzarilor slabe.
Din cate spun cei de la Subaru America, aceasta versiune reprezenta abia 5% din totalul vanzarilor de Forester.
La cca. 177.000 de Forester vandute anul trecut in SUA, 5% inseamna sub 9000 de bucati/an. Si sa nu uitam ca vazarile din SUA reprezinta peste 50% din vazarile globale.


pai s-a vandut prost pentru ca sincer (desi mi-as dori unul) era (si inca este oarecum) overpriced like hell.... si nu au ajutat nici taxele UE

au si ei dreptatea lor totusi pentru ca cei care cumpara un forester sunt oameni maturi care in mare parte au trecut de nebunia tineretii cu viteza si acum  il cumpara pentru alte motive si  excursii cu familia  deci 2.0 si 2.5  ar fi suficiente. Deci greu sa justifici extra 5k  pentru o turbina si un sistem audio mai smecher
De cand fac cei de la subaru motorul 2.0 turbo ? de vro 10 ani cel putin ....cred ca au amortizat dezvoltarea la el de mult. la fel si cu sistemul de tractiune ... mari modificari nu sunt de la generatie la generatie

Pana la modelul recent  computeru de bord , ala dintre ceasurile mari, era un monocrom cu 3 informatii pe el ...la o masina de 35k sau 45k euro, da-o dracu.

eu cred ca de asta nu vand ... pentru ca vor sa ramana nisati > volum mic > costuri mari de productie  si masina devine overpriced
In loc sa ingroape banu in dezvoltarea motorului ala diesel, ar fi putut incepe o investitie intr-o fabrica (macar de asamblare) in europa

ia sa vanda wrx-ul la 35k , outbacuku la 35k  foresteru la 30k , xv la 25k si impreza la 20k  versiunile full si cu motoare de 2.0T si 1,6T  si sa vezi ce volum ar avea  si in europa

iar treaba cu normele nu cred ca nu le-ar putea respecta .... pana la urma ar putea sa mai taie 2-30 cai din putere si sa il faca mai economic si mai putin poluant  gen 2.0t sa aiba maxim 200 cai si cel de 1.6T un 140-150 

ma indoiesc ca vor aduce motorul de 2.5 in europa ... sunt taxe foarte mari , 2.0  si poate cu putin noroc or sa regandeasca strategia de a lasa mototul ala de 1,6  sa moara doar pe levorg.
« Last Edit: August 08, 2018, 11:40:01 AM by burtal »

WIM

  • 670
Re: Re: Forester 2019
« Reply #78 on: August 08, 2018, 12:11:38 PM »
La aceste cifre, efectiv nu are sens dpdv economic sa investesti in dezvoltarea unui model.

Nu stiu ce anume din arhitectura XT-ului reprezinta o dezvoltare exclusiva care sa nu se justifice economic.
Motorul FA20DIT e acelasi cu cel folosit pe WRX (cu alt tune) iar transmisia CVT e disponibila across the board.

Daca ar fi sa privim lucrurile din aceasta perspectiva, as zice ca STI-ul este cel care nu se justifica economic: motorul, transmisia, franele, directia, electronica sunt dedicate.

Subaru of America nu publica cifrele de vanzari specifice STI-ului ci il cupleaza cu WRX-ul, deci nu stim exact cate bucati au vandut anul trecut, dar cred ca putem presupune cu un oarecare grad de acuratete ca cele vreo 30.000 de unitati WRX+STI s-au splituit de o maniera 2/3 + 1/3.
Si raportand aceste probabile circa 10.000 de unitati la totalul familiei Impreza (oricat ar incerca Subaru sa puna distanta intre ele, tot un sasiu de Impreza intra pe linia de asamblare), vedem ca STI-ul nu e foarte departe, numeric vorbind, de cei "5 percent" fani ai XT-ului carora SOA le-a spus pa si pusi.

Deci nu prea cred in povestea argumentului economic pentru disparitia XT-ului, mi se pare ca nu se sustine.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Re: Forester 2019
« Reply #79 on: August 08, 2018, 12:35:25 PM »
STi este de imagine si pentru a putea continua in campionatul national de raliuri in SUA, au nevoie sa produca acel model in serie.

XT nu era o imagine.