Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
Subaru club Romania

Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #20 on: December 29, 2017, 19:51:12 PM »
Nu, nu pot fi intretinute. Se schimba.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #21 on: December 30, 2017, 13:26:36 PM »
am luat un  EML 327 bluetooth 
https://www.amazon.de/COM-FOUR-ELM327-Bluetooth-Scanner-Marken/dp/B00GWFL61O/ref=sr_1_16?ie=UTF8&qid=1514632804&sr=8-16&keywords=elm+327+bluetooth+obd2
merge cu telefoane android, iti trebuie o aplicatie, Torque sau OBDII doctor sunt compatibile cu Subaru.
Daca ai iPhone iti trebuie versiunea pe WiFi, e mai scumpa.

Am cumparat  o baterie noua. Aia veche abia invartea si nici macar nu e frig afara.  Era o vechitura de panasonic cu lichide prin ea, nu am mai vazut asa ceva de ani buni de zile...
Am dat o tura cu ea   pornind de la rece sa vad daca mai apare vreo eroare.
Deocamdata nimic. 
Sper sa ramana asa. 
Si  motorul pare a merge mult mai rotund la relanti.  Nu stiu daca o fi   de la schimbatul bateriei sau ca nu mai are erorile alea. 
Daca ramane asa  e bine. 
Dupa inmtriculare, primele pe lista sunt franele fata + schimbat toate fluidele. 
Cred ca o sa apelez la o firma pentru inmatriculare, ca nu vad cand am timp sa alerg  saptamana viitoare   sa fac tot ce am de facut, adica  certificat de conformitate, vama +  ITP.
« Last Edit: December 30, 2017, 14:13:13 PM by leeloo »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #22 on: December 30, 2017, 16:46:08 PM »
Bateria aia nasoala panasonic se intampla sa fie bateria originala de fabrica ce tine undeva la 10 ani spre deosebire de rahaturile de la noi. Japonezul intelege ecologismul altfel decat responsabilul european care duce bateria la reciclat, dar nu realizeaza ca umple groapa de gunoi cu baterii schimbate la 2-3 ani.

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #23 on: December 30, 2017, 17:50:44 PM »
tin si bateriile noi mult.  nu tot ce e nou e si prost.

Bateriile nu ajung la groapa de gunoi, pana si in RO stiu ca trebuie sa o aduci pe aia veche la schimb, se recicleaza. 

Prefer   o baterie cu mai putin plumb, mai usoara, si care tine si la alte aplicatii ceva mai mult .
Daca bateria incepe sa cedeze mai repede  nu e ca aia originala era mama lor. ci ca   pur simplu la o masina mai veche nici sistemul elecric nu mia e ce a fost, alternatorul ceva mai uzat, consumatori care nu se inchid la fel de repede.. etc.
De aia nu mai tine nici o baterie ca aia originala, ca  nici masina nu mai e "originala " dupa 10 ani..

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #24 on: January 03, 2018, 10:05:54 AM »
Buna venit!
Mie imi pare ok inaltimea, nu pare lasata de dos. Evident, ceva centimetri in plus pentru offroad nu prind rau. Niste prinderi detasabile la barele stabilizatoare(tinde sa ridice rotile in aer la hopurile mai mari...ceva de genul https://offroadsubarus.com/showthread.php?t=2743 ) si/sau vreo versiune de diferential blocabil pe spate vor ajuta mult in offroad. E posibil sa ai deja LSD, dar e slabut.
ELM327 am si eu, e foarte ok pentru citit/sters erorile de la motor, citit diversi senzori si a mai si mers la aproape toate masinile familiei/prietenilor. Am dat 70 de lei pe el, money well spent!
« Last Edit: January 03, 2018, 10:12:17 AM by andrei80 »
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #25 on: January 03, 2018, 12:40:14 PM »
Multumesc.
chiar e buna panarama aia de diagnosticat daca ai o masina ceva mai veche.
Ai drepate, cred ca nu m-am uitat eu bine si nici nu aveam loc sa ma departez de ea sa o vad din alt unghi.  E intradevar aproapede de stoc, nu e lasata cum mi s-a parut initial.

Am mai facut un test ieri, am luat-o si am facut   drum de 130 km dus intors , nu a revenit nici o eroare.   Deci e de bine.
Cu ocazia asta am facut si o presiune in sfarsit, era   2.7 -2.8 la toate, in loc de 2.0 cum am pe stalp.

Normal ca mi se parea ca scutura suspensia... 

parca sunt nebuni astia pe aici la service-urile de roti, daca nu stai langa ei sa le zici cat trebuie,  nu au nici o treaba.
Am cumparat roti de iarna OEM pentru toyota, 1700 de euro cu tot  senzori si montaj, la primul peco verific presiunea, aveam 2.9 pe toate rotile.... in loc de 2.2.
Consum nu i-am facut dar pare mult.   Nu e bai, ma asteptam, totusi nu am mai avut de mult masina unde efectiv vezi acul cum coboara live.. :)     .M-am invatat prost cu hibrida..    ;D


 

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #26 on: January 03, 2018, 14:44:53 PM »
Ce, la hibrida nu vezi live cum scade capacitatea bateriilor? :D

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #27 on: January 03, 2018, 16:49:16 PM »
acum ceva ani   am avut un bmw 525i , oldtimer. cu rezervor de 85 de litri.   
Mai era cat eun pompagiu ... "pun eu domnu ".. zic ok.
Pana la 45L erau relativ  calmi, la peste 55 incepeau sa sa uite pe sub masina sa vada daca nu curge pe langa.. : ) , la 65 incepeau intrebarile.. :) ..

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #28 on: January 04, 2018, 15:19:28 PM »
[...]
Cu ocazia asta am facut si o presiune in sfarsit, era   2.7 -2.8 la toate, in loc de 2.0 cum am pe stalp.

Normal ca mi se parea ca scutura suspensia... 

parca sunt nebuni astia pe aici la service-urile de roti, daca nu stai langa ei sa le zici cat trebuie,  nu au nici o treaba.
[...]

Cumpara un manometru ieftin, "calibreaza-l" dupa unul bun ca sa fii sigur (fa-i un marcaj la valoarea pe care vrei sa o ai in roti) si stai cu nea' Umflatorul langa roata sa verifici la fiecare in parte presiunea. Eu unul le verific cu o pocnitoare de manometru de 4j de lei. Nici un service roti nu are manometrele calibrate, sau ma rog, eu nu am gasit inca unul. Dar atata vreme cat se aliniaza acul la semnul de pe manometrul meu, e ok.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #29 on: January 04, 2018, 15:54:44 PM »
...
Nici un service roti nu are manometrele calibrate, sau ma rog, eu nu am gasit inca unul. Dar atata vreme cat se aliniaza acul la semnul de pe manometrul meu, e ok.

Fie-va mila si luminati-ma, va rog, unde v-ati calibrat manometru' caci tare provocatoare suna verificarea pe care o aplicati.
Eu am cumparat un manometru, destul de rudimentar ca si functiii insa de firma si tare as vrea sa mi-l verific/calibrez la un centru specializat/metrologic ori la un sensei recomandat de catre Domniile Voastre.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #30 on: January 04, 2018, 19:11:09 PM »
Nu e mare inginerie, eu unul ma bazez pe o masuratoare facuta cu un manometru mai pricopsit de-al unei rude mai bogate (edit - n-am rezistat! :) ). Al meu arata cam ca cel din poza si culmea, are o abatere de doar 0.1 fata de cel profesional cu care am comparat, Dupa ce am pus  bumbii la 1.9 si la 2.1 ,  masor de fiecare data odata cu cel care imi umfla rotile. Repet, diferentele de la un manometru / service roti la altul sunt mari, poate si pentru faptul ca sunt calibrate doar din fabrica si mai mult ca sigur niciodata re-calibrate.
« Last Edit: January 04, 2018, 20:11:04 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #31 on: January 04, 2018, 22:11:24 PM »
cand pot stau langa ei, dar nu pot intodeauna. 
C-HR venea livrat cu roti de vara, am comandat un set de roti de iarna de la ei, si masina a fost livrata cu rotile montate la ei, deci nu am putut verifica pe loc.  La Subaru am patit la fel, am comandat gumele cu livrare la dealer.  Cand sunt langa ei le zic ce presiune sa bage si apoi mai verific si eu. 
Umblu si cu o cheie dinamometrica dupa mine.  Cand vad pe unul ca se apropie cu pistotolul sa le stranga, il trag imediat de maneca.
De altfel eu sunt de parere ca asa zisul fenomen de "ovalizare a discurilor" e 90 % datorat strangerii   cu pistolul a prezoanelor ( e unul din efecte) .
In DE   daca spui unui mecanic de ovalizat discuri ala nici nu stie ce e, e aproape inexistent fenomenul, dau din umeri, nu exista, dar la service-ul de roti cel mai nenorocit folosesc chei dinamometrice la strans. 
    Revenind la oile noaste, incepe sa devina o aventura inmatriculatul masinii din cauza de lipsa certificat de conformitate. 
Mai am o ultima speranta la un dealer flamand sa il obtin, am pierdut deja 2 zile la niste boi prin Bruxelles.. 
Si asta e prima hartoaga care imi trebuie, deja incep sa ma lase nervii. Sigur o sa fie scump ca dracul, dar aia e.
 Daca stiam ca e asa complicat mai cautam prin Belgia, dar nu am vazut nici macar o singura  benzinara automata  cand am cautat.


 

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #32 on: January 05, 2018, 18:46:49 PM »
am gasit azi in sfarsit o reprezentanta in stare sa imi dea certificatul de conformitate.  Costa 80 de euro si dureaza o saptamana.
Numerele temporare vor expira, deci masina ramane pe dreapta. 
Daca tot eram acolo am luat ulei de motor si pentru cutia automata.
« Last Edit: January 05, 2018, 18:47:36 PM by leeloo »

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #33 on: January 05, 2018, 19:53:43 PM »
Si eu sunt in plin proces de informare cu privire la ulei.
in carte recomandarea e A1, A2 sau A3 pentru motoarele pe benzina iar acela de la Subaru e C2.



Din care :
ACEA A- motoare pe benzina
ACEA B- motoare diesel de autoturisme
ACEA C- uleiuri compatibile cu sisteme de catalizatori pentru motoare pe benzina si diesel cu un circuit secundar de circulatie a gazelor de esapament cu continut scazut de sulf, fosfor, si cenuse sulfuroasa

in ce sa avem incredere?
C2 e corect avand in vedere ca avem sistem secundar de aer.
Dar de ce in carte e specificat A ?
« Last Edit: January 05, 2018, 20:11:50 PM by JAD »

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #34 on: January 05, 2018, 20:22:47 PM »
certificarea c2 nu inseamna ca nu indeplineste si A3, ci  ca are  continut mai redus de sulf  pentru motoare cu DPF. 
nu are nici pe dracul. 
PAi ei recomanda si 10w-40 care e semisintetic la motorul asta, care e pardaf comparat cu orice ulei sintetic.

pai asa  in bmw -ul ala de 20 de ani care il aveam mai gaseam pe undeva  ulei mineral pentru cutia a automata. ?  am pus sintetic
 full compatibil, mult superior specificatiilor originale si aia a fost, am mai facut cu el..  120 k km si mai merge si in ziua de azi.
Oricum m-am uitat si la ei pe diverese site-uri pai in Australia inca au interval de service la motoarele aspirate de 10 k km, te umfla rasul.. baietii in fiecare tara au tot felul de nebunii de uleiuri si recomandari de service, sunt cam inconsistenti. 
Nu m-am luat numai dupa ce mi-a dat la reprezentanta in Belgia , ci si pe site la motul unul din uleiurile compatibile de pe lista e C2, la fel si la Shell .
Nu mai face nimeni ulei strict categoria X, ci indeplinesc de regula mai multe standarde, unul nu il exclude neaparat pe altul..



« Last Edit: January 05, 2018, 20:24:23 PM by leeloo »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #35 on: January 05, 2018, 22:02:37 PM »
Niste rebeli astia prin Australia :D

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #36 on: January 05, 2018, 22:11:29 PM »
mai degraba hoti la drumul mare : )
Au ramas singura marca  din Australia cu intervalul asta de service la toata gama subaru, vorbesc de masini noi... :)
Nici 30 k km ca la unele marci, dar 10k la o masina exploatata  normal, motor benzina aspirat fara pretentii,   mi se pare putin .

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #37 on: January 05, 2018, 23:04:49 PM »
Unde, acolo unde e mult desert si praf, si eventual distante mari de mers?  :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #38 on: January 05, 2018, 23:36:22 PM »
In Australia si Honda are intervalul de revizii din 10 in 10k atat la modelele vechi cat si la cele noi.
« Last Edit: January 05, 2018, 23:37:32 PM by Alex Damian »

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #39 on: January 06, 2018, 18:22:58 PM »
Nu vreau sa pun gaz pe foc dar  si aici unde nu e praf si caldura reviziile la aspirate se fac tot  la 10.000  km. Oare asa trebuie ?  ::)
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !