Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
Subaru club Romania

Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #20 on: January 26, 2017, 10:24:48 AM »
Ramaneti la subiect va rog.

Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #21 on: January 26, 2017, 11:49:05 AM »
Case closed?
Din punctul meu de vedere, da.

Oricum, sunt neplăcut surprins să văd că și japonezii umblă cu "motorul vopsit".

SI-Drive este ca în gagul ăla cu Benny Hill când era el ospătar: vine cheliosu', se așează la masă și comandă o sticlă de vin. Îi aduce Benny Hill vinul, îi pune în pahar, gustă cheliosu' și îi face semn că nu-i place, să-i aducă un vin mai bun. Se întoarce Benny Hill cu spatele, dă eticheta jos de pe sticlă și pune o altă etichetă (a unui vin bun). Îi arată cheliosului "noua sticlă" de vin, îi toarnă în pahar (același vin), cheliosu' gustă și face semn că "da, ăsta e bun".

Reiau un citat dintr-un review de Subaru Outback despre SI-Drive care mi se pare că descrie cel mai bine această opțiune:
Quote
Should the car be empty of the ever-judging family, and a winding road present itself, you can change the drive mode from ‘Intelligent’ to ‘Sport’, and tip the CVT into a ‘manual’ shift mode that changes the blue backlight on the instruments to a strange looking, yellow colour.

Don’t expect any Jekyll and Hyde change in the Outback’s personality though. There might be a slightly more engaging experience that is amplified by shifting gears with the steering wheel mounted paddles, but its largely a placebo. There are no ultra-sharp shifts nor exciting exhaust pops, though equally, there isn’t a prolonged elastic drone either.

Cu alte cuvinte, ca orice alt element de marketing, se lucrează la psihicul șoferului: "dacă dau pe [ S ], mașina fuge mai bine... da, parcă simt și eu asta"... numai că măsurătorile spun altceva.

moguai

  • 2814
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #22 on: January 26, 2017, 11:59:57 AM »
doar pe la ford si parca si la opel existau/exista butoane de "boost" care ti mareau temporar cuplul sau puterea motorului. la aia probabil te asteptai si tu...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #23 on: January 27, 2017, 10:24:26 AM »
doar pe la ford si parca si la opel existau/exista butoane de "boost" care ti mareau temporar cuplul sau puterea motorului. la aia probabil te asteptai si tu...
Nu chiar. Nu la boost mă așteptam (să îți ofere un plus de cuplu și/sau putere).

Când am văzut prima oară cele două curbe din bordul mașinii (mai abruptă la Sport și mai lină la Intelligent) și aceste clipuri cu timpi de 9.2s și 9.5s pentru 0-100km/h (modul Sport) față de 10.2s cât scrie în specificații, m-am gândit că în modul Intelligent - ca să facă economie la carburant - ajungi într-un timp mai mare la maxim (turație-cuplu-putere) față de modul Sport (în ambele cazuri cu pedala în podea). Și apoi, continuând raționamentul, m-am gândit că datele din fisa tehnică (accelerarea 0-100km/h și consum) sunt cele pentru modul Intelligent (ca să fie atractiv consumul - unul dintre atributele care atârnă foarte mult în decizia achiziției).

Clipul cu WRX-ul arată însă că nu se comportă așa cum mă așteptam eu.

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #24 on: January 27, 2017, 10:47:42 AM »
Aceleasi sisteme le au si alti fabricanti.

La Kia e un buton ECO, la BMW se cheama mai pompos, Eco-Pro, la Honda e o frunzulita verde, pe care daca apesi ti se face bordul verde si in rest nimic. Nu inteleg ce ati vrea sa gasiti la Subaru. Un motor in plus?

Consuma mai putin sau trage mai tare? Sigur ca nu, e doar o chestiune de marketing, un gizmo ieftin, un argument in plus pentru a cumpara masina.

Pe Niro-ul nou de la Kia am un copac in care apar frunze verzi daca conduc ECO.


MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #25 on: January 27, 2017, 10:52:01 AM »
Pe Niro-ul nou de la Kia am un copac in care apar frunze verzi daca conduc ECO.

Daca fac sa apara si o veverita in copac imi iau si eu unul. Pe cuvant!

In apararea celor de la Subaru, am mai spus-o, exista o functionalitate. Traficul urban este un exemplu. Cand aveam WRX-ul asteptam sa se departeze masina din fata cel putin 5-6m pentru a pleca si eu de pe loc.
Mersul pe modul I in aceste situatii echivaleaza cu o deplasare mai lina cu o turatie adecvata si cand nu ai nevoie de raspuns instant, ci de unul domol.

Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #26 on: January 27, 2017, 11:45:20 AM »
Consuma mai putin sau trage mai tare? Sigur ca nu, e doar o chestiune de marketing, un gizmo ieftin, un argument in plus pentru a cumpara masina.
Sau dimpotrivă, de a nu o mai cumpăra dacă vezi că producătorul încearcă din răsputeri să te convingă de minciuna "trei motoare într-unul" prin toate materialele pe care lansează pe tema SI-Drive.

Să luăm acest clip de exemplu (care se adresează și celor a căror primă întrebare despre o mașină este "cât consumă?"): ni se prezintă trei oameni (unul care merge, unul care aleargă și unul care sprintează). De aici ce înțelegem? Că mașina va parcurge o anume distanță în același timp indiferent de modul în care este (I, S sau S#)?

După ce am citit articole, review-uri, forumuri și văzut clipuri de "mă dor ochii", am înțeles că SI-Drive îți pune la dispoziție practic 2(3) stiluri de condus, nu că ai performanțe diferite în funcție de stilul selectat. Asta face ca "spoiala" SI-Drive să aibă totuși un avantaj, așa cum zicea și Mihai: în funcție de condițiile de trafic și starea în care te afli al acel moment, poți alege modul/stilul/profilul care se potrivește cel mai bine.

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #27 on: January 27, 2017, 12:10:26 PM »
Si "minciuna" asta te face pe tine sa nu mai cumperi masina pentru ca fabricantul incearca sa te pacaleasca?

Cam dramatica decizia, as zice.

Alternativele pe care le iei in calcul nu au astfel de sisteme?

Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #28 on: January 27, 2017, 12:36:24 PM »
Si "minciuna" asta te face pe tine sa nu mai cumperi masina pentru ca fabricantul incearca sa te pacaleasca?

Cam dramatica decizia, as zice.
Vorbeam principial (la modul general), nu despre mine în particular. În ceea ce mă privește, mă documentez (citesc, vizionez, întreb) pentru a putea lua o decizie cu creierul (o decizie informată), nu una emoțională.

Nu este ca și cum m-aș însura cu Subaru și apoi văd că n-a fost fată mare (că m-a mințit cu SI-Drive-ul), ci vreau să înțeleg clar ce înseamna și ce este funcția SI-Drive. Nu dau banii pe termeni (care mai de care mai pompos), ci pe funcționalități, respectiv pe beneficii.

Sese

  • 468
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #29 on: January 27, 2017, 12:56:17 PM »
Ideea era ca toti fabricantii au cazut in pacatul asta. De la Idrive-ul lui E 65 si MMI-ul de la Audi, toata lumea incearca sa "tehnologizeze" masinile. Putine sunt totusi cele care fac intr-adevar diferenta.

La Outback ai X-Mode si Eye-Sight.

moguai

  • 2814
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #30 on: January 27, 2017, 13:24:22 PM »
in modul S# am comis o intr o clipa de neantentie, in oras in trafic. am calcat prea tare acc la plecarea de la semafor si m am proptit in ala din fata, care inca dormea pe el desi era verde.
daca eram in I-cum il tin de obicei in oras nu pateam asta. deci e utila, nu e doar "un buton"
« Last Edit: January 27, 2017, 13:28:39 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #31 on: January 27, 2017, 14:57:36 PM »
În ceea ce mă privește, mă documentez (citesc, vizionez, întreb) pentru a putea lua o decizie cu creierul (o decizie informată), nu una emoțională.

Nu este ca și cum m-aș însura cu Subaru ...

 ;D

Jaga Jaga

Incearca ih ah, incearca jaga jaga
Incearca da' nu ma chinui degeaba
Nu te uita baiete atat de mult la fundul meu
C ai sa ramai la mata flacau
Incearca ih ah, incearca jaga jaga
Incearca da' nu ma chinui degeaba
Nu te uita baiete atat de mult la fundul meu
C ai sa ramai la mata flacau

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #32 on: January 27, 2017, 15:52:30 PM »
si eu folosesc I-ul pentru pornirile de pe loc in general ca sa nu prajesc ambreiajul daca nu sunt super atent la pedala de acc ... adica si din punctul meu de vedere are o oarecare utilitate (plus ca este un input direct la ECU deci poate folosit si in alte scopuri) ... atata timp cat intelegi clar ce face si mai ales ce nu face ... totul e ok :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #33 on: January 29, 2017, 11:20:01 AM »
Eu conduc XT-ul cu optiunea "I" in mod curent. Cand sunt singur pe sosele mai comut pe S# si am senzatia ca sofez alt masina cand accelerez.

In concluzie, la Forester se simte o diferenta clara intre cele doua moduri. Comutata, optiunea "S" nu imi spune nimic sau nu stiu eu sa o pun in valoare. Daca va pasioneaza sa faceti o evaluare XT vs Impreza ne putem juca la Cota 1400.

Banuiesc ca la WRX si STI altul este raspunsul optiunilor dar cu siguranta trebuie sa ai si indemanarea necesara.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

kkennyy

  • 1763
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #34 on: February 21, 2017, 16:50:25 PM »
La mine la STI e diferenta majora intre I si S, iar intre S si S# mai mica, insa mai mult decat clara. Intelesesem initial ca diferenta ar fi strict curba de acceleratie, puterea fiind aceeasi, insa am vazut ieri clip-ul acesta https://youtu.be/z47SbRrIo7E?t=2m39s, unde se vede clar, ca si cu acceleratia la podea, I are mai putin boost decat S#. Aceeasi impresie palpabila o am si eu in mers, chiar si la podea, tot nu trage la fel ca si S#. De folosit I-ul il folosesc destul de rar, si doar din considerente de consum, e greu sa ma obisnuiesc cu el dupa ce vin de la S ... mi se pare ca am primit alta masina la schimb, si nu in favoarea mea  :D
Forester XT SJ 2018

moguai

  • 2814
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #35 on: February 21, 2017, 18:20:30 PM »
"vezi ca face" mai putin boost pe I pt ca pedala se "apasa" mai usor si presiunea din turbina e eliberata treptat, nu brutal...dar tot la acelasi boost maxim ajungi si cu I si cu S#, doar ca mai incet sau mai repede. e o chestie de perceptie. Andea ne a spus de mult ca in soft nu e nici o diferenta/limitare la cele 3 moduri, de boost sau altceva. doar avansul pedalei e schimbat
« Last Edit: February 21, 2017, 18:22:49 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

kkennyy

  • 1763
Răspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #36 on: February 21, 2017, 18:54:00 PM »
Mie din filmulet mi se pare ca apasa la fund pedala ... dar posibil sa fie o perceptie eronata, nu zic nu.

edit: Ce mi se pare cel mai interesant e ca, din cate inteleg, se pot mapa diverse nivele de boost pe fiecare din moduri, ruland toate pe aceeasi harta. In asa fel char ai putea avea 3 masini total diferite :)
« Last Edit: February 21, 2017, 21:00:05 PM by kkennyy »
Forester XT SJ 2018