Subaru - Chilipir NU
Subaru club Romania

Subaru - Chilipir NU

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Subaru - Chilipir NU
« on: July 08, 2017, 13:56:19 PM »
Scriu aceste randuri dupa o noua tura prin Romania in care m-am bucurat de marca si masina.

Dupa 900 de kilometri prin Transilvania si inapoi pot afirma ca Subaru este o masina foarte buna dar nu este chilipir.
Subaru este cel mai vandut AWD la nivel mondial si are cel mai bun sistem de tractiune integrala  (asta este o discutie separata pe care am dezvoltat-o si am sa o dezvolt cu cei cunoscuti).

Subaru nu are nici o legatura cu marcile normale, europene, de consum si nici cu cele Japoneze low-end.

Toate modelel noi merg foarte bine cat timp sunt intretinute in retea si nu au modificari.

Modelele second-hand sunt bune cand se investesc bani si manopera de calitate.  Costurile de reabilitare sunt mari pentru masinile prost intretinute si normale pentru masinile intretinute bine.
O revizie costa mult in comparatie cu un FWD european simplu dar normal in comparatie cu un 4x4.
Multi confunda masinile AWD cu autoturisme simple, cu tractiune pe o axa, si au probleme de intelegere cand vad preturile mari.


Cateva aspecte trebuie retinute:
AWD este mai scump la intretinere fata de FWD,
AWD este mai bun in majoritate situatiilor decat FWD,
AWD poate si stricat mai repede decat FWD
Subaru nu este o masina usor de intretinut pentru oricine si nu trebuie confundata cu europenele FWD sau on-demand.
« Last Edit: March 17, 2018, 10:42:12 AM by Wrangler »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #1 on: July 08, 2017, 16:54:10 PM »
Depinde ce intelegi prin chilipir. Pentru mine faptul ca am facut 120mii de km fara sa se strice nimic la masina in 7 ani si nu am menajat-o deloc, mi se pare un chilipir. Am prieteni cu tot felu de germane care au cheltuit pe reparatii mai mult decat au dat pe masina.

Trecand peste asta, singurul lucru care ma scoate din sarite la Forester, e problema cu farurile care se aburesc si cel din stanga imi face deja cosmaruri.
Because Subaru, thats why.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #2 on: July 08, 2017, 17:06:25 PM »
Nu este cazul tau.

Vorbesc aici in special despre masinile second-hand care sunt considerate chilipiruri.
Multi de bucura de preturile mici si ulterior descopera forumul ca loc al plangerii.

Topicul este pornit special pentru acesti amatori de masini ieftine care nu inteleg ca Subaru este diferit de FWD-urile Daewoo, Ford sau Dacia.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4920
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #3 on: July 08, 2017, 19:27:55 PM »
Subaru .... are cel mai bun sistem de tractiune integrala

Are o lae. STI-ul e superlativ, 3 autoblocante inseamna transmisia perfecta, restul sunt doar okish.
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #4 on: July 08, 2017, 20:34:45 PM »
STI este bun dar nu este G, Forester cu doua blocante nu este Duster, Forester cu un autoblocant nu este Ford Mondeo, samd.
Multi cofunda Subaru cu masinile normale iar dupa aceea apar "coliziuni".
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

puiu

  • 787
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #5 on: July 09, 2017, 11:24:35 AM »
Dusterul nu are decat un blocant - blocat permanent, cutia de transfer. Pana pe la 30 km/h.
Fara suparare dar de la ambreiaj spre roti nu vad mari diferente fata de alte 4x4 permanente.

LE: parerea mea

LE2: vb despre entry level 2.0 transpirate.
« Last Edit: July 09, 2017, 11:28:21 AM by puiu »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #6 on: July 10, 2017, 08:32:47 AM »
...
Fara suparare dar de la ambreiaj spre roti nu vad mari diferente fata de alte 4x4 permanente.
...

Nu vezi nici macar simetria si sistemul mai compact?  >:D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

moguai

  • 2814
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #7 on: July 10, 2017, 11:08:34 AM »
sisteme de tractiune 4x4 asemanatoare la masini de strada (nu pick up) au doar audi (de la a4 in sus) bmw si mercedes.
totusi doar quattro seamana f bine (mai ales la modele un pic mai vechi) : motor asezat longitudinal, cu 3 diferentiale mecanice.
bmw si mercedes nu au diferential central, au acel ambreaj controlat electronic, insa au aceasta "simetrie" prin asezarea longitudinala a motorului
« Last Edit: July 10, 2017, 11:12:10 AM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

puiu

  • 787
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #8 on: July 10, 2017, 12:27:46 PM »
Benbeurili parca prea sunt orientate spre asfalt si cum le dai putin noroi, putina zapada... Prea se pun in fund si incep sa planga.

moguai

  • 2814
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #9 on: July 10, 2017, 13:22:05 PM »
pai da, pt ca "by default" au toata tractiunea pe spate. in caz de wheel slip + torque vectoring stuff, deschid ambreajul central si mai dau putere si spre rotile fata. la subaru ai un fel de lock din design pt diff central pt 50/50 si automat ai grip mereu, nu e reactiv
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

marr

  • 2205
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #10 on: July 10, 2017, 13:37:08 PM »
Ca sa fac un rezumat la ce spunea Wrangler in primul post:
- Un Subaru care e un chilipir la cumparare, nu va fi deloc un chilipir la intretinere !
Sau, daca e sa o dam in proverbe ilustrative:

" Sunt prea sarac sa-mi cumpar lucruri ieftine !"
"Daca nu belesti ochii, belesti ..ula !"
"Nu poti fi si cu dansa-n-transa si cu sufletu-n rai !"
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

moguai

  • 2814
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #11 on: July 10, 2017, 14:03:41 PM »
te as contrazice marr, dar am ej257 :))
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #12 on: September 12, 2017, 08:47:17 AM »
Dati si un exemplu de chilipir.
Forester XT 2009 cu ~110.000 km - 12.000 euro cam pe unde se plaseza?

Nu stiu nimic despre istoricul de intretinere dar sa presupunem ca s-au facut operatiunile de rutina, din planul de service.

Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #13 on: September 12, 2017, 10:43:41 AM »
Ala pare'a fi un pret corect.
Asta e o masina intretinuta, cu revizii doar la reprez, de ex (nu o zic din descriere, stiu masina)

UXE

  • 1731
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #14 on: September 12, 2017, 13:18:17 PM »
Ce curat e motorul.  Nici daca as vinde-o pe mea nu as sta sa ii fac curatanie pe la motor.  ;D

Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #15 on: September 12, 2017, 14:23:33 PM »
Masina a fost cumparata in 2012, parca, din Buc, la vreo 46k km si de atunci e la cel care o vinde acum si a fost intretinuta doar la Tubman Cluj ulterior achizitiei mentionate

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #16 on: March 17, 2018, 11:21:10 AM »
Discutia inceputa anul trecut trebuie repornita, chiar daca ii va deranja pe unii cititori.

Au trecut 10 ani de cand au iesit din fabricatie modelele Forester SG si Impreza GD. Cele mai multe dintre masinile vandute sunt inca pe strazi, in stare buna de functionare.
La Impreza s-a observat in ultimii 3 ani o apreciere importanta a valorii de revanzare pentru exemplarele bune.
Masinile bine conservate si intretinute la zi nu se vand. Proprietarii nu sunt dispusi sa se desparta de ele.
Acelasi lucru se intampla si la Forester, in special la modelul XT.
Preturile mici apar la autoturismele detinute de firme sau de proprietari neglijenti. Ele sunt vandute intr-o stare foarte proasta, care pune probleme la reconditionare.

Daca pretul de achizitie este mare trebuie sa tinem cont si de costurile ulterioare de mentenanta.
Pentru un autoturism nou platim periodic leasing sau suma de achizitie cash raportata la perioada detinerii.
La data achizitiei ne asumam un cost lunar destul de important.

Autoturismele s.h. au si ele costuri periodice de intretinere destul de importante dar nu la nivelul unei rate de leasing pentru un bun nou.
Daca Forester XT nou poate avea o rata de leasing de 500Eur/luna trebuie sa stim ca si pentru un model anterior trebuie sa alocam lunar o fractie din suma de leasing.

Autoturismul folosit permanent are costuri. Avem un coleg colectionar care are cheltuieli si cu masinile de colectie, care stau in garaj si ies doar la plimbari de weekend.


Concluzie:
Marca este performanta dar nu este ieftina.



ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #17 on: March 17, 2018, 12:18:32 PM »
+1 Wrangler
 Fierul japonez  bine întreținut te bucura ca în prima zi.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #18 on: March 17, 2018, 13:22:25 PM »
...
Autoturismele s.h. au si ele costuri periodice de intretinere destul de importante dar nu la nivelul unei rate de leasing pentru un bun nou.
...

Acest citat ar trebui subliniat.
Unii sunt incantati cand o masina (nu conteaza marca) merge mult timp fara nici un fel de reparatii (mama ce masina buna e asta, in 5 ani n-am bagat nimic in ea). Cum incep sa ceara una alta, masina devine proasta si trebuie maritata.
Ceea ce ma uimeste si ma lasa perplex este acest concept, "nu am bani/imi cere multi bani aceasta masina veche". Pai omule, nu iesi deloc, dar deloc mai ieftin cumparand alta masina. Daca ai o octavia 2, fii sigur ca in cateva mii de euro o faci sa functioneze foarte foarte bine, bani care nu ajung nici pentru un logan chel (dar cine trece de la octavia la logan de exemplu?).
OK, daca iti permiti o masina noua, sau (si) vrei o masina noua, e altceva. Dar NU va fi mai ieftin sa-ti iei o masina noua. Si nici nu cred ca sunt atat de multi Bill Gates pe aici incat sa nu isi permita sa mearga la service pentru ca in timpul respectiv ar produce vagoane de bani. Zic de Bill Gates ca era o chestie funny, unul a calculat ca daca Bill scapa o bancnota de 100$ pe jos, e mai rentabil pentru el sa mearga mai departe, pentru ca in secunda aia cat se opreste sa ridice banii de pe jos, el castiga mai mult decat a recuperat. Sunteti multi d-astia pe aici?  ;D ;D

Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Subaru - Chilipir NU
« Reply #19 on: March 17, 2018, 19:03:03 PM »

Unii sunt incantati cand o masina (nu conteaza marca) merge mult timp fara nici un fel de reparatii (mama ce masina buna e asta, in 5 ani n-am bagat nimic in ea). Cum incep sa ceara una alta, masina devine proasta si trebuie maritata.
Ceea ce ma uimeste si ma lasa perplex este acest concept, "nu am bani/imi cere multi bani aceasta masina veche1". Pai omule, nu iesi deloc, dar deloc mai ieftin cumparand alta masina. Daca ai o octavia 2, fii sigur ca in cateva mii de euro o faci sa functioneze foarte foarte bine, bani care nu ajung nici pentru un logan chel (dar cine trece de la octavia la logan de exemplu?).
OK, daca iti permiti o masina noua, sau (si) vrei o masina noua, e altceva. Dar NU va fi mai ieftin sa-ti iei o masina noua.

Conceptia asta are legatura cu masinile nemtesti cu kilometraj aranjat.
Romanii sunt mari amatori de vechituri germane cu sute de mii de kilometri si isi construiesc o realitate proprie pornind de la aceste masini.

1Masina care devina proasta si trebuie maritata are 200.000km in bord si 400.000km in realitate.
Cand incepe sa cada este rapid cosmetizata cu piese orientale, polishata si vanduta.
Este inlocuita cu alta noua, rulata real doar 200.000km.
Nou are un sens diferit pentru fanii VAG.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.