2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2460 on: August 13, 2019, 09:03:59 AM »
Aha, in loc de popcorn.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2461 on: August 20, 2019, 22:56:50 PM »
Dupa chestii pe la casa, familie si Ignis, a venit si randul Imprezei concediul asta, la care aveam niste restante cam vechi pe consumabile.



..............

Am inceput cu franele. Iulie 2016, deci 3 ani, 1 an intarziere.
Procedura e detaliata la linkul de mai sus. De data asta am scos lichidul vechi cu ajutorul gravitatiei. Tind sa cred ca e mai bine cu ajutor la pedala, se agita mai bine lichidul din etriere si cred ca iese mai mult din cel vechi. Am folosit acelasi lichid, Ferodo din supermarket, am plimbat vreo 400ml. Adica am facut economie.

Highlights...









Jegut in vas. Probabil si prin alte locuri nevizibile. Totusi, in astia 3 ani, 1 mai mult decat standardul, km extrem de multi n-am facut (sub 30k), iar masina a vazut doar 2 sesiuni de trackday si un rodaj de frane. Sa zica il rog ala de stie, de unde vine jegutul ala.



...si un capison de aerisitor fata copt. Acum are de Duster, Logan, habar n-am de unde provine.

.......................

La racire, decembrie 2015, dar a mai fost un episod in primavara 2016, cand am dezbracat motorul. Deci 3.5 ani, adica 1.5 peste termen.



Asa arata antigelul vechi pe care am sa-l duc zilele astea la Petrom. Probabil contaminare cu gaze motor, sau poate chin mare prin turbo, chiulase si pe unde mai e cald la Subaru. Dar mie mi se pare ca arata nasol. Ma rog...



Clatirile nu le-am mai numarat, ca am facut vreo doua cu apa dedurizata de la robinet, abia apoi m-am bagat in bidoanele de distilata. Am folosit de data asta 1l de otet alimentar la prima si a 2-a clatire.

Diferente si detalii observate acum fata de datile trecute:
- palnia etansa pe vasul de degazare e D-zio. Trebuie sa caut ceva dedicat si neartizanal, am sa ma uit pe ebay;
- pe toata perioada clatirilor, evident, dop (M8) in furtunul de la vasul de degazare;
- golirea am facut-o cu furtunul de jos de radiator, e cel mai simplu, debitul cel mai mare;
- si aici e delicat... Din motor ies cam 4l daca il golesc sub 89-85 grade. Din motor ies cam 7-8l daca il golesc peste 89 grade. Termostat netrebnic... Nu cred ca e sanatos totusi sa-l golesc fierbinte, ca chiulasele alea abia asteapta sa se indoaie, golite de apa fiind. Anunt daca le-am indoit azi.
- si aici e si mai delicat... Daca las circuitul nepresurizat sa urce peste 93 de grade, fierbe spectaculos si se pierde apa distilata scumpa. Or fi 93 de grade la senzor, dar prin chiulase pare-se ca-s oliac' peste 100... Sarcina zero, relanti, eu cred ca au scapat garniturile. Daca nu, din nou, anunt.

Umplerea...
Eu stiam de 7.7l la masina asta. Azi au intrat 8.55 (nu rotunjesc pentru ca m-am chinuit teribil sa masor atat de exact). Si subliniez, "au intrat". Habar n-am cata apa mai zacea prin cotloane. Tot ce e diferit la racire e radiatorul usor mai gros si mai dens si ceva furtunaraie in plus pe la AOS. Dar parca peste 1l in plus eu nu vad in astea...

Bun, dupa cativa ani in care m-am familiarizat cat de cat cu Subaru turbo, iata reteta mea, editia 2019, de umplere si aerisire. Zic 2019 ca poate data viitoare mai schimb una-alta.



In poza sunt marcate:
- bot saltat;
- palnie pe vas degazare;
- furtun vas expansiune gatuit.

Bot saltat cred ca nu mai are nevoie de explicatii.
Palnia, am zis deja, e fiul maicutei D-lui. Cu conditia sa stea locului si sa etanseze si sa nu se deformeze la apa oparita.
Furtunul e gatuit si nu obturat dintr-un motiv simplu. Odata incheiata aerisirea (96 grade, elv, samd), apa din palnie se muta in vasul de expansiune prin simpla inlaturare a gatuitorului. Priceless, asa ajungi sa masori 8.55l, cand nu pierzi strop de zeama.

Si inchei cu ce trebuia sa incep. Mi-am irosit toata amiaza prin trafic greu de Brasov neaglomerat (o duda!) cautand G12+ pe la toate aprozarele de profil de le stiu in vagauna asta. Berbecii de furnizori Eneos nu tin pe stoc antigel (wtf...), iar Hepu am gasit doar un bidon. Ii zic aluia ca cine cauta antigel nu ia doar 1 bidon si-mi zice ca sta in raft de 3 ani. Am folosit iar Hepu G11...

Ziua s-a terminat cu spalatorie exterior (lichid de frana) si motor (lichid de frana si antigel) si parcat cu botu-n sus.
« Last Edit: August 20, 2019, 23:04:19 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2462 on: August 20, 2019, 23:58:42 PM »
interesanta negreala aia :)

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2463 on: August 21, 2019, 00:00:05 AM »
Care din ele?

Mi-a raspuns in privat. Era asa, o licarire de speranta, dar nu, chiar se refera la antigel. I-am zis ca am bucati de motor in ulei, niste garnituri de chiulasa nu pot fi decat amuzante.

Deci asteptarea sfarsitului continua. Si va veni, sunt ferm convins, il simt.
« Last Edit: August 21, 2019, 00:46:30 AM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2464 on: August 21, 2019, 11:07:37 AM »
e doar canicula ... nu simti nimic ...
daca te astepti sa crape - do not worry ca nu o face :) ... are si ea mandria ei

Muttley

  • 4913
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #2465 on: August 21, 2019, 21:04:13 PM »
Alta restanta...

Diseara ma duc la umplere. Daca merge, bine, daca nu merge, imi iau un condensor nou, aftermarket.

Motivatia a venit din partea propritarului bugului sti visiniu care mi-a facut cadio un condensor nou, desi cel vechi mergea ok.

De data asta n-am mai fost lenes, n-am mai impins ca spartu' in Koyorad ca sa fac loc. Doar am scos piese, vezi elv in fundal.



Vechi vs nou...



Pentru ca la piciorusele de fixare in traversa, "vechi vs nou" nu corespundea in totalitate, m-am prostit cu niste bucse de centrare albastre.





Pentru mine mai mult:
- suruburile de fixare condensor le-am schimbat cu unele cu varf cautator de reno. Probabil tehnologia asta nu exista in 2002.
- oring nou (mic) la retur, oring vechi la tur. Ventile noi cu arcuri mai tari pe ambele.
- am taiat 20g din greutatea cazanului punand flexul pe ceva urechi de fixare de pe elecroventilatoare, specifice AT probabil.
- 1 grad peste valorile de data trecuta. La vara, daca e nevoie, alt service.

Ar mai fi mici restante, gen contactor pedala de frana (nu mai face figuri), centuri scartaitoare, zgomote de bureti volatilizati pe la bord... Ambreiaj, ARB de 24, ceasuri de ulei... Da' e si iarna un anotimp.

Deci chiar nu mai am ce sa-i fac, in afara de a-i astepta decesul morbid si tragic.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #2466 on: August 23, 2019, 17:16:13 PM »
Am umblat aseara in portbagaj, si desi am zis ca nu mai am restante, totusi m-a mai lovit una.

Garniturile originale sunt din burete, dupa 13 ani s-au tasat, iar acum zdrangane.




Mno, 4 ani mai tarziu...



Adica am pus burete de hota. O banda adeziva de burete cam scumpa ca sa nu reziste la intemperii.
In imbecila-mi intelepciune, eu cred ca apa trebuie sa intre sub eleron. Si apoi e un circuit al apei in natura moarta conform pozei. Uatevar...



Desigur ca, dupa atata amar de burete, clipsurile alea noi nu mai clipsau.
Solutia - se dau la o parte burdufurile de cablaj din hayon si se impinge in tabla si se trage de cele 4 aripeoare ale clipsurilor pana totul e sublim.





Momentan nu mai zdrangane nimic. O sa zdrangane iar cand s-o strivi si buretele asta, dar probabil ca n-am sa mai fiu in veata.

Contactorul de stopuri de frana am zis ca-l fac la iarna, in garaj, in bezna, ca ala trebuie reglat, si am nevoie de pereti care sa se lumineze cu rosu. Deci nu azi.
Daaaaar.......
Me-am amintit de o punga plina ochi de agzipilde, adunate in 4 ani de posesie Subaru.



Punga a ramas pe jumate plina, ca erau dubluri multe.
Si am trisat cu Forge, ala-i catch-canul din Dacie. Si cu KS (Kind Shock), ala e de la alt vehicul. In rest, toate-s pe troaca. Putin coplesitor.

Si cred ca mi-e lene sa-i mai fac si altceva. Probabil am sa ma rezum la benzina si omorat motorul ala agonizant.
« Last Edit: August 23, 2019, 17:19:20 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2467 on: August 23, 2019, 17:39:05 PM »
Agziplide ... !
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

kkennyy

  • 1763
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #2468 on: August 23, 2019, 18:37:05 PM »
Si cred ca mi-e lene sa-i mai fac si altceva. Probabil am sa ma rezum la benzina si omorat motorul ala agonizant.
În sfârșit!
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2469 on: August 23, 2019, 19:21:46 PM »
In sfarsit o lae. Se termina concediul :D
Dar de sarbatorile nasterii mantuitorului si trecerii intr-un nou an de inconfundabila prosperitate nationala, cine crezi ca schimba ambreiajul? Mai rau, cine crezi ca sta foarte aproape si vine sa ma ajute??
WRX SW 2002

puiu

  • 787
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2470 on: August 23, 2019, 19:37:27 PM »
Pe afara tineau. Acolo... astept primul drum cu forje la viteza mica sa fiarba adezivul 😂😂😂

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2471 on: August 23, 2019, 19:38:29 PM »
Asa e. De ce crezi c-am mai pastrat jumate? ^-^
WRX SW 2002

puiu

  • 787
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2472 on: August 23, 2019, 20:15:42 PM »
Daa... actzibildurile de pe capita unde se duc cand se duc? Pe ce o sa cada cartia aia?

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2473 on: August 23, 2019, 21:26:24 PM »
Or sa cada pe plastic sau pe metal incins, nimic incandescent la motorul de Subaru.
Nu-s din hartie, ci din plastic.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2474 on: September 04, 2019, 14:32:28 PM »


Demisec sau dulce caci din poza nu pot distinge anul de vinificatie si arealul geografic din care provin strugurii? ;D
Cu judecata mea simplista banuiesc ca in acel recipient din nobil plastic se odihneste o bautura unica, vie si intr-o continua transformare spre maturitatea deplina. Hai noroc!  :P
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2475 on: September 04, 2019, 14:44:52 PM »
Mai, inca mai am bidonul, ti-l pun maine la curier. Noroc!
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2476 on: September 18, 2019, 21:23:00 PM »
Mi-am inceput saptamana asa, cu beculet hipnotizant si portocaliu.



In spatele beculetului statea ea:



Delete direct. All good. Pana in dimneata urmaroare, cand s-a aprins iar. Buuuun, am sapat pe ici-colo, am gasit filmul asta, un plurimetru d-ala la un vecin si m-am pus pe treaba.
De notat ca la copaia mea pinii de IAT sunt in capatul celalalt.





Am masurat senzorul de pe masina (OEM Subaru de pe ebay) si pe cel din 2002. Ala nou parea mort total pe parte de IAT. Foarte ciudat, ca in mers, pe Torque imi arata temperatura buna.
Ncsf, chiar era mort pe multimetru, asa ca l-am spalat putin pe cel vechi.



Eu am incercat sa iau jprei de MAF, da' ardelenii astia imi ofereau prin magazine jprei de EGR, de curatat tapiterii... Deci chiar am incercat. M-am multumit cu alcool tehnic, in 2 "ape".
La sugestia lui andea, i-am mai facut o proba cu Torque celui defect, si arata bine. Multimetru iar, acum avea rezistenta. L-am bagat in congelator, am pus feonu' pe el, acum mergea.
Concluzia mea - face figuri dimineata, in zile de luni si marti. Fie sanatos.
Astazi, miercuri, cu batranul MAF/IAT sensor al masinii, no CEL.

Si pentru arhiva, aseara, pe la +20 grade, cu MAF-ul batran, tot 240 cai.



3000km pana acum sezonul asta, probabil ca pana dau astia cu sare, prinde 5 mii. Doar daca bataia aia de motor nu se dezvolta in ceva mai spectaculos.
« Last Edit: September 18, 2019, 21:30:43 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2477 on: September 20, 2019, 09:44:54 AM »


In dimineata asta insa, 260 cai  ^-^
Deci cabalinele alea alearga si cu span intre dinti.

Ce mai e interesant in captura asta e boostul maxim. Stiu, varfuri de presiune de milisecunde, da' valoare atat de mare n-am mai vazut.
Si consumul maxim e haios. 240l/100km  ::)

Astept sarea aia.

Edit: am calculat consumul folosind ca date de intrare debitul maxim de aer, viteza maxima de la capat de pull, AFR-ul minim si densitatea benzinei din Iuropa. Imi da 45l/100km. D-aia n-au pus astia CB pe Impreza din 2002, ca ECU nu stie sa masoare de nicio culoare, si se poate lasa cu infarct la utilizatori.
« Last Edit: September 20, 2019, 10:06:16 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2478 on: September 28, 2019, 10:33:50 AM »
M-am trezit cu cadio superb de la fam kkkennnnnyyyyyyy  ^-^ ^-^ ^-^





WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2479 on: September 28, 2019, 16:54:48 PM »
Dacă tot se dă c-un gpl ş-un dizăl, lui nu-i trebe.
Dar am prins humoru' !!! >:D