2001 WRX SW Bugeye
Subaru club Romania

2001 WRX SW Bugeye

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #120 on: April 24, 2019, 22:27:43 PM »
Nu mai stiu ce e la secunda 10, dar dupa miscarea de volan, probabil centura, si nu geamul.

Am mers 1km cu amortizoarele spate.
Despre cele fata pot spune, iar, ca au transformat masina sub toate formele.

Nu l-am terorizat p-ala cu Polo. Sper ca nu l-am stresat. Desi nu pare, aveam distanta destula fata de el.

Rotile sunt ale mele, anvelope imbatranite si obosite. Masina are semislickuri, iar cu alea nu cred ca am curaj sa fortez. Prea multa aderenta, prea multa drama cand se termina aderenta. Mai bine nu.

Ah, si masina e neutra-subviratoare. Nu arunca fundul deloc in gaz plin. Adica e safe cred...
WRX SW 2002

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #121 on: April 24, 2019, 22:37:18 PM »
Felicitări pentru munca!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #122 on: April 25, 2019, 00:20:50 AM »
Mersi, dar chestiile grele, de finete si enervante urmeaza abia, la motor.

Bun, sa continui cu inceputul .

Am ajuns acasa la 16:00, cu flanse de amortizor spate in portbagajul visinei. Ca fapt divers, Wrangler le-a trimis acu' 5 zile de la Bucuresti la Brasov. Intr-un fel ce ma depaseste, acu' vreo 2 zile m-a sunat un curier Fan din....... Craiova. Sa ma intrebe pe ce strada stau mai exact. Noaptea mintii...
Pentru ca le-am asteptat atat, n-am mai rezistat, am scos suspensia spate.

Astea urmau a fi ingredientele pentru noua suspensie.
- amortizor, flansa, cele 2 tampoane - noi;
- arcul refolosit;
- si, noutatea, din nefericire, burduful refolosit. Cel nou n-are-o treaba. Nefericire pe motiv ca aveam cumparat nou. Dpmdv e ok, ca originalul, din cauciuc, fata de cel nou din plastic, dupa o spalare cu periuta de dinti la interior, arata perfect.



Amortizoarele, toate 4, le-am amorsat manual, apoi au ramas in pozitie verticala.
Pe caroserie am folosit vaselina la spray, pentru ca era ceva oxid. Apropo, Sebi, zic aici ca impactul e mai puternic: NU intri in iarna cu masina asta necuratata de rugina si netratata pe dedesubt. Eu zic ca nu-i de gluma.
Pe talerele tuturor amortizoarelor, fiind noi, am dat cu ceara.



Tampoanele de arc urmau a fi noi. Ar fi fost pacat sa ramana tampoanele dintre spirele de sus, jumulite, pe arcuri. Asa ca au zburat.





Am folosit acelasi inlocuitor ca la mine. Furtun rezistent la vapori de ulei (deci calitate maxima zic eu), fabricat in US (scrie pe el), din kitul AOS.



Kitul vine cu furtunuri pentru un montaj corect. Dar eu am sa-l fac incorect, dupa configuratia Muttleyana (mersi Lorinel, muaca de catel, pentru inspiratie), care configuratie imi lasa o ramura de chiulasa stanga in plus.

Ca de obicei, trasu' furtunului pe arc e un chin. Dar am avut ideea de a-l taia in bucati mai scurte.



Furtunul adauga si cativa mm in plus la garda la sol de pe spate, fix ce-si dorea proprietarul. You're welcome!  ^-^
Cand s-o toci furtunul, garda la sol va scadea la loc, dar nu-ti vei da seama, ca se va toci lent  :D

Vechi si nou.



Frane asortate cu suspensia. Cat de cat...



Si am fost sa-mi iau tigari, intentionat de la mama naibii. Si am fost prin cartiere, pe guri de canal, la fel de intentionat. Si inainte de un giratoriu foarte mare m-am uitat dupa carabinieri. Pnm...
Pe o scara de la 1 la 10, inainte era de 2. As zice ca e de 10, ca n-am mai condus un bug STI inainte, dar stiu ca mai am de bagat bucsaraie, bieletaraie si caseta de directie pe sub ea. Sper sa se simta si alea, ca altfel ar fi trist.



WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #123 on: April 25, 2019, 09:55:57 AM »


Atata poza am "before"...
Nush cat se vede, dar era uuuusor lasata de fund inainte. Pe motiv de +40kg in consola spate la wagon fata de sedan, de unde provine suspensia.
Acum e asa. Adica la nivel.



Ameliorarea, ma gandesc eu, provine din tampoanele noi si netasate, din furtunul care cand masina e pe roti nu permite spirelor de sus sa stea una pe cealalta, poate din flanse, poate din presiunea de gaz a amortizoarelor. Desi aia e absolut neglijabila.
In poza, rezervorul e plin.
WRX SW 2002

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #124 on: April 25, 2019, 10:08:01 AM »
OCD-ul meu imi spune ca inca e 2 mm mai lasat pe spate. No joke. Ma uit la distanta intre anvelopa si caroserie.
Poate ma insala unghiul de pozat.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #125 on: April 25, 2019, 10:11:49 AM »
Tu vezi 2mm, dar nominalul zice c-ar trebui sa fie 9.
Inseamna ca e absolut perfect!  :)
De ignorat valorile din dreapta, alea-s de la troaca mea.


« Last Edit: April 25, 2019, 10:15:42 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #126 on: April 25, 2019, 10:28:01 AM »
Da, aripile fata sunt mai taiate cum am mai spus si pe alte topicuri. Pe motiv ca iei curba, dai in groapa, roata se ridica si nu trebuie sa zboare aripa de acolo.
Pe spate roata se duce linistita in sus pe interiorul aripii, adica intre aripa si sasiu.

Din nou, misto masina. Ma bucur sa vad ca altii au reusit ce eu abia incepusem si nu am mai dus la bun sfarsit.
« Last Edit: April 25, 2019, 10:28:34 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #127 on: April 25, 2019, 10:51:02 AM »
Misto masina, nimic de zis. Dar pe masura ce merg cu ea si repar la ea, mi-e tot mai antipatica. Aia gri de dupa usa de garaj e pistol cu apa :(
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #128 on: April 25, 2019, 11:01:23 AM »
Scapa pfaizer de ce mai are, face comanda noua de JDM 4 bucati si ai deja reteta si experienta. Pui si tu etajul pe Airbnb si aduni bani de deranj. :D Oricum stim ca in secret tu faci cald si dormi in garaj. ;D

Scuze de off.
« Last Edit: April 25, 2019, 11:02:20 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #129 on: April 25, 2019, 11:03:53 AM »
Airbnb =)))))))))

Nup, eu am alta reteta-n cap, rapoarte de transmisie de iuropa si 2.5 facut de mine. Deci fara JDM, desi, o zic cu toata convingerea, e cu totul alta specie, una absolut superba!

WRX SW 2002

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #130 on: April 25, 2019, 11:12:01 AM »
Ai baut gaz?? doicinciu se strica repede si des!  ??? :P
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #131 on: April 25, 2019, 11:21:15 AM »
Closed deck la 400ish CP ar trebui sa tina o vreme...
WRX SW 2002

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #132 on: April 25, 2019, 12:09:42 PM »
Depinde de vreme...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #133 on: April 26, 2019, 16:30:24 PM »
Duminica (prima zi de ceva sarbatoare de n-o-nteleg), ma duc la Iasi cu visinia. Apoi la Piatra Neamt. Deci vreo mie de km. Asa c-am mai pregatit-o astazi uoliac'.

Mai intai i-am demontat cofrajele din portbagaj ca sa gasesc boabe de porumb si mult jeg. Cineva va face curat acolo, da' nu eu.
Apoi am scos un capac de tabla, dupa care ce era dedesubt am degresat, clatit, WD40-uit, jprei de frane-uit.



Am continuat sa scot chestii...



Sa schimb chestii...



"made in the USA" ala e culmea patriotismului. Made by Veorica m-ar fi ecscitat mai tare.

Mno, pentru ca multi s-au perindat pe la capacul ala cu 4 suruburi, maselutele din plastic aveau filetele terminate. Din nou, piulite metric sertizate. Initial M5, dar din cauza greselilor mele, ulterior au fost inlocuite cu M6. Iar acum, capacul ala are fixari reising, cu suruburi cu cap imbus din Hornbach. Care macar vor rezista intreaga viata a cotetului, chiar in conditiile unei ipotetice inlocuiri lunare a pompei de benzina.



Dup-aia, pentru cacotetu' visiniu a imprumutat mergatorile de la cotetu' gri, i-a fost aplicata o masuratoare de convergente.





Intr-a 2-a poza, in intuneric, shade un cotet gri...
Spatele a ramas cum e, desi nu e OCD-perfect, pe fata i-am inchis mergatorile putin. De dragul plimbarii de sarbatoare neinteleasa, ca-n mai putin de o luna va primi caseta super-smekera si se vor duce-n balarii valorile.

Si pentru ca e o animala de BREAK si pentru ca devoreaza anvelope, macar devora-si-le-ar p-ale ei. Inapoi cu rotile alea faine.
Serios... astea-s rotile perfecte pentru masina asta.





Am stat 2 tigari si m-am uitat la ea. ASTA e perfectiunea automobilistica. Nu vreun XV care e pe sine, nu vreun Passat cu DSG. Rahatul asta rosu, dupa mintea mea putina, e masina suprema.
Daca la inceput eram dominat de o mare lehamite (explic: cum, eu sa lucrez la masina altuia??), acum o ador. E perfecta, e ceea ce a mea va fi peste multi ani. Doar ca putin mai faina =))))))))

Asa, in proba de drum, in limitare de viteza (JDM are asa ceva), nicio vibratie. Inainte vibra, desi anvelopele-s noi, desi jantele, care-s de la mine, au fost pregatite in toate modurile pentru a reprezenta un etalon de rectilinitate si trueness.
Nu mai vibreaza pentru ca are amortizoare care nu topaie. Simplu.

Vacanta placuta, ca sarbatoarea n-o-nteleg. Adica unu' moare si invie, dar un popor nu poate vota corect.
Vacanta placuta!
WRX SW 2002

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #134 on: April 26, 2019, 16:49:46 PM »
[quote author=Muttley

Si pentru ca e o animala de BREAK si pentru ca devoreaza anvelope, macar devora-si-le-ar p-ale ei. Inapoi cu rotile alea faine.
Serios... astea-s rotile perfecte pentru masina asta.





Am stat 2 tigari si m-am uitat la ea. ASTA e perfectiunea automobilistica. Nu vreun XV care e pe sine, nu vreun Passat cu DSG. Rahatul asta rosu, dupa mintea mea putina, e masina suprema.
Daca la inceput eram dominat de o mare lehamite (explic: cum, eu sa lucrez la masina altuia??), acum o ador. E perfecta, e ceea ce a mea va fi peste multi ani. Doar ca putin mai faina =))))))))

[/quote]

Word. Fieru perfect. Astept și jurnalu la a ta. Nu neaparat vișinie.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #135 on: April 26, 2019, 16:54:01 PM »
Jurnalul troacai mele exista si are nejustificat de multe pagini. What the fluff...
WRX SW 2002

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #136 on: April 26, 2019, 16:55:50 PM »
Jurnalul troacai mele exista si are nejustificat de multe pagini. What the fluff...

A ta luată din Japonia nu din Italia(parca) și sora cu asta.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #137 on: April 26, 2019, 17:02:05 PM »
Eu nu-mi inlocuiesc masina veci. Daca p-asta rosie o ador, p-aia gri o venerez. Chiar daca momentan e pocnitoare in comparatie.
Sorry.
WRX SW 2002

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #138 on: April 26, 2019, 17:08:21 PM »
Eu nu-mi inlocuiesc masina veci. Daca p-asta rosie o ador, p-aia gri o venerez. Chiar daca momentan e pocnitoare in comparatie.
Sorry.

Roger. Nu mai insist.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #139 on: May 02, 2019, 02:03:01 AM »
Am fost la Iasi, apoi la Piatra Neamt, apoi indarat. De la Brasov la Iasi am mers civilizat, am depasit unde a fost nevoie, etc.
Consum 10.6.
Visinia merge bine, nicio problema, nicio anomalie.

La intoarcere i-am facut cunostinta, in sfarsit, cu sora-sa mai bleaga.



Apoi asta, ca sa-i creasca self esteemu' celeilalte.





In prima faza m-am uitat dupa cum as putea pune blanketu' pe turbina aflata pe masina. Mi-am dat seama c-ar iesi o tampenie, asta daca ar iesi. Asa ca m-am bagat sub masina pe o ploaie superba si am scos downpipe-ul. Apoi ce ma interesa.





Naspa paturile astea cu fixare cu sarma otelita, se pateaza usor...



La montaj, cele 2 garnituri de pe evacuare noi si garnituri noi pe banjo-ul turului de ulei.
Sharing is caring: daca ajungeti in zona, NEAPARAT sa schimbati furtunul de retur. E 8 lei parca... Aici era pietrificat.
Si mai e furtunul de apa de jos, unul imbracat in ceva protectie termica gofrata. Si ala e cedat psihic, nu mai etanseaza deloc odata remontat. Aici nu mai conta, urma sa se faca bypass cu AOS-ul.
Dupa remontare...



M-am mutat la caracatita ciufulita.
Furtunuri mici de benzina noi. Si inlet Samco asortat. Pentru ca RSD nu aveau pe stoc negru. Asa ca am luat tot ce am luat rosu...



Inainte de reasezare, distantiere izolatoare termic.



Si am reasezat-o, si fu totul ok.
A fost de foarte mare ajutor bleaga, ca sursa de inspiratie pentru o groaza de chestii. Era pe post de manual de servis practic.



Probleme la galerie:
- e cu tooooootul alta poveste la asta. In primul rand complexitate mult mai mare. Mufe, mufulite, furtunuri in plus, conducte in plus. Daca-mi pun vreodata AVCS sa-mi ziceti ca-s bou.
- furtunuri coapte. Cand am discutat cu proprietarul i-am zis de ancillary kit. Si de intercooler kit. N-a vrut. L-am injurat si blestemat pentru treaba asta ieri. Si o sa se injure si blesteme singur cand i-o crapa vreunu'.
- era frig, ploaie. M-am luptat efectiv cu cele 3 furtunase de benzina. Banuiesc ca atunci cand am facut treaba asta la mine era foarte cald, ca numai un feon m-a scos la lumina.
- cateva mufe sparte. Eu am spart sigur una, iar de alta nu-s sigur. Am fost cuminte. Dar ncsf, masina veche cu plastic imbatranit. La fel si la a mea. Chiar ncsf.

Si asa s-a-ncheiat experienta 30 aprilie.
A urmat 1 mai muncitoresc. Si ce munca...

Mici retusuri ici-colo, de exemplu inlocuire mansoane conducte de directie, unde se fixeaza pe galerie. Erau topite sau dizolvate.



Apoi, pare-se ca intercoolerul a iubit o conducta de AC, vecina cu el.
Am impins teava cat de mult am putut spre tablier, am legat-o cu soricel de ce am gasit p-acolo si am acoperit-o cu un manson de cauciuc demontabil. In poza, mansonul e ridicat, ca sa se vada rodul dragostei.



As fi curios daca STI-ul LHD are alta conducta de AC. Sau poate e aceeasi, dar intercoolerul pentru piata domestica si japoneza e mai mare?
Eu as rezolva problema cu tampoane motor, de cutie si pitch stop lemn  >:D Dar proprietarul nu vrea  :'(

Am terminat de echipat ce se mai putea si m-am mutat la AOS.
In primul rand, o chestie o observasem de cand a ajuns. Au renuntat la check-valve-ul metalic de pe circuitul de relanti si l-au inlocuit cu o supapa unisens din plastic, intercalata pe furtun. Mare, mare rusine.
Si am constat alta minune. Eu, in kitul meu cumparat acu' 3 ani, aveam 2 fixari, una pentru new-age si alta pentru hatch si dupa. Cu tot ce trebuie, bride, suruburi de lungimi potrivite, distantiere.
Aici era doar kitul pentru new-age. Nicio suparare. Doar ca niste luminati de la IAG au hotarat sa renunte la distantiere. Ca sa loveasca AOS-ul in conductele de frana.
Dar au adaugat un sticker sus, deci se iarta toate pacatele...

Mno, folosind distantierul de 6mm de la kitul meu de hatch, taindu-l la jumate pe cel de 8 si cu suruburi potrivite ca lungime (daca-s prea lungi, cum capatul ajunge in pasajul de roata, dupa 2 ierni le scoti cu tot cu contraaripa), am reusit sa-l fixez corect.



Si mai e o problema. Au modificat si brida propriu-zisa, a mea arata complet diferit. Or asta noua nu-mi permite sa ridic separatorul cat mi-as fi dorit, astfel incat sa am panta la returul de ulei in baie. Sper sa fie ok, e la maxim sus.

Restul zilei a constat in taiat, potrivit, asezat, mutat, reasezat, incalzit cu feonul furtunurile vechi si intarite, etc.

Asa arata ce e sub intercooler.



Am incercat sa imbrac furtunurile intr-un tub protector termic de-l cumparasem special pentru asta dar era prea mic din diametru, n-am reusit sub nicio forma. Asa c-am improvizat.
Oricum, termica compartimentului motor ar trebui sa fie mult diferita de aici pe mai departe.

Si asa arata deasupra, de altfel dupa ce am terminat toata treaba.





Stiu, bate la ochi chestia asta...



Am incercuit in poza zona in care furtunul copt de pe intake iese in directia gresita (vezi sageata). Singurul lucru pe care l-am putut face e sa-i fac furtunului o bucla cat mai ampla, astfel incat sa nu se gatuie. N-arata minunat, dar e fixat bine si nu va face probleme.

Un montaj mai reusit e aici, unde am dispus de 2 coturi la 90 de grade care, impreuna, mi-au intors furtunul, sa zic, "pe loc".
Coturile, provenind de pe Dacia Logan, s-au terminat, chiar am cautat si nu mai am.



Si a pornit.
Din prima, dar prost, cu CEL. Am gasit o mufa de arbore cu came nebransata, am rezolvat, a 2-a oara a mers uns.



Dupa o aerisire mica si dupa ce m-am asigurat ca nu curge nimic, am iesit la plimbare.
Suiera admisia. Fix ce proprietarul nu-si dorea, o masina zgomotoasa. Mie mi se pare bestial sunetul. Probabil se va pierde dupa ce-i schimb si post-maful. La mine, cu post maf si inlet nu se aude nimic. Dar e si alt motor totusi.
Fumega de nu mai vezi nimic daca stai la semafor. Prima oara am zis ca e blanketul, dar a 2-a oara, dupa ce am urcat putin din drumul de poiana, am vazut ca fumega sever de pe colectorul de evacuare. Am verificat nivelul de ulei si nu pare sa piarda. Ulei de servo nu vad cum ar fi ajuns acolo.
M-am intors usor acasa si mai verific maine.

Oricum, operatiunea, cu mica rezerva de mai sus, as zice c-a reusit.
WRX SW 2002