Cat de periculos e P1410
Subaru club Romania

Cat de periculos e P1410

cfv

Cat de periculos e P1410
« on: July 31, 2017, 21:47:52 PM »
Salut, ma poate ajuta cineva...imi tot apare P1410, un celebru cod dat de pompa de aer secundar. Nu apare la pornire, ci am bagat de seama atunci cand trec la turatii mai mari. Pompa de aer secundar nu pare afectata la prima vedere, nu-i topita, nu huruie, nu-i incinsa. Problema e ca trebuie sa plec in concediu peste cateva zile, vreo 2000 de km, si nu stiu daca P1410 imi poate face suprize pe drum. Pana acum cand mi-a aparut l-am sters cu un OBD, dar nu stiu daca pe termen lung/drum lung poate distruge si altceva....

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Re: Cat de periculos e P1410
« Reply #1 on: July 31, 2017, 23:25:55 PM »
acel cod inseamna ca o valva de recirculare de la sistemul de recirculare gaze este blocata deschisa, nu iti apare acel cod la pornire deoarece, la pornire/motor rece acea valva este deschisa ca sa ajute la incalzirea motorului. odata motorul cald si daca vrei sa cresti in turatie acea valva trebuie sa stea inchisa ca sa nu iti afecteze afr-ul sus in ture.

preluat de pe nasioc:

The secondary air-feed valves are part of an emissions air-injection system that effectively feeds air into each head upon the first 30-seconds to a few minutes of start-up.

If a secondary air-feed valve fails, it will allow for exhaust to travel back up into the system. This means that there is the potential for melting any rubber hoses/tubes running from the primary air-pump, and once those hoses/tubes melt, exhaust gases will accumulate under the hood and you have the potential for damage to other components located near-by. If it the exhaust gases that are fed-back through the system are hot enough, you run the risk for a fire to start.
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Re: Cat de periculos e P1410
« Reply #2 on: August 01, 2017, 10:03:35 AM »
adica este o tziganie de sistem care pompeaza aer cald (incalzit cu gaze de evacuare) in chiuloase in spatele supapelor de evacuare (adica direct pe evacuare cum s-ar zice) ca sa incalzeasca mai repede catalizatorul ... si daca valvele prinse pe chiuloase raman deschise si pompa nu mai functioneaza (si ECU opreste pompa undeva peste 1500rpm) directia flow-ului se inverseaza si gazele de evacuare incep sa se intoarca din chiuloase spre pompa/compartimentul motor si ... se topeste pompa impreuna cu tubulatura din plastic ... dar se poate anula sistemul relativ usor ...
« Last Edit: August 01, 2017, 11:10:09 AM by andea79 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cat de periculos e P1410
« Reply #3 on: August 01, 2017, 10:24:20 AM »
Atentie unde deschizi subiecte noi. Scrie mare " Prezentarea membrilor și a mașinilor lor  "

L-am mutat eu in "Discutii despre Forester"
« Last Edit: August 01, 2017, 10:25:49 AM by MihaiFlorescu »

cfv

Re: Cat de periculos e P1410
« Reply #4 on: October 12, 2017, 21:40:02 PM »
Are cineva idee cine poate sterge defintiv un Cod, in cazul de fata P1410. La  mine s-au blocat valvele pe modul inchis, e ca si cum le-as fi suntat, dar continua sa-mi dea eroare in ECU... :-\

andea79

  • *
  • 4007
Re: Cat de periculos e P1410
« Reply #5 on: October 12, 2017, 22:05:18 PM »
depinde ce masina este ... ?

cfv

Re: Cat de periculos e P1410
« Reply #6 on: October 12, 2017, 22:19:27 PM »
forester 07 2007, motor EJ 20 tranmisie automata

andea79

  • *
  • 4007
Re: Cat de periculos e P1410
« Reply #7 on: October 12, 2017, 22:24:27 PM »
? turbo sau aspirat ? la turbo se poate rezolva la aspirat mai greu...

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Cat de periculos e P1410
« Reply #8 on: October 12, 2017, 22:30:06 PM »
Daca e 2007 si e 2.0 inseamna ca e aspirat. Deci problem.

Poate fi periculos, pentru ca nu stii cand se pot si deschide supapele alea si sa ramana deschise. Caz in care pot ajunge gaze cam fierbinti de pe evacuare catre pompa de aer secundara, care e numa' plastice.
Mai e si discomfort, iti palpaie in bord cruise-ul si nici nu-l poti folosi.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

UXE

  • 1731
Re: Cat de periculos e P1410
« Reply #9 on: October 13, 2017, 07:22:38 AM »
Si la turbo  e la fel, nu inteleg de ce la aspirat este "problem"?  La mine s-au blocat pe deschis  si am mers cu ele peste 10 k de km. Inca nu am apucat sa dau instalatia jos de pe masina, urmeaza in we urmator, sper.

Dopul pe care l-am pus a creat un "dop de aer" si ca urmare gazele nu mai urca spre  pompa. 


Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Cat de periculos e P1410
« Reply #10 on: October 13, 2017, 08:28:36 AM »
Si cu erorile din bord ce-ai facut? Aici e problema, ca nu exista definitiile pt 2.0 astfel in cat sa se poata umbla si in soft sa se anuleze erorile, ramai cu cruise flash-uind si nefunctional.

Pe langa faptul ca ramane si check engine aprins, ceea ce mascheaza posibile viitoare erori. Cand am avut aceasta problema, periodic citeam erorile sa vad ca nu am si altceva.
« Last Edit: October 13, 2017, 08:29:43 AM by Forester »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

UXE

  • 1731
Re: Cat de periculos e P1410
« Reply #11 on: October 13, 2017, 08:47:34 AM »
Pai mi le-a ascuns malakay , sa ii dea D-zeu sanatate  :) 

Ah. nici nu stiam ca la 2.0 nu se pot ascunde erorile.