Subaru club Romania

Nou pe forum - Forester 2009 Diesel

Razvanos

  • 22
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2009
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #60 on: April 04, 2017, 14:02:44 PM »
Multumiri pentru raspunsuri din nou :) .

Da, cum zice Xander, cu rabdare va fi ca noua. Problema cea mare este ca nu gasesc un service pe care sa ma bazez. Ori are mecanic ok dar nu electrician, ori electricianul e varza si vrea sa schimbe juma' de bord, ori sunt varza cu totul, ori, ori ori. Apoi, nu am nici tipografie de bani. Am schimbat deja de doua ori pivotii intr-un an. Normal? N-as zice. Geometrie am facut de 3 ori. Fara rezolvare. Ambreiajul l-am schimbat acum un an, cand am luat masina. Acum ar fi sa il schimb din nou, cu tot cu volanta (2500 volanta, 1200 restul, vreo 5-600 manopera. Cu banii astia imi iau un Matiz decent :) :) ).

Apoi ... observ ca aceasta categorie "asa face toate" la Subaru este foarte extinsa. Tocmai de aceea incep sa ma plictisesc de drumurile lunare la service-uri care dau din umeri sau vor sa schimbe totul fara sa incerce sa repare.

Da, e o masina misto, imi place mult, dar are nevoie de multa rabdare si timp pentru a functiona coerent. Am avut un Chevrolet Kalos inainte la care nu am schimbat aproape nimic in 120 000 km si 8 ani si am dus-o si in delta, si pe drumuri forestiere, si pe camp.

Sa fie bine :) !

Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #61 on: April 04, 2017, 14:11:13 PM »
Chestia aia cu  ''asa face toate''  e scuza nepriceputilor.  De 9 ani am Subaru si nu a facut niciodata nimic.
Cauta un service bun  si that's it.
...........  sa fie pace si benzina ieftina   :) !

MihaiFlorescu

  • *
  • 9928
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #62 on: April 04, 2017, 14:30:28 PM »
Adi, nu ai avut cu nici una second hand cu peste 100.000km sau 6-8 ani vechime.

Asa fac toate = probleme des intalnite la care se cunoaste solutia. Exista niste probleme care se manifesta intr-un anumit fel, raportate de toti pe la o anumita varsta/nr de km, si astfel se poate pune un diagnostic corect fara a o lua pe incercate.
Poti sa o duci la reprezentanta de cate ori vrei pe an, ca fiecare piesa are durata ei de viata. La unele mai mica, o cunoastem si putem sa ne sfatuim cu privire la reparatii/inlocuiri.
Apreciezi conținutul forumului? Susține comunitatea printr-o donație. Detalii prin administratori.

'05 Impreza
'08 Outback
ex: '01 WRX Wagon

marr

  • *
  • 810
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #63 on: April 04, 2017, 16:23:59 PM »
Are dreptate Mihai !
Prin "asa face toate" ma refeream exact la simptome & remediere.

Una este cand vorbim despre masini cumparate de noi si alta cand intra in discutie masinile cumparate SH.
Sa luam drept exemplu Foresterul meu: pana catre 150.000 km nu a cerut decat motorina, parbrizol, bucsi bara stabilizatoare si revizii.
Apoi a inceput sa cada cate una, alta ( mai intai ambreiaj si EGR, apoi bujii, apoi pivoti si semibielete, discuri de frana, rulmenti, mecanisme reglaj faruri, amortizoare Self Leveling, si la 185k km, trimufal, motorul !);
In ultimul an, de la schimbarea motorului, am avut doua revizii cu schimb de ulei, furtun intercooler si colier furtun turbina, semibielete directie, placute de frana, firul de la senzorul diferentialului spate ...
Acu', daca dadeam masina pana in 150.000 km puteam spune ca-i exceptional de fiabila !
Daca o cumparam la 150.000 km, in mod logic, puteam spune ca este o catastrofa !
Unde-i adevarul ?

PS: @Razvanos - sfatul meu de om batran:
Daca-ti place masina, stai putin respira adanc si fa-ti un plan dupa cum urmeaza:
- fa o programare pentru o verificare extinsa a masinii la un service dedicat ( mi-a scapat locatia ta, asa ca nu-ti pot recomanda du-te la "X").
Bine pregatiti si dotati sunt cei de la SMT Bucuresti si Auto Kino Brasov ( cu cei din urma am avut si eu de-aface si-i recomand).
Mai nou, si-a revenit Subaru si la Cluj prin Twin Motors.
La generatia ta de Forester se mai pricep si cei de la Trakia Sibiu.
Dar pentru o verificare serioasa si atenta recomda una dintre primele doua variante.
Dupa verificare, ti va prezenta o lista cu problemele identificate, solutiile de remediere si costurile aferente.
Apoi, cu lista in fata, iti faci socotelile si purocedezi la remediere.
Daca nu poti cu toate odata ( $$$), atunci le iei in ordinea gravitatii ( frane, directie, suspensii, lumini, motor, etc) sau in ordinea recomandata de catre cei care au facut verificarile.
Da, necesita o investitie de timp si bani, dar doar asa poti aduce masina in parametri optimi de functionare.
Daca vei continua sa carpesti pe ici pe colo, nu vei rezolva nimic cu exceptia unor frustrari crescande !
Parerea mea !

LE: Acum am vazut ca esti din Bucuresti si ai fost deja la Auto Kino pentru o verificare si o serie de interventii urgente. Si pare-se ca nu ai fost nemultumit.
De ce sa nu le mai faci o vizita pentru dignosticarea si, eventual, remedierea celor actuale ?
« Last Edit: April 04, 2017, 16:29:36 PM by marr »

calinadamut

  • 21
  • Drive hard or stay home!
Re: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #64 on: January 11, 2018, 12:22:20 PM »
protecție împotriva patinarii

Poti sa imi spui care este principiul de functionare? Am cautat pe net dar nu am gasit explicatii suplimentare.
Multumesc
'91 Legacy 2.0
'01 Impreza 2.0
'09 Forester 2.0D

Xander

  • *
  • 105
  • Forester
    • Forester '09
Re: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #65 on: January 11, 2018, 23:26:52 PM »
protecție împotriva patinarii

Poti sa imi spui care este principiul de functionare? Am cautat pe net dar nu am gasit explicatii suplimentare.
Multumesc

Cauta pe forumurile subaru americane la forester xt. Parese ca sunt la fel.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.

Muttley

  • 2601
Re: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #66 on: January 11, 2018, 23:47:51 PM »
Cand gasiti, sa puneti link aici, sa vedem si noi minunea.
« Last Edit: January 11, 2018, 23:51:02 PM by Muttley »
WRX SW 2002

calinadamut

  • 21
  • Drive hard or stay home!
Re: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #67 on: January 12, 2018, 14:45:30 PM »
Am gasit in acest link http://www.subaruforester.org/vbulletin/f88/clutch-pedal-has-very-stiff-resistance-39754/ urmatoarele:

  • ... Is most of the force that you have to apply mainly for overcoming springs inside the clutch, or an external spring that you could replace with a weaker one?...
  • All internal -- the pressure plate spring. It has to be extra strong to press the clutch plates together hard enough to not slip under the turbo's higher power.
  • So, there needs to be some sort of torque multiplier added to the pedal mechanism, to allow the same pull against the clutch springs using less pedal pressure from the driver.

Hope it helps.
« Last Edit: January 12, 2018, 14:46:37 PM by calinadamut »
'91 Legacy 2.0
'01 Impreza 2.0
'09 Forester 2.0D