Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
Subaru club Romania

Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #80 on: March 30, 2018, 15:21:40 PM »
Am vrut sa comand azi din US  kitul de scuturi de la primitive scut motor +  scut cutie. Pe langa taxele de expeditie enorme, peste care am trecut oftand, am avut o eroare in procesarii comenzii si  nu am putut face nimic.
Partea proasta e ca pare ca mi-au luat banii de pe card, cam 800 de USD.  Vad eu luni si sun mastercard  sa anulez daca e.
Mail de confirmare al comenzii nu am si nici nu apare ce am comandat la istoric.
 Am comandat si kitul de distributie, Gates cu tot cu pompa de apa, cureaua si rola de compresor AC, pivoti, bari stabilizatoare, capete de bara, bujii. Era un fel de promotie si majoritatea aveau un discount de 10%.
1.   N4897001   Entretoise/tige, stabilisateur   2   7,20   14,40
2.   4PK855   Courroie trapézoïdale à nervures   1   7,02   7,02
3.   6481   Bougie d'allumage   4   11,13   44,52
4.   JTS7605   Entretoise/tige, stabilisateur   2   11,33   22,66
5.   JBJ212   Rotule de suspension   2   11,72   23,44
6.   JTE7575   Rotule de barre de connexion   2   13,98   27,96
7.   T38030   Poulie-tendeur, courroie trapézoïdale à nervures   1   16,51   16,51
8.   KP25612XS-2   Pompe à eau + kit de courroie de distribution   1   265,32   265,32
9.      Commande Sécurisé   1   3,95   3,95
Sous-total:   421,83 €
Livraison:   0,00 €
21% TVA comprise   73,90 €
 
Montant total:   425,78 €
 A venit ieri si intristarea de la taxe, taxa de inmatriculare  +  taxa anuala - 732 de euro..   :(
« Last Edit: March 30, 2018, 15:23:25 PM by leeloo »

Muttley

  • 4920
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #81 on: March 30, 2018, 15:29:08 PM »
Montant... :D :D :D

Auzi, in ce oras al Belgiei te afli? Bruxelles? Asa scrie-n primul post.
« Last Edit: March 30, 2018, 15:31:21 PM by Muttley »
WRX SW 2002

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #82 on: March 30, 2018, 15:33:39 PM »
Da, chiar in Bruxelles stau.

Nu recomand :) . Casablanca e mai ieftina si e la fel.. :)


Am dat copy paste dupa confirmarea de pe mail.. greu cu atasamentele  pe aici :) , mult de munca :)


Muttley

  • 4920
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #83 on: March 30, 2018, 16:47:21 PM »
Ok, imi caut masina in Belgia, atunci, pe langa atom. Mai vad dupa daca te bagi sau nu.
Chestia-i ca vad ca mai stii una-alta despre masini, si na, intelegi...
WRX SW 2002

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #84 on: March 30, 2018, 21:02:10 PM »
m-au contactat aia de la primitive racing.   cica au vazut ca ma chinuiam sa comand ceva si nu iese, s-au oferit sa o prelucreze manual.
Plata cica a intrat de 2 ori,  o sa anuleze una din ele.

   Front Skid Plate 25i   
    Front Skid Plate 2006-2008 Forester X/XS - Header Spacers : No, I have stock headers, Oil Holes : Add Oil Holes Extra $20, Oil Holes and Fumoto : No Thanks!, Thickness : 3/16" Rally Tough!   
    $299.00   
    1   
    $299.00   
    HDPE Spacers + Hardware   
    LIFT 95-99 Leg/OB 98-08 Forester 02-07 Imp - Lift Spacers - Front Lift Spacers : No Thanks!, Lift Spacer Combo Set! : Pair of 1/2" Front and 3/4" Rear Spacers, Rear Lift Spacers : No Thanks!   
    $169.00   
    1   
    $169.00   
 
    Products   
    $468.00   
    Discounts   
    $0.00   
    Gift-wrapping   
    $0.00   
    Shipping   
    $122.49   
    Total Tax paid   
    $0.00   
    Total paid   
    $590.49   
    
SHIPPING

Carrier: USPS Priority International
Deci cam in 7-10 zile lucratoare vin si astea, scut din aluminiu  + lift kit  de 1/2 inch pe fata si 3/4 inch spate.
scutul de cutie si diferential spate nu am mai comandat,  se umfla transportul  la aproape 300 usd, nebunie, ce dracu le trimite  la business class...
Si asa e  mult transportul si nu ai nici o alta optiune mai ieftina....
Doamne ajuta sa nu ma jefuiasca la vama, poate am noroc.. daca mai dau si vama si 21%  TVA... cred ca le trimit inapoi :)
« Last Edit: March 30, 2018, 21:03:14 PM by leeloo »

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #85 on: March 31, 2018, 14:15:19 PM »
am facut primul traseu offroad azi.  scria pe el moderat, dar probabil  facut vara, cand era mai uscat poate, :)
Au fost cateva portiuni dificile, am intrat in noroi pana in gat..
Masina  s-a comportat ok,  fara mari drame, banuiesc ca si din cauza gumelor AT.  Un pic de garda in plus nu o sa strice. Acum nu aveam bagaje de loc, dar cu bagaje  o sa prinda bine lift kit-ul ala.
Cutia AT pusa pe hold si treapta 1 sau 2 face minuni.  datorita particularitatii convertizorului de cuplu, ce  cuplu ajunge la roti in treapta I e mai mare decat la una manula, asta a fost si motivul pentru care vroiam oricum AT, e mai buna la offroad. 

Dupa ce am iesit  a trebuit sa fac vreo 5 km pe autostrada si surpriza, la peste 80 km/h vibra ca drau volanul..o galeata de namol in interiorul rotii.  Naspa rotile, au gaurile alea si intrausor namolul. Mai sunt si niste canale pe interior, ce ajunge acolo acolo ramane..
Trebuie sa caut ceva mai potrivit, acum am fost aproape de spalatorie.. da altfel e cam naspa..

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #86 on: March 31, 2018, 17:47:38 PM »
...
Cutia AT pusa pe hold si treapta 1 sau 2 face minuni.  datorita particularitatii convertizorului de cuplu, ce  cuplu ajunge la roti in treapta I e mai mare decat la una manula, asta a fost si motivul pentru care vroiam oricum AT, e mai buna la offroad. 
....

Mai mare decat la manuala? Adica cu reductorul pus? Reductorul are 1.447
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #87 on: March 31, 2018, 18:09:17 PM »
nu stiu ce cat face reductorul ala.
Vorbesc de o manuala simpla.  Si controlul e mult mai fin la automata clasica cand trebuie sa mergi foarte incet, sau sa te tarai in sus pe o panta.
 Nu ai nevoie sa patinezi nimic, dai doar drumul la frana.
Cei care merg mai des cu automate stiu treab asta, de  exemplu ai tot timpul senzatia ca frana de mana nu tine sau e mult mai slaba la versiunea automata.
  De fapt e identica, numai ca o automata pleaca fara nici un efort nici nu iti dai seama aproape, datorita cuplului care ajunge la roata.
Asta e valabil la orice cutie automata clasica cu convertizor, celalate nu sunt la fel.


Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #88 on: April 01, 2018, 22:38:33 PM »
Ca sa te credem ca ai intrat in noroi "pana la gat" te rog sa urci si pozele aferente... :P
In acest week-end, impreuna cu John_B am comis un off-road de zile mari. Ti-e mai mare dragul sa vezi cum mi-au sarit clipsurile din plastic de la bara frontala iar masinile noastre aveau noroi cat cuprinde pe caroserie si nu numai... Voi descrie intreaga peripetie in cateva zile caci acum n-am loc, ma pandeste sotia  >:D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #89 on: April 02, 2018, 10:48:21 AM »
daca ma dadeam jos din masina cred ca imi ramaneau si ciorapii acolo .. :)
poza aia e dinainte de a intra in namolul mai serios.. :)

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #90 on: April 08, 2018, 12:14:01 PM »



a venit tarla de piese, kitul de distributie ( ala cu pompa ) si restul de articulatii fata, curele auxiliare, saboti frana si tamburi spate... etc.
Filtrul de ulei la cutie e un singur model, oricat am cautat. 
Mai astept scutul si lift kit-ul. Am primit tracking number la USPS si sunt pe undeva in Portland inca.. :)
Tamburii spate planuiesc sa ii vopsesc, probabil negru sau daca gasesc ceva asemanator cu luciul metalic specific piesei originale  inainte de instalare, ca altfel ruginesc imediat  si arata naspa rau.


« Last Edit: April 08, 2018, 12:15:25 PM by leeloo »

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #91 on: April 29, 2018, 17:47:16 PM »
am venit in RO in  vacanta,   stau vreo 2 saptamani, luni intra in service sa ii fac distributia, inlocuit articulatii pe fata, spate, saboti de frana, fluide toate.. etc.  Sper  miercuri seara  i sa fie gata.
pe drum in schimb am mai observat ceva. A aparut o vibratie subtila la viteze de peste 120 de km pe ora. Se simte in toata masina si nu par  rotile, mai degraba pare de pe mijloc, cutie- transmisie,   desi simt si in volan. 
 Rotile se simteau  mult mai devreme de regula, de asta le cam exclud. In plus gumele sunt toate noi.

Nu e ceva foarte puternic, e chiar foarte mica dar se simte.  Mai apare,  apoi mai dispate. .
Am mai avut la o masina cu RWD ceva de genul asta si au fost tampoanele de la  cutie. Zic de RWD ca, are si  aia cardan  care pleaca din cutie spre spate. 
Ceva idei pe unde sa ma uit ?  a mai avut careva problema asta ?
 
« Last Edit: April 29, 2018, 17:50:01 PM by leeloo »

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #92 on: May 05, 2018, 19:49:14 PM »
distributia, toate fluidele, cutie, antigel, diferential, motor,apoi pivoti, capete de bara, bielete, inlocuite. Freonul completat, uleiul la compresor schimbat
Nu mai vibreaza nimic, nu mai aud nimic de la articulatii.
manopera 1180 de roni. Cu factura. nu imi venea sa cred, eram pregatit cu 2000...
Asta intr-un service la mine in Tulcea
Mai sunt bujiile, nu a mai avut timp, ma duc marti .
Una peste alta multumit
« Last Edit: May 05, 2018, 19:50:54 PM by leeloo »

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #93 on: May 05, 2018, 21:33:25 PM »
nu stiu ce cat face reductorul ala.
Vorbesc de o manuala simpla.  Si controlul e mult mai fin la automata clasica cand trebuie sa mergi foarte incet, sau sa te tarai in sus pe o panta.
 Nu ai nevoie sa patinezi nimic, dai doar drumul la frana.
Cei care merg mai des cu automate stiu treab asta, de  exemplu ai tot timpul senzatia ca frana de mana nu tine sau e mult mai slaba la versiunea automata.
  De fapt e identica, numai ca o automata pleaca fara nici un efort nici nu iti dai seama aproape, datorita cuplului care ajunge la roata.
Asta e valabil la orice cutie automata clasica cu convertizor, celalate nu sunt la fel.

Singurul avantaj care il are automata fata de manuala cu reductor este cum ajunge cuplu la roti, nu ca are mai mult.Din contra, chiar ajunge mai putin la roti din cauza convertizorului, dar datorita convertizorului cuplul care ajunge la roti ajunge liniar si iti permite o  modularitate mai buna si e mai "controlabil".La manuala cu reductor odata cuplat complet ambreiajul esti limitat de raportul reductorului.Convertizorul permite  o "patinare", implicit un control mai de finete.

In materie de offroad, si judecand dupa experienta proprie le categorizez astfel in capabilitatea de offroad(asta de la unu' care are MT cu reductor):
1 CVT cu X-mode
2 AT cu TC(sau fara)
3 MT cu reductor
Desi nu as da MT cu reductor pt un AT la offroad.....

Dar daca intrebi un om cu experienta(mai multa ca mine) la offroad cred ca ordinea ar incepe cu MT....

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #94 on: May 06, 2018, 08:38:10 AM »
am zis ca ajunge mai mult cuplu la roti comparat cu o manuala normala. Dar asta se petrece in treapta 1-2.
Prefer controlul mai fin, personal.

Cutiile automate sunt mai rezistente la genul de abuz petrecut in offroad, in general.  Sunt si exceptii, dar din cauza producatorului de kko.
Nu prea inteleg obsesia asta cu cuplu cat mia mare la roata. Eu o vad ca o problema de  gasire a aderentei, nu cuplul e drama mare.
Avantajul mare ar fi la coborare la o manuala, frana de motor nu e asa puternica la AT chiar si cu functia de HOLD cum are Forester.
In sfarsit, fiecare cum e obisnuit, cata vreme ajungi intreg ce mai conteaza... :)
« Last Edit: May 06, 2018, 08:41:03 AM by leeloo »

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #95 on: May 06, 2018, 09:35:30 AM »
Acea functie de hold nu cred ca te ajuta deloc la coborari,
Functia face sa plece cu a-2-a cand vrei sa accelerezi in D in conditii de aderenta scazuta,parca "blocheaza"si diful central.
Daca apesi pe hold dar selectezi manual treapta 1 se cam anuleaza, cel putin in teorie.
« Last Edit: May 06, 2018, 10:08:42 AM by JAD »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #96 on: May 06, 2018, 14:28:06 PM »
Daca ajungi in Romania pe perioada verii si vrei sa iti "prafuiesti" mandrete de Forester te invit sa ni te alaturi. Pe traseele alese de noi nu cred ca se incumeta posesorii de "boxere" ca cel postat de tine la rubrica de scurte iesiri in natura  ;D
Nu pot explica in termeni pedanti de ce niciodata nu am intalnit un Cayenne pe drumurile prafuite pe care am mers cu Forester insa cine stie?  :laugh:
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #97 on: May 06, 2018, 14:43:19 PM »
Avantajul mare ar fi la coborare la o manuala, frana de motor nu e asa puternica la AT chiar si cu functia de HOLD cum are Forester.

Un mic sfat: porneste A/C -ul la coborari, ajuta la frana de motor.Nu mult dar ajuta ;)

@Heli: ai fi surprins dar un Porsche Cayenne, sau fratele mai ieftin Touareg, sunt foate capabile in offroad.Mai ales cu un profesionist in offroad la volan.Din pacate au imaginea de masini de mall, de urcat borduri inalte si dificultatea foarte mare in gasirea unor anvelope mai potrivite pentru parasirea asfaltului.....

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #98 on: May 06, 2018, 16:54:01 PM »
@Dragosh_10:  nu contest veleitatile in teren accidentat ale superbelor modele enuntate de tine insa precizez ca de prin anii '90 de cand umblu pe drumuri cu praf, pietre si noroaie NU am intalnit astfel de limuzine. Poate ca proprietarii le tin doar pentru promenada la bulevard cu asfalt de calitate  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

leeloo

Re: Proiect overlanding Subaru Forester 2.0 X AWD 2006 AT
« Reply #99 on: May 09, 2018, 06:50:12 AM »
In manualul masinii zice ca ajuta ceva si functia de HOLD.
Merci de invitatie Heliotropus.Vin rar din pacate si nu  e usor sa ne sincronizam.
De fapt ceva trasee facute peste week-end le-am ales de pe topicul tau. A ajutat mult ca ai pus detalii in localizarea lor. . Multam fain :)
In vara o sa fac un traseu prin Pirinei. dureaza o saptamana, 800 km total,   din care 700 drum forestier. Rutele folosiste de contrabandinsti inainte de EU  intre Franta si Spania :)
  Daca  e interesat careva, sa imi dea de veste si public planul de bataie  :) . Data nu e fixata inca    dar probabil  spre sfarsitul lui Iulie, inceput de August.


Intr-o ora o tai spre Viena.   Oricum  masina s-a descurcat foarte bine, dar am inca o teama cum va fi cand o sa fiu si full de bagaje.
« Last Edit: May 09, 2018, 06:56:28 AM by leeloo »