Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011,2012,2013) cu diverse feature-uri
Subaru club Romania

Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011,2012,2013) cu diverse feature-uri

radud

Domnilor voi sunteti mari meseriasi! Multumesc mult de tot pentru sfaturi si pentru ca impartsiti din ce stiti voi.

andea79

  • *
  • 4007
am pus pe acelasi link http://www.clicksoft.ro/AZ1G202G_MerpMod.zip o versiune revizuita - cu cateva buguri reparate ...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011) cu diverse feature-uri
« Reply #22 on: September 20, 2015, 00:06:49 AM »
ca sa revenim la subiectul thread-ului de fata, revin cu linkul de mai sus

http://www.clicksoft.ro/AZ1G202G_MerpMod.zip

este o versiune personala a MerpMod pentru acest ECU, cu feature-uri implementate de mine personal ... si pentru cine are idei / necesitati se pot implementa si altele ...
si versiunea de fata este folosita in prezent fara probleme pe 5(cinci) STI-uri din tara (care probabil altfel ar fi mers la ceva mare tuner) .... :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011) cu diverse feature-uri
« Reply #23 on: October 24, 2015, 21:27:42 PM »
am inlocuit arhiva de mai sus cu ultima versiune de build .... contine si ultimul meu rom pentru cine are chef sa se distreze / sa critice  / sa comenteze :)

LE: ce are in plus dpdv al functionalitatii versiunea actuala fata de cea anterioara este o noua tabela de compensari ale VE-ului in functie de temperatura exterioara  - folositoare zic eu pentru cei care merg pe speed density si nu au sensorul de temperatura mutat pe galeria de admisie
« Last Edit: October 24, 2015, 22:30:58 PM by andea79 »

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #24 on: November 28, 2015, 21:49:35 PM »
Singura care m ar interesa pe mine la un moment dat, e maparea de consum-cand pleci prin tara si ai nevoie de autonomie de ex. Sau pt mers mult prin oras.
Ca nota, puteau pune un rezervor mai mare...un 80l. Oare exista asa ceva aftermarket? :D
Poti explica, mai pe limba noastra ce face harta aia? Cat de mari sunt modificarile fata de stock?


Sent from my D6633 using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011) cu diverse feature-uri
« Reply #25 on: November 28, 2015, 22:59:50 PM »
Si eu imi faceam griji de autonomie la inceput, insa pe extraurban tot te apropii de 400 km, nu strica o pauza de 10 min la minim 3 ore, asa ca mi'a trecut ;)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns:
« Reply #26 on: November 29, 2015, 10:59:59 AM »
Singura care m ar interesa pe mine la un moment dat, e maparea de consum-cand pleci prin tara si ai nevoie de autonomie de ex. Sau pt mers mult prin oras.
Ca nota, puteau pune un rezervor mai mare...un 80l. Oare exista asa ceva aftermarket? :D
Poti explica, mai pe limba noastra ce face harta aia? Cat de mari sunt modificarile fata de stock?
Sent from my D6633 using Tapatalk

eu zic ca si flash-ul check engine-ului cand ai knock este foarte folositor ... anyway ... :)

in rest, depinde ce intelegi prin modificari , pe de o parte harta de consum benzina de 95 presupune:

 - ajustarea timingului pentru benzina de 95 si AFR(adica mai putin agresiv ca timingul stock) - avans redus pe romaneste
 - ajustarea AFR-ului - se injecteaza mai putina benzina la aceeasi cant. de aer pe romaneste
 - no boost (sau mai bine zis boost la nivelul spring pressure-ului turbinei - ~10psi pe turbo stock la tine) - adica mai putin aer introdus = nu trebuie injectata atata benzina

pe de alta parte iti dai seama ca rom-ul are modificari nu tocmai mici pe partea de cod/logica/alocare a memoriei -> doar au fost implementate functionalitatile descrise in primele post-uri ....

iar legat de setarea efectiva, poti merge cu rom-ul la orice tuner la urma urmei ...  sa-ti faca el setarile afr/timing/boost&stuff pentru fiecare mapare in parte, pentru tuner "interfata" este aceeasi doar multiplicata de 6 ori sa zic asa :)

 





moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #27 on: November 29, 2015, 11:59:20 AM »
Da clar e util si flashul pt knock. Deocamdata nu sunt decis sa umblu la soft, am altele de facut inainte. Dar daca mi se pune pata, discutam.

Sent from my D6633 using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011) cu diverse feature-uri
« Reply #28 on: November 30, 2015, 13:35:48 PM »
avand un pic de timp liber zilele astea m-am mai gandit la cateva imbunatatiri ale rom-ului:

- sa implementez o atentionare (prin CEL flash) in cazul in care AFR-ul citit de sonda 1 este mai lean decat target-ul cu o anumita valoare configurabila (chiar daca sonda 1 nu este cea mai reliable totusi cand returneaza valori mai mari de 11.3 cu siguranta AFR-ul este cam lean - in caz de full boost ma refer) sau chiar trecerea pe un failsafe map cand aceasta diferenta este mai mare decat o a doua valoare configurabila

- similar cu primul punct dar cu verificarea AFR-ului in functie de o sonda wideband "legata" in locul sondei a 2-a -> cea de dupa catalizator ...

in teorie ar putea salva motoare in cazul in care se intampla ceva pe partea de admisie aer (intra mai mult decat stie ECU) sau pe partea de alimentare (sare furtunul de boost de la regulatorul de benzina sau pur si simplu acesta nu functioneaza ok sau pompa de benzina sau ...)

am pornit de fapt de la ideea de a implementa un soi de "closed loop" continuu in functie de un wideband pus pe a 2-a sonda  - deci sa verific si sa ajustez AFR-ul astfel incat sa fie cat de aproape de target si pe boost doar ca inca nu imi dau seama cum as putea "dribla" delay-ul pe care il are un wideband montat pe downpipe ...
« Last Edit: November 30, 2015, 13:40:43 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011) cu diverse feature-uri
« Reply #29 on: November 30, 2015, 14:02:06 PM »
cea mai apropiata versiune de acest "closed loop continuu" la care m-am gandit ar fi ceva de genul:

1. sa stiu exact delay-ul wideband-ului  - deci lasat configurabil din rom
2. sa retin in memorie care a fost target afr/rpm/engine load in urma cu x milisecunde (delay-ul widebandului)
3. sa determin si sa retin intr-o tabela similara cu cea de target afr corectia rezultata in urma compararii datelor de la punctual 2 cu afr-ul dat de wideband
4. la urmatoarea trecere prin aceeasi combinatie de rpm/engine load sa aplic si corectia retinuta la punctul 3 si sa continui cu punctul 2

deci un fel de mecanism similar cu fuel trims-urile stock dar bazat pe feedback-ul de la wideband si cu corectii memorate la o granularitate mult mai mare ...

hmmm, any feedback ? :)

sco

  • 736


moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #32 on: November 30, 2015, 17:40:48 PM »
Tre sa ne oferim cobai, acum :)

Sent from my D6633 using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011) cu diverse feature-uri
« Reply #33 on: November 30, 2015, 18:20:40 PM »
nu :), cobai ma ofer eu si mai gasesc pe romraider.com :)

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #34 on: November 30, 2015, 21:01:17 PM »
Daca as fi avut rebuild la pistoane, ma bagam imediat.

Sent from my D6633 using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011) cu diverse feature-uri
« Reply #35 on: December 30, 2015, 22:20:06 PM »
lista de ECU compatibila cu build-ul de fata la zi:

2008 EDM Subaru Impreza STI MT   AZ1G201G   5A42784107
2008 EDM Subaru Impreza STI MT   AZ1G202G   5A42784207
2009 EDM Subaru Impreza STI MT   Z1G20000   5A4278A107
2011 EDM Subaru Impreza STI MT   AZ1J500G   7442594007
2012 EDM Subaru Impreza STI MT   AZ1G700K   7472594007  (proaspat adaugat/testat)


andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011) cu diverse feature-uri
« Reply #36 on: February 08, 2016, 23:42:46 PM »
doar ca sa mut thread-ul de fata deasupra celui care era :)

7 bucati STI 2008+ din romanica folosesc MerpMod-ul fara probleme la ora actuala (din care 6 setate de mine), masini cu configuratii de la stock la multe modificari ... deci se poate folosi cu incredere :)

Răspuns:
« Reply #37 on: February 09, 2016, 00:02:34 AM »
Care este meseria ta?ce job ai?

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011) cu diverse feature-uri
« Reply #38 on: February 09, 2016, 00:06:33 AM »
un fel de  "business analyst" / programator la propria "corporatie" , de ce ? :)
 

Răspuns:
« Reply #39 on: February 09, 2016, 00:10:21 AM »
Te rog să îmi scuzi îndrăzneala dar.....lasa-te de jobul ăla și fă tuning la modul profesionist.....în sensul să faci și bani din asta....ai avea succes mai ales având în vedere faptul ca o faci cu pasiune!când faci ceva ce îți place în 99% din cazuri iese bine!acel 1% îl pun pe neprevăzut!