The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #80 on: July 17, 2017, 13:42:21 PM »
Ce ai acolo? Pare 2.0.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #81 on: July 17, 2017, 13:53:11 PM »
Ce ai acolo? Pare 2.0.

2.5 turbo de pe un  Forester 2007 din Polonia.
https://streamable.com/op630

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #82 on: July 17, 2017, 14:25:13 PM »
Da, acum am vazut intercoolerul mai ingust. Pai spor la treaba!

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #83 on: July 17, 2017, 14:29:18 PM »
Da, acum am vazut intercoolerul mai ingust. Pai spor la treaba!

Multumesc!

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #84 on: January 29, 2018, 13:33:09 PM »
N-am stiut unde sa pun chestia asta asa ca am trantit-o aici, desi principalii beneficiari ar fi posesorii de WRX-uri:
http://www.flatironstuning.com/p-4108-ads-subaru-5-speed-12kg-and-20kg-center-differential.aspx
Si ma refer in principal la diferentialul de 12 kgf, descris ca fiind optim pentru asfalt.
« Last Edit: January 29, 2018, 13:45:44 PM by WIM »

WIM

  • 670
Re: Forester 2019
« Reply #85 on: March 29, 2018, 16:20:44 PM »
Cand am lansat forumul se discutau doar aspecte thnice. Incet incet in ultimii ani am ajuns sa vorbim despre cum arata si ce dotari are modelul x sau Y... Am spus suficient.

Daca duci dorul subiectelor de natura tehnica, iata aici un sneak preview al unei ecuatii pe care sper sa o rezolv anul asta  ;D

Legacy diesel 2009
+

+

+

+

=
?
« Last Edit: March 29, 2018, 16:21:57 PM by WIM »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #86 on: March 29, 2018, 16:35:10 PM »
Am mutat postul tau in jurnalul de bord. Asteptam detalii aici. Sa pastram Forester 2019 pentru Forester 2019.

Ce-i mai faci acum? Vad ca e benzina si parca are si senzorul de presiune de AVCS pe axa cu came in poza stanga sus? Dar pare un model timpuriu de AVCS, deci trebuie sa fie un WRX/XT ceva sau gresesc?
« Last Edit: March 29, 2018, 16:36:36 PM by MihaiFlorescu »

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #87 on: March 29, 2018, 16:52:00 PM »
Mi-am dat seama dupa ce am postat ca eram pe tarlaua nepotrivita, multumesc pentru modificare.

Ce vreau sa-i fac acum este ce n-am reusit sa fac cu motorul de Forester XT cumparat din Polonia, pe care am renuntat sa-l montez din motive de incompatibilitate ale instalatiei electrice. Motiv pentru care l-am vandut iar in locul lui au aparut 1 motor aproape complet si putin defect + 1 longblock (sper ca functional) din care trag nadejde sa fac un motor functional de Legacy Spec B, EJ20X.

Adica 2.0, open deck, cu AVCS si pe admisie si pe evacuare, cu cel mai mare raport de compresie folosit de Subaru pe un turbo (daca ma insel, sper sa fiu corectat), respectiv 9.5, cuplat la o turbina VF 44. Sau TD04HLA 19 T, nu m-am hotarat inca.

In continuarea motorului s-ar prinde o cutie in 6 trepte de spec B pe care sper sa o modific in sensul inserarii unui LSD de STi pe fata, in locul diferentialului deschis. Iar la capatul celalalt ar urma sa vina un R180 Torsen.

Desigur, operatiunea presupune sa dezbrac masina pana la tabla pentru a schimba toata instalatia electrica. Am reusit acum 2 zile sa iau un set de pornire (chei, butuc, immo, ECU si BIU) corespunzator motorului (adica de pe o masina cu face-lift, aveam deja unul MY2005), ramane sa vad cum il fac sa coopereze cu un tablou de bord de pe alta masina.

Cam astea ar fi liniile mari ale proiectului.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #88 on: March 29, 2018, 16:59:29 PM »
Si am uitat sa mentionez ca trebuie sa inlocuiesc si servodirectia, electrica pe diesel, cu una hidraulica de STi 2015, calcand pe urmele deschizatorului de drumuri Muttley.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #89 on: March 29, 2018, 17:05:52 PM »
O munca extraordinar de complexa. Nu ar fi fost mai usor sa gasesti un Legacy de Japonia sau un 2.5t de Europa si sa-i faci ce vrei tu? Pana la urma cred ca ai fi gasit pe cineva sa cumpere dieselul, chiar daca pe mai putini bani decat ar fi meritat/ai fi dorit.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #90 on: March 29, 2018, 17:16:45 PM »
Ai dreptate doar daca scoti din discutie factorul timp - daca as fi avut la dispozitie in momentul asta toti banii investiti in achizitionarea masinii si in piesele cumparate din 2014 si pana azi, as fi putut face ce spui tu - cumparam un spec B din Japonia si montam totul pe o epava locala. Cu banii gramada si ceva noroc, poate ma invarteam chiar de un S402 :).

Oricum, in afara de Japonia nu aveam alta varianta - in Europa n-a existat nici un motor turbo pe Legacy. Evident, cu exceptia turbo dieselului  >:( . Iar spec B-ul european cu motorul de 3 litri nu-mi dadea ghes suficient.

Muttley

  • 4913
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #91 on: March 29, 2018, 18:41:47 PM »
In primul si PRIMUL rand, ma ia cu frica ce faci tu aici, desi n-am nicio tangenta. Sa convertesti un diesel la benzina turbo, piesa cu piesa... As numi-o autoflagelare.
Ce am facut eu cu caseta de STI +2015 e o nimica toata, pastrand proportiile, doar o adaptare banala. Nu suporta comparatie.

O curiozitate as avea. Nu era mai completa reteta cu ceva semi, poate chiar closed-deck (am citit despre ceva 2.2 de fabrica)?
Mult succes! Si mai multi nervi...
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #92 on: March 29, 2018, 21:47:16 PM »
Pastrand proportiile si luandu-le pas cu pas, ceea ce urmeaza sa fac este doar un sir de banale adaptari  ;D .
Motorul provine de pe acest sasiu - ba e chiar exclusiv lui. Cutia de viteze la fel. Deci nu cu ele doua imi fac griji, desi am o intrebare: cum fac un test de compresie unui shortblock, fara admisie si evacuare pe el?
Cu caseta de directie lucrurile sunt clare si iti multumesc in avans ca ti-ai adus aportul la elucidarea topicului si ca o sa raspunzi la telefon cand o sa dau din colt in colt ;)

Instalatia electrica imi provoaca frisoane de pe acum, dat fiind ca m-am luptat cu ea cateva zile sa o dau jos de pe epava, ceea ce e incomparabil mai usor decat a o monta. Mai ales cand montajul presupune si modificarea ei, astfel incat tot ceea ce la japonezi mergea pe stanga sa ajunga la mine pe dreapta si viceversa.
Iar al doilea capitol datator de cosmaruri e electronica, respectiv partea de imobilizare - din ce am citit pana acum (si n-am gasit nimic aplicabil 1/1 ca se pare ca sunt primul nebun in materie), circuitul de securitate care incepe cu cheia, butucul de pe coloana si continua cu immo, ECU si BIU ar avea de-a face si cu tabloul de bord, care la mine provine de pe un alt spec B decat setul de pornire.
Mai este si capitolul soft, desigur, caci trebuie macar adaptata la combustibilul de aici, dar ma bazez pe atingerea magica a vraciului de la Cluj  ^-^

Cat despre un motor mai cu dichis, as vrea sa ma vad cu sacii in caruta mai intai. Si dupa aia, n-am decat sa ma apuc sa-l modific pe cel care-mi ramane. Ambitiile mele nu sunt chiar atat de mari incat sa ma gandesc la un 2.2 CDB - m-as declara satisfacut cu open block-ul meu imperecheat cu un stroker kit de 2.1 si cu niste pistoane 4032 cu care sa nu-mi bat capul.

Muttley

  • 4913
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #93 on: March 29, 2018, 22:38:51 PM »
Poti face un leakdown test cu o flansa care sa simuleze chiulasa, ceva etansare intre flansa si bloc, pistonul aflandu-se "jos", pentru volum suficient de vidare.
Din pacate, un vacuum la -1 bar nu e atat de elocvent precum o presiune la 10.
Eu l-as desface si inspecta. Mai ales ca e shortul.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #94 on: March 29, 2018, 22:43:01 PM »
Stai asa, tocmai mi-am dat seama ca am scris o prostie: nu e un short block, e un long block, fara galeriile de admisie si evacuare.
Iarta-ma baieti  ;D

Muttley

  • 4913
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #95 on: March 29, 2018, 22:49:10 PM »
Scoti bujiile, bagi compresmetrul, dai curent demarorului.
Ce treaba au galeriile?
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #96 on: March 29, 2018, 22:51:18 PM »
In afara de a ilustra cat de mult stiu eu despre un test de compresie, n-au nici o alta treaba :)

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #97 on: March 29, 2018, 22:55:32 PM »
Conform manualului, rezultatul ar trebui sa se situeze intre 160 si 189 psi la o turatie de 400 rpm.
Conditiile in care efectuez eu testul sunt in masura sa afecteze rezultatele? Pe unde ar trebui sa ma incadrez?

Muttley

  • 4913
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #98 on: March 29, 2018, 23:02:08 PM »
Dpmdv nu valoarea propriu-zisa e importanta, ci diferentele de compresie intre cilindri. In teorie, astea nu trebuie sa fie mai mari de 1 bar.
Nu vad sa influenteze semnificativ lipsa galeriilor. Poate lipsa filtrului de aer cel mult, gen sa iasa compresia cu o sutime de psi mai mare.

La raportul de comprimare de turbo, pe un compresmetru verificat metrologic, sa zic un 10 bar ar fi o valoare linistitoare. Dar, repet, nu-ti bate capul, urmareste diferentele.
Si, foarte important, toate bujiile trebuie sa fie scoase in timpul masuratorilor.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #99 on: March 29, 2018, 23:12:42 PM »
Sar' mana!