"Shurubaru"
Subaru club Romania

"Shurubaru"

"Shurubaru"
« on: April 27, 2015, 16:26:34 PM »
De asta data va salut in calitate de proaspat posesor al unui Outback, 2.5i aspirat. Masina a fost "coupe de foudre" , dupa ce-am vazut un anunt pe OLX, care s-a dovedit al unui amic si coleg vechi. Pana acum toate bune.....in ciuda unor mici probleme specifice unui autoturism rulat(la care ma asteptam), sunt multumit de alegerea facuta.  Cealalta masina fiind un Saab 9-5 Aero , am obiceiul sa spun ce nu poate una din masini....poate cealaalta! Astazi pe drumul de intoarcere catre casa, am observat  ca se chinuie sa bage aer rece, acesta fiind inlocuit de aer cald in cazul deplasarii cu viteza mica sau stationare cu motorul pornit. Cand masina ruleaza cu viteza(peste 50km/h) situatia de schimba. Totul a culminat cu supraincalzirea motorului la aproape 500 m de casa, moment cand am tras pe dreapta, am oprit....lasat 5 minute, repornit si accelerat pe loc- moment in care si-a revenit la temperatura normala de functionare ??? Acum sa nu intelegeti ca masina a ajuns pe rosu....ci aproape, ar fiint ceva neobisnuit m-am alarmat si relatez situatia celor cu experienta pe forum si dde Subaru, avand programata o iesire peste 2 zile in Grecia: de unde sa incep si cui sa ma adresez? Puteti sa-mi recomandati un service in Bucuresti aproape de Crangasi unde locuiesc, sau o persoana dibace care sa diagnosticheze "buba"??

Mentionez ca acum cateva zile am sesizat ca e lipsa de lichid racire din instalatie si am completat cu apa distilata. Are legatura cu evenimentul mai sus relatat?? E necesara aerisirea instalatiei? Cu speranta unui raspuns, va salut. Catalin.

moguai

  • 2814
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #1 on: April 27, 2015, 18:16:57 PM »
salutare si bine ai venit.
uite aici diverse service`uri pe care le`am mai vizitat: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?board=27.0
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #2 on: April 27, 2015, 20:36:29 PM »
Da, trebuie aerisita instalatia. Au mai patit si altii acelasi lucru. Poti sa faci singur asta, sau poti sa te duci cam la orice service. Nu e cine stie ce mancare de peste.

celalalt

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #3 on: April 27, 2015, 23:39:16 PM »
Nu s  ce sa zic de fiert motorul.Eu am avut si radiatorul spart si nu mi a fiert.Dubios.Poate doar sa nu fie lipsa lichid prea mult.Atunci da...

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #4 on: April 27, 2015, 23:47:22 PM »
La Subaru fierberea se vede destul de tarziu.
Mergi la un mecanic bun si vezi ce spune, sa nu fie vorba si despre niste garnituri.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

celalalt

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #5 on: April 27, 2015, 23:55:49 PM »
Subaru oricum merge la limita fierberii.93 - 95 °

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #6 on: April 28, 2015, 09:47:51 AM »
RZW75 si parca si dani.gugu sau altcineva au avut aceleasi simptome la ale lor 2.5-uri si era vorba de aerisire. Au si scris pe forum la momentul respectiv dar nu mai stiu unde. Asa ca mergi pe varianta asta prima data, nu te panica.

Daca nu e de acolo, apoi poti sa te gandesti la garnituri si altele. Alea se intampla mai des la 3.0 aspirat si la 2.5 STi.



Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #7 on: April 28, 2015, 19:24:15 PM »
La mecanic imi spune ca un electro-ventilator are sensul de rotatie gresit iar celalalt este spart si blocat. De unde pot lua un electroventilator sh si sa-l montez? Maine noapte plec in Grecia...

celalalt

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #8 on: April 28, 2015, 22:11:00 PM »
Fa l pe ala cu sensul gresit sa functioneze pt racire.Celalalt e pentru radiatorul de clima din cate stiu.Si nu folosesti deloc AC pe drum.Ar trebuie sa te rezolve pe moment.

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #9 on: April 28, 2015, 22:55:00 PM »
Chiar asa voi face. Multumesc pentru raspunsuri.

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #10 on: May 19, 2015, 22:08:46 PM »
« Last Edit: May 19, 2015, 22:14:14 PM by manole74 »

celalalt

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #11 on: May 19, 2015, 23:31:29 PM »
Cum a fost cu ventilatoarele?A mers ideea?

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #12 on: May 20, 2015, 01:03:19 AM »
Cum a fost cu ventilatoarele?A mers ideea?

A mers si multumesc pentru sugestie! In cei 3000 de km facuti in iesirea de 1 mai, nu am mai avut probleme. Am reconditonat intre timp si electroventilatorul de clima iar acum totul e in parametri. Dupa excursia in Grecia am trecut pe ulei sintetic 10W-60 Ravenol, despre care o sa scriu impresii de utilizare.... mai taziu, deoarece e de foarte putini kilometri schimbat. Poate imi vinde cineva un pont de unde pot cumpara 2 faruri OEM, second-hand pentru ca am luat masina usor pocnita in bot si nu sunt deloc multumit de cele existente actualmente pe masina-nici cum arata, nici cum lumineaza!

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #13 on: June 19, 2015, 19:53:22 PM »
Dupa ce a cedat compresorul de aer conditionat care a imprastiat span prin toata instalatia, sunt in căutarea unui filtru uscator. Din  toate magazinele unde am intrebat , ori nu il au in stoc si nici nu poate fi adus....sau il aduc cu tot cu radiatorul de racire. Ma poate ajuta cineva cu o idee sau referinta?

celalalt

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #14 on: June 20, 2015, 17:00:30 PM »
Ia l cu totul si vinzi radiator....

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #15 on: June 20, 2015, 20:53:52 PM »
Tocmai ce-am scos cealalta masina din service de o saptamana si nu ma coafeaza varianta asta deloc.....paritatea este 1/10 filtru/radiator!

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #16 on: June 22, 2015, 15:14:54 PM »
 :Am rezolvat cu filtrul uscator, comandand unul de la un amic cu magazin de piese auto si livrare in 5 zile. Decat deloc....mai bine asa. Sirul chestiilor care ma irita, continua astazi cu un episod , in urma căruia au ramas aprins martorul cu injectia si palpaie cel cu cruise-ul. Ce poate fi facut? E de ajuns sa fie eroarea stearsa? Cui ma adresez?
« Last Edit: June 22, 2015, 16:07:28 PM by manole74 »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #17 on: June 22, 2015, 16:01:25 PM »
Exista reprezentante.  In ordine alfabetica recomand Brasov, Bucuresti, Cluj.
Intrebarea referitoare la eroare este clasica pe forumuri.
Orice eroare ascunde un defect in spate, defectul se amplifica daca este ignorat sistematic.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #18 on: June 22, 2015, 17:01:03 PM »
In primul rand eu zic sa apelezi la orice service apropiat care are diagnoza auto sa iti citeasca eroarea. In functie de eroare, te documentezi despre ce inseamna si decizi apoi la ce service te duci si cat de grava e situatia.

De cele mai multe ori sunt senzori, sonde, benzina, catalizatoare, admisii etc. si e posibil ori sa dea o eroare aiurea o data de la o benzina mai proasta sau e deja pe duca elementul respectiv. Vezi pe forum la discutii despre Forester la cele mai des intalnite probleme.

Eu sunt pe principiul "self service" mai intai si apoi apelat la specialisti pentru remediat problema daca persista. Te costa 50 lei diagnoza la orice service sau iti iei un OBD reader si ai sa afli mai multe informatii despre masina. La reprezentanta la SMT costa 150 acelasi serviciu, doar ca iti vand lucrul asta ca pe o chestie super complicata pe care au facut-o ei. Am asistat la asa ceva intr-o zi, iar reprezentatul SMT a zis ca a sters eroarea si ca daca mai apare sa ii contacteze.

Deci ca faci tu sau ca face altul pe 150 lei + programarea si drumul pana acolo...
« Last Edit: June 22, 2015, 17:03:25 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: "Shurubaru"
« Reply #19 on: July 10, 2015, 18:28:03 PM »
Se tin lant problemele! Dupa ce erorile au disparut ca prin minune- asa cum au si aparut, astazi s-a oprit masina pe A1 cand eram la 160-170/h accelerand. Am mers din inertie pana la o benzinarie....unde am mai dat la automat odata ...iar in urma zgomotului scos, am chemat platforma si am readus-o la Bucuresti. Cureaua de distributie e dusa, asa-i? Din ce am citit, cea mai simpla varianta posibila este sa inlocuiesc valvele deformate. The worst scenario-pistoane zgaritate, sparte, etc+valve si ce-o mai fi. As vrea sa o duc la Coasta de Est. Este si o alta varianta rezonabila de luat in calcul aici- in Bucuresti?
« Last Edit: July 14, 2015, 09:51:50 AM by manole74 »