Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Subaru club Romania

Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP

Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« on: December 05, 2017, 17:34:36 PM »
Salut,

Sunt nou pe forum si, si mai nou posesor de Subaru.  :D

De curand am achizitionat un Legacy, 2.0 benzina, 165 Cai, cutie manuala, din 2007. De curand am am facut revizia masinii (ulei motor, filtre, distributie+pompa apa, o bieleta antirului spate, si inca cateva mici chestiuni).

Si inainte de revizie, dar si dupa am observat ca relanti-ul se comporta dubios cand pornesc masina (pret de vreo 30-40 minute), si anume dupa ce se incalzeste motorul (apa ajunge la temperatura optima), la relanti, cresc si scad tuartiile de la 700-800RPM pana pe la 3000RPM (cateodata si 3500rpm cand incerc sa plec de pe loc).
Dupa o perioada de 30-40 deminute, relanti-ul se stabilizeaza in jur de700rpm si totul merge ca uns. Am incercat sa testez simptomul si nemiscand masina dar si in traficul infernal din Bucuresti.

De la service, mi-au zis ca e posibil sa fi fost de la distributie si ca dupa schimbul ei sa se fixeze problema, dar nu a fost asa. DIn ce am citit pe forumurile de afara, oamenii faceau un fel de HARD RESET, cu scos de baterie si pornit si oprit motorul de cateva ori (urmand niste pasi stricti)

Se poate vedea cat de cat comportamentul in clip-ul asta (nu am prins situatia exact, dar se vede ca fluctueaza):


A mai patit careva din voi asa ceva?
Mutlam fain de ajutor!

« Last Edit: December 05, 2017, 17:35:27 PM by FireBlade »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #1 on: December 05, 2017, 18:52:50 PM »
1. A fost curatata clapeta de acceleratie si IACV (nu are IACV)?
2. Daca da? A fost efectuata cu clapeta pe masina sau s-a decuplat? Daca s-a facut pe masina e posibil sa fi fost dereglata si atunci necesita o resetare a pozitiei clapetei pe care o poti face la reprezentanta.
« Last Edit: January 23, 2018, 10:05:21 AM by MihaiFlorescu »

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #2 on: December 05, 2017, 22:10:27 PM »
Salutare,

Stiu ca a fost curatata in trecut de fostul proprietar la AutoKino BV. Ce nu stiu este cum au facut-o.

O sa imi fac o programare in Bucuresti si vad dupa daca mai face.

La AutoKino unde am verificat masi a, nu a avut nici o eroare pe tester...

PTR

  • 570
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #3 on: December 05, 2017, 22:24:03 PM »
 Poti verifica/schimba si supapa PCV. Verifica daca furtunurile de recirculare gaze sunt pe pozitie.

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #4 on: January 08, 2018, 09:38:17 AM »
Salutare si LA MULTI ANI pe 2018!

Revin pe acest topic cu ceva update-uri.

Am fost la Subaru Bucuresti unde i-am facut o diagnoza si ei zic ca masina este in regula. I-au curatat clapeta de acceleratie si au verificat daca sunt erori, dar din pacate problema de mai sus nu s-a rezolvat.
Totodata am aflat ca nu exista pe modelul asta (motorul acesta - BL) IAVC si nu au ce sa masoare, curete, schimbe.

Din pacate nu am primit nici un raspuns ferm sau o opinia a unui om care se pricepe la aceste motoare, ci mai mult "e posibil sa fie de la bujii, ar trebui sa le schimbi. Daca face la fel  schimba si bobinele ...etc" - iar pentru mine luatul pe bajbaite nu imi inspira incredere, mai ales ca nu vreau sa inlocuiesc jumatate din masina ca sa rezolv o problema. Drept urmare apelez aici la cunostintele voastre si mai mutl la recomandarile pe care le puteti face vis-a-vis de un mecanic specializat pe Subaru, in Bucuresti.

Ma intereseaza sa ajung la o persoana care stie marca, si se poate ocupa si de chestiuni ceva mai complexe decat un schimb de ulei sau filtre.


Multam fain de ajutor!



BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #5 on: January 08, 2018, 10:04:37 AM »
Problemele masinilor nu se rezolva niciodata inlocuind o singura piesa. Ele sunt generate de suma uzurilor componentelor vechi sau prost intretinute.
Mecanicii nu se ocupa niciodata de proiecte de anvergura pentru ca au nici timpul si nici cunostintele necesare.

Exista si masini reparate cu succes dar in toate situatiile s-au investit sume mari, care depasesc jumatate din pretul unei masini SH de pe piata romaneasca.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #6 on: January 08, 2018, 10:11:41 AM »
Ai verificat ce zicea PTR?
Intrebasem si eu daca s-a facut calibrarea clapetei, dar nu ai zis nimic.

Acum observ in film ca motorul era cald,deci as exclude IACV intrucat acela influenteaza la rece mai mult, cand acul nu este ridicat deloc . (nu are IACV)

Iar treaba cu bujiile nu trebuie exclusa, mai ales daca nu stii cand au fost schimbate.
« Last Edit: January 23, 2018, 10:06:08 AM by MihaiFlorescu »

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #7 on: January 08, 2018, 11:36:40 AM »
Clapeta a fost curatata si clabirata de catre cei de la Subaru. Totodata s-au uitat si la furtune dar nu au observat nimci in neregula.

Acest simptom apare doar cand motorul este rece si doar o perioada de timp, adica in primele 30 de minute de functionare ale motorului. Dupa aceste 30 de minute, nu mai este prezenta problema.

Voi schimba  bujiile, pentru ca nu au fost schimbate de vechiul proprietar (PS: ceva recomandari de brand? NGK, DENSO, etc) si vad daca este de acolo. M-am uitat pe site-urile de profil de piese auto si o bobina pentru masina mea e undeva pe la 200+RON, deci nu m-as grabi sa le schimb din prima pana nu le pot verifica, dar din pacate,a sa cum ziceam mai sus, sunt putini mecanici in bucuresti care cunosc Subaru sau care s-ar incumeta la asa ceva.



MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #8 on: January 08, 2018, 11:55:30 AM »
NGK sau Denso de platina standard. Personal nu am simtit diferenta cu cele Iridium bullshit etc.

O bobina sigur nu este doar 200 lei si doar in cele originale subaru poti avea incredere.
« Last Edit: January 08, 2018, 12:02:01 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #9 on: January 08, 2018, 11:59:24 AM »
Forestieru a venit din fabrica cu Iridium bs.  :D
Poate nu e chiar bs  :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #10 on: January 08, 2018, 12:17:55 PM »
NGK sau Denso de platina standard. Personal nu am simtit diferenta cu cele Iridium bullshit etc.

O bobina sigur nu este doar 200 lei si doar in cele originale subaru poti avea incredere.

Ok, multumesc de info. Inc azul acesta bujiile le voi schimba saptamana aceasta si revin cu un update.

Cat despre bobine, am vazut ca preturile variaza intre 200RON (MOBILETRONE) si 450RON (NGK). Din pacate nu am gasit la nici un magazin de profil ceva OEM si cel mai probabil ii voi contacta pe cei de la reprezentatna pentru o cotatie de pret.

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #11 on: January 08, 2018, 12:21:30 PM »
Bobinele originale Subaru sunt Hitachi si sunt in jur de 600 de lei bucata.
« Last Edit: January 08, 2018, 12:22:10 PM by Alex Damian »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #12 on: January 08, 2018, 16:46:50 PM »
Depinde de model. Pentru unele am vazut NGK de fabrica si da, pe la 400+ este pretul per bucata. Sa verifici ce gap au electrozii, sa fie cel recomandat, chiar daca iti dau ceva "potrivit" pentru modelul indicat de tine.

PTR

  • 570
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #13 on: January 08, 2018, 20:43:01 PM »
 Dupa ce am incercat multiple variante, voi folosi doar originale sau NGK. Cel putin la Outbackul meu de 2.5 nu ii plac altele, ma refer la mers pe benzina.

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #14 on: January 08, 2018, 22:22:42 PM »
Eu am pus din greseala bujii de aspirat (NGK Iridium BCPR6EIX-11 4919) pe a mea si acum le-am schimbat.
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2784.880.html
Au aproape 10000km si daca ti se potrivesc si te intereseaza, da-mi pm.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #15 on: January 08, 2018, 22:55:41 PM »
Multam de info!

@Pfaizzzer - oare se potrivesc pe modelul meu 2.0 aspirat?

Totusi, aveti vreo recomandare de mecanic? Momentan nu am pe cineva care se ocupa de subaru, ci multi-brad si drept urmare nici operatiunile ceva mai serioase nu pot fi facute acolo.

Eu sunt din Bucuresti, deci m-ar ajuta cineva din zona asta.

Mutlam fain!

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #16 on: January 09, 2018, 09:43:16 AM »
Am cautat pe site la ngk si distanta dintre electrozi trebuie sa fie 1.1 (la fel ca la ale mele) dar ca si compatibilitate cica sunt pentru SAAB, cu toate ca sunt identice la forma, deci nu te-as incurca.
Ai codul si poti studia si tu.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #17 on: January 09, 2018, 10:53:35 AM »
In cazul meu (am schimbat 5 din 6 bobine) mersul neregulat la relanti a aparut numai cu motorul cald. Daca iti face numai la rece ar trebui sa verifici mai intai sistemele ce sunt folosite doar in acel interval si apoi restul. De ex pompa de aer secundar (nu stiu daca masina ta are sau nu asa ceva). Posibil sa fie probleme cu prima sonda lambda si la rece sa nu returneze valori corecte.
Furtunasele de vacuum fac probleme la cald. Bujiile le poti schimba, recomand sa mergi pe NGK.

Cei de la SMT au pus testerul pe ea cand motorul era rece sau cand era cald?
« Last Edit: January 09, 2018, 10:54:35 AM by ucosmin »
Legacy 3.0R

Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #18 on: January 09, 2018, 21:56:31 PM »
In cazul meu (am schimbat 5 din 6 bobine) mersul neregulat la relanti a aparut numai cu motorul cald. Daca iti face numai la rece ar trebui sa verifici mai intai sistemele ce sunt folosite doar in acel interval si apoi restul. De ex pompa de aer secundar (nu stiu daca masina ta are sau nu asa ceva). Posibil sa fie probleme cu prima sonda lambda si la rece sa nu returneze valori corecte.
Furtunasele de vacuum fac probleme la cald. Bujiile le poti schimba, recomand sa mergi pe NGK.

Cei de la SMT au pus testerul pe ea cand motorul era rece sau cand era cald?

Salut,

Multam de hinturi!

Ceid e la SMT au pus testerul la cald pe ea. Dupa ce sefuld e service a dat o tura in forta (a fost o forja sustinuta pana la pod si inapoi) cu ea, a lasat-o vreo 10 minute si a poi a dus-o in spate pe elevator.

La inspectia compartimentului motor, cat si sub ea + tester masina este OK  - asta mi-au zis si nu vad de unde e problema (mentionand ca pot incerca in prima instanta sa schimb bujiile, apoi daca nu sunt alea posibil bobinele)

Are momente cand vreau sa plec de pe loc si abia ating pedala de acceleratie si urca si pana pe la 4000RPM dupa care coboara pe la 1500rpm, ca mai apoi sa se stabilizeze pe la 700-800rpm.

Oricum multam de sfaturi!

PS: all in all masina a fost luata pe la inceputul lui Noiembrie, la 106.000KM, iar acum are 110700km si merge fara probleme. Ba mai mutl week-end-ul trecut am fost aproape de  Miercurea-Ciuc si dupa 2 zile de lasat masina in parcare, a plecat la sfert.

Ah, iar 4x4 este absolut demential (prima mea masina cu tractiune integrala)  ;D ;D ;D ;D ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
« Reply #19 on: January 09, 2018, 22:25:00 PM »
PTR, ziceai ceva de un senzor de pedala de acceleratie pe un alt topic sau nu tin minte bine? Sa nu fie si aici ceva similar.