Subaru club Romania

Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme

Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« on: July 02, 2017, 20:13:54 PM »
Salut!

Este prima mea postare, abia m-am alaturat clubului acum doua saptamani cu o Forester SG XT 2.5 230CP din 2007, EAT (automata), care nu a fost deloc iubita. M-a costat 7800 (mai mult decat credeam), dar voiam neaparat masina asta (caut una de mai bine de 1 an) si era urgent, si nu regret, desi are foarte multe probleme, pe care sper sa ma ajutati cu sfaturi sa le rezolv.

Vreau sa-i acord atentia de care are nevoie, m-am indragostit de ea imediat, desi vin de pe un BMW E90. Asta spune multe despre masina asta. Se conduce incredibil, Subaru ar trebui sa fure sloganul "sheer driving pleasure".

Masina a primit o distributie noua (avea 155k Km si nu fusese schimbata), pachet complet de frane Textar si un detailing interior complet. Mai urmeaza un chip tuning catre 270 CP, dar vreau sa rezolv si problemele mecanice si nu ma descurc, de-asta am intrat pe forum.
Am nevoie de ajutor pentru ca nu gasesc deloc specialisti in Bucuresti.

Caroseria are multe probleme (zgaraieturi, indoituri, bara plesnita, plastice dezlipite, rama oglinzii stanga sparta, folia dezlipita putin pe luneta, parbriz putin ciobit de o pietricica - cam cat costa un parbriz?, am vazut ca are si incalzire pentru stegatoare, ma astept la un pret mare - , chiar si ceva rugina), dar mi-am dorit mult masina asta si am trecut peste ele. Le voi face in timp, daca voi putea, dupa ce rezolv problemele de functionare.

Problemele cu care am nevoie de sfaturi:

- In primul rand, celebra pompa de aer secundar, mi se blocheaza si imi apare fault code cam o data pe zi (il resetez prin OBD cu telefonul, dar e deosebit de enervant). As vrea sa o scot de tot (si fizic si din ECU), dar nu gasesc nicaieri in Bucuresti pe cineva care poate sa faca asta. Nu as vrea sa merg pana la AK in Brasov doar pentru asta, mai ales in conditiile in care sotia mea poate naste in orice clipa. Ma puteti ajuta aici? Eu vreau sa-i fac si chip tuning, daca fac asta se mai poate scoate pompa apoi, fara sa rescrie ECU-ul cu softul initial?

- Apoi, cardanul. Are rulmentul dus, se aude un zgomot enervant uneori cand rotesc volanul, de obicei la viteze foarte mici sau foarte mari. Problema este ca este un cardan dintr-o bucata, si desi am cumparat deja rulmentul nu am gasit pe nimeni care sa mi-l poata inlocui, am intrebat la mai multe service-uri specializate pe cardane. Ce-mi sugerati sa fac?

- Unde recomandati sa fac chip tuning in Bucuresti, si cam cat ar trebui sa coste? Pentru cei care v-ati mai facut, este adevarat ca scade consumul?

- Interiorul. Scartaie si pocneste din toate incheieturile la cea mai mica groapa. Fostul BMW mergea absolut impecabil, cu un confort care e intr-o alta liga, si ma deranjeaza faptul ca in Forester ma simt ca in autobuz prin comparatie (desi senzatia la condus este net superioara la Subaru, ceea ce e incredibil). Nu stiu daca pot face ceva, dar voiam sa intreb daca este normal.

- Combustibilul. Eu merg cu OMV 100 plus sau Rompetrol 98, am incredere in cele doua branduri (despre altele nu sunt sigur ca au cifra octanica peste 95). Din cate stiu la benzinariile din Europa cifra octanica 95 este cea medie si nu corespunde cu nevoile masinilor turbo, deci trebuie pus cel putin 98. Ce recomandati?

- Consumul. Direct de la fostul proprietar, fara resetare computer sau alte modificari, cu benzinele de mai sus, mi-a consumat cam 13 la suta mediu, mers normal. Din cate am inteles, este normal, eu cam la atat ma asteptam, poate va scadea dupa ce ii fac chip tuning.

Scuze pentru lista lunga, sigur mai sunt si alte probleme care mi-au scapat acum, dar e mai mult decat suficient.

Imi place la nebunie masina asta si chiar vreau sa o fac sa mearga ca noua. Sper sa reusesc, cu ajutorul vostru.
Multumesc anticipat.

Brad
« Last Edit: July 02, 2017, 20:19:51 PM by brad.pal »

Heliotropus

  • *
  • 1944
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #1 on: July 02, 2017, 22:01:18 PM »
Bine ai venit pe forum si FELICTARI pentru proiectul de dezvoltare a familiei! Sa fie sanatos, curajos, norocos si nu in ultimul rand sa ii acordati educatia binemeritata!

Referitor la XT, am certitudinea ca vei fi consiliat in cele mai particulare elemente tehnice de catre colegii ingineri dar si de catre pasionati neobositi ai marcii Subaru.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

adinegru

  • 1172
Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #2 on: July 02, 2017, 23:03:46 PM »
- In primul rand, celebra pompa de aer secundar, mi se blocheaza si imi apare fault code cam o data pe zi (il resetez prin OBD cu telefonul, dar e deosebit de enervant). As vrea sa o scot de tot (si fizic si din ECU), dar nu gasesc nicaieri in Bucuresti pe cineva care poate sa faca asta. Nu as vrea sa merg pana la AK in Brasov doar pentru asta, mai ales in conditiile in care sotia mea poate naste in orice clipa. Ma puteti ajuta aici? Eu vreau sa-i fac si chip tuning, daca fac asta se mai poate scoate pompa apoi, fara sa rescrie ECU-ul cu softul initial?

Am un set de plăcuțe de anulat pompa aia pentru modelul ăsta, ți le trimit prin curier gratis dacă le vrei. Dar trebuie și anulată din soft, și asta parcă doar AKI face.

adinegru

  • 1172
Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #3 on: July 02, 2017, 23:04:43 PM »
- Consumul. Direct de la fostul proprietar, fara resetare computer sau alte modificari, cu benzinele de mai sus, mi-a consumat cam 13 la suta mediu, mers normal. Din cate am inteles, este normal, eu cam la atat ma asteptam, poate va scadea dupa ce ii fac chip tuning.
Da, așa face la īnceput, te īncāntă cu 10-13, după care se duce īn 15-20. :D

Musiu

  • *
  • 887
Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #4 on: July 03, 2017, 09:32:06 AM »
Felicitari pentru achizitie!
Specialisti sunt si la Bucureti, SMT este una din variante, Autokino din Brasov sigur sunt in carti, precum si alte service-uri din Buc pe care ti le pot recomanda alti colegi de pe forum.
Sunt curios de ce partea de chip tuning este prioritara altor pasi mai importanti de facut la masina?
2007 Forester 2.0
2003 Impreza WRX wagon

Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #5 on: July 04, 2017, 01:20:05 AM »
Felicitari pentru achizitie!
Specialisti sunt si la Bucureti, SMT este una din variante, Autokino din Brasov sigur sunt in carti, precum si alte service-uri din Buc pe care ti le pot recomanda alti colegi de pe forum.
Sunt curios de ce partea de chip tuning este prioritara altor pasi mai importanti de facut la masina?

Partea de chip tuning este prioritara pentru mine pentru ca mi-o doresc cel mai mult, dar si pentru ca e foarte simplu de facut. Am fost dezamagit sa vad ca nu se gasesc piese (la BMW gaseam orice), efectiv nu gasesc nicaieri cardan pentru cutie automata, si nu gasesc niciun service care sa poata face tot ce am nevoie, trebuie sa alerg sute de kilometri. Asa ca incerc sa ma bucur intre timp.

Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #6 on: July 04, 2017, 01:46:21 AM »
- In primul rand, celebra pompa de aer secundar, mi se blocheaza si imi apare fault code cam o data pe zi (il resetez prin OBD cu telefonul, dar e deosebit de enervant). As vrea sa o scot de tot (si fizic si din ECU), dar nu gasesc nicaieri in Bucuresti pe cineva care poate sa faca asta. Nu as vrea sa merg pana la AK in Brasov doar pentru asta, mai ales in conditiile in care sotia mea poate naste in orice clipa. Ma puteti ajuta aici? Eu vreau sa-i fac si chip tuning, daca fac asta se mai poate scoate pompa apoi, fara sa rescrie ECU-ul cu softul initial?

Am un set de plăcuțe de anulat pompa aia pentru modelul ăsta, ți le trimit prin curier gratis dacă le vrei. Dar trebuie și anulată din soft, și asta parcă doar AKI face.

Ti-as fi recunosccator, multumesc frumos. O sa-ti las maine detaliile pe privat si vedem cum facem. Nu e foarte urgent, nu am drum spre Brasov foarte curand.

andrei80

  • 684
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #7 on: July 06, 2017, 11:34:12 AM »
Bine ai venit in "gasca"!
Motorul ala e cam sensibil, trebuie avuta mare grija de el. In sensul ca trebuie supravegheat nivelul la ulei si la antigel cat de des, pus ulei de calitate, cu specificatiile necesare si mai des decat la alte masini(5000-7000km, depinzand de cat de mult mergi cu pedala la podea). Din motive de sensibilitate, eu nici nu prea sunt tentat sa-i fac chip tuning. Cei 270cp pe care ii vrei tu sunt considerati maximul in conditii de relativa fiabilitate de catre majoritate, cel putin fara alte modificari. Benzina merge si 95 daca mergi mai calm, dar cu 98+ stai mai linistit ca nu ai detonatii si te tine mai mult motorul. Nu te imbata cu apa rece, dupa chip tuning o sa-ti creasca consumul pentru ca o sa mergi mai tare cu masina...doar de aia il faci. Ca si firma la care sa apelezi sa-l faca e foarte posibil sa dai peste Racingcode, care se vor da experti in asta. Parerea despre ei pe forum nu e prea grozava...
Cu interiorul...e cam complicat odata ce a inceput sa scartaie/trancane. E o masina mai veche, cu ceva km adunati pe minunatele drumuri ale patriei...Se poate face cate ceva, dar presupune identificarea clara a vinovatilor si probabil desfacut multe panouri si gasit solutii inventive. De exemplu, mie a inceput sa-mi faca zgomot ceva in stalpul din stanga spate. In afara de asta, se aude putin hayonul, geamurile din fata cand sunt lasate, trapa cand e deschisa. Asta se intampla numai pe drumurile gaurite/plombate/vai de capul lor din oras, la drum lung nu de aude nimic...
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Forester XT 2007 MT

Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #8 on: July 06, 2017, 11:51:01 AM »
Bine ai venit in "gasca"!
Motorul ala e cam sensibil, trebuie avuta mare grija de el. In sensul ca trebuie supravegheat nivelul la ulei si la antigel cat de des, pus ulei de calitate, cu specificatiile necesare si mai des decat la alte masini(5000-7000km, depinzand de cat de mult mergi cu pedala la podea). Din motive de sensibilitate, eu nici nu prea sunt tentat sa-i fac chip tuning. Cei 270cp pe care ii vrei tu sunt considerati maximul in conditii de relativa fiabilitate de catre majoritate, cel putin fara alte modificari. Benzina merge si 95 daca mergi mai calm, dar cu 98+ stai mai linistit ca nu ai detonatii si te tine mai mult motorul. Nu te imbata cu apa rece, dupa chip tuning o sa-ti creasca consumul pentru ca o sa mergi mai tare cu masina...doar de aia il faci. Ca si firma la care sa apelezi sa-l faca e foarte posibil sa dai peste Racingcode, care se vor da experti in asta. Parerea despre ei pe forum nu e prea grozava...
Cu interiorul...e cam complicat odata ce a inceput sa scartaie/trancane. E o masina mai veche, cu ceva km adunati pe minunatele drumuri ale patriei...Se poate face cate ceva, dar presupune identificarea clara a vinovatilor si probabil desfacut multe panouri si gasit solutii inventive. De exemplu, mie a inceput sa-mi faca zgomot ceva in stalpul din stanga spate. In afara de asta, se aude putin hayonul, geamurile din fata cand sunt lasate, trapa cand e deschisa. Asta se intampla numai pe drumurile gaurite/plombate/vai de capul lor din oras, la drum lung nu de aude nimic...

Multumesc pentru sfaturi, Andrei. Eu am si un suierat la viteze mai mari de 80 km/h, probabil de la un cheder deformat la geamul din dreapta, dar nu-mi dau seama exact, si nici nu stiu unde gasesc sa cumpar chedere noi. Plus ca am foarte multe zgomote suspecte in primele minute dupa pornire, mai ales cand misc de volan (fostul proprietar le-a ascuns tinand masina incalzita la fiecare vizionare). Pe-astea am fost sfatuit de mai multe persoane sa le verific la George la Aeromontaj in Jilava.

Racingcode sunt singurii din Bucuresti pe care i-am gasit care pot face anularea din soft, pe care aproape sigur o voi face la ei, dupa ce sosesc placutele de la adinegru (caruia ii multumesc inca o data pentru cadou) si fac anularea si fizic. Despre chiptuning o sa ma mai interesez, ma bucur ca mi-ai zis, masina mea are motorul stock si a cam fost abuzata, deci o sa am grija.

MihaiFlorescu

  • *
  • 9749
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #9 on: July 06, 2017, 13:05:24 PM »
Chedere ai incercat sa gasesti la reprezentanta? Nu sunt o avere. In plus ei mai stiu si alte trucuri cu reglaj de geam etc. astfel incat sa scapi de fluierat.

De ce vrei sa faci o anulare a unui sistem OEM la o firma de tuning? Crezi ca ei se pricep mai bine decat cei care vand si repara zilnic asa ceva?

Orice masina veche necesita reparatii. Vanzatorul nu a ascuns nimic. Subaru in mod special nu sunt cele mai rafinate la rece. Am luat un Subaru abuzat cu un buget alocat reparatiilor imediate de 3.000 euro. Dupa un an am ajuns la 5.000 si inca nu am terminat tot ce vreau sa-i fac, dar pot spune ca pentru cineva cu mai putine pretentii masina este deja reusita/restaurata/finalizata.
Ai un buget similar?
« Last Edit: July 06, 2017, 13:14:50 PM by MihaiFlorescu »
Apreciezi conținutul forumului? Susține comunitatea printr-o donație. Detalii prin administratori.

'05 Impreza
'08 Outback
ex: '01 WRX Wagon

Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #10 on: July 06, 2017, 13:32:18 PM »
Chedere ai incercat sa gasesti la reprezentanta? Nu sunt o avere. In plus ei mai stiu si alte trucuri cu reglaj de geam etc. astfel incat sa scapi de fluierat.

De ce vrei sa faci o anulare a unui sistem OEM la o firma de tuning? Crezi ca ei se pricep mai bine decat cei care vand si repara zilnic asa ceva?

Orice masina veche necesita reparatii. Vanzatorul nu a ascuns nimic. Subaru in mod special nu sunt cele mai rafinate la rece. Am luat un Subaru abuzat cu un buget alocat reparatiilor imediate de 3.000 euro. Dupa un an am ajuns la 5.000 si inca nu am terminat tot ce vreau sa-i fac, dar pot spune ca pentru cineva cu mai putine pretentii masina este deja reusita/restaurata/finalizata.
Ai un buget similar?
Salut Mihai
Anularea pompei de aer secundar as vrea sa o fac din cauza ca inlocuirea ar insemna ca o sa cada iarasi in timp (din ce am vazut pe forumuri) si din cauza ca, din cate am inteles de pe forumuri, piesa respectiva nu are un scop real in functionarea motorului (ci este utilizata pentru reducerea emisiilor in testele de pornire).
Am un buget similar pentru reparatii, da, mi-am asumat asta cand am luat masina. Am bagat cam 1000E si ma astept la cel putin inca 2000 cu tot cu rezolvat probleme majore de caroserie (dar nu as vrea sa risipesc totusi banii si incerc sa iau piese SH in masura in care nu afecteaza siguranta, de-asta dureaza mai mult).
Ce nu am deloc este timp sa alerg dupa piese si service-uri, de-asta cer sfaturi, incerc sa gasesc o metoda cat mai simpla de a rezolva lucrurile.

MihaiFlorescu

  • *
  • 9749
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #11 on: July 06, 2017, 13:47:34 PM »
Nu zic sa nu anulezi pompa. Zic doar ca alegerea locului in care o faci nu este cea mai fericita. Ai ocazia sa mergi la o reprezentanta, sa cunosti oameni, sa te imprietenesti cu ei, sa gasiti solutii impreuna si sa te ajute cu bugetul tau ;)

Aloca acum cat timp poti si rezolva majoritatea problemelor ca sa stai linistit.

Spor!
Apreciezi conținutul forumului? Susține comunitatea printr-o donație. Detalii prin administratori.

'05 Impreza
'08 Outback
ex: '01 WRX Wagon

andrei80

  • 684
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #12 on: July 07, 2017, 11:09:03 AM »
La mine vajaie de la chederele din zona oglinzilor. Din cand in cand le strang cu mana sa preseze mai bine pe geam cam asa:
. Nu inchide si deschide usile tinand de geam si spune asta si pasagerilor ca sa eviti sa faci asta des. Varianta b e asta:
. Vezi ca mai sunt pe youtube clipuri.
Daca e zgomot de pompa de servodirectie, e posibil sa fie asta o rezolvare:

Spor la treaba! Te inteleg perfect ca te-ai indragostit de masina!
« Last Edit: July 07, 2017, 11:10:52 AM by andrei80 »
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Forester XT 2007 MT

Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #13 on: July 07, 2017, 13:31:15 PM »
La mine vajaie de la chederele din zona oglinzilor. Din cand in cand le strang cu mana sa preseze mai bine pe geam cam asa . Nu inchide si deschide usile tinand de geam si spune asta si pasagerilor ca sa eviti sa faci asta des. Varianta b e asta. Vezi ca mai sunt pe youtube clipuri.
Daca e zgomot de pompa de servodirectie, e posibil sa fie asta o rezolvare.
Spor la treaba! Te inteleg perfect ca te-ai indragostit de masina!

Multumesc. Da, e un sentiment deosebit sa conduci masina, greu de explicat, chiar daca eu am cutie automata. Dar a mea este un pic prea veche, are si un scuturat usor cam la fiecare 2-3 secunde cand stau pe loc, la relanti, chiar si pe neutru. In fiecare zi descopar alte probleme, sper sa pot sa le rezolv pe majoritatea, in timp.

Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #14 on: July 09, 2017, 22:43:23 PM »
Am observat ca Foresterul meu face multe zgomote (de diverse tipuri, zgomote mecanice, paraituri, zornaituri, troncanituri) pe care eu nu pot sa le identific in primele 2-3 minute de la pornire. Cele mai mutle din zgomote se intampla cand rotesc de volan, dar sunt cateva independente. Este normal, la varsta si tipul masinii? Mai aveti probleme de genul asta?
Dupa ce se incalzeste putin nu mai face aproape deloc zgomot mecanic, poate doar la unele curbe luate mai agresiv.

UXE

  • 1279
Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #15 on: July 10, 2017, 07:59:46 AM »
Face asa si dupa  ce opresti motorul  ;D

marr

  • *
  • 770
Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #16 on: July 17, 2017, 16:23:58 PM »
Daca esti din Bucuresti, cel mai simplu si mai "sanatos" ar fi sa iei legatura cu userul  Wrangler ( pe forum).
Este in Bucuresti, are o masina ca a ta ( XT automat) mentinuta in stare perfecta si cunoaste foarte bine masinile astea.
Te poate ajuta cu muuulte sfaturi utile. Si nu doar cu sfaturi !
Mai putin cu partea de chip tunning - el este de parere ca cel mai bun tunning este cel ... OEM !
Si nu pot sa nu fiu in deplin acord cu el !
« Last Edit: July 17, 2017, 16:25:34 PM by marr »

andea79

  • 2665
Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #17 on: July 17, 2017, 16:25:44 PM »
Mai putin cu partea de chip tunning - el este de parere ca cel mai bun tunning este cel ... OEM !
Si nu pot sa nu fiu in deplin acord cu el !

exagerari dom'le ... da-i cu tuningu' ... rupe-i fashu :) :) :)

Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #18 on: July 17, 2017, 17:33:58 PM »
Daca esti din Bucuresti, cel mai simplu si mai "sanatos" ar fi sa iei legatura cu userul  Wrangler ( pe forum).
Este in Bucuresti, are o masina ca a ta ( XT automat) mentinuta in stare perfecta si cunoaste foarte bine masinile astea.
Te poate ajuta cu muuulte sfaturi utile. Si nu doar cu sfaturi !
Mai putin cu partea de chip tunning - el este de parere ca cel mai bun tunning este cel ... OEM !
Si nu pot sa nu fiu in deplin acord cu el !
Multumesc foarte mult, o sa il contactez cand ma intorc din concediu, am dus jucaria putin la munte, i se potriveste perfect.

Re: Forester SG XT 2007 - ajutor cu cateva probleme
« Reply #19 on: July 20, 2017, 21:25:48 PM »
Se pare ca tot gasesc probleme la masina, nu a fost absolut deloc ingrijita. Imi "scuipa" la turatii mari, de la 4500-5000 rpm in sus, se aude un "sputtering". Nu reusesc sa imi dau seama daca e o problema grava sau nu, si, din pacate, din cauza situatiei familiale nu pot sa-mi fac drum la Brasov de niciun fel. Ce parere aveti despre reprezentanta Subaru din Bucuresti? E vreun service unde pot lasa masina cateva zile ca sa se plimbe cu ea, sa vada ce probleme are?