Istoria Subaru & STI
Subaru club Romania

Istoria Subaru & STI

dmp

  • *
  • 195
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #120 on: September 26, 2018, 17:00:09 PM »
Vacanta si mai placuta in continuare !
Foarte interesante sunt impresiile tale. Si noutatile, de asemenea.
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

MihaiFlorescu

  • *
  • 13897
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #121 on: September 26, 2018, 17:12:56 PM »
Atat de corporate.. multumim Heli! Spor la lucru!

O injectie de motricitate moderna sa imi aduci si mie, te rog. Si comprimatele sau capsulele sunt ok.

Lasand cinismul deoparte, te stimez si sincer iti multumesc pentru contributia adusa forumului. Sunt sigur ca exista multi dealeri Subaru la nivel mondial care nu au avut si nu vor avea onoarea unei intalniri de importanta celei avute de tine cu reprezentantii marcii.
Si daca ar avea aceasta oportunitate, informațiile ar fi pastrate pentru ei ca o Mona Lisa autentica tinuta închisa si ascunsa departe de ochii admiratorilor. Nicidecum expuse pe un biet forum.
« Last Edit: September 26, 2018, 17:42:08 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4919
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #122 on: September 26, 2018, 17:30:49 PM »
Dea, ^ cum zice baietii ^

“Principiul de sustenabilitate al SUBARU” prin care “Pamantul, cerul si natura” reprezinta componenta de conservare a ecosistemului planetar.

Ausbre Heli, 5 ore cu vrajeala d-asta corporatista? Esti tare... As fi adormit dupa primele 5 minute  :'(
WRX SW 2002

burtal

  • 444
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #123 on: September 26, 2018, 18:15:17 PM »
Cum zicea domnul admin multumim pentru info

Si ca sa fiu rau
despre noul e-Forester iar gazdele noastre au spus, printre altele, ca cine merge mai incet, merge sigur si cine merge sigur, ajunge departe.
Ajunge departe maine sau moare pe drum de batranete :))

Acu poate intradevar vor sa schimbe publicul tinta catre 40-45+ ani care au familie si urmasi...

Forester outback si ascent ar trebui sa acopere segmentul asta

Impreza si xv ar trebui lasate un pic sa zburde pentru tineret

marr

  • 2205
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #124 on: September 26, 2018, 18:51:26 PM »
Va dati seama, sper, ca stimabilul nostru coleg a spus aici, doar ce putea spune aici ...
Adica: ”Aerul, cerul si natura ...”, lucruri frumoase si cat se poate de reale dar nu reprezinta chiar domeniul de maxim interes al acestui forum.
Poate, in cu alte ocazii, daca nu s-a legat cu juramant in fata Imparatului, va putea spune mai multe.
Si daca nu va putea, iar vorbele i se vor bloca in gatlej, il vom ajuta cu niscaiva lichide de ungere, usor invechite in butoi de dud !  ;D
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #125 on: September 26, 2018, 18:54:32 PM »
Subaru e clar ca e inca in criza de identitate cumva. In conditiile in care in trecut "tehnica" era punctul forte (ca ajunge peste tot, ca e sporty, ca are nu stiu cati cai), acum trebuie sa mizeze pe altceva, alte slogane. Pentru ca tot mai mult, generatiile noi vor cauta capacul de la gaura pe unde se umple cu volti rezervorul. Nu vor stii ce e un AWD si la ce e bun (presupunand ca va mai ramane bun si pe viitor), poate vor fi vazute ca masini pentru batrani/babaci etc.
Dificil.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13897
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #126 on: September 26, 2018, 19:12:26 PM »
Din nefericire pentru Subaru elementele ce fac masinile lor unice prin arhitectura si care reprezentau "a strong selling point" s-au intors impotriva lor datorita preferintei cumparatorilor cu bani. Adica a cumparatorilor reali.

De exemplu, schimbatorul de viteze pozitionat direct pe cutie este minunat daca iti place sa simti ce faci, dar pentru publicul nou care cere confort este inacceptabil sa vibreze schimbatorul cand rulezi pe autostrada la viteze legale.

Un diff central ce transmite permanent cuplu spre spate este misto la plecari in conditii de aderenta redusa, dar genereaza socuri in traficul bara la bara si consum mare de combustibil atunci cand nu ai nevoie de AWD.

etc. etc.

Asa ca trebuie sa ofere ce se cumpara. Asa cum spunea Sese, in conditiile date, nu stiu cat vor putea tine de arhitectura boxer + SAWD
« Last Edit: September 26, 2018, 19:18:13 PM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #127 on: September 27, 2018, 15:14:07 PM »
O noua zi, plina si aceasta de surprize placute, sub auspiciile primului drive test cu e-Forester.
 
Amfitrionul nostru a fost domnul Hiroshi Enomoto care ocupa pozitia de Chief Engineering in cadrul SUBARU Development Team.

Inainte de a va impartasi primele impresii despre SUBARU e-Forester as vrea sa ii multumesc si pe aceasta cale domnului Hiroshi Enomoto care a ascultat cu multa atentie pledoaria in favoarea marcii SUBARU pe care o sustinem cu totii la nivel national.
Domnia Sa a ramas placut impresionata de activitatea tuturor posesorilor de modele ale marcii SUBARU care isi prezinta masinile pe forumul romanesc sau isi ajuta, fiecare cum poate, colegii in situatii ce nu pot astepta ca si timp ori sunt depasiti de amploarea evenimentului tehnic.

Asa cum i-am promis domnului Hiroshi Enomoto, va adresez in numele Domniei Sale cele mai calde si sincere mesaje de prietenie pentru activitatile si mai ales contributiile pe care fiecare dintre membrii forumului le aduc in Romania pentru promovarea marcii SUBARU! Domnul Hiroshi Enomoto ne ureaza tuturor succese atat in viata profesionala cat si in cea a personala.

E.S. Tsumoru Takami a propus ca ziua de astazi sa inceapa in a doua capitala a Japoniei, in ordine cronologica, mai exact intr-unul dintre cele mai insemnate metropole ale Japoniei care se distinge printr-o arhitectura aparte, futurista as spune, dar si prin multitudinea de temple aflate in patrimoniul universal, domenii imperiale, gradini unice si parcuri tipic nipone.
Dupa exact 134 minute scurse la bordul impresionantului Shinkansen, conform planului national strict de deplasare, aveam sa ajungem in orasul florilor de cires unde am fost intampinati pe peron de catre doamna Itsuko Fujimoto si domnul Goru Fujimoto, fost pilot in echipa de raliu a marcii SUBARU, care ne-au condus la punctul de intalnire unde eram asteptati de catre domnul Hiroshi Enomoto.

Pe drumul parcurs la bordul unui Outback de generatie 2018 am aflat ca metropola Kyoto reprezinta un pol al tehnologiei nipone si nu a fost ales intamplator pentru un drive test cu e-Forester. Aici se afla sediile unor firme celebre in industria tehnologiei cum ar fi SUBARU Aerospace, Toyota R&D Center, Mitsubishi Electric, Nintendo, Panasonic R&D, Horiba, Sony Telecommunication System, Omron, Tose etc. 

La despartire, domnul Goru Fujimoto a tinut sa ne arate cum demareaza masina sa personala pe care a pilotat-o ani la randul si care acum se afla in dubla custodie cu actionariatul Institutului de Performanta Sportiva (STI).

Odata ajunsi in fata unui renumit hotel international am fost intampinati cu traditionalul ceai japonez urmat de verificarea actelor (permis de conducere + pasaport) si apoi domnul Hiroshi Enomoto a tinut sa ne invite la bordul fabulosului e-Forester explicandu-ne, din mers, cum functioneaza conceptul in general si sistemele in mod particular.










Nu inteleg de ce insa Elena a preferat sa mearga pe circuit cu familia Fujimoto si apoi sa vina la Tokyo cu trenul… Poate va avea timpul necesar si starea emotionala pentru a ne explica… :P ;D  >:D



Drumul pana la iesirea din oras si inscrierea pe autostrada spre Tokyo a fost in sarcina domnului Hiroshi Enomoto si apoi am urmat la volanul primului Forester hibrid care, surprinzator, are aceeasi garda la sol ca fostul meu XT (220 mm)



Va urma  ;)
« Last Edit: January 03, 2019, 10:03:56 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2205
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #128 on: September 27, 2018, 16:38:34 PM »
Cred ca ar fi de mare interes ca, la final, tot serialul ”La Subaru, la mama lui” by Lorian sa fie ”extras” de pe topicele pe unde-s imprastiate diferitele episoade si imbinat intr-o forma unitara, pentru a fi mai usor de urmarit, spre delectarea distinsilor nostri colegi.

Heli - ai cuvantul !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 4919
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #129 on: September 27, 2018, 16:41:21 PM »
Sustin adunarea intr-un topic.
Bre Lorian, pune o poza din fata cu bugul STI.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #130 on: September 27, 2018, 17:07:11 PM »
Bre Lorian, pune o poza din fata cu bugul STI.

Poza am facut-o din e-Forester abia cand STI-ul ne-a depasit si nici in ruptul capului nu cred ca ne puteam tine dupa el daramite sa il si depasim si sa ii fac poza din fata  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #131 on: September 27, 2018, 17:32:05 PM »
Inca de la inceputul textului va rog sa primiti scuze pentru exprimarea mai putin elaborata tehnic si total lipsita de mesaj descriptiv de calitate asa cum citesc in postarile altor colegi.

Momentan discutam despre un SUBARU Forester model 2019, dotat cu tehnologie hibrida care genereaza o putere de 145 CP si un cuplu de 188 Nm.
Conducand masina simti cum cutia de viteze preia puterea generata de catre motorul termic in asociere cu motorul electric si o transmite celor patru roti prin intermediul aceleiasi cutii de viteze ca si la XT (am inteles ca este tot un CVT Lineartronic).

e-Forester beneficiaza de un acumulator Lithiu-ion produs de Panasonic insa nu am putut afla alte specificatii ca de exemplu amperajul insa maine sper sa ma edific.
 
Noul sistem X-Mode al e-Forester se coordoneaza cu motorul electric pentru a ajuta la imbunatatirea eficientei consumului de combustibil ceea ce am vazut la sfarsitul drumurilor. Consumul este stanjenitor de mic comparat cu XT...

Pe autostrada dintre Kyoto si Tokyo si apoi pe drumuri laturalnice, forestiere, cu dificultate medie am reusit sa inregistrez un consum mediu de 1 litru benzina pentru 21,7 Km (asa era setat sa comunice consumul computerul de bord).
Precizez ca viteza maxima admisa pe autostrazile japoneze este de 100 Km/h!!!

Ce m-a surprins fata de XT?
1.   Plecarea de pe loc care se face fara zgomot, lin si fara a-ti diminua puterea (la acceleraie ma refer).
2.   Asistarea electronica a functiilor motoarelor, corelarea puterii si dinamica in momentul accelerarii.
3.   La depasiri nu se comporta ca si XT-ul insa mult mai bine decat XS-ul (2009)
4.   Cand am condus sub 80 Km/h (si aici ma refer la drumurile in afara autostrazilor, mai exact cele forestiere) motorul termic asigura implicit incarcarea grupului de baterii Li-ion.
5.   In momentul in care am rulat pe autostrada (pilot automat setat pe viteza de 100 Km/h) motorul termic + electric produceau cea mai mare parte a fortei propulsoare generand reactii motrice impresionante in scenariul depasirilor.
6.   Conducand in modul EV (prin paduri cu drumuri semi-grele) am remarcat ca sub viteza de 50 Km/h motorul electric intra in actiune asigurand intreaga forta motrica. Am observat, de asemenea, ca acest mod functioneaza eficient in special in mediile urbane ca de asemenea si in procedurile de parcare.
7.   La coborarea unei pante sau in momentul in care am decelerat ori am franat am sesizat ca sistemul de regenerare a energiei cinetice recupereaza energia reincarcand acumulatorul si astfel mi se prelungea autonomia din grupul de acumulatoare.











Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

burtal

  • 444
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #132 on: September 27, 2018, 18:33:32 PM »
Nice  Heli
Deci cam 5 la 100km.  Extraurban si cu viteza maxima de 100.
Ai idee care a fost media de viteza?

Ca sa fiu din nou rau....5/100 extra urban nu e ceva nemaiauzit si de la masini conventionale....chiar Heli se apropia de valori din astea cu 2.0turbo.

@Heli ... Pana la urma misca ceva Full electric? Din ce ai scris nu imi este 100% clar...in afara de parcare
« Last Edit: September 27, 2018, 18:34:03 PM by burtal »

john_b

  • 188
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #133 on: September 27, 2018, 21:15:28 PM »
Mai are x- mode?

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #134 on: September 28, 2018, 00:52:43 AM »
Are, are și X și Y dar și Z...  ;D

Atenție, vă rog, cei 21,7 Km realizați cu 1 litru de benzină reprezintă MEDIA consumului atât pe autostradă cât și pe terenurile desfundate pe care am intrat cu e-Forester!!!

Într-adevăr, pe autostrăzile de aici, unde limita maximă este de 100 Km/h este ceva de vis să rulezi, mai ales dacă ești tânăr și ai WRX, STI sau alte minunății sportive  >:D

Revin astăzi cu partea a doua legată de confort și ținuta de drum care sunt impresionante atât pentru oraș cât și pentru autostradă și drumuri forestiere cu dificultate medie.

P. S. : japonezii au dezvoltat un cult pentru testarea mașinilor sportive motiv pentru care au creat mii de circuite la nivel național unde posesorii de autoturisme supraalimentate își pot conduce în siguranțlă bolizii.
Ca atare, pe autostradă NU se încalcă regulile de circulație, mă refer mai exact la depășirea vitezei (există și o reglementare cu privire la excepții însă trebuie să aprofundez legea sau să întreb)
« Last Edit: September 28, 2018, 00:58:50 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #135 on: October 01, 2018, 10:44:21 AM »
Pana nu demult consideram ca marca SUBARU reprezinta doar o transpunere a identitatii fiecarui posesor in modelul pe care il conduce.
Va marturisesc ca mi-au trebuit cateva zile pentru a intelege filosofia marcii SUBARU insusindu-mi-o in cele din urma vizitand Centrul de Fabrici situate in GUNMA (Yajima, Oizumi, Kitamoto si Mitaka), stand de vorba cu reprezentanii lor si in cele din urma testand modelul e-Forester pentru care am facut o pasiune de nedescris.

Pentru cine are curiozitatea poate afla ca SUBARU s-a nascut din etosul pe care l-a cultivat ca si producator de avioane, de aici decurgand o abordare fara compromis in ceea ce priveste siguranta in condus iar acest concept s-a transformat in ziele noastre intr-un deziderat modern al producatorului de autoturisme.

Si pentru ca tot sunt la exprimarea ideilor ce deriva din filosofia SUBARU am observat ca noile lor proiecte orbiteaza in domeniul sigurantei intrucat oamenii sunt pusi pe primul loc asigurandu-li-se confort si liniste atat conducatorilor, pasagerilor dar si pietonilor si celorlalti participanti la trafic.

De aici deriva un motto pe care il regasesti la intrarea in SUBARU Customer Center: “Conceptul de siguranta este cel mai valoros principiu al fabricarii masinilor noastre”.

In dreptul liniei de productie a modelului e-Forester troneaza un citat al lui Musashi Miyamoto, singurul samurai neinvins:
“Traim vremuri in care oamenii dedica mai mult timp infatisarii si nu sufletului. Dedicati-va timpul studiului, plimbarilor si naturii caci acestea sunt elementele care contează cu adevarat in viata!” – pana aici nu este nimic iesit din comun ca si gandire, cu exceptia faptului ca samuraiul s-a nascut in 1584…

La cativa pasi dupa ce intri in zona de asamblare a componentelor se remarca o alta inscriptie pe care E.S. Tsumoru Takami ne-a tradus-o astfel:
“SUBARU se constituie dintr-o materie solida, de incredere, definita prin linistea mintii ce se combina cu un sentiment de actiune dinamica pe care o denumim placere. Aceasta este noua noastra filosofie, o intruchipare a unei noi generatii de vehicule hibride, nascuta din forta creativa a angajatilor SUBARU, aceea de a crea masinii moderne."
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2205
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #136 on: October 01, 2018, 11:08:05 AM »
Quote
definita prin linistea mintii ce se combina cu un sentiment de actiune dinamica pe care o denumim placere.

Daca retin corect, parca asa suna si un slogan comercial al celor de la Subaru:
”Enjoyment and Peace of  Mind”

PS: Sa inteleg ca te-a convins noul Forester hybrid (eBoxer) si ai decis sa ”put your money on it” (sau, mai pe romaneste, sa arunci cu banu-n Subaru electic) ?
PPS: Daca ai aflat (si nu esti legat prin juramant sa tii secretul), vine si in Europa eBoxerul ?
De fapt, ma intereseaza daca vine doar eBoxer-ul in Europa ....
« Last Edit: October 01, 2018, 11:12:35 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #137 on: October 01, 2018, 11:41:26 AM »
De jurat n-am jurat insa gazdele noastre m-au rugat sa pun stavila la abundenta de detalii pe care le-am aflat insa c-o tuica de la seniorul Joldea poate s-or mai dezmorti ceva sertare cu informatii aflate in hipocampusul si cortexul frontal >:D

Pe scurt:

1. Am solicitat departamentului comercial al SUBARU deschiderea unei linii de acreditive in vederea achizitionarii primului e-Forester pentru export catre Romania. Cererea mi-a fost respinsa pe motiv de politica de vanzari a SUBARU.

2. Am apelat la tara vecina si prietena a tuturor insa din Shanghai am primit tot un raspuns defavorabil intrucat exportul lui e-Forester se supune unei succesiuni de analize si aprobari ale departamentului de resort. 

3. Fiind cu banii in cont dar intr-o nebuloasa comerciala am cerut parerea unui om de o exceptionala tinuta profesionala si etica in vederea analizarii deciziei mele. Raspunsul Domniei Sale a fost in defavoarea ideii de a aduce anul acesta primul e-Forester in Romania argumentandu-si rezolutia in felul urmator:
a) "Vei intampina provocari majore la procesul legal de import al unei masini din Japonia pe care ulterior va trebui sa o si omologhezi in Romania"
b) "In cazul unei probleme tehnice nu putem interveni intrucat nu avem certificare petru aceste nou model".

4. Marr, te rog sa ma crezi ca dupa sesiunea teoretica finalizata cu drive-test de peste 450 Km pe autostrada si vreo 60 Km de drumuri forestiere cu dificultate medie, pot spune ca e-Forester este UN AUTOMOBIL DE EXCEPTIE!

5. Cei cu care am discutat nu aveau acces la calendarul comercial ("Overseas Roadmap") motiv pentru care nu stiu sa iti spun cand vom avea e-Forester in Romania dar sunt sigur ca Sese & Co ne vor tine la curent cu etapa de precomanda a primului hibrid.

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2205
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #138 on: October 01, 2018, 11:55:23 AM »
Oki-doki !

Palinca e pusa la invechit !
Asteptam cu maxim interes prima intalnire ce va fi atat prilej pentru degustare cat si de depanat amintiri !
Sper doar sa nu fie prea indepartata intalnirea si sa se evapore palincuta, ca nu-s sigilate doapele >:D

PS: Chiar daca a va fi o intalnire Subaru, pe domniile voastre le vom primi cu bratele deschise chiar de veti descinde dintr-un Volvo.
Si de-ti va fi dor de Subaru, fa-ti drum prin targul lui Hermann si-ti vom ostoi dorul !
Cum diesel si manuala nu-ti permite religia sa conduci, vom apela la bunavointa si masinuta doamnei ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Istoria Subaru & STI
« Reply #139 on: October 02, 2018, 14:14:25 PM »
Uite cum sa franam mai bine.  ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008