Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Subaru club Romania

Nou pe forum - Forester 2009 Diesel

Razvanos

  • 40
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2009
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #40 on: November 02, 2016, 14:02:46 PM »
Bunnnn... au trecut 13500 km si m-am gandit ca ar fi momentul pentru un schimb de ulei si filtre si o mica verficare.
Am fost la un service in Bucuresti, nu reprezentanta, pentru manevra asta, unde am schimbat odata cu ulei si filtre si pivotii (unul fusese schimbat la Auto Kino in primavara, dar troncanea) si capetele de bara.

Una peste alta sunt multumit de masina, interesant este ca desi multa lume mi-a zis ca imi va "manca" ulei, nu am completat cu nici un strop de ulei suplimentar in cei ~14000 km facuti.

Singura problema care ramane este faptul ca masina trage dreapta - geometria e facuta de doua ori, rotile sunt verificate, pe la caseta aparent nu se intampla nimic anormal. Si totusi, masina trage dreapta - comportamentul se vede mai ales la viteze mari (>100 km/h). Am facut un mic filmulet aici:


Am auzit si doua pareri care zic ca soseaua e inclinata spre dreapta si Foresterul are directia sensibila. Oricat de sensibila ar fi mie nu mi se pare ok acest comportament.

A mai intalnit cineva aceasta problema? Aveti idee cum s-ar putea remedia?

UXE

  • 1731
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #41 on: November 02, 2016, 14:16:20 PM »
Roata infranata?   Presiune diferita in roti?

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #42 on: November 02, 2016, 14:31:19 PM »
Bunnnn... au trecut 13500 km si m-am gandit ca ar fi momentul pentru un schimb de ulei si filtre si o mica verficare.
Am fost la un service in Bucuresti, nu reprezentanta, pentru manevra asta, unde am schimbat odata cu ulei si filtre si pivotii (unul fusese schimbat la Auto Kino in primavara, dar troncanea) si capetele de bara.

Una peste alta sunt multumit de masina, interesant este ca desi multa lume mi-a zis ca imi va "manca" ulei, nu am completat cu nici un strop de ulei suplimentar in cei ~14000 km facuti.

[...]

Daca imi permiti o sugestie:
Schimba uleiul mai des. E mai bine pentru motor.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Muttley

  • 4920
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #43 on: November 02, 2016, 14:32:56 PM »
Schimba rotile de pe fata intre ele, chit ca-s unidirectionale, doar de proba. Daca se rezolva problema, e clar, anvelope noi. Subaru fiind, 4 bucati  ;)
WRX SW 2002

Razvanos

  • 40
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2009
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #44 on: November 03, 2016, 11:09:23 AM »
Multumesc pentru sugestii.

Au fost verificate rotile si nu este niciuna infranata, discurile sunt OK, placutele de frana la fel, nu au probleme. Presiunea verificata constant, atat la vulcanizari de catre "profesionisti :) :) cat si la benzinarii sau cu ceasul de pe compresorul de urgenta pe care il am in masina. 2.2 pe fata, 2.1 pe spate, constant, fara modificari (a scauzut putin acum cand a venit frigul).
Cauciucurile sunt noi (Michelin Crossclimate) cumparate si montate in Iunie anul acesta. Problema se manifesta si inainte de schimbarea lor, cand foloseam cauciucurile vechi (Yokohama Geolander).

Despre ulei - initial am vrut sa il schimb la 10 000 si am tot amanat. Pe de alta parte, subiectuul este interesant - cartea tehnica specifica un interval de 15 000 intre revizii dar toata lumea recomanda schimbarea mai des.

marr

  • 2205
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #45 on: November 03, 2016, 17:53:06 PM »
....

Despre ulei - initial am vrut sa il schimb la 10 000 si am tot amanat. Pe de alta parte, subiectuul este interesant - cartea tehnica specifica un interval de 15 000 intre revizii dar toata lumea recomanda schimbarea mai des.

Nu am cartea la indemana, dar nu cumva scrie acolo ceva de conditii de utilizare "severe" cu reducerea intervalului de revizii ?
Si, conditiile de trafic de la noi pot fi incadrate fara probleme la "severe" !

Pe de alta parte, ca sa citez un "clasic in viata" - cum arata un ulei de gatit dupa prima utilizare ? Dar dupa doua, trei, patru ?
Chiar asa, refolosesti uleiul de gatit de 4-5 ori ? Daca nu, de ce nu ai face la fel si cu uleiul de motor ?
Disclaimer: Este putin cam "fortata" comparatia, dar este suficient de ... ilustrativa !

Ca atare, pentru linistea ta pe termen lung, nu ar fi deloc rau sa schimbi uleiul de 10k km.
Si filtrul de aer chiar mai des.
Motorul o sa-ti fie recunoscator .... pana la adanci batraneti !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Razvanos

  • 40
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2009
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #46 on: January 05, 2017, 15:50:23 PM »
Salutari si la multi ani la toata lumea.

Vin cu o intrebare catre voi - am observat ca mai ales la frig, nu mai puteam sa descui usile din cheie, de la distanta (apasam pe buton, usa nu se descuia, descuiam manual). Am schimbat bateria de la cheie si nu se mai descuie deloc. Am vazut pe un tutorial ca trebuie sa apesi de 5 ori pe butonul de deschis dupa ce schimbi bateria - am facut si asta, nu functioneaza.

Ati intampinat vreo problema similara?

Voie buna!

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #47 on: January 05, 2017, 15:54:34 PM »
La mine am observat ca pur si simplu nu functioneaza telecomanda de pe chei cand sunt cheile reci. De genul plec de acasa, telecomanda la temperatura camerei, merge bine merci. Ajung la serviciu, drum destul de scurt, telecomanda atarna in aerul rece din masina si se raceste - nu mai pot incuia masina decat cu cheia. Seara plec de la serviciu, cheia a stat in buzunar, e calda, merge bine merci.
Asta se intampla anul trecut, la temperaturi mai spre -10 afara.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Razvanos

  • 40
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2009
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #48 on: January 05, 2017, 16:08:51 PM »
La fel si la mine, doar ca dupa ce am schimbat bateria nu mai merge deloc (cald / rece nu conteaza).

moguai

  • 2814
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #49 on: January 05, 2017, 19:32:15 PM »
Si la mine la fel, telecomanda nu merge la frig :(
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #50 on: January 05, 2017, 20:19:45 PM »
La fel si la mine, doar ca dupa ce am schimbat bateria nu mai merge deloc (cald / rece nu conteaza).

Mi-a facut si mie asa odata. Am schimbat bateria si nimica, fie calda fie rece. A doua zi m-am intors la buticu de unde luasem bateria, dar omu' mi-a masurat-o si mi-a aratat ca e buna (Varta). Am zis asta e, dupa care brusc a inceput sa functioneze, cred ca chiar din aceeasi zi.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #51 on: March 10, 2017, 12:21:24 PM »
Va salut oarecum rusinat de faptul ca nu detin prea multe cunostiinte tehnice in ceea ce privește o masina. Recent am achizitionat un Forester2.0 boxer scos la sf lui 2009. Km bord 200.000. Motorul trage foarte bine. Aceasi problema o am si eu la pedala ambreaj, rigida iar viteza 1 si a 2a intra puțin mai greu, restul fără probleme.
Mi se pare ca prezinta si consum de ulei, iar când am deschis joja de la ulei cu motorul pornit, ies gaze de carter destul de puternic.
Am mers ieri in spatele ei ptr a urmări daca scoate fum, si fumega rau când e turata tare in timpul mersului, un fum negru as zice( nu mi s-a părut a fi albastru).
Inca o problema, un tacanit in stanga motorului.
As fi recunoscător daca v-ati da cu părerea, se poate sa fie dus motorul si daca da cat poate costa schimbbarea lui?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #52 on: March 10, 2017, 12:50:58 PM »
Dupa simptome s-ar putea spune ca motorul are uzuri si ca va pica.
Mergi cu masina la una dintre reprezentante pentru o diagnoza completa.

Costurile de reparatie sunt mari. Cel mai bine ar fi sa discuti cu ei.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Aldos

  • 276
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #53 on: March 31, 2017, 14:40:28 PM »
Salutare.
Din experienta mea de pana acum, trasul dreapta este cel mai probabil cauzat de uzura casetei de directie.
Foresterul are in general probleme cu aceste casete, si de aceea exista si un kit de reparatie special de la FHI.
Cel mai bine ar fi sa mergi la reprezentanta pt o diagnoza.

Ref la telecomanda, poate gresesc, dar e posibil sa se fi rupt un contact cand ai schimbat bateria.
Am patit si eu la fel prima data.

strike_gabriel

Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #54 on: April 01, 2017, 21:00:36 PM »
La fel si la mine, doar ca dupa ce am schimbat bateria nu mai merge deloc (cald / rece nu conteaza).

Mi-a facut si mie asa odata. Am schimbat bateria si nimica, fie calda fie rece. A doua zi m-am intors la buticu de unde luasem bateria, dar omu' mi-a masurat-o si mi-a aratat ca e buna (Varta). Am zis asta e, dupa care brusc a inceput sa functioneze, cred ca chiar din aceeasi zi.

cand scoti vechea baterie , se forteaza , " clema" de PLUS sau "clema" de MINUS care tine bateria pe cablaj.
apare un contact imperfect intre Clema de otel galvanizat si cablaj !!!
1. se demonteza clema de pe cablaj { cea ce face contactul imperfect - cu mare arentie , incalzire + miscare fina in zona ghearelor de fixare . cel mai bine Mergeti la un Electronist }
2. se razuieste mecanic, cuter, pasla, smirghel -- in zona ce urmeaza sa faca contactul cu cablajul cheii
3. se adauga pasta de Cositor , din aceea de instaltii de cupru--si se incalzeste cu statia de lipit pana pasta + cositor se prelinge pe zona zaruita
4. se spala bine clema cositorita , cu apa, ulterior Alcool izopropilic , pentru indepartarea HCl rezultat in urma descompunerii pastei
5. curatata, clema se poare remonta pe cablaj si cositorii atent , ...verificand rigiditatea si continuitatea electrica .
dupa ce fixati bine clemele metalice pe cablaj , nu o sa aveti probleme ulterioare cu alimentarea cablaj cheie.

PS: la temperaturi joase , capacitatea bateriei scade, sub un nivel la care partea electronica nu mai poate opera, dpdv tensiune ori curent .
« Last Edit: April 01, 2017, 21:05:08 PM by strike_gabriel »

Razvanos

  • 40
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2009
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #55 on: April 04, 2017, 09:30:36 AM »
@Aldos - si pentru mine este destul de clar ca e o problema in caseta de directie, dar aparent nici un service pana acum nu a facut nici o verificare. Toti se leaga de "bucsaraie", pivoti, roti cu presiune diferita sau "e drumul inclinat" (asta auzita de la mai multi). Mai sunt si cei care merg cu masina si nu vad nici o problema :). Mai avem putin pana la revizie, poate ne descurca cineva.

@Strike_gabriel - aparent nu e nimic rupt pe acolo. Voi mai studia odata cu atentie contactele, clemele, etc. Multumesc de sfaturi.

Razvanos

  • 40
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2009
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #56 on: April 04, 2017, 09:43:05 AM »
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Ca sa va fac un update, in momentul de fata, avand cam 160 000 + pe bord, sunt diverse probleme care ma scot din minti:
- senzorul care regleaza inaltimea farurilor s-a dus (sau electronica din el sau un contact imperfect). Sta bec aprins in bord iar farurile se deregleaza din cand in cand (bat spre cer). S-au scos mufele, s-au "spalat" cu WD, a stat becul stins o saptamana, dupa care s-a aprins iar si farurile s-au dus in pod.
- mi se aprinde din cand in cand becul R.Diff.Temp. In mod clar este tot un cablu/contact/mufa defecta pentru ca se aprinde cand pornesc motorul si plec de pe loc(nu ar avea cum sa fie temperatura ridicata). Se stinge dupa o perioada, se aprinde la drumuri denivelate.
- cheia s-a dus, deschid "manual" usile.
- masina trage dreapta, observabil mai ales la viteze mari.
- cand virez la dreapta aud un sunet ca si cand s-ar freca ceva pe roata din stanga.
- volanta face figuri (din cand in cand tremura ambreiajul la apasare).
- stergatorul de parbriz - maneta nu mai functioneaza pe "intermitent" si trebuie sa fiu atent cand opresc stergatoarele ca sa nu ramana oprite pe mijlocul parbrizului.
Probleme minore, dar care sunt deranjante si enervante, adaugate la "greierasi" si "ticaieli" puse pe seama varstei (de la parasolare, de la trapa, etc).
In rest, chiar imi place cum merge, atat pe sosea cat si pe forestiere. Dar nu stiu cat o mai suport (de cand am luat-o, cu vreo 2 exceptii, am fost in service in fiecare luna).
Voie buna!
« Last Edit: April 04, 2017, 09:45:18 AM by Razvanos »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #57 on: April 04, 2017, 09:50:35 AM »

- masina trage dreapta, observabil mai ales la viteze mari.
- cand virez la dreapta aud un sunet ca si cand s-ar freca ceva pe roata din stanga.
- volanta face figuri (din cand in cand tremura ambreiajul la apasare).

Voie buna!

Multe trag dreapta. Aproape ca intra in categoria asa fac toate. Geometria este foarte importanta la Subaru si nu toti o fac bine. Mergi undeva unde sa iti faca si teste de drum dupa reglaj. Iti va spune daca se schimba ceva la geometrie si astfel poti identifica posibilele probleme (o flansa, un amortizor, caseta etc.)

Cand virezi dreapta pe stanga se aude frana. Ai nevoie de o verificare a suportului de etrier, culisa etc ce ramane blocat sau nu revine complet. Problema comuna la tot ce inseamna Subaru cu acest design de etrier (cu pistonase pe o singura parte).

Vezi sa nu fie chiar din kit-ul de ambreiaj. Poate scapi mai ieftin.

marr

  • 2205
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #58 on: April 04, 2017, 12:20:41 PM »
....
Ca sa va fac un update, in momentul de fata, avand cam 160 000 + pe bord, sunt diverse probleme care ma scot din minti:
- senzorul care regleaza inaltimea farurilor s-a dus (sau electronica din el sau un contact imperfect). Sta bec aprins in bord iar farurile se deregleaza din cand in cand (bat spre cer). S-au scos mufele, s-au "spalat" cu WD, a stat becul stins o saptamana, dupa care s-a aprins iar si farurile s-au dus in pod.
- mi se aprinde din cand in cand becul R.Diff.Temp. In mod clar este tot un cablu/contact/mufa defecta pentru ca se aprinde cand pornesc motorul si plec de pe loc(nu ar avea cum sa fie temperatura ridicata). Se stinge dupa o perioada, se aprinde la drumuri denivelate.
- cheia s-a dus, deschid "manual" usile.
- masina trage dreapta, observabil mai ales la viteze mari.
- cand virez la dreapta aud un sunet ca si cand s-ar freca ceva pe roata din stanga.
- volanta face figuri (din cand in cand tremura ambreiajul la apasare).
- stergatorul de parbriz - maneta nu mai functioneaza pe "intermitent" si trebuie sa fiu atent cand opresc stergatoarele ca sa nu ramana oprite pe mijlocul parbrizului.
Probleme minore, dar care sunt deranjante si enervante, adaugate la "greierasi" si "ticaieli" puse pe seama varstei (de la parasolare, de la trapa, etc).
In rest, chiar imi place cum merge, atat pe sosea cat si pe forestiere. Dar nu stiu cat o mai suport (de cand am luat-o, cu vreo 2 exceptii, am fost in service in fiecare luna).
Voie buna!

1. Verifica sa nu fie duse elementele mecanice ale mecanismului de reglare a inaltimii farurilor ( daca ai versiunea cu reglare automata). Sunt doua mecanisme ( articulatii) - una in spate, si un in fata ( in compartimentul motor). La mine au decedat, ambele  - prima, cea din spate, la cca. 5 ani vechime si a doua, cea din fata, dupa inca un an sau doi. Si sunt destul de scumpe porcariile alea ....
Dar ce-i curios - la mine, chiar daca erau rupte/ blocate artiulatiile mecanismelor, nu s-a aprins niciun martor in bord ....
2. E din ciclul "asa face toate". Fie este doar un contact imperfect la mufa senzorului, fie s-a rupt cablul.
Asta este usor de rezolvat - senzorul cu mufa si cabul aferente sunt montate pe diferentialul spate. Daca ridici masina pe elevator este usor de vazut ce-i acolo si curatat mufa / lipit cablul.
3. E cheia sau bateria de la telecomanda ?
4. Verifica geometria. Dar la un service unde chiar stiu ce si cum sa faca !
5. Am avut un simptom similar - dar la mine era mai degraba un cloncanit. Era o problema de etrier.
6. Tremuratul este, de regula, de la volanta. Probabil se cere la pensie impreuna cu tot chitul de ambreiaj. Cand le-am schimbat prima data, toata distractia a fost undeva la ~ 2500 lei ( acu' 3-4 ani).
7. Sa nu fie vre-un contact oxidat pe-acolo. La mine e o problema cu aprinderea proiectoarelor si stopului de ceata. Cum le folosesc foarte rar ( normal, doar cand este ceata), probabil s-a oxidat contactul.
Si la astea, fiind practic un contact rotativ pe maneta, nu prea am acces ca sa le curat ... Si sa dau cu spray de curatare pe meneta in speranta ca va ajunge si acolo ... no way !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #59 on: April 04, 2017, 13:33:59 PM »
Legat de senzor faruri ,dacă sunt slăbite șuruburile de la sistemul de prindere punte fata sau spate, se aprinde intermitent pana rămâne aprins permanent. Dacă ai rotile sub 2 atmosfere, farurile bat aiurea când senzorul nu are probleme.
Cu zgomotul in viraje e cum a zis Mihai, etrierii.
Cu trasul dreapta, verifica geometria . Problema cu caseta la mine s-a manifestat cu zgomot in viraje la viteze ridicate.
Cu ștergătoarele, nu am pățit-o încă .
Becul diferențial spate, verifica firul atasat "la vedere " componentei și/sau schimba uleiul din diferențial .
Cu cheia, cand nu mergea am schimbat bateria și e ok.
Greierașii și ticaielile bucși și pivoți de schimbat.
Ambreiajul e consumabil și tine după stilul de condus.
Pedala de ambreiaj este mai tare comparata cu altele și pentru ca are protecție împotriva patinarii pentru cei care au obiceiul sa sprijine piciorul pe ea in mers.
Cu răbdare va fi ca noua iar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20