Subaru electric
Subaru club Romania

Subaru electric

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru electric
« Reply #100 on: September 17, 2018, 18:24:10 PM »
Pana gasesc raspunsul la intrebarea adresata de Mihai revin cu cateva cadre surprinse in fata unui hotel de langa noi:







Domnul de la concierge imi spunea ca pentru masinile hibride parcarea este gratuita la hotelurile din Tokyo iar pentru cele electrice se ofera incarcare de asemenea gratuita (cea din urma subventionata de catre prefectura).

Revenind la SUBARU electric am inteles, tot de pe la oamenii de rand, ca nu va exista un model comercial in anul 2019 ci doar un concept car pe care il vor prezenta in Japonia, America de Nord, China (inclusiv HK/MK/TW) si Singapore.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

PTR

  • 570
Re: Subaru electric
« Reply #101 on: September 17, 2018, 20:46:49 PM »
 Interesant este ca Subaru foloseste un motor electric mai slab fata de ce este pe Honda Jazz Hybrid... adevarul e ca este mai usor..  ;D ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru electric
« Reply #102 on: September 17, 2018, 21:07:25 PM »
E clar ca fac asta doar pentru taxe momentan si normele de noxe. Au capacitatea de a face ceva mai radical, dar nu se grabesc pana cand nu ajunge cutitul (legislatia) la os (buget).

PTR

  • 570
Re: Subaru electric
« Reply #103 on: September 17, 2018, 23:03:00 PM »
 Din ciclu nu ma grabesc a facut si Suzuki acum 7 ani... Swift hybrid plug in ... si doar l-au dat local la prefecturi sa il testeze.. si asa a ramas...
 Acum, raportat la Honda e posibil ca motorul electric la Subaru sa fie optimizat doar pentru turatii mici.
 


Re: Subaru electric
« Reply #105 on: September 18, 2018, 21:24:39 PM »
Stim, ca fix cu asta a inceput pagina trecuta ...  ::)

burtal

  • 444
Re: Subaru electric
« Reply #106 on: September 25, 2018, 16:04:45 PM »
@heli  daca tot esti acolo crezi ca poti incerca un test de role sau o incrucisare de axe ?

@heli cu cat e mai scump un eboxer acolo  decat un model normal

'Electric power baby


A mai fost toyota dar asta e si cu versus ....

deci avem asa ....din ce tin eu minte si toyota si mitsu  au motorarele spate cam la fel, in jur de 50-60 cai (aprox 100Nm)  si totusi nu sunt in stare sa miste sa miste masinile pe loc DREPT SI USCAT nu mai vorbim de rampa cu zapada pe ea. 
Aici ma refer doar la testul cu ambele roti spate pe pamant ...ca la restu sa zicem ca e de inteles ca nu sunt diffuri si nici cu franele sa emuleze nu se pricep.

Subaru zice ca o sa folosesca sistemu de pe prius nu de pe rav  .... deci nu 50-60 cai .... ci 10-13 .... epic pentru o masina care se vrea de semi aventura cu familia si nu o masina de tarat in trafic bara la bara daily
« Last Edit: September 25, 2018, 16:06:09 PM by burtal »

marr

  • 2202
Re: Subaru electric
« Reply #107 on: September 25, 2018, 16:37:36 PM »
Omiti un lucru - Foresterul nu are motorul electric pe puntea spate pentru a emula tractiunea integrala.
Din punct de vedere mecanic, trasmisia nu este (semnificativ) diferita fata de ce avem acum.

Si da, revin la ideea ca versiunea asta de hybrid este dezvoltata de Subaru avandu-se in vedere taxele, nu eficienta si autonomia sistemului electric.
Zic si io !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru electric
« Reply #108 on: September 25, 2018, 16:44:15 PM »
@Burtal:

1. Nu stiu daca in programul de joi si vineri exista si acest test insa voi intreba urmand sa revin cu detalii

2. Preturile sunt acestea:

a) SUBARU Forester Premium 2,5 l = 22.105 EUR + taxe (adica TVA 8%)
b) SUBARU e-Forester cu motor 2.0 l = 24.396 EUR + taxe (adica TVA 8%)
c) diferenta de pret intre Forester Premium si e-Forester este de 2.291 EUR (estimativ, in functie de cursul de referinta al monedelor)

Cei de la departamentul comercial ne spuneau ca preturile din Japonia nu pot fi luate ca si referinta pentru alte state intrucat aici exista o serie de alte constrangeri pentru autoturismele cu motor pe benzina dar si facilitati fiscale pentru autoturismele cu motoare hibrid/PHEV/electric.

Ca atare, pretul net din Japonia este valabil doar pentru clientii locali si poate fi comparat doar cu competitorii japonezi.   
« Last Edit: September 25, 2018, 16:47:48 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

burtal

  • 444
Re: Subaru electric
« Reply #109 on: September 25, 2018, 20:01:31 PM »
@marr : corect, vazusem schem dar am uitat-o:)) mi-a ramas in cap ca e sistemul toyota desi pe Rav sunt 3 motoare 2+1.... dar chiar si asa e suspect ca totusi un motor de 60cai sa nu miste o masina pe loc drept ... probail (90%) ca e ceva de soft, o protectie ceva. 
De aici si marea mea rezerva ca motorasul ala de 10 cai de pe subaru o sa poate misca masina decent in traficul bara la bara, asta ca sa se justifice ecologia...
Poate ne lumineaza Heli dupa tesdrive daca si cat poate merge full electric

@ Heli : multam ....diferenta ma interesa, nu pretul absolut, pentru ca banuiesc ca aia se va pastra in mare peste tot ...

Deci asa ca exercitiu ... daca in japan 24k +8% taxe  + 19%TVA RO  = 31K euro + taxa UE +trasport si alte chestii ... deci un pret optimist  ar fi  36-37K euro
Acu nu stiu daca dealeru/importator din RO/EU plateste si TVA-ul din japan dar banuiesc ca da din moment ce cumpara masina ... si ce discounturi/ incentive obtine el la preturile de cumparare, poate ne ajuta Sese daca nu e prea indiscreta intrebarea

Acu chit ca nu imi place eboxer ... poate fi afacere cu 95% reducere la impozitul pe 2.5l .... Teoretic cei 2500euro diferenta ii recuperzi in 12- 16 luni de la achizitie 


   
« Last Edit: September 25, 2018, 20:15:50 PM by burtal »

marr

  • 2202
Re: Subaru electric
« Reply #110 on: September 25, 2018, 20:49:46 PM »
E o "afacere" DOAR in condițiile in care ar fi 2.5 hybrid.
Dacă in Europa va veni tot eBoxerul din Asia, de 2.0 ... nu prea !
Eu unul, dacă voi avea posibilitatea sa aleg, între eBoxer 2.0 si clasicul 2.5 NA, fără îndoiala ca pe acesta din urma as "pune banu' " !
Dacă insa voi avea de ales doar culoarea si nivelul de echipare ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru electric
« Reply #111 on: September 25, 2018, 22:05:29 PM »

Acu chit ca nu imi place eboxer ... poate fi afacere cu 95% reducere la impozitul pe 2.5l .... Teoretic cei 2500euro diferenta ii recuperzi in 12- 16 luni de la achizitie 

Reducerea ar fi la hibrid, care vine oricum cu 2.0. Cu 95% reducere ar fi impozit de doar 9 lei. La 2.5 ai 936, dar daca platesti pana'n martie/aprilie scazi sub 850/an.
La o diferenta de 850 ron/an, diferenta de 2500 euro = 11500 ron o acoperi in vreo 13 ani, nu luni, deci doar aspectul impozitului, la noi, nu e motiv sa treci la e-boxer

burtal

  • 444
Re: Subaru electric
« Reply #112 on: September 25, 2018, 22:24:29 PM »
Da corect.... Matemetica buna unitatile de masura praf... Stau jos nota 3

Re: Subaru electric
« Reply #113 on: September 25, 2018, 23:21:27 PM »
Matematica ta a fost buna, dar ai calculat impozit ca si cum s'ar plati lunar, nu anual.
Asta cu hibrid ptr impozit mic merge la masini gen Lexus, care au motoare termice de 3500cc si acolo, in loc de 5200 ron, e afacere sa platesti dor 260 ron, economistesti asa 1100 euro/an

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru electric
« Reply #114 on: September 26, 2018, 00:33:24 AM »
Adica Subaru + bateri AAA = bullshit.
Desigur , da !
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

burtal

  • 444
Re: Subaru electric
« Reply #115 on: October 03, 2018, 14:40:14 PM »


nu e si cu drive .....dar poate pune heli niste poze miscatoare daca tot a fost pe acolo, daca are voie

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru electric
« Reply #116 on: October 03, 2018, 16:52:28 PM »
Doua baterii in compartimentul motor. Interesant. Care se baga alaturi de mine la un business? Vreau sa fac scoala privata de electricieni calificati. Pentru ca in 5 ani de acum o sa ducem masinile la electrician, nu la mecanic. Sunt curios daca o sa mai aiba cineva curajul sa se atinga de instalatia electrica si de vreo modificare.
« Last Edit: October 03, 2018, 16:53:00 PM by MihaiFlorescu »

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru electric
« Reply #117 on: October 03, 2018, 16:58:04 PM »
Eu parca tot zic ca nu astea o sa fie viitorul. Deci nu te apuca de scoala. Zic si eu asa...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Subaru electric
« Reply #118 on: October 03, 2018, 18:46:27 PM »
Viitorul apropiat asta va fi, se vede din ce ofera sau vor sa ofere producatorii.
VAG semnase un contract de vreo +60mld $ ptr achizitia de acumulatori ptr electrice, e o suma mare ca sa zici ca e o incercare. Iar in afara de masinile ieftine, mare parte ofera deja si variante hybride, la majoritatea producatorilor. Si deja exista sportive hybrid/full electrice, cam greu sa intorci toate astea in viitorul apropiat
Fysker anuntasera ca vor lansa baterii cu autonomie de sute de km cu incarcare in cateva minute. E clar ca trebuie si reteaua sa duca, dar tot e o realizare, daca e pe bune ce zic ei

Sebe

Re: Subaru electric
« Reply #119 on: October 03, 2018, 22:16:50 PM »
interesant ca a pornit motorul pe benzina ...
eu stiam ca hybridele pornesc pe electiric si asa raman pana nu depasesti ~45 km/h