Impreza 2017 si in Europa
Subaru club Romania

Impreza 2017 si in Europa

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Impreza 2017 si in Europa
« on: July 03, 2017, 11:40:31 AM »
Cu doar 10% din vanzarile globale cred si eu ca ajunge in Europa la aproape un an distanta de la lansare.

Asteptam cu interes specificatiile. Sunt curios ce dotari au negociat.

http://www.subaru.eu/media-corner/detail/the-all-new-subaru-impreza-makes-european-debut-at-frankfurt-motor-show

Sese

  • 468
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #1 on: July 03, 2017, 14:37:00 PM »
De ajuns, ajunge anul asta, undeva prin noiembrie.

Preturi  intre 18 si 24.000, o singura motorizare, 2,0 de 152 de cai si CVT.
Nu cred ca se va aduce si manuala, stiu cu siguranta ca va fi ( iarasi ) doar hatchback.

Cineva acolo crede ca nu se vinde sedanul in Europa si pace.

moguai

  • 2814
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #2 on: July 03, 2017, 14:45:46 PM »
ne am obisnuit cu alegerile astea ciudate ale japonezilor.
daca 18k-24k sunt preturile cu tot cu tva, nu e chiar asa rau. insa nu ti fa mari sperante sa vinzi multe benzine in ro, daca continuau cu dieselul, poate.
de XV ce stii?
« Last Edit: July 03, 2017, 14:46:38 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Sese

  • 468
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #3 on: July 03, 2017, 15:37:12 PM »
Cica vin deodata.
XV-ul vine si Diesel si, in plus, va fi disponibil si la un nivel de echipare superior. Adica o sa se poata lua cu piele si trapa si keyless entry.

XV-ul se va vinde, mai ales ca va fi si putin mai mare decat modelul actual.

Doar sa fie stoc. Ca la cel prezent, intre 2013 si 2014 nu s-a gasit nici o unitate in toata Europa.



moguai

  • 2814
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #4 on: July 03, 2017, 16:52:54 PM »
tare dubios, adica impreza va veni doar 2.0i + cvt in 2-3 echipari si fara cea de top (full) iar XV va veni 1.6i 2.0i si 2.0D, probabil si manuala si auto plus o echipare completa?
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Sese

  • 468
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #5 on: July 03, 2017, 17:07:53 PM »
Exact ca in prezent.
Impreza cea mai scumpa nu are navigatie sau trapa si e disponibila doar in varianta 2,0 CVT.
La XV ai un model de baza pe 1,6 care costa mai putin decat cea mai ieftina Impreza, doar pentru ca are un motor mai mic.

Nu stiu cine le gandeste pozitionarile astea de produs in piata, insa e clar ca n-a calcat niciodata in Europa.
Sau, mai curand, nici nu cred ca-i intereseaza.

Cred ca sunt singurii fabricanti care-si doresc sa le scada vanzarile si numarul de dealeri.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #6 on: July 03, 2017, 17:49:21 PM »
Din niste filmulete de la jurnalisti privilegiati din colturi diferite ale lumii inteleg ca variantele de echipare le face importatorul pe regiune (continent sau tara daca are vanzari mari).

Cea mai mare dezamagire este lipsa transmisiei manuale, nu neaparat configurația dotarilor de confort.

Se pare ca noi primim ce primesc si australienii, in timp ce canadienii si-au negociat echipari speciale, chiar diferite de cele de US.

Probabil trebuie facuta presiune pe Subaru Europa care este condusa de italieni, nemti sau olandezi?
« Last Edit: July 03, 2017, 17:52:24 PM by MihaiFlorescu »

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #7 on: July 03, 2017, 17:53:09 PM »
Exact ca in prezent.
Impreza cea mai scumpa nu are navigatie sau trapa si e disponibila doar in varianta 2,0 CVT.
La XV ai un model de baza pe 1,6 care costa mai putin decat cea mai ieftina Impreza, doar pentru ca are un motor mai mic.

Nu stiu cine le gandeste pozitionarile astea de produs in piata, insa e clar ca n-a calcat niciodata in Europa.
Sau, mai curand, nici nu cred ca-i intereseaza.

Cred ca sunt singurii fabricanti care-si doresc sa le scada vanzarile si numarul de dealeri.

Dar voi dealerii sau importatorii chiar nu aveti niciun cuvant de spus? Sa ai doar benzina la clasa compacta pe ,,continentul diesel,, chiar arata  lipsa de interes  pentru vanzarile de aici. Pe piata din vest lipsa sedanului sa zicem ca nu ar impacta prea mult dar cea a dieselului si al dotarilor cat se poate de multe e o mare problema. Probabil va fi o raritate pe soselele europei ca si modelul precedent...

Sese

  • 468
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #8 on: July 04, 2017, 10:57:34 AM »
Sunt multe de spus despre relatia dealer-importator-Subaru. Primii chiar nu au nimic de spus, in timp ce importatorii au relativul privilegiu de a-si comanda masinile, in limitele impuse de fabricant.

In momentul de fata, situatia in Europa este destul de complicata din cauza lipsei capacitatii de productie si aplecarii mai mari a fabricantului catre piata americana.

Din cate am inteles, exista chiar cateva procese pe rol, intentate de unii importatori care reclama faptul ca sunt pusi in imposibilitatea realizarii planului de afaceri din cauza faptului ca Subaru nu reuseste sa-si onoreze comenzile de productie. Stiu ca Subaru Germania ceruse 12000 de masini in 2016 si a primit vreo 8000. Si asta in conditiile in care li s-a cerut sa demonstreze epuizarea stocului anului precedent.

In situatia asta, cine mai indrazneste sa viseze la Impreza 1,6 turbo manual sau alte nebunii ca WRX si Outback turbo?
Si acum am clienti care spera ca vor vedea Ascent de Europa.

moguai

  • 2814
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #9 on: July 04, 2017, 15:37:49 PM »
ascent in europa chiar ca e un vis  ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #10 on: July 06, 2017, 12:58:30 PM »
Sunt multe de spus despre relatia dealer-importator-Subaru.
[...]
In momentul de fata, situatia in Europa este destul de complicata din cauza lipsei capacitatii de productie si aplecarii mai mari a fabricantului catre piata americana.
[...]

La cum cunosc orgoliul companiilor japoneze in domeniul in care lucrez, eu cred ca Subaru este nu suparat, ci foarte ofticat pe Europa. Le-am generat o foarte mare gaura neagra in buget si mai ales profit.
Sa nu uitam ca noi (europenii) am cerut diesel si pentru asta s-au dat peste cap si au facut unul cu efectele adverse cunoscute.
Tot noi am cerut 2.5 turbo ca nu are cuplu 2.0 si nu se simte bine pe stilul nostru de condus 1.6 TDI cu un cuplu de jos, si uite cate motoare schimba si acolo.

Ma uitam putin pe piata din Japonia. Acolo exista 2.5 doar aspirate, in timp ce turbo s-a pus doar 2 ani, apoi au revenit la 2.0 pe absolut tot ce inseamna turbo. Diesel nu exista. Preturi la noul XV de 2.0i incepand de la 17k euro. Subaru nu este "dream car", este "people's car".

Europa are pretentii si impune taxe pentru protejarea productiei din interiorul UE. Asta face ca noi sa ne uitam la Subaru ca la o marca exotica.

Daca as fi fost actionar la Subaru si eu as fi dat suturi in fund, dar ca si consumator pot sa ma rezum doar la ce vad (adica foarte putin) si sa ma plang doar de putinul pe care il am.

Revenind la subiect, ramane de vazut in ce fel o sa ajunga Impreza si la noi. Eu sper sa revina, sper sa existe conjuncturi ca noi, ca si utilizatori, sa avem parte de acelasi tratament ca cei de peste "balta". Sa nu uitam ca Impreza a fost la baza succesului companiei. O masina de familie, cu un pret rezonabil, dar cu performante peste medie.
Scuzati paranteza! :D Tocmai am avut niste clinciuri cu niste japonezi la munca si m-au starnit, ca sa zic asa :))
« Last Edit: July 06, 2017, 13:00:53 PM by MihaiFlorescu »

Sese

  • 468
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #11 on: July 06, 2017, 13:58:24 PM »
Doar o completare as vrea sa fac.
Paradoxal, decizia de introducere a motorului diesel s-a facut mai degraba la presiunea pietei din Australia. La fel ci cutia cu variatie continua pentru acest motor.
Mi s-a explicat ca, desi au avut in calcul de la inceput un motor diesel de doi litri, au inceput dezvoltarea cu blocul de 1,5. Poate la tranzitia aceea nu le-a iesit ceva.

Problemele lui Subaru in Europa sunt legate in cea mai mare masura de dificultatea alinierii la normele de poluare de la noi. Sper sa nu ajungem vreodata sa-i vedem ca-si strang catrafusele si pleaca.


marr

  • 2202
Re: Impreza 2017 si in Europa
« Reply #12 on: July 06, 2017, 16:01:03 PM »
Norme de poluare din ce in ce mai dure au si altii.
Sa ne uitam doar la cea mai mare piata pentru Subaru - cea Nord Americana.
Da, este posibil si probabil sa fie anumite diferente in standardele aplicabile, dar nu ceva extraordinar. Ba, din cate stiu, cele mai stricte cerinte in ce priveste emisiile auto, le gasim in California. Si nu cred ca Subaru nu vinde in California ...
Cel mai probabil, vor renunta la diesel. Nu neaparat sa-l produca - atat timp cat se va vinde nu-s nebuni sa nu-l ofere la cat i-a costat  - dar putin probabil sa mai investeasca in aducerea lui "la zi".

Aceeasi politica este si la Toyota - au renuntat complet sa mai dezvolte motorizari diesel, preferand sa investeasca in tehnologia hybrid.
Acolo unde se cere neaparat o motrizare diesel, prefera sa cumpere motoarele de la terti.

Si nu, nu cred sa-si ia talpasita din Europa. Mai ales ca acum se discuta intens pentru Tratatul de liber schimb UE - Japonia. Asta ar insemna automat un - 10% din pretul masinilor si al pieselor de schimb.
Europa este totusi una dintre cele mai mari piete auto din lume. E drept ca si cea mai pretentioasa ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020