Alegerea corecta a uleiului de motor
Subaru club Romania

Alegerea corecta a uleiului de motor

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #160 on: December 21, 2018, 10:41:51 AM »
Asta pentru ca mereu apar uleiuri noi si sunt scoase din productie formule vechi. Eu zic ca sunt concluzii la tot pasul. Sunt preferinte diferite dar deja suntem cativa care mergem cu acelasi ulei de ani de zile si nu au fost probleme.
Cand spun acelasi ulei, ma refer la uleiul preferat de fiecare. Deci variantele sunt multiple.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #161 on: December 21, 2018, 12:51:31 PM »
Accentul fiind pe “de câțiva ani”...probabil ca in câțiva ani o sa ma simt și eu ca voi acum, dar fiind încă la început mai am multe de învățat și descoperit și inteles :P

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #162 on: December 21, 2018, 14:24:33 PM »
In principiu am descoperit infinitul. Era acolo deja Chuck Norris...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #163 on: February 13, 2019, 18:29:09 PM »
Oarecum pe subiect.
Pe FB sunt bagat intr-un grup de Forester owners. Si a pus unu o intrebare banala. Ce vedem la raspunsuri:



Am frunzarit rapid raspunsurile, am gasit unul la 10.000mile si unul la 25.000mile!!! Inca vreo 2 la 7000mile, in rest, toata lumea la maxim 5000mile!!!!
Si de ceva timp de cand sunt acolo, nu prea am vazut postari de genul "ce de kkt e subaru, ce prost e 2.5T. In schimb am vazut multi cu motoare la care daca s-au schimbat garniturile de chiulasa s-a facut la peste 200.000mile.
As pune poza si pe un grup Hyundai, dar aia sunt si mai scartari decat subaristii  ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #164 on: February 13, 2019, 19:20:49 PM »
Interesant...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #165 on: March 05, 2019, 16:30:14 PM »
Hmm .. credeam ca e invers dar poate ca nu a ales modelul echivalent de ulei de la RP. Oricum, bine de stiut.


Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #166 on: May 11, 2019, 00:53:24 AM »
"Daca as fi stiut ca e asa complicat de ales uleiul de motor nici permis nu aveam." - MTFGA, 20 Dec 2018

Cum s-au mai deschis oarece discutii despre uleiul de motor, am parcurs putin, mai pe sarite, topicul dedicat. Nu am putut sa trec peste cugetarea din titlu, dar nu asta este scopul prezentarii. As expune din experienta mea privind uleiul de motor, pe tema Subaru, desigur. In cazul meu (2006, Legacy 2.0, motorul EJ204), recomandarea din manual este pentru 5W30, cu variantele 10W30 sau 10W40, in norma A3. Am considerat cuprinzator ce se gaseste sub A3/B3 sau A3/B4. Utilizarea masinii a fost normala, fara abuzuri, fara turatii ridicate (am 4EAT), preponderent drumuri lungi.
Asadar, am preluat masina cu schimbul de ulei abia facut - Subaru 10W40 (bidon auriu). Am avut un rulaj destul de mare, inclusiv pe timpul unei veri. Am apreciat pornirea usoara, motorul foarte silentios, fara scadere de nivel remarcata pe joja. Un aspect care mi-a lasat un semn de intrebare a fost ca acest ulei nu se murdarea. Practic, la 10k de km, foarte putin si-a schimbat culoarea, si aceasta schimbare fiind vizibila cam dupa 8k de km. M-a incercat ideea ca reziduurile sunt depuse pe undeva, ca acest ulei nu curata foarte bine. Cautarile pe internet pentru acest ulei nu mi-au intors nici un rezultat (!!!!), decizia urmand a fi sa trec pe 5W40.
Cand a sosit sorocul schimbului de ulei am mers pe oferta AK Brasov, respectiv Motul 5W40 8100 Xcess. Prima remarca a fost asupra motorului, acesta fiind mult, mult mai zgomotos. Uleiul a luat in "culoare" pe parcurs, normal zic eu. Pe toata perioada utilizarii, inclusiv pe timpul iernii, am avut pornire usoara, fara scadere de nivel pe joja. Zgomotul motorului a fost motivul pentru care m-am indreptat catre altceva, anume Amsoil 5W40 Classic (European Car Formula).
Experienta cu acest ulei scoate doua aspecte. Primul ar fi ca la verificarile de rutina, lasa impresia de lipicios-aspru la pipait. Celalalt aspect ar fi ca pe durata utilizarii, a fost nevoie sa completez la nivel. Nu mai retin exact, dar se poate ceva la 500-600 ml la vreo 8k de km. In rest, curatare normala, pornire usoara, nu era mai silentios ca Motul Xcess, la care am revenit acum.
Nu stiu daca interseaza aceste lucruri, eu le prezint doar informativ.
Personal, inca sunt in cautarea unui ulei care sa fie "nafura si aghiazma" pentru motorul meu.


Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #167 on: May 11, 2019, 07:07:40 AM »
La mine a fost simplu. Exceptand reviziile facute la SMT cand masina era pă garantie , am pus mereu 5-30 Motul. Si pana acum nu am avut neplaceri. Si masina mea a fost abuzata. Nu am carat legume , dar am abuzat o. Stiu de la mecanicosii care mai au si accese de luciditate si mai dau si sfaturi oneste , ca nu e bine sa schimbi tipul/marca de ulei in timp. Ei spun ca cel mai sanatos e sa mergi pe uleiul cu care ai invatat o. Aici evident ca intervine si problema cand masina e SH. Eu am luat cotet direct fara ulei. In deplina cunostinta de cauza ce i drept. Aspiratul fiind de nou , a avut alta atentie.
« Last Edit: May 11, 2019, 07:09:00 AM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #168 on: May 11, 2019, 16:06:03 PM »
La mine cel mai bine mi s'a parut ca a functionat cu Royal Purple (Boxer stie sigur si ce tip de ulei), motorul mergea mai rotund si am scapat de ezitarile in sarcina. Insa de la Bv la Cta venit in forta mi'a papat cam 500ml, nu mai aveam de completat si nici de cumparat n'am mai gasit pe la noi
Acuma's pe niste Fuchs 5w40 (cred ca Race Pro S), urmeaza ceva tot de la Boxer, de Porsche parca, tot el poate da mai multe detalii, pe bidon nu scrie mai nimic

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #169 on: May 11, 2019, 17:34:04 PM »
Ceea ce este foarte extraordinar de minunat. Nici mecanicii nu invata de pe forum si nici proprietarul nu stie ce ulei pune. Cum vine asta ?
Sorry , m am intalnit cu Cpt Morgan.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #170 on: May 11, 2019, 18:23:55 PM »
Hmm, ca tot ma plangeam eu ca nu gasesc un 0w40, vad AMSOIL EFO care pare atragator. Mi-ar fi placut mai mult sa fie API SL in loc de SM/SN, dar probabil ca il voi incerca si eu vreodata, e full SAPS cica, temp de flash ok, HTSH 3.7
Imi place ca vad si MB 229.5 pe el.
« Last Edit: May 11, 2019, 18:24:34 PM by Forester »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #171 on: May 11, 2019, 20:57:23 PM »
Ceea ce este foarte extraordinar de minunat. Nici mecanicii nu invata de pe forum si nici proprietarul nu stie ce ulei pune. Cum vine asta ?
Sorry , m am intalnit cu Cpt Morgan.

E cu premeditare, normal  ::)

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #172 on: June 26, 2019, 14:11:20 PM »

Ma amuza faptul ca in loc sa dai un raspuns elocvent, sau macar parerea ta, ai pus alta intrebare.....zice multe si asta.....
bine ca am postat aici unde putem scrie nimicuri inutile si nu ne "taxeaza" adminul ;)




Parerea mea este ca "voi" astia cu raspunsurile "inteligente" nu mai/ nu folositi Motul dar nu stiti de ce nu le folositi!
Pana si un raspuns de genul "n-am chef sa folosesc Motul" era mai bun  ;)


Cum se zice in intaliana, răspunsul este in întrebarea ta.
 

deci nu folositi Motul ca nu am eu experienta cu motoarele diesel Subaru?

daca asta este cazul, e un motiv prost ;)
« Last Edit: June 26, 2019, 14:12:44 PM by Dragosh10 »

marr

  • 2202
Re: Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #173 on: June 26, 2019, 14:27:55 PM »
... dar care este motivatia acestei afirmatii?
Este vorba doar de preferinta sau exista dovezi ca aceasta marca de ulei nu este buna (sau nu este cea mai buna) pentru motoarele diesel Subaru?
Ca sunt motoare diesel care au mers si ~300000 km cu acest ulei fara probleme......

Raspunsul e cumva ... intre ele !
Nu contest ca sunt oameni care au mers mult si bine cu Motul in motoare diesel.
Poate o fi un efect placebo, poate o fi o idee indusa de nu-se-stie-unde.
Din experienta mea directa, pot spune asa:
- Am avut in Forester (aproape) exclusiv Mobil 1 DPF Formula si, aparent, s-a impacat foarte bine cu motorul.
- Cand, dupa a buna bucata de vreme in care am folosit Mobil 1, am avut ideea creata de a pune Motul ... a inceput sa consume ulei ! Am revenit la Mobil si dupa al doilea schimb de ulei a incetat sa-l mai pape ...
- Nu stiu daca (si) uleiul a avut o contributie, dar motorul meu, desi din prima (chiar prima !) generatie a dus pana aproape de 200k km. Statistic vorbind, pare-se ca a ”dus” mult. Daca nu ma insel, majoritatea s-au imbolnavit de deces in jur de 120-130k km.
- In toti cei 200k km cat a stat la mine, nu mi-a palpait niciodata DPF-ul, nu am avut nevoie de regenerare fortata& stuff. Exceptie a facut anul de dupa inlocuirea motorului cand (coincidenta sau nu) in motor aveam Motul. E drept ca in acest an si modul de utilizare al masinii a fost drastic modificat.

Acum daca la viata motorului, lipsa consumului de ulei si a problemelor cu DPF-ul a fost vorba doar de uleiul folosit sau a contat mai mult modul de utilizare si intretinere a masinii .... nu pot sti !
Tind sa cred (fara a baga mana-n foc) ca a fost cate putin din fiecare.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #174 on: June 26, 2019, 15:39:30 PM »
Nu ți-am răspuns “elocvent” pentru ca ai formulat întrebarea sub forma de critica și cu o doza mare de auto-suficientă.

Am pus motul pana a picat motorul și puțin după, când am căutat și găsit o alta soluție.
Principalul motiv este ca după regenerare ( in orice condiții de motorina și filtre ) isi pierde proprietățile și motorul isi pierdea presiunea la pornire imediata și relanti, printre atele.
In timp am observat o scădere a calității aditivilor de autocuratare. Fenomenul de mai sus apărea inițial la 6-7 regenerari după o revizie, acceptabil de altfel, apoi la 5 ca sa ajungă la 3. Nu isi mai merita banii.
Este un ulei cu aditivi buni pentru temperaturi scăzute, mediu la temperaturi ridicate, slab la aditivii de protecție la contaminare cu combustibil.
Sper ca răspunsul este pe măsura așteptărilor.
Este un ulei ECO foarte bun prin prisma calității aditivilor de păstrare a vitezei de ungere.
LE: dacă lucrezi la ak cineva de acolo cu siguranța stie despre cele descrise mai sus. ( ak adăugau și aditivi pe langa motul)
« Last Edit: June 26, 2019, 15:41:50 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #175 on: June 26, 2019, 19:07:07 PM »
Nu ți-am răspuns “elocvent” pentru ca ai formulat întrebarea sub forma de critica și cu o doza mare de auto-suficientă.

Intrebarea nu a fost sub absolut nici o forma de critica.Critica era adresata altcuiva ;)
Daca asa s-a inteles, desi Marius(exemplu ca el a mai raspuns) nu a vazut-o asa, nu aia a fost intentia.
Cat despre raspunsul tau.....este foarte bun, exact ce a facut si Marius...asta cautam de la inceput ;) .Motivatia de nu a folosi o anumita marca de ulei in acel motor. Cu ocazia asta iti si multumesc pentru el!

Cat despre unde lucrez....nu cred ca este relevant acestei discutii.Eu am vrut parerea posesorilor de Subaru diesel, in speta voi ;)
Majoritatea colegilor de pe club(multi ma stiu si personal) stiu unde lucrez , dar cu riscul de a ma repeta, nu este relevant discutiei de aici plus ca tot ce postez eu aici sunt strict parerile mele, indiferent de unde lucrez.Aici nu reprezint pe nimeni, decat pe mine!


PS: Pentru efortul ”creativ”, dai o cafea prima data cand ajung pe la voi !
;) 8)

puiu

  • 787
Re: Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #176 on: June 26, 2019, 20:14:23 PM »
Nu am diesel. De niciun fel. Nu am avut niciodata. Nu o sa imi iau niciodata.
La 3 revizii la benzinare am bagat motul.
Subaru si altele. Motoare sub 50.000 km tinute cu revizii la 10.000.
5w40 xcess. Un ulei care sa lase motorul sa faca atat de mult zgomot nu am vazut. Si am urechi de tabla care nu aud prea multe.
Personal nu cred ca e ok sa se auda motorul ca o masina de cusut.
Nu am mai folosit motul. Punct.
O fi bun ala scump cu norme exotice si ambalaj de tabla ( daca o mai fi asa) dar asta de la magazinul de piese nu stiu ce e de el.
Parerea mea.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #177 on: June 26, 2019, 20:32:44 PM »
Am mutat aici postarile argumentate si relevante.

Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #178 on: July 02, 2019, 03:24:55 AM »
Anul trecut, la un moment dat, am luat "AMSOIL SIGNATURE SERIES 0W-30" Uitându-mă acum pe site la AMSoil observ ca l-au trecut la ulei pt motoare pe benzina si au scos o gama separata de Signature Series pt diesel (pe care POL se pare ca nu o are încă în oferta...)
A trebuit sa ma documentez din nou pt a-mi putea aduce aminte cum am ajuns la concluzia ca pot pune SIGNATURE SERIES 0W-30 la diesel. La norme scrie: "0W-30 (AZO): API SN PLUS (Resource Conserving), SM...; GM dexos1 Gen 2 (super- sedes LL-A-025, 6094M and 4718M); ACEA A5/B5, A1/B1; Chrysler MS-6395; ILSAC GF-5, GF-4."
Ce este de retinut acolo, este: ACEA A5/B5, A1/B1  care inseamna:

A5/B5 - Uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, recomandate pentru intervale extinse de schimb, in cazul motoarelor pe benzina sau Diesel de inalta performanta ale autoturismelor si camionetelor usoare, special concepute pentru a putea utiliza uleiuri cu vascozitate scazuta. si

A1/B1 - Uleiuri destinate motoarelor pe benzina si Diesel ale autoturismelor si camionetelor , special concepute pentru a putea utiliza uleiuri cu vascozitate scazuta.

Momentan mai bag un rand de Motul 5-30 pana termin cu rodajul si AMSoil-ul la iarna.
« Last Edit: July 02, 2019, 03:25:54 AM by Lup_Alb »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #179 on: July 02, 2019, 08:07:20 AM »
E cam subțire. Mai bine îi întrebi pe ei ce recomanda pentru diesel...