Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
Subaru club Romania

Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi

Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #40 on: January 06, 2016, 22:03:05 PM »
Mihai,mi-am adus aminte de sfaturile primite de la voi,in caz de inzapezire STI hatch 2008,erau in topicul meu prezentare,m-am gandit ca ar fi bine de stiut si pentru alti posesori :
in caz de inzapezire , "lock" + "sport#"+ "verde =TCS off"
din pacate nu avem o suspensie pneumatica asa ca daca o pui cu burta pe zapada poti face orice combinatie ca iese doar la lopata (daca ai rabdare 10 min se mai lasa zapada de la caldura de sub masina si poti avea norocul sa prinzi un pic de aderenta cat sa te misti )
din experienta daca esti suficient de hotarat (dar si realist sa stii cand sa renunti...) mergi lansat si este destul de greu sa o poticnesti in zapada...
Sfat primit si probat cu succes pe propriul agregat,acum 2 ierni.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ipman

  • 137
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #41 on: January 11, 2016, 13:47:22 PM »
Ajung si eu aici si incerc sa ajut, cu ce stiu si poate aflu sfaturi de la ceilalti ...
In ziua in care a fost freezing rain, masina trebuie dezghetata pe cat posibil pe loc ca sa nu pleci fara sa vezi nimic sau distorsionat.
Eu as zice ca nu trebuie pornite stergatoarele pentru ca se vor strica de la gheata acumulata pe parbriz. Daca va grabiti tare, atunci ridicati stergatoarele si udati parbrizul cu lichid de parbriz (de preferat cel de iarna). Nu insistati daca sunt inghetate duzele.
Iarasi un sfat bun este sa deszapeziti putin in fata rotilor, macar cat sa prinda aderenta pentru un mic avant ca sa intre pe sleaurile facute de alte vehicule pe strada (la mine asta e important pentru ca parchez perpendicular pe strada).

Si ca veni vorba de sfaturi, fiiind prima data cand dau de asemenea temperaturi scazute cu Subaru am observat ca atunci cand e rece apare un fel de tiut. Pare sa fie servodirectia, isi schimba tonalitatea cand misc volanul si apoi dispare dupa ce merg cativa km. N-am idee daca e normal sau nu, prin OBD masina nu se plange de nimic.

marr

  • 2205
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #42 on: January 22, 2016, 11:14:41 AM »
Vin si eu cu un sfat de iarna !
 Tineti-va piciorul cat mai departe de pedala de frana !! ;D
Avem avantajul tractiunii integrale doar atat timp cat rotile sunt antrenate de motor.

Si la modul serios:
- Anvelope de iarna cat mai bune ( sunt singurul contact cu drumul !)
- Nu plecati cu masina fara a avea geamurile perfect curate
- Cand plecati la drum in afara localitatii sa aveti plinul facut si stoc de lichid de parbriz ( mai ales daca aveti in dotare spalator de faruri). La mine cel putin, asta din urma se duce mai repede decat motorina ! Si daca ai ramas fara parbrizol pe zloata si mai este si noapte .... PA !
- Bateria sa fie neaparat in stare buna !
- atentie la zonele cu zapada "virgina" acolo unde nu cunoasteti foarte bine drumul / campul / zona - poate ascunde niste santuri antitanc !

In rest- atentie marita, ochii cat cepele ( la 360 grade) si purtati-va cu masina ca si cu o femeie la prima intalnire - finut si fara graba !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #43 on: January 22, 2016, 12:30:06 PM »
Eu imi faceam griji de consumul de "parbrizol", dar am facut la inceputul anului Cta - Bv - Cta si nu am terminat ce era in rezervor. Ma limitam insa la sprituri pe parbriz, farurile le curatam mai rar


Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #45 on: February 13, 2016, 23:48:31 PM »
Desi se pare ca iarna nu se va mai prelungi in acest sezon va recomand ca la urmatoarea ninsoare abundenta cand masina va va fi acoperita cu gheata si zapada din abundenta sa cautati a va duce autoturismul intr-o parcare publica subterana sau un garaj cu temperaturi pozitive pret de cateva ore pana cand zapada si gheata se vor fi topit.

In urma procesului, masina va rula in conditii sporite de securitate si confort pentru sofer si ceilalti participanti la trafic.

Din expereinta stiu ca in primele zile cu viscol si temperaturi negative de sub 5 grade Celsius nicio spalatorie nu functioneaza pentru a va degivra masina cu apa calda.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4920
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #46 on: February 14, 2016, 00:13:15 AM »
...cand masina va va fi acoperita cu gheata si zapada din abundenta sa cautati a va duce autoturismul intr-o parcare publica subterana sau un garaj cu temperaturi pozitive pret de cateva ore pana cand zapada si gheata se vor fi topit.

Foarte, foarte urat. D-aia-s parcarile subterane inundate de zoaie infecte cand afara e zapada. Sa dai japada jos de pe masina cu matura vad ca nu mai e la moda  :-\
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #47 on: February 14, 2016, 22:28:11 PM »
@ Muttley: mai omule bun, parcarile subterane au sisteme de drenaj si totodata personal cu masini electrice de curatat ce intretin nivelele astfel incat nu exista zoaie sau cel putin eu nu am vazut la sediul nostru sau in parcarile de la Universitate, WTC sau Novotel.
Daca ai constatat altceva este, dupa parerea mea, vina administratorului parcarii si nicidecum a procedurii.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

ipman

  • 137
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #48 on: February 15, 2016, 09:34:01 AM »
Intodeauna exista o zona gri. Poti sa dai zapada groasa la o parte de pe masina si sa lasi un strat mai subtire daca va e teama sa nu o zgariati, etc. Gheata este intr-adevar taioasa si zgarie repejor lacul care e relativ moale.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #49 on: February 15, 2016, 09:42:32 AM »
Din proprie experienta, confirmata si de fostul proprietar al SG-ului (cred ca s-a mai discutat aici), iarna nu bag masina in parcarea subterana pentru ca dupa fiecare drum, mai lung sau mai scurt, gheata si zapada acumulate pe masina se topesc impreuna cu sarea, daunand tablei. Asa ca pe timpul iernii masina a stat afara iar cum a venit caldura a fost dusa la spalatorie. Nu stiu daca e bine sau nu, insa asa procedez eu.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #50 on: February 15, 2016, 09:46:10 AM »
Eu spăl mașina mai des iarna, tot din cauză de sare.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #51 on: February 15, 2016, 23:07:00 PM »
Masina mea merge la spalat din trei in trei zile sau mai des, daca e cazul. Iarna, in drum spre casa mai opresc la cate o spalatorie care are si posibilitatea de jet sub caroserie motiv pentru care masina mea este mai tot timpul curata (la interior trebuie sa fie farmacie altminteri rad cateva capatani pe la administratie). Asa procedez de pe la inceputul anilor 2000 si cred ca nu gresesc. 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns:
« Reply #52 on: February 15, 2016, 23:36:38 PM »
E bine să speli mașina.....dar nu prea des.părerea mea este ca la 3 zile e cam mult.....apa e apă și se infiltrează în multe locuri.apă + tablă=rugină
E bine să o speli mai des iarna dar odată la săptămână e suficient....mai ales ca nu prea a fost o iarna în adevăratul sens al cuvântului.....
Cât despre spălatul pe dedesubt....e bine dar nici ăla prea des...mai ales cu presiune.cel puțin nu recomand după ce s-a mers mult sau în forjă..... Evacuare încinsă cu nițel de apă nu iese nimic bun din combinația asta...

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #53 on: February 16, 2016, 00:09:08 AM »
Multumesc de sfaturi, pe care le consider pertinente. Si eu m-am gandit la diferenta brusca de temperatura (ma refer la iarna) in momentul spalarii pe dedesubt motiv pentru care opresc masina si o las sa se raceasca pret de o cafea (la Petrom Baneasa). Idee este ca din P-ta Presei si pana la Petrom Baneasa sunt maxim 2 Km iar motorul si tobele nu reusesc sa se incinga prea tare.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns:
« Reply #54 on: February 16, 2016, 00:20:41 AM »
Nu e vorba doar de temperatura evacuării, ci și de presiunea apei.conductele de combustibil de obicei sunt pe sub podeaua mașini o și la multe modele ele sunt prinse cu niște clipsuri de plastic.ele sunt suficiente pentru susținerea conductelor dar nu sunt concepute să reziste la presiunea apei din jeturile aparatelor.
Sunt Stan pățitul și de aia îți spun..... Ce-i drept în cazul meu era vorba și de niște clipsuri care aveau la acel moment cel puțin 8 ani pe mașină când a intrat în posesia mea.nu este vorba de un subaru, ca veni vorbă nici nu știu cum sunt prinse la subaru, dar dacă sunt la fel măcar acum știi de pățania mea și poți evita dacă este cazul.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #55 on: February 16, 2016, 00:29:51 AM »
 :) :-* :)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

puiu

  • 787
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #56 on: February 16, 2016, 08:10:06 AM »
E vorba de spalatoriile automate petrom care la "spalat sasiu" au presiune ca la robinet, nu de spalatorie. Jetul e mai slab decat un aspersor pentru gazon. Nu face multa paguba nici daca vrea.
M-am folosit de faza cu parcarea doar o data, dupa ce am ramas cu masina in zapada pana la brau de 3 ori intr-o zi. Cand am smuls-o din nameti ultima data avea zapada inghetata peste tot. Am curatat ce s-a putut vedea cu o racleta dar prin bari/scuturi era plina.
Am intrat cu ea in parcare curatata complet la exterior, oricum trebuia sa intru ca era parcarea de la munca.
Dar pe dedesupt avea destula pentru ca tot a facut baltoaca.
« Last Edit: February 16, 2016, 08:17:44 AM by puiu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #57 on: February 18, 2016, 21:07:18 PM »
Pai, cam asta este ideea, ca la spalarea de sasiu se indeparteaza, printr-un jet gentil cu apa, doar sarea, nisipul sau alte substante chimice asternute pe asfalt pentru a topi gheata/zapada iar rezultatul este un sasiu mai curat.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

UXE

  • 1731
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #58 on: April 10, 2016, 17:23:32 PM »
Care este explicatia faptului ca pe Forester pot monta lanturi de zapada doar pe fata?   Daca montezi si pe spate sau doar pe spate ce se intampla? 

UXE

  • 1731
Răspuns: Sfaturi de iarna de la subaristi pentru subaristi
« Reply #59 on: April 14, 2016, 08:44:28 AM »
 ???