Baby Subaru - XV diesel 2016
Subaru club Romania

Baby Subaru - XV diesel 2016

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #160 on: July 12, 2018, 17:54:58 PM »
OK. Am gasit ceva, dar nu stiu cat de adevarat. 5.5 la Euro 4 si cica la Euro 6 ar fi 5.9, la diesel.

Macar ramane pentru Impreza, ca e norma identica din cate am observat, mai nou... Cer scuze. Nu am verificat inainte si nici sponsorul, sau probabil au dat si ei peste informatia cu 5.5
« Last Edit: July 12, 2018, 17:56:14 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2207
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #161 on: July 13, 2018, 09:04:51 AM »
Nu ai de ce sa-ti ceri scuze !
Eu va sunt recunoscator pentru cadou si apreciere.
Conform principiului "nimic nu se pierde, totul se transforma", uleiul primit din partea voastra isi va gasi o buna intrebuintare in motorul Imprezei !

PS: Asta inseamna sa ai doua Subaru diferite in ograda !
Ce nu merge la una, merge la cealalta !!!

PPS: Update de dimineata:
ODO = 29.011 km
« Last Edit: July 13, 2018, 09:06:15 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #162 on: July 13, 2018, 10:47:08 AM »
...incepuse sa ma bata gandul sa schimb XV-ul asta cu noul XV pe motiv de benzina, cutie automata si Eye-Sigth.

Interesanta abordare si iti marturisesc ca si eu iau in calcul inlocuirea XT-ului cu un XV din noua generatie. Poate savuram o cafeluta impreuna cu colegii din reprezentanta si analizam ce avem de pierdut vs castigat la stilul fiecaruia de condus si totodata la utilizarea modelelor.

Tot citind prin posturile colegilor dar si al tau inteleg ca un motor Diesel nu este cu mult mai eficient fata de unul pe benzina, in anumite circumstante, si aici vin cu precizarea ca la Forester XT nu depasesc suma de 1.000 RON pentru un schimb de filtre + ulei + verificari amanuntite, la reprezentanta, desigur.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2207
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #163 on: July 13, 2018, 12:09:16 PM »
Ai dreptate - ca intotdeauna dealtfel !
La drum intins, diferentele de consum intre XV-ul diesel manual si Impreza benzina cu CVT, nu-s majore.
Eu am scos 6,1 /100 km pe Sibiu-Brasov si 5,1 l/100 km la iintoarcere.
Doamna, cu Impreza a "scos" 6,2 l/100 km pe Sibiu-Brasov (si parca ceva mai mult la intoarcere).
Bine, difera stilul de condus si bineinteles ca si conditiile de drum si trafic au fost diferite, dar totusi, ca medie, diferentele sunt de cca. 1 l (+/-).
Diferente mai mari sunt insa pe partea de dinamica. Dar cum eu nu am condus suficient Impreza la drum intins, nu pot spune "cat" de mari sunt aceste diferente. Din dreapta nu (prea) poti aprecia asta.

Legat de revizii - este lucru stiut ca acestea sunt (ceva) mai scumpe la diesel decat la benzina.

Si, bineinteles, ne-ar face o nespusa placere sa ne reintalnim si sa mai stam la o poveste - ca o fi la reprezentanta, printre masini sau in alte locatii/imprejurari. Va fi la fel de placut si sigur ne vom bucura de o deosebita companie !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #164 on: July 13, 2018, 12:41:41 PM »

Diferente mai mari sunt insa pe partea de dinamica. Dar cum eu nu am condus suficient Impreza la drum intins, nu pot spune "cat" de mari sunt aceste diferente. Din dreapta nu (prea) poti aprecia asta.


E din CVT cea mai mare diferenta, nu din motor. Cu lesinata mea de 125 cai am reusit sa stau in fata unui 220CDI prin Bulgaria care voia sa ma intreaca doar ca sa intre pe o strada putin mai in fata, dar avea ceva de demonstrat. Si cred ca a demonstrat contrariul.

Pentru astfel de dinamici insa trebuie sa fii prieten cu numerele 5 si 6 (x1000) de pe turometru. Ceea ce Dl. Lorian nu cred ca a experimentat inca.
« Last Edit: July 13, 2018, 12:42:33 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4922
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #165 on: July 13, 2018, 12:43:35 PM »
Ba i-a dat capat intr-o intersectie odata, cu mine in masina. Il banuiesc ca joaca teatru, ii rupe faju' cand nu-l vede nimeni.
WRX SW 2002

marr

  • 2207
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #166 on: July 13, 2018, 12:49:37 PM »
E din CVT cea mai mare diferenta, nu din motor. ..

Pentru astfel de dinamici insa trebuie sa fii prieten cu numerele 5 si 6 (x1000) de pe turometru.

Sincer sa fiu, cam ai dreptate.
Pe modul AUTO, CVT-ul nu te va lasa vreodata sa vezi cifre cu 5 in fata. Nici cu 4 nu prea sunt sanse.
Singura data cand am vazut acul sarind la peste 5000 ture a fost cand m-am jucat cu padelele de la volan. Si am sarit doua "trepte" dintr-un foc ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #167 on: July 13, 2018, 13:25:08 PM »
Care trepte? :D

marr

  • 2207
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #168 on: July 13, 2018, 13:37:13 PM »
Alea virtuale ...
CVT-ul cu mod manual, simuleaza 7 trepte de viteza pe care le poti schimba utilizand padelele de la volan (sau levierul schimbatorului, dupa preferinte).
Sunt utile in situatiile in care vrei sa faci o depasire mai "din scurt".
Eu unul le-am "accesat" o singura data, din pura curiozitate. Bine, eu o plimb doar la benzinarie si la spalatorie.
Sotia, care circula doar cu Impreza, le-a folosit de cateva ori la drum intins si spunea ca depasirile sunt semnificativ mai usor de efectuat. Si o cred pe cuvant !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2207
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #169 on: July 17, 2018, 13:11:04 PM »
Noroc cu ploile astea, ca-mi aduc aminte de ce-mi place agregatu' asta !
Am facut in week-end un drum Sibiu - Cluj - Zalau si retur.
Am prins niste reprize sanatoase de ploaie torentiala atat pe autostrada, cat si pe zonele cu serpentine de pe Meses (inainte de Zalau).
E de prisos sa spun ca masina s-a comportat impecabil !
Cel mai interesant insa a fost sentimentul pe care l-a indus pe serpentine, in conditii de ploaie torentiala - exact senzatia pe care o ai cand vezi o pisica cum se agata cu ghearele si urca in viteza pe o carpeta din lana, cu schimbari bruste de directie ! Superb !

PS: Nu am avut sentimentul asta in Forester - o fi si din cauza dimensiunilor, a suspensiilor mai dure si a greutatii mai reduse.
« Last Edit: July 17, 2018, 13:13:07 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #170 on: July 17, 2018, 13:31:57 PM »
Si al anvelopelor in primul rand.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #171 on: July 17, 2018, 14:06:40 PM »
Cel mai interesant insa a fost sentimentul pe care l-a indus pe serpentine, in conditii de ploaie torentiala - exact senzatia pe care o ai cand vezi o pisica cum se agata cu ghearele si urca in viteza pe o carpeta din lana, cu schimbari bruste de directie ! Superb !

PS: Nu am avut sentimentul asta in Forester - o fi si din cauza dimensiunilor, a suspensiilor mai dure si a greutatii mai reduse.

XV-ul este continuatorul seriei Forester SG.  SH si SJ fiind construite pentru a inlocui Tribeca.
Tu acum folosesti un cross bazat pe sasiul de Impreza, acelasi sasiu care poate fi gasit pe WRX sau STI (cu mici diferente).
Versiunile fabricate dupa 2007 folosesc o configuratie a suspensiei spate apropiata de modelele europe. Aici incepe o discutie lunga, care ar trebui tinuta la urmatoarea intalnire.

Urmarind trendul actual (Forester SH->XV->Impreza), cred ca urmatoare ta masina  va fi un STI.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2207
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #172 on: July 17, 2018, 14:22:59 PM »
Si al anvelopelor in primul rand.

Nope !
Atat Foresterul cat si XV-ul a venit cu "faimoasele" Yokohama Geolandar G95.
Si astea nu stralucesc pe ploaie.
De fapt, nu prea stralucesc decat pe macadam si in ce priveste durabilitatea. Pe cele de pe Forester le-am inlocuit pentru ca pur si simplu ma urasem de ele !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2207
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #173 on: July 17, 2018, 14:30:40 PM »
....
Tu acum folosesti un cross bazat pe sasiul de Impreza, acelasi sasiu care poate fi gasit pe WRX sau STI (cu mici diferente).
Versiunile fabricate dupa 2007 folosesc o configuratie a suspensiei spate apropiata de modelele europe. Aici incepe o discutie lunga, .....

Urmarind trendul actual (Forester SH->XV->Impreza), cred ca urmatoare ta masina  va fi un STI.

Pai si Foresterul SH era tot pe sasiu de Impreza. E drept ca pe alta generatie de Impreza.
In opinia mea, diferentele de comportament dinamic dintre XV si Foresterul SH sunt date de:
- Sasiu;
- Setarea complet diferita a suspensiei ( muuuult mai rigida la XV si mai confortabila la Forester);
- Greutatea mai mica cu cel putin 100 kg a XV-ului;
- Inaltimea mai redusa a caroseriei la XV
Astea toate - inaltime mai mica, greutate redusa coroborate cu un sasiu si o suspensie mai rigide - ofera un comportament semnificativ imbunatatit atat in cuba cat si in regim de autostrada.
Reversul medaliei apare cand mergi pe drumuri proaste sau treci peste bumpere / limitatoare de viteza.
Dupa o tura mai avantata cu XV-ul peste bumpere sau pe un drum bombardat, ramai atat fara pietrele de la rinichi cat si fara plombe !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2207
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #174 on: September 13, 2018, 07:39:48 AM »
Update !
ODO: 31.652 km
In ultima luna, am facut 1920 km, dintre care cca. 1100 km pe DN + autostrada (atata cata e) distribuiti pe doua drumuri mai lungi (unul la Otopeni - la dus pe Valea Prahovei, l intoarcere pe A1+Valea Oltului) si unul de Ploiesti (cu 40 km facuti in mai bine de doua ore), restul frecat prin oras.
Consumul mediu afisat este de 6,8 l/100 km.
O fi bine, o fi rau ....

Masinuta se comporta exemplar si-mi place tot mai mult. E o adevarata placere sa plec la drum !
Singurul lucru care-mi lipseste (tot mai mult) este cutia automata.
Daca o avea si pe asta nu ma gandeam sa o schimb in viitorul apropiat - are tot ce-i trebuie: dinamica, consum nesimtit de mic la drum intins, scaune confortabile, spatiu interior indestulator, garda la sol ce-mi permite sa intru pe (aproape) oriunde + tractiune integrala binecunoscuta ce ma face sa nu-mi bat capul cu starea vremii cand trebuie sa plec la drum !

Lipsa cutiei automate insa, probabil, ma va face sa decid sa o schimb intr-un an, doi (in functie si de cum va arata noul Forester si, mai ales, cu ce motorizari va veni).
Daca se va confirma lansarea noilor motoare 1.5 / 1.8 turbo pe finalul anului viitor, clar voi ”temporiza” inlocuirea XV-ului.
Oricum, inainte de asta, trebuie sa-si ”scoata” banii si o sa ma bucur cat pot de mult de ultima generatie de Boxer Diesel !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #175 on: September 13, 2018, 10:58:16 AM »
Cred ca tie iti trebuie un Outback. Ai sa vezi ca din XV in Forester o sa simti o usoara scadere a stabilitatii. Outback-ul ramane lipit si in acelasi timp ai suficienta garda la sol ca sa abordezi si drumuri mai dificile. Daca ii pun si un motor pe benzina cu cuplu mai bun de jos, sa lucreze cum trebuie cu CVT-ul e minunat.

marr

  • 2207
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #176 on: September 13, 2018, 11:16:32 AM »
Cred ca tie iti trebuie un Outback. ....

Sau așa !!!

Un Outback nou, cu Eye-Sigth, as lua maine daca as dispune acum de cash !
In afara de $$ mai e un mic-mare obstacol: jumatatea mea mai buna vrea Forester ! A fost indragostita de vechiul Forester si-si doreste cu ardoare sa mai poposeasca unul in curtea noastra.
Si cum achiesez la sanatosul principiu: ”She happy, me happy!” .....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #177 on: September 13, 2018, 11:41:35 AM »
Jumatatea are dreptate. Foresterul ti se potriveste cel mai bine.

De fapt cei care te cunosc de 10 ani din on-line  te asociaza cu Foresterul SH diesel.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #178 on: September 13, 2018, 12:24:08 PM »
Lasa ca daca ii place mai mult XV-ul, clar i se potriveste mai bine Outback decat Forester. $$,$$$ sa fie.
« Last Edit: September 13, 2018, 12:24:45 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2207
Re: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #179 on: September 17, 2018, 14:20:13 PM »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020