Sg9 sti jdm
Subaru club Romania

Sg9 sti jdm

Re: Sg9 sti jdm
« Reply #60 on: January 20, 2018, 12:22:11 PM »
Asa sunt toate subaru sau e ceva special la astea de japonia?
Prea prea lejer merge pe gheata zapada..
« Last Edit: January 20, 2018, 12:22:44 PM by like1god »

Muttley

  • 4920
Re: Sg9 sti jdm
« Reply #61 on: January 20, 2018, 12:58:17 PM »
A ta este STI.
Asta inseamna in primul rand 3 diferentiale autoblocante. Un XT va avea diferentialul fata deschis iar cel spate cu un grad de autoblocare slab.
In al 2-lea rand inseamna distributia cuplului motor invers fata de un 5MT, adica spatele primeste mai mult decat fata la tine. Pe urcari, asta reprezinta un avantaj major.

Apoi e Forester, ceea ce inseamna o garda la sol ceva mai mare decat a unui STI Impreza.

Asadar, 3 detalii unde un Forester STI are avantaje deosebite. N-are a face cu faptul ca e strict JDM. Probabil ca orice Forester cu swap de transmisie de STI 6MT s-ar comporta la fel.
Inainte de a fi tentat in a crede ca-i perfecta, a ta nu are reductor. In anumite conditii, ala ar putea fi mai important decat autoblocantele.
« Last Edit: January 20, 2018, 12:58:48 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Sg9 sti jdm
« Reply #62 on: January 20, 2018, 15:16:52 PM »
...
Inainte de a fi tentat in a crede ca-i perfecta, a ta nu are reductor. In anumite conditii, ala ar putea fi mai important decat autoblocantele.

Acele conditii in care ar putea fi mai important reductorul sunt mult in afara scopului si utilitatii Foresterului SG, cu atat mai mult STi-ului.

Ce am vazut in acele filmulete, a fost text book pentru sistemele "slip then grip".
Sunt convins ca si Forester-urile non-STi s-ar fi descurcat la fel de bine, pentru ca vorbim de plecari lente de pe loc in care rotile nu au patinat, lucrand toate 4 in tandem. Doar in ultimul film unde si STi-ul a fost ajutat putin, acolo clar a fost superior unui XT obisnuit..
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Sg9 sti jdm
« Reply #63 on: January 20, 2018, 18:00:12 PM »
Aici am cuplat reductorul:)))

« Last Edit: January 20, 2018, 18:01:44 PM by like1god »

Re: Sg9 sti jdm
« Reply #64 on: January 20, 2018, 20:32:12 PM »
Forester is the best !!!   O0
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Re: Sg9 sti jdm
« Reply #65 on: January 20, 2018, 22:45:04 PM »
"Masina !"
Se pare ca cele sase luni de munca nu au fost in zadar. Si sigur, un zambet mare ti-a crescut pe fata, bun de aratat unora.

Re: Sg9 sti jdm
« Reply #66 on: January 21, 2018, 18:58:25 PM »
...
Inainte de a fi tentat in a crede ca-i perfecta, a ta nu are reductor. In anumite conditii, ala ar putea fi mai important decat autoblocantele.

Acele conditii in care ar putea fi mai important reductorul sunt mult in afara scopului si utilitatii Foresterului SG, cu atat mai mult STi-ului.

Ce am vazut in acele filmulete, a fost text book pentru sistemele "slip then grip".
Sunt convins ca si Forester-urile non-STi s-ar fi descurcat la fel de bine, pentru ca vorbim de plecari lente de pe loc in care rotile nu au patinat, lucrand toate 4 in tandem. Doar in ultimul film unde si STi-ul a fost ajutat putin, acolo clar a fost superior unui XT obisnuit..


Forester 2.0 2006 a patinat in diagonala la plecarea de pe loc stanga fata cu dreapta spate si nu a urcat!

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Sg9 sti jdm
« Reply #67 on: January 21, 2018, 19:02:57 PM »
Dap... Așa face. Probabil și xt-ul la fel. 3 diferențiale blocabile rulează...
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Sg9 sti jdm
« Reply #68 on: January 21, 2018, 19:05:13 PM »
Dap... Așa face. Probabil și xt-ul la fel. 3 diferențiale blocabile rulează...
Si xs si xt sunt identice . Difera din cate stiu automat fata de manual.

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Sg9 sti jdm
« Reply #69 on: January 21, 2018, 22:21:24 PM »
Ca și comportament, cam da. Cu toate că XT-ul îmi pare mai gata să plece de spate. Dar poate e doar puterea
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Sg9 sti jdm
« Reply #70 on: January 21, 2018, 22:48:42 PM »
Acele conditii in care ar putea fi mai important reductorul sunt mult in afara scopului si utilitatii Foresterului SG, cu atat mai mult STi-ului.

On contraire mon ami...... sunt locuri unde acel reductor te scuteste de cumparat scuturi noi, spoilere si alte agregate exterioare ale masinii.....intr-adevar acele locuri sunt oarecum la limita extrema de off-road la care se poate baga un forester!
Plus ca acel reductor creste cuplul la roata,  unele sectiuni le poti aborda fara "slip then grip".Si daca esti nevoit sa folosesti "slip then grip" cu reductorul o poti face mai repede si la viteze mai mici
Nu considera acel reductor util doar in situatii de off-road.....intr-un oras aglomerat cu trafic de bara la bara unde te misti doar cate 10-15 cm din cand in cand cuplezi reductorul si o misti din ambreiaj fara acceleratie....

Transmisia ideala pentru Forester, in ochii mei, este cea de Forester STi cu reductor!

Re: Sg9 sti jdm
« Reply #71 on: January 21, 2018, 23:22:40 PM »
Acele conditii in care ar putea fi mai important reductorul sunt mult in afara scopului si utilitatii Foresterului SG, cu atat mai mult STi-ului.

On contraire mon ami...... sunt locuri unde acel reductor te scuteste de cumparat scuturi noi, spoilere si alte agregate exterioare ale masinii.....intr-adevar acele locuri sunt oarecum la limita extrema de off-road la care se poate baga un forester!
Plus ca acel reductor creste cuplul la roata,  unele sectiuni le poti aborda fara "slip then grip".Si daca esti nevoit sa folosesti "slip then grip" cu reductorul o poti face mai repede si la viteze mai mici
Nu considera acel reductor util doar in situatii de off-road.....intr-un oras aglomerat cu trafic de bara la bara unde te misti doar cate 10-15 cm din cand in cand cuplezi reductorul si o misti din ambreiaj fara acceleratie....

Transmisia ideala pentru Forester, in ochii mei, este cea de Forester STi cu reductor!

Lancruiserul si g classul aveau reductor .. dat pe low:)) la g class am dat la lopata 2 ore , landcruiserul si a facut vant de jos.
Eu prefer sa i dau a doua:))

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sg9 sti jdm
« Reply #72 on: January 21, 2018, 23:26:14 PM »
Luati in considerare ca acea cutie in 6 trepte are alte rapoarte mai scurte iar foresterul twin scroll si avcs si ce mai vreti oricum are cuplu mai mare la orice turatie fata de aspirat.

Nu are nevoie de reductor nici la nivel teoretic sau idealist.

Re: Sg9 sti jdm
« Reply #73 on: January 21, 2018, 23:36:01 PM »
Luati in considerare ca acea cutie in 6 trepte are alte rapoarte mai scurte iar foresterul twin scroll si avcs si ce mai vreti oricum are cuplu mai mare la orice turatie fata de aspirat.

Nu are nevoie de reductor nici la nivel teoretic sau idealist.

Plus soferul soferul zi si de sofer :)) si de chestia aia scrisa cu rosu langa forester:))
Masina nu are nici o treaba cu offroad extrem ci doar merge bine pe "drumuri" inzapezite doi la mana merge foarte foarte bine si pe asfalt curat:) ms mihai de sustinere.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Sg9 sti jdm
« Reply #74 on: January 22, 2018, 08:21:09 AM »
...
On contraire mon ami...... sunt locuri unde acel reductor te scuteste de cumparat scuturi noi, spoilere si alte agregate exterioare ale masinii.....intr-adevar acele locuri sunt oarecum la limita extrema de off-road la care se poate baga un forester!
Plus ca acel reductor creste cuplul la roata,  unele sectiuni le poti aborda fara "slip then grip".Si daca esti nevoit sa folosesti "slip then grip" cu reductorul o poti face mai repede si la viteze mai mici
Nu considera acel reductor util doar in situatii de off-road.....intr-un oras aglomerat cu trafic de bara la bara unde te misti doar cate 10-15 cm din cand in cand cuplezi reductorul si o misti din ambreiaj fara acceleratie....

Transmisia ideala pentru Forester, in ochii mei, este cea de Forester STi cu reductor!

Ce voiam eu sa spun in mod voalat este faptul ca NU are ce cauta un Forester STi in locuri unde ai nevoie de reductor!  ::)
In rest cunosc foarte bine utilitatea reductorului, am avut 2.0 cu reductor si chiar mi-a fost teama ca in off-road cu XT-ul nu o sa pot merge pe unde am mers cu aspirata.
Dar, dupa cum a spus si Mihai, urca XT-ul la 1000 de ture in treapta 1 de n-are greata...  ;D

Pe de alta parte, evident este discutabil unde e nevoie si unde nu de reductor. Daca like1god spune ca celelalte au avut nevoie de reductor..., atunci asta doar confirma ca STi-ul chiar nu are nevoie de reductor!  :P :P
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Sg9 sti jdm
« Reply #75 on: January 22, 2018, 08:25:12 AM »
Buun . Se cam duce zapada:)
Daca aveti alte preferinte , alte masini care le vreti testate etc etc acum e momentul )

UXE

  • 1731
Re: Sg9 sti jdm
« Reply #76 on: January 22, 2018, 08:45:35 AM »
Mazda CX-7 sau CX-5

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Sg9 sti jdm
« Reply #77 on: January 22, 2018, 08:54:16 AM »
Fa un dans al zapezii(cerculete, drifturi, gogoshele etc) poate mai trage o ninsoare :)
Eu tocmai am avut ocazia sa regret ca nu am avut reductor, dar la vale, pe zapada si gheata, unde orice viteza de peste 2-3 km/h ducea la o viteza de 15-20km/h in modul sanie si o strangere din buci care s-a lasat cu febra musculara :)
« Last Edit: January 22, 2018, 08:55:28 AM by andrei80 »
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Sg9 sti jdm
« Reply #78 on: January 22, 2018, 09:07:15 AM »
Mazda CX-7 sau CX-5

Gasiti la mine pe post un filmulet cu XT vs Mazda CX-5 (2.0D manual) vs BMW X5 (3.0D automat)... :P sau mai bine zis cum nu a reusit X5 sa urce acolo unde se avanta vulturii (cam ca in filmul "Where Eagles Dare" dar filmat in 2016 prin Harghita)...  ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Sg9 sti jdm
« Reply #79 on: January 22, 2018, 09:58:08 AM »
Fa un dans al zapezii(cerculete, drifturi, gogoshele etc) poate mai trage o ninsoare :)
Eu tocmai am avut ocazia sa regret ca nu am avut reductor, dar la vale, pe zapada si gheata, unde orice viteza de peste 2-3 km/h ducea la o viteza de 15-20km/h in modul sanie si o strangere din buci care s-a lasat cu febra musculara :)
Asta cu gogosile pe zapada nu le inteleg...le pot face si pe asfalt ... Insa nu vad rostul sa turezi motorul in gol