Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
Subaru club Romania

Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #440 on: June 30, 2017, 22:28:21 PM »
Tocmai m-am intors dintr-o tura de peste 700km vacanta de copii. Foarte incantat de masina.

Plusuri:
Spatiu de doua familii cu cate un copil. Si aici ma refer si la bagaje, cat si la spatiu pentru pasageri. Am stat si in spate si este wow!
Breakul este bun la drum lung pentru ca ofera umbra in spate. De altfel si vizibilitatea este foarte buna.
A/C a facut fata cu brio temperaturilor de 40 grade.
Anvelopele extraordinare. Era sa ratam o iesire de pe autostrada la 150 si frana tare si virarea nu a deranjant deloc aderenta.
Motorul 2.5 are mult sens pe masina asta. Urci cu masina plina dealurile in a 3-a sau a 4-a la 2500 rpm lejer.
In vama am prins coada si analizam alte break-uri europene. Toate isi tarau fundul dupa ele ca un Dog German. A mea era dreapta desi la fel de incarcata.
Benzina buna la OMV in Bulgaria, proasta la Rompetrol Giurgiu.
Zona ruginita de pe discul dreapta spate este acum lucioasa, semn ca a reusit reconditionarea franelor spate si placuta are contact corect cu discul ;D

Minusuri:
Evacuarea deranjeaza dupa cateva ore. Am fost la constatare inainte de plecare si flansele sunt ok dar cica sunt arse/ ruginite sitele in finale. Pretul pentru ceva custom se ridica la pret de evacuare importata din Japonia. Caut variante acum.
Rulmentii din difful central cam sufera pe caldura. Ii am pe cei noi de jumatate de an, dar timp nu gasesc sa-i schimb.

Am oprit la o benzinarie in Bulgaria si dupa mers in 140-150 la 37 grade am zis sa nu o opresc imediat. A venit un angajat la mine si imi tot zicea "Subaru, masina tare!" :D


Combi-urile europene sunt bune doar daca mergi exclusiv pe sosea. Daca incerci sa faci o mica iesire vei descoperi ca sunt extrem de limitate.
Romanii indragesc mult masinile foarte vechi din Germania.  Tot ce este trecut de 500.000km capata o viata noua dupa "resoftare".
Putini cred ca in Germania se pot parcurge 100.000km/an.

Benzina nationala este de cele mai multe ori proasta. La ultimele 5-6 plinuri le-am dat dreptate userilor care recomanda 98/100 de la anumite statii.

Evacuarea se poate rezolva pe plan local pana cand o vei schimba cu OEM sau JP.

Esti unul dintre putinii care se intereseaza de transmisie. Multi o lasa sa faca zgomot si eventual sa cedeze.
Reparatia ar fi bine sa fie facuta la cei care se ocupa in mod curent de marca.


PS: Uita-te cu atentie pe piata si cauta un inlocuitor pentru Subaru. Probabil ca nu vei gasi.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #441 on: July 01, 2017, 22:02:49 PM »
Bv man, ma bucur ca ati reusit sa aveti primul concediu cu outbackul si totul a fost check.

Sper sa ma asculti si sa nu-l dai.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #442 on: July 02, 2017, 09:56:05 AM »
....
Plusuri:
Spatiu de doua familii cu cate un copil. Si aici ma refer si la bagaje, cat si la spatiu pentru pasageri. Am stat si in spate si este wow!

Stiu ca par Gica contra, insa tin sa punctez ca Outback-ul are doar 450 l volum la portbagaj, pe cand break-urile compacte de azi (Octavia, Golf, etc.) au peste 500 l.
Iar Outback nu e chiar compact....

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #443 on: July 02, 2017, 15:14:37 PM »
Portbagajul noilor modele poate este mai mare, dar sunt convins ca pasagerii din spate nu au la fel de mult loc. Am mers cu Golf hatch.
Plus ca Octavia si Golf nu cara roata de rezerva de SUV. Majoritatea au kit de reparatie.

PTR

  • 570
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #444 on: July 02, 2017, 22:05:20 PM »
 Pana la finale au verificat daca este cumva o fisura la Y-ul dinaintea lor, greu vizibila din cauza tablei de rigidizare ? :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #445 on: July 02, 2017, 22:05:40 PM »
...
Am oprit la o benzinarie in Bulgaria si dupa mers in 140-150 la 37 grade am zis sa nu o opresc imediat. A venit un angajat la mine si imi tot zicea "Subaru, masina tare!" :D

Spune-ne si cum ai dat din cap aprobator: de sus in jos sau de la dreapta la stanga?  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

puiu

  • 787
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #446 on: July 03, 2017, 06:07:10 AM »
Ăăă, glumătătă!
Benzina e mai buna si la rompetrolul bulgaresc.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #447 on: July 03, 2017, 17:43:54 PM »
Am parcurs si tura a doua in numar de aprox. 570km.

Intr-o nota mai optimista decat colegul ucosmin spun ca a fost foarte bine, mai ales ca tura de azi a fost foarte uda, iar comportamentul a fost exemplar, devansand seria 3 sau alte sedanuri pe curbele ude dintre Slatina si Pitești, unde am profitat ca nu am copilul cu mine.

Consum la final de concediu, indicat de cb este 8,8%.

Setarile pentru clima e drept ca nu sunt ideale, dar Auto pus pe 21 grade a fost perfect. Eu am si folie de securitate pe fata cu protectie UV si parca a mai ajutat sa nu ma incalzesc prea tare in scaunul soferului in timp ce in spate era ideal.

Un mare plus pentru Bilt Hamber Auto Balm. Este protectia de vopsea aplicata in februarie. Masina s-a curatat de praf si insecte de la simplul mers prin ploaie, iar efectul de frunza de lotus inca este prezent. Deci 5 luni si inca rezista.

Ma apropii de 158k km, ceea ce inseamna 8k de cand am luat masina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #448 on: July 24, 2017, 12:48:26 PM »
Dupa caldura si autostrada in forta am completat cu jumatate de litru de ulei. Am observat ca peste 3.000rpm apare si un mic consum de ulei.
Am 4.800km de la schimbul anterior din februarie.

Ieri am stat in masina 8 ore. KM parcursi in weekend undeva peste 700. Am prins blocaj intre RM Valcea si Pitesti. Iris a gasit suficient loc pentru a se juca jos in spatele meu, pentru a sta intre scaune pe coloana de transmisie si a numara masinile sau pentru a dormi perfect intinsa pe bancheta, ramanand loc suficient si pentru Maria.

Benzina foarte buna la OMV Albota (langa Pitesti spre Craiova), de unde pun mereu. Ca dovada, consum de 7.4% Pitesti-Craiova-Gorj-Olanesti-RM. Valcea- Pitesti. Dupa autostrada si ceva trafic prin Bucuresti a crescut la 8%.

Cand esti cu pedala la podea si astepti sa se intample lucruri inseamna ca te-ai obisnuit complet cu motorul. Chiar si asa SOHC cum este el isi face treaba bine si nu mai scriu ce marca de masina si model a surprins pe serpentine (fara copil in masina), dar spun numai ca Dealu Negru se urca frumos chiar si cu un aspirat. Pacat ca noile modele vin doar cu CVT. Cu 6 trepte mai scurte si cu AVCS pentru un potential high end mai accelerat ar fi fost perfect.

Sunt programati peste 1500km in urmatoarele doua weekenduri. Apoi schimb de ulei si concediu in Grecia. Pot spune deja ca masina asta a meritat toti banii si eforturile. Daca mai fac la ea modificari, probabil pot fi catalogate ca pitici pe creier si dorinta de perfectiune sau masina veche la stadiu de masina noua.

Cu alte cuvinte, nu fugiti de Outback. Unul corect pus la punct poate aduce satisfactie si ca mijloc de transport si ca jucarie.

Singurul minus este la capitolul compartimente de depozitare. Un singur suport de sticla pentru varianta cu reductor este insuficient. Buzunarele usilor acomodeaza doar un portofel si ceva hartii. In spate e ceva mai bine.
« Last Edit: July 24, 2017, 13:43:35 PM by MihaiFlorescu »

UXE

  • 1731
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #449 on: July 24, 2017, 16:09:18 PM »
Cu alte cuvinte, nu fugiti de Outback. Unul corect pus la punct poate aduce satisfactie si ca mijloc de transport si ca jucarie.

SI foresterul?  ::)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #450 on: July 25, 2017, 11:04:47 AM »
...
Sunt programati peste 1500km in urmatoarele doua weekenduri. Apoi schimb de ulei si concediu in Grecia.
...

Schimb de ulei dupa doar 5 luni si 6.300 Km parcursi la un motor aspirat si exploatat in conditii pasnice?
Este vorba despre preventie, sau ai alte considerente?
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #451 on: July 25, 2017, 12:25:12 PM »
Cum s-ar zice pe anumite grupuri de wazap, l-a scos la timp, preventiv

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #452 on: July 25, 2017, 12:40:05 PM »
Fiecare cu OCD-ul lui. Il schimb din mai multe considerente.

1. Vreau ulei proaspat inainte de concediu cand o sa merg multe ore si multi km in continuu la temperaturi de vara
2. Vreau sa trec pe un ulei mai gros din aceleasi considerente (drumuri lungi la viteze de autostrada si temperaturi de vara)
3. La aspirat consider ca 7500km sau de doua ori pe an este intervalul de service
4. De cand este Corsa la vanzare, Outbackul a devenit masina de zi cu zi. Vede dimineata trafic bara la bara pana la gradinita si birouri, drumuri scurte, porniri dese, temperaturi mari, benzina multa si aer putin, cum nu se poate mai rau pentru un ulei de motor (condens ce reduce protectia anticoroziva si contaminare cu benzina ce reduce ungerea)
5. Cum zicea si Tom, cel mai bun ulei este cel schimbat des. Altfel spus, mai bine schimbat prea devreme, decat prea tarziu. Formula asta s-a dovedit castigatoare pe toate masinile pe care le-am avut. Vezi WRX-ul care a sarit bine de 200k km.

Pana la urma este un cost de sub 300 lei pe an in plus pentru linistea mea sufleteasca.
« Last Edit: July 25, 2017, 12:43:07 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #453 on: August 09, 2017, 21:34:11 PM »
Asa a inceput concediul meu astazi. Prima parte este un maraton de 3 zile de DIY in materie de auto.





Nu sunt toate pentru outback, dar am inceput cu el, ca sa pot cara tot la curte si pentru ca la el era partea cea mai usoara.. sau asa am crezut la inceput.
Filtrele au putin peste 10.000km si putin peste un an.  Am ales aceste filtre pentru ca sunt printre singurele care au dimensiunea identica cu filtrele originale. La filtrul de aer motor dimensiune identica o mai are filtrul Bosch. In rest toate sunt considerabil mai mici!!!



5500 de la schimb ulei. Filtrele de aer nu au fost schimbate de cand am luat masina la ~149.000km


Filtru aer motor


Filtru habitaclu. Am ales unul cu carbon activ si de data aceasta.


Filtrul este ca intr-un cuib, inconjurat de caleria de evacuare. Intra mana fix cat sa il apuci, dar nu poti sa indoi incheietura, deci nici vorba sa il desfaci la mana. Loc pentru cheie franceza ioc.
Am pierdut jumatate de zi pe la toate magazinele de bricolaj si nu am gasit ce am vrut. Pana la urma am luat un desfacator cu o curea antiderapanta de la unior.

Planul prevedea si ceva cosmetica. In final am reusit doar sa vopsesc suportii de radiator. Picioarele scaunelor si zonele cu probleme de la usi raman pentru alta data.



Am lasat-o momentan fara scut in ideea in care poate circula mai bine aerul pe caldurile astea.
Am facut 30km, totul pare ok. Gata de plecat in Grecia.
« Last Edit: May 22, 2018, 12:11:04 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #454 on: August 09, 2017, 21:48:29 PM »
PS: Concum mediu pe ultimii 5500km a fost de 9.4%. Deci aproape 1l diferenta intre anvelopele de iarna si vara. Uleiul a fost acelasi, drumurile cam la fel.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #455 on: August 09, 2017, 22:46:44 PM »
O metoda nu tocmai eleganta, dar eficienta este sa faci 2 gauri cu bormasina in filtru, apoi bagi 2 cuie/tije pe care sale apuci de jos cu un patent si gata. Evident mai picura ceva ulei, dar este un fast and dirty job.
Sa strangi filtrul nou nu este nevoie decat de ca 15 Nm, adica il poti strange chiar si cu degetele care incap pe langa.

puiu

  • 787
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #456 on: August 10, 2017, 09:22:34 AM »
Presupun din descriere ca e cam ca la 2.0 de pe hatch. Eu folosesc un cleste "papagal" pentru instalatii sanitare bagat de jos in sus cu "ciocul" spre motor si manerul in afara galeriei. Pentru ca strang filtrul doar la mana si ung garnitura cand pun filtrul nou e suficient de slab cat sa nu fie blocat. Nu il strang in exces pentru ca garnitura se "umfla" de la contactul cu uleiul si creste tensiunea intre filtru si suport.
Metoda cu gauritul am folosit-o un urma unor practicanti de reparatii din service care au strans cu cheia si clichetul filtrul pana a iesit garnitura pe langa el. La un matiz.

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #457 on: August 10, 2017, 09:43:31 AM »
Vad multe bidoane cutii, zi-ne mai mult... ca ma gandesc ca nu ai carat atat pentru un schimb de ulei si 3 filtre  >:D

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #458 on: August 11, 2017, 10:10:29 AM »
Abia am revenit din delegatie si constat ca evenimentele de pe forum au tendinta de a scapa de sub control.
1. Din multitudinea de bagaje inghesuite in masina nu regasesc trusa de machiaj si nici fierul de calcat (-1)
2. Sper ca ai pus separat spray-urile paralizante de cele lacrimogene
3. Masina de copt paine impreuna cu friteuza sunt la locul lor?
4. Recomand ca apratul electric de sudura sa stea langa statia de autogen ca nu stii de care ai nevoie primul  ;D

Daca toate cele de mai sus vor fi bine administrate am certitudinea ca atat masina cat si voi veti beneficia de un concediu armonios, ceea ce va urez din toata inima, si drumuri fantastice sa aveti!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #459 on: August 13, 2017, 11:24:54 AM »
Legat de variante cu intepat filtrul, eu nu recomand. Tabla filtrului este subtire si daca nu esti atent este posibil sa o faci zdrente. Am incercat o singura data la WRX si am vazut ca in loc sa se invarta filtrul, se adancea gaura facuta in el. Atunci am trecut la varianta cu o cheie franceza. Acolo am avut loc de asa ceva.