Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
Subaru club Romania

Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #460 on: August 22, 2017, 09:58:20 AM »










Si i-am aratat si Grecia. Am facut 1500km cu plimbari si prin imprejurimile Bucurestiului.


Cam 25km cred ca au fost de off-road si daca la primele doua iesiri am intalnit si sedanuri si chiar masini de oras, la ultima destinatie retrasa eram eu cu doua Land Rover, un Jeep si doua forduri Ranger mai batrane ca mine.
Outback-ul s-a descurcat minunat cu reductorul si nu am atins absolut deloc.  Million thanks lui Cosmin pentru suspensie.

Ca tot am vorbit de suspensie, desi la gol este cam rigida, cu 4 adulti si bagaje la greu suspensia devine confortabila, dar in continuare suficient de ferma pentru viraje in viteza.

Viteza? Cam 150 pe autostrazile grecesti si chiar portiune de raliu de 140 in urcare  pe niste drumuri virajate in Bulgaria unde cei care m-au depasit pe linia dreapta (Insignia biturbo 4x4, diverse bavareze si honde) nu au putut tine pasul cu mine.

Atat cu reclama la masina. Eu m-am convins ca este perfecta de concediu.

De interes public, fara comentariile mele dulci de mai sus.
Amsoil Signature Series 5w-30 este cam tzatza de maimutza la noi. In conditiile in care am tras de masina asta cum am putut mai tare, inclusiv viteze mari pe autostrada la temperaturi ridicate, noul (in motorul meu) ulei Amsoil European Formula Classic 5w-40 abia daca s-a lasat consumat cu ~100ml.
In plus, valorile de temperatura ale motorului s-au schimbat dramatic. Cu SS 5w30 aveam 91-92 grade la 120 pe autostrada si urca pana la 94 pe viteze mai mari sau depasiri, in timp ce cu EF 5w40 abia urca la 91 grade la viteze net superioare (150-160), in rest statea mult mai rece pe la 88-90 si uneori chiar in intervalul 85-87 in zonele cu viteza moderata.
Deci, in sfarsit am gasit uleiul potrivit pentru motorul meu.

Masina a mers extraordinar cu Rompetrol 98, apoi din lipsa de benzinarii am alimentat cu Lukoil la bulgari si am pus 95+ care ziceau ei ca e mai buna decat 95 normal din lipsa de 98. Dupa nici 5km CEL in bord. Am alimentat in Grecia cu BP100 si OMV 100 si a inceput masina sa mearga iar extraordinar.

Ah, consum 9.2% si nu cred ca puteam sa merg mai tare. Include off-road, mers doar cu A/C, 4 adulti si bagaje ce depaseau lejer 60kg. Un troller l-am ridicat in doi sa il punem in masina.
« Last Edit: May 22, 2018, 12:13:50 PM by MihaiFlorescu »

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #461 on: August 22, 2017, 10:59:25 AM »
Te-ai incins nebunule  ;D Hai ca merge cotetu... cum ziceam.. sa nu o dai

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #462 on: August 22, 2017, 21:04:29 PM »
:D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

sco

  • 736
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #463 on: August 23, 2017, 22:11:10 PM »
Mihai, nu-mi aduc aminte de pe topicul tau sa fii facut ceva update la ECU... poate nu l-am citit pe tot, dar totusi ai Flash CEL on Knock pe Outback?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #464 on: August 23, 2017, 22:37:57 PM »
Nu am nimic la outback. Din cate stiu si am vorbit cu Vali nu sunt definitiile pentru scriere. Ba mai mult, la ultima tentativa de conectare la romraider nu a vrut sa se lege la ecu.

In alta ordine de idei knock la aspirat mai greu si cu efecte mai putin devastatoare ca la turbo.

sco

  • 736
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #465 on: August 23, 2017, 22:42:59 PM »
Nu am nimic la outback. Din cate stiu si am vorbit cu Vali nu sunt definitiile pentru scriere. Ba mai mult, la ultima tentativa de conectare la romraider nu a vrut sa se lege la ecu.

In alta ordine de idei knock la aspirat mai greu si cu efecte mai putin devastatoare ca la turbo.

Interesant atunci, CEL de la benzina...

andea79

  • *
  • 4007
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #466 on: August 23, 2017, 22:53:49 PM »
Nu am nimic la outback. Din cate stiu si am vorbit cu Vali nu sunt definitiile pentru scriere. Ba mai mult, la ultima tentativa de conectare la romraider nu a vrut sa se lege la ecu.

In alta ordine de idei knock la aspirat mai greu si cu efecte mai putin devastatoare ca la turbo.

sunt "ceva" definitii dar nu pentru toate calibrarile/versiunile de rom
nu stiu ce cal id ai mai exact (exemple la nimereala E2TB101L sau EZ1G108N ), se vede in romraider logger daca reusesti sa-l conectezi (ziceai ca la un moment dat a mers)

andea79

  • *
  • 4007
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #467 on: August 23, 2017, 22:57:17 PM »
Nu am nimic la outback. Din cate stiu si am vorbit cu Vali nu sunt definitiile pentru scriere. Ba mai mult, la ultima tentativa de conectare la romraider nu a vrut sa se lege la ecu.

In alta ordine de idei knock la aspirat mai greu si cu efecte mai putin devastatoare ca la turbo.

Interesant atunci, CEL de la benzina...

patzashti :)
din cauza aditivi si temperaturi diferite o mai iau pe aratura sondele lambda -> de obicei cand mai sunt si asa ... mai obosite...
(mai erau pe forum cu erori de sonde care dispareau dupa ce schimbau benzina)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #468 on: September 04, 2017, 10:41:19 AM »
Pai daca toata lumea a fost pe drumuri in weekend, de ce sa ma abat de la regula? ~600km mers cat de economic am putut fara sa fiu penibil. Adica 120 autostrada si in rest limitele nationale, dar pe depasiri m-am distrat si eu ca de fiecare data.

La dus 7.6% cu OMV 95 de langa Apaca (Bucuresti) si din nefericire cu un check engine de noxe.
La intoarcere 7.2% cu OMV 100 de la Albota (jud. Arges).



In alta ordine de idei a cam facut un an masina de cand am reparat-o. Pana acum am ~13.000km cu ea in conditiile in care a fost masina de weekend si concediu. Am un gand asa ca poate nu ar fi stricat un diesel mai nou la cati km am facut. Dar ce sa zic, ma bucur in continuare de ea, cu bune si rele.
« Last Edit: May 22, 2018, 12:15:10 PM by MihaiFlorescu »

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #469 on: September 04, 2017, 21:34:10 PM »
Diesel la 13k km? Nu isi are rostul, mai ales ca nu ai consum exagerat la Outback. Iar cu 4x4, garda la sol si tinuta de drum comparabila nu prea ai ce sa iei mai convenabil

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #470 on: September 11, 2017, 09:38:16 AM »
Inca 600 km in weekend (in paralel cu Impreza am mai facut cateva sute in timpul saptamanii). I-am cam imbogatit pe petrolieri cu drumurile mele in ultima vreme.

Nimic de raportat decat ca Serban (celalalt) avea dreptate cu Autostrada Soarelui. Este ciudata rau. La dus am mers pe pilot 120 si a consumat 9.4!!! fara aer conditionat ca am plecat devreme.  La intoarcere am tras de timp ca sa doarma copilul cat mai mult si am mers 110 cu doar cateva accelerari pana in 160 si aer conditionat in permanenta pe auto. Consum 8.4 din aceeasi benzina. 
Te astepti sa "cobori" la mare, dar se pare ca valea este in sens invers :D
« Last Edit: May 22, 2018, 12:15:44 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #471 on: September 26, 2017, 10:51:43 AM »
Un mic preview pentru ca nu am terminat treaba, desi pot spune ca eu sunt terminat.
Motivul: FMM de autoritati care la intrare in Craiova au aruncat criblura si nu au mai trecut cu tamburii sa o taseze. Asta a dus la 3 ore de decontaminare, jumatate de tub de solutie de bug & tar remover fara prea mult succes si 1/3 clay bar "hard" contaminat total.
Plus durerile de spate si de incheieturi intrucat zonele contaminate erau sub zona bandoruilor, dar si aripile fata.

Asta mi-a dat timpul peste cap si am ramas cu bara fata, bara spate, hayon de polishat si apoi protectie pe intreaga masina pe weekendul viitor.

Pentru cei mai putin interesati, va spun doar ca rahatul de pasare poate patrunde prin stratul de lac. Eu am gauri adanci in vopsea si nu am reusit sa le nivelez nici macar cu hartie abraziva!!!  Protejati masina cu solutia preferata (ceara, sealent, folie, coating ceramic etc.) si spalati imediat gainatul!

Pana atunci, preview fara ceara, fara sealant, fara protectie, fara gloss enhancer:





Marea problema a fost mai sus descrisa (decontaminarea) dar si faptul ca minunatul outback este un iad la polishat. Bandouri multe unde evident nu intra pad-ul de 5.5, trapa si bare longitudinale, stalpi si sectiunea dintre bare si geamuri, fiecare necesitand alta dimensiune de burete. Am schimbat la masini intre ele si talere de am innebunit.
« Last Edit: May 22, 2018, 12:17:34 PM by MihaiFlorescu »

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #472 on: September 26, 2017, 12:23:41 PM »
Arata foarte bine. Bravo!
Legacy 3.0R

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #473 on: September 26, 2017, 15:25:21 PM »
Gauri in vopsea am gasit si eu recent, si la Forester si la Fiesta si nici gand sa mai iasa la polish, indiferent cat de agresiv ar fi, de aceea de'acum, la masinile cu vopsea buna, voi aplica folie pe capota si mai ales pe plafon (acolo tinzi sa nu acorzi prea multa importanta, fiind mai greu de curatat imediat cum vezi gainatul)

Ce solutie de bug & tar remover ai folosit? Eu am incercat Einszett Acrysol, doar pulverizat pe partea inferioara a caroseriei (pe depuneri sigur nu recente), dar ma asteptam la un efect mai bun, totusi. Probabil daca ajutam cu un pic de agitare ar fi fost mai bine, dar n'am insistat

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #474 on: September 26, 2017, 15:50:32 PM »
Merci Cosmin!

Andrei, am folosit un produs "de casa" de la Nor Auto. L-am folosit si la Opel si acolo in cateva secunde se vedea cum incepe sa se dizolve si sa curga punctul de asfalt.
Am folosit si manusa de spalare cu partea aspra de frecat si asa am scos 50%. Apoi doar cu argila a mers. Si daca unii ziceau ca in 2-3 treceri punctul era indepartat cu aceasta argila, eu frecam de 8, 9, 10 ori pana iesea.
Cred ca am prins eu asfaltul proaspat, combinat cu temperaturi de peste 34-36 grade si s-a infipt bine in lac.

Acum chiar sunt motivat sa-mi pun aparatorile de noroi pe fata.

PS: Recomand miscari intr-o singura directie daca vrei sa agiti bug&tar remover. Si asta doar daca urmeaza polish. Pentru ca mai mult ca sigur se fac holograme. Ridici practic punctul de asfalt si il plimbi apoi pe vopsea. Altfel mai bine il lasi sa isi faca treaba si apoi speli bine cu sapun mult si apa.
« Last Edit: September 26, 2017, 15:55:51 PM by MihaiFlorescu »

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #475 on: September 26, 2017, 16:39:05 PM »
La starea vopselei de pe Forester, hologramele sunt ultima grija, tot ce fac e sa incerc sa tin, pe cat posibil, cat mai putin contaminantii pe vopsea/lac, posibil pe viitor sa urmeze o revopsire si abia atunci va avea rost sa urmez din sfaturile de "intretinere avansata" a vopselei :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #476 on: September 30, 2017, 22:16:09 PM »
Si am terminat operatiunea polish dupa alte cateva ore de lucru.

Astazi a fost ceva mai mult de munca pentru doar 3 elemente: barele si hayonul. Evident, erau si cele mai zgariate. Si a fost nevoie de corectie in mai multi pasi.

Cel mai multumit sunt de stopuri, care au prins culoare, manerele usilor care inainte pareau zgariate de pisici, oglinzile si lateralele masinii sunt 90% perfecte.

Am polisat si folia de pe faruri si arata mai bine, desi farurile tot crapate sunt, dar acum se observa doar de aproape. Parca nu mai sunt asa galbene si lumineaza mai frumos.

Per total estimez 60% corectie. Capota e plina de urme de rahat de pasare trecut prin lac, dar asta e...
Mai fac poze si pe lumina. Momentan asta am acum.

Protectie menzerna power lock. Am aplicat cu burete de finish alb de la rupes si cu masina. Asta a facut sa dureze totul 2 minute si stratul subțire aplicat s-a curatat foarte usor dupa 10 minute.











« Last Edit: May 22, 2018, 12:18:35 PM by MihaiFlorescu »

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #477 on: September 30, 2017, 22:32:08 PM »
Esti profesor! Poate imi spui si mie cand ne vedem,  ce pasi ar trebui sa urmez ca sa o readuc la lumina.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #478 on: October 01, 2017, 16:06:02 PM »
Multumesc de aprecieri, dar exagerezi. Sunt doar un amator ce si-a permis luxul de a cumpara aparatura si chimicale dintr-o paleta variata. Sper sa vina si experienta. Asta e masina nr 2 completa la exterior. La interior sunt mai multe.

Niste poze de azi, pe lumina. A se observa: reflexii, claritate, intensitatea culorii si a metalului-perlei din vopsea si luciul.



Corectie. Zgarieturi indepartate.




Sub litere aveam o mazgalitura. Cred ca cineva a scos un sticker mai vechi cu unghile.



In dreapta numarului aveam o zgarietura lunga de cand am dat jos numarul vechi.



Plafonul pare tot din sticla. Reflexii foarte bune.



Corectie, claritate, reflexii. In partea de jos a manerului nu sunt zgarieturi, ci reflexia incaltarilor albe.




Singurul sfat pe care imi permit sa il dau la nivelul meu este pregatirea suprafetei. Suprafetele corect decontaminate, buretii spalati si curatati aproape la fiecare element de caroserie, chimicalele lucrate suficient pentru a se activa etc.
« Last Edit: May 22, 2018, 12:20:15 PM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #479 on: October 01, 2017, 21:36:05 PM »
Cand iti cumperi "Nava Amiral" a producatorului iti asumi si partea de intretinere a imaginii caci d-aia ai parcata in fata casei cea mai reprezentativa dintre masinile marcii.

Noi, saracii forumului, adica cei care ne castigam existenta stropind cu sudoare pamantul si atelajele, defilam si cu zgarieturi pe Calea Victoriei... ;D

Am si eu cateva semne superficiale pe Forester insa consider ca fac parte din farmecul modelului si de aceea nu cred ca am sa merg la service pentru atat de putin.

Consider ca a folosi un Outback sau un Legacy zgariat, mai precis neingrijit, ar fi o decizie neinspirata pentru clasa de imagine a modelului.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!