Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
Subaru club Romania

Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i

MihaiFlorescu

  • *
  • 11317
  • Life is too short to drive a boring car!
Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« on: May 16, 2016, 10:33:41 AM »
Nu am putut sa stau prea mult linistit asa ca e cazul sa va prezint noul meu proiect.

Am scris bine proiect pentru ca nu se putea sa nu repar si sa caut toata ziua piese. Spre deosebire de WRX, pe acesta sper eu sa il aduc la starea de zen in 5 luni, nu in 5 ani.



Asadar, noul proiect este un Outback, 2.5i 173cp 5MT dual range, MY2008, 149.000km cu destule dotari de confort cum ar fi trapa panoramica sau a 6-a usa cum ii spun eu, scaune incalzite, xenon de fabrica si spatiu interior - scuzati expresia - cacalau!


Pentru ca e topic de prezentare am sa incep cu ce imi place la ea:

- Confortabila, scaune incalzite, comenzi volan, moale pe denivelari, scaune moi dar destul de bune ca suport
- Spatiu super mult pentru familisti
- Exterior in conditii bune. Are 5-6 semne pe capota si plafon de la grindina probabil, dar se poate trai cu ele. Are nevoie doar de un polish
- Cutia extrem de precisa, fara joc, dar spre surpriza mea chiar mai lunga mi se pare decat la WRX
- Reductorul e senzatie!!! Cand vreau sa imi aduc aminte de WRX trebuie doar sa o pun pe LOW
- Cruise control caruia i-am simtit lipsa pana acum
- Motorul trage de jos de la ~2000 mai tare ca WRX-ul dar pe la 3500 incepe sa se simta lipsa de cuplu
- La viteza mare accelereaza mai usor decat WRX-ul, ceea ce mi se pare foarte ciudat. De la 130 la 150 imediat
- Antifonata de nu aud motorul si ma chinui sa plec cu ea de pe loc pentru ca o turez prea tare
- Trapa panoramica
- Ampatamentul lung pe curbe este foarte interesant si compenseaza pentru suspensia mai moale
- Se conduce aproape ca o berlina normala, nu ca una inaltata
- Consumul (7.2 Brasov-Bucuresti cu urcare in Sinaia la cota si niste reprize de 150, o sectiune de mers 130 cu un Forester XT modificat, A/C pornit pe o bucata de drum etc.)
- Franeaza foarte bine, neasteptat de bine, drept, fara ovalizari fara nimic, pedala mai scurta ca la WRX si mai ferma
- Suspensia confortabila dar se "aseaza" pe curbe
- Caseta de directie in stare ireprosabila. Nu are bataia tipica de bucsa metalica, nu are scurgeri. Deci asta daca se strica, se strica la mine.
- Folie pe spate. Am revenit si mi se pare ciudat. Am avut si inainte de WRX si cand am ramas fara mi se parea ca sunt dezbracat, dar m-am obisnuit si acum e invers.


Si acum partea interesanta, adica ce e de facut la ea:

- Un cantar de la self-leveling pentru faruri este dus, dar de la service mi s-a zis ca unul
- Bielete antiruliu fata + spate duse
- Bucse brate mari, pivoti si bucse bara stabilizatoare fata duse
- Cauciucuri doar de iarna si alea gresite. Sunt mai inalte si ating in carenaj (contraaripa) la final de cursa. Fapt ce a dus la o alta
- Evacuarea e cam ruginita si are o mica vibratie. Cred ca rasufla pe undeva prin spate la imbinari sau nu stiu exact. Dar e tare ca parca aduce putin a evacuare sport :D
- Sticlele de la faruri crapate si trebuie inlocuite
- Mici vibratii si miscare a schimbatorului peste denivelari. Cred ca e nevoie de suport cutie sus/jos posibil si tampoane motor pe viitor
- Masina a fost a unui domn veterinar si norocul lui a fost ca Subaru a facut ceva pentru nevoile sale. Asa ca in interior cam dezastru cu noroiul, scaunul soferului tocit in lateralul dinspre usa, pedala de ambreiaj are cauciucul rupt sau lipsa jumatate, suportul de pahare spate rup, lipsa bricheta, un plastic rupt pe la piciorul stang, in podea lipsa unui carlig de covoras, volanul cred ca trebuie inlocuit cu totul, nuca schimbatorului cam tocita, o multime de pete, par, mirosuri si guma in buzunarul usii de la sofer, cateva ornamente zgariate etc.
Dupa standardele mele dezastru. Am muncit ieri ca nebunul sa o scot la lumina in interior. Am murdarit 3 carpe fata/spate doar de pe scaune si bancheta, fate de usi plus cateva pete pe plafon si stalpi. dupa ce masina fusese deja la spalatorie. Acum miroase si ea normal, am scos 70% din pete cu dezinfectant si solutie de tapiserie. O sa mai am de lucru insa aici.
- Ambreiajul desi schimbat acum 45k este tare si cursa scurta, deci trebuie schimbat
- Colac peste pupaza mi-a dat un check engine dupa 150km si Cruise beculand in bord. Nu mai am OBD-ul si nu merge cu cablul VAG/COM deci trebuie sa iau tactrix-ul de la Cosmin cu imprumut din nou. Motiv pentru care se simte ca merge cam bogat si in parcarea subterana am dat cu noxe serios.
- Izolatia de pe capota era avariata si izolata cu ceva pasta alba??? WTF? Cred ca am elucidat si misterul dupa ce am vazut super mult rahat de soarece pe motor.
- Are nevoie de polish. Mici zgarieturi si pete de la solutia de parbriz pe capota, pe parbriz, pe aripi. Am pus un jetix acum sa scap de ce o fi prin rezervorul ala.
- Jantele sunt coapte rau. Trebuie reconditionate si ventilele sunt duse. O anvelopa avea presiune 3 bari si alta 1.5 pe fata. Pe spate una avea 2.7 si alta 1.9
- Plafonul trebuie vopsit

In principiu masina a stat destul de mult, a fost ignorata dupa ce a fost folosita pentru munca. Motorul se aude foarte bine si a pornit la sfert de cheie desi masina nu mai fusese deschisa de o saptamana cred. Asta m-a si incantat la masina. Cutia schimba foarte bine si timoneria este in stare aproape perfecta, toate furtunurile moi/flexibile, nici urma de ulei pe la motor sau prin antigel (si nici invers). In principiu masina a mers mult si s-au facut doua revizii pe an. Ultima revizie a fost facuta in martie, dar probabil ca o sa mai schimb si eu uleiul in toamna.
Uleiul din cutie este la minim, dar destul de curat. O sa il schimb oricum odata cu rulmentii de care ziceam mai sus.


Poze mai jos. Nu am pus din interior inainte pentru ca mi-a fost mie greata si nu vreau sa va oripilez. Cusatura de la volan era alba/galbena si dupa ce am frecat ca nebunul am descoperit ca ea de fapt este neagra. Am sters sub volan si scaune si in locuri in care nu cred ca a mai fost atinsa de cand a iesit pe usa fabricii.
Sper ca in urmatoarele luni, cu 2-3.000 euro cat mi-am propus buget maxim sa rezolv cele mai multe probleme.


























Disclaimer: Eu sunt perfectionist de fel si poate la WRX aveati impresia ca masina e praf. De fapt ea era foarte ok, cu mici chestii de finete de reglat pentru ca asa sunt eu tipicar. La outback sotia a zis ca ii place cum merge, Dan l-a condus si el si a zis ca merge foarte bine si nu sesizeaza tot ce aiuresc eu mai sus, dar simturile nu ma inseala. Iar eu vreau ca masina, fie ea si veche, sa se conduca asa cum a iesit pe usa fabricii.
Din pacate eu consider masina o extensie a mea, iar modul in care se conduce si starea sunt imaginea persoanei care o conduce.


Va tin la curent!



UPDATE mare dupa 3 zile. Am observat ca radiatorul este fisurat pe sus, iar o garnitura de chiulasa pe partea soferului este stricata si pierd antigel cu ulei pe acolo.
« Last Edit: May 22, 2018, 10:57:49 AM by MihaiFlorescu »
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

UXE

  • 1570
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #1 on: May 16, 2016, 10:49:11 AM »
Felicitari pentru alegere!  Cunosc situatia  in care te afli foarte bine .  Eu am luat-o fix acum un an si inca nu am terminat de bagat bani in ea. Macar tu treci peste faza cu garniturile  ;) .  Mai sunt multe de facut.

Sa o alergi sanatos!

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #2 on: May 16, 2016, 10:54:05 AM »
Frumoasa masina Mihai. Sa te poarte cati mai multi km fara probleme! Sticlele de la faruri sunt din plastic si nu cred ca poti sa le schimbi doar pe ele, s-ar putea sa fie nevoie de farul intreg.
Legacy 3.0R

sco

  • 752
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #3 on: May 16, 2016, 10:57:40 AM »
Bine-acolo, sefu' la forum. In sfarsit, ambii sefi la forum in mintile lor.

Sa te bucuri de ea Mihai, sa o conduci fara probleme.

MihaiFlorescu

  • *
  • 11317
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #4 on: May 16, 2016, 11:02:21 AM »
Multumesc baieti!

Ai dreptate Cosmin pe jumatate: http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_50/electronic/head_lamp/illustration_3/
Dar sunt variante cu mai multe sau mai putine componente. Doar carcasa la 1200 lei. Complet pe la 7900 :D
« Last Edit: May 16, 2016, 11:04:30 AM by MihaiFlorescu »
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

moguai

  • *
  • 2838
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #5 on: May 16, 2016, 11:12:13 AM »
bineeee Mihaiii. sa te bucuri de ea, impreuna cu Iris si sotia ta. usor usor o sa o aduci tu la nivelul optic si tehnic dorit, sutn convins. dar pe rand, ca pe langa bani ai nevoie si de timp.
7.2% ala e fake  ;D
« Last Edit: May 16, 2016, 11:27:50 AM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #6 on: May 16, 2016, 11:31:51 AM »
Consumul e la intoarcerea din Brasov, deci a fost cam la vale  ;D

moguai

  • *
  • 2838
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #7 on: May 16, 2016, 11:33:58 AM »
ah, corect. acum am vazut. probabil va avea o medie combinata intre 11 si 12% (ceea ce e f ok)
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #8 on: May 16, 2016, 11:49:19 AM »
Sa o stapanesti sanatos! Ai o solutie pentru carenaje, ca si la mine-s la fel-muci :(??

MihaiFlorescu

  • *
  • 11317
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #9 on: May 16, 2016, 12:22:41 PM »
Pai carenajele nu sunt rupte, doar sunt frecate de cauciuc pe o bucata de cativa cm. In rest sunt perfecte, din fericire :D

Legat de consum o sa va tin la curent. Cu impreza pe acelasi drum sub 9 nu scoteam, deci sper sa ramana diferenta procentuala si in oras.
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Forester

  • 2347
  • The other right!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #10 on: May 16, 2016, 12:23:23 PM »
Felicitari si sa o stapanesti sanatos!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 1853
  • +
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #11 on: May 16, 2016, 12:24:41 PM »
Drumurile de intoarcere de la Autokino sunt cele mai economice. Pe diesel am vazut consum mediu de 4,3%.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #12 on: May 16, 2016, 12:40:38 PM »
Check engine  si cruise intermitent poate avea multe cauze. De la filtrul de aer imbacsit, benzina proasta, bujii, garnituri ...pana la sonda lambda, ori cum a fost la mine.....garniturile  evacuarii si  tachetii nereglati. Trebuie investigate si eliminate cauzele pe rand. Te rog sa ne tii la curent cu evolutia si te asteptam cu poze de la interior.

rzw75

  • *
  • 1510
  • ex Forester 2,5 turbo
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #13 on: May 16, 2016, 12:41:57 PM »
superba masina! sa o stapanesti sanatos Mihai! e ceea ce trebuie pentru un family car :)

ca si consum eu la OBK ul meu (dar a mea era automata) scoteam 13-14 in oras si 8-9 afara
ex Forester 2,5 XT

KTM 990 SMT

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #14 on: May 16, 2016, 12:51:59 PM »
E bine de stiut ca se pot achizitiona pe bucati farurile. Mersi mult de link, am gasit acolo si o garnitura ce se poate achizitiona separat(a mea e crapata si imi sta pe creier). Ai aceeasi culoare ca si mine sau nu vad eu bine? Daca da, imi place si mai mult. :P
Legacy 3.0R

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #15 on: May 16, 2016, 13:20:02 PM »
Felicitari pentru noua masina! Pana la urma a fost sa fie cu transmisie manuala...  :)
Cum sunt in faza de "research" pentru achizitionarea unui Outback, ai putea dezvalui pretul cu care ai luat-o?
Drumuri multe si cat mai placute!

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #16 on: May 16, 2016, 13:25:51 PM »
Da da, cât o fo halatu'?   ;D
Cât mai mulți km si îți doresc un topic plictisitor...... Gen schimb ulei si so ars un bec  ;)

MihaiFlorescu

  • *
  • 11317
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #17 on: May 16, 2016, 13:37:20 PM »
O sa vad codul de eroare in primul rand. Eu suspectez o combinatie de sonda lambda si evacuarea care rasufla pe undeva. E posibil sa fie si de la benzina dat fiindca avea peste 1/4 din rezervor benzina ce a stat cine stie de cand in masina. Sau o combinatie de toate trei.
Filtrele si uleiul au fost schimbate acum 500km.

Acelasi gri, Cosmin.

Pretul a fost negociat de AK in prealabil ca si buy-back si apoi batut in cuie de mine, deci nu reflecta pretul pietei.
Ca idee, am dat WRX-ul si am mai pus 3500 lei.
Am luat mult mai multa masina, km mai putini, dotari si confort, dar si cumva o intoarcere in timp la probleme pe care le rezolvasem si la WRX.
Totul depinde de starea masinii, nu doar de KM si anul de fabricatie.
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

KET

  • 3944
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #18 on: May 16, 2016, 13:49:12 PM »
Felicitari! Sa te bucuri de ea si "dupa ce se obisnuieste tati cu aspiratul" sa treceti si la ceva mai nou, dar de joaca, cu suflatoare  ;)

STI

  • *
  • 2158
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #19 on: May 16, 2016, 14:16:44 PM »
sa te bucuri de acaret miez
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!