2001 WRX SW Bugeye
Subaru club Romania

2001 WRX SW Bugeye

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #140 on: May 02, 2019, 15:40:56 PM »
Un schimb de ulei, dar nu si de filtru, ca nu l-am putut desface, nu am cheie de filtru, n-am folosit niciodata.



Nu mai fumega nimic. Ma gandesc la combinatie de turbo blanket proaspat cu putin ulei scurs din turbo cu ocazia ridicarii de pe motor.

Rare footage of a troaca miscata cativa metri cu ocazia curateniei in garaj.

WRX SW 2002

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #141 on: May 02, 2019, 15:53:48 PM »
Un schimb de ulei, dar nu si de filtru, ca nu l-am putut desface, nu am cheie de filtru, n-am folosit niciodata.

I-ai pus ce avea sau Eneos?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #142 on: May 02, 2019, 15:58:38 PM »
Eneos 0W50, fix ce avea de 2-2.5 mii km.
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #143 on: May 02, 2019, 16:29:09 PM »
Rare footage of a troaca miscata cativa metri cu ocazia curateniei in garaj.


Aia nu este troaca, este o masina foarte buna. Termenul asta a fost des folosit dar nu cred ca isi are rostul aici.

Cititorii care nu cunosc marca vor avea impresia ca toate masinile Subaru sunt automat rable.
Foarte putini vor avea rabdare sa-ti citeasca jurnalul si sa observe ca masina din poza a sarit de mult de 20.000 de euro.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #144 on: May 02, 2019, 16:30:38 PM »
Si nici nu a carat cartofi.  ::)
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #145 on: May 02, 2019, 16:32:22 PM »
Eneos 0W50, fix ce avea de 2-2.5 mii km.

Utilizatorii spun ca e cam un 0w40  partial îmbunătățit de fapt, pe testate. L-au testat virgin si folosit, la blackstone. Nu își tine vascositatea  de 0w50 la 100 grade și Hths-ul nu e de 0w50.
https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/ubb/printthread/Board/11/main/186956/type/thread
Producatorul nu le-a răspuns.
Deci sa îl monitorizezi dacă poți.

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #146 on: May 02, 2019, 16:33:06 PM »
Si nici nu a carat cartofi.  ::)
Corect, a carat un singur cartof.  :o ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #147 on: May 02, 2019, 16:56:55 PM »
Bah, tu esti overkill total.
Cand am pus motorul pe masina eu i-am facut flush cu un 5w30, apoi i-am pus Eneos 0w50.
De ce ai facut schimbul dupa 2000km?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #148 on: May 02, 2019, 17:16:12 PM »
Am tras de ea :(
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #149 on: May 03, 2019, 20:11:08 PM »
Si am tras de ea si la un drum Bv - PNt - Bv astazi. Si consumul a scazut sub 10.
Dunnowhy...
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #150 on: May 05, 2019, 18:23:10 PM »
Bucse diferential... Deja-vu de la mine, deci informatie redundanta in mare. Diferenta ar fi ca aici am pus bucse OEM, la mine poliuretan. Care intra singure...  >:(

Pentru a scoate traversa cu bucsele, prezoanele din diferential trebuie date afara, altfel e imposibil.
Se foloseste inca o piulita (noroc ca aveam una, de pe la vreun amortizor cred) care, impreuna cu piulita deja existenta, permit extragerea celor 2 prezoane.

In poza, a 2-a piulita e in dreapta, mazgalita cu marker rosu la bot.



Odata stranse cele 2 piulite una pe celalalta, se poate desface prezonul.



Prezonul astfel detasat.



Suruburile lungi de pe bucse nu vor iesi cu diferentialul pe pozitie, impiedica planetarele. Se lasa din cric diferentialul sa coboare, cu tot cu planetare.



Traversa cu bucsele vechi, deformate si fisurate.



Bucsele vechi se scot cu o surubelnita plata si zdravana.
Bucsele noi se introduc... GREU!
Am improvizat prese, din disc de flex (are o cavitate care ajuta) si din flansa de amortizor spate (si asta are cavitate care ajuta). Am folosit crema de corp pentru ungere.

Pasul 1:



Pasul 2:



Traversa echipata cu bucsele noi:



Daca era masina mea, le-as fi pus macar rotite la 90 de grade, ca golurile sa fie dezaxate fata de directia de propagare a cuplului, astfel rigidizandu-se mult. Dar proprietarul vrea confort. Deci le-am pus in pozitia normala.

Prezoanele, inainte de fixarea in diferential, le-am uns cu Loctite.
Strans toate la loc...
Bucse noi de diferential:



Fost in proba. Daca n-as fi stiut ca-s bucsele alea noi, n-as fi stiut sa zic ca e ceva schimbat in zona aia. Insa stiind, am fost subiectiv si am zis ca e masina mai inchegata. Deci diferenta e de la insesizabila la zero.
Din nou, daca te apuci, macar bagi ceva mai rigid. Acolo se simte cu prisosinta!

Si... N-au mai ramas multe. Bucsele mari de brate fata, bielete antiruliu, caseta de directie (cand o fi sa ajunga). Le fac pe toate odata.
« Last Edit: May 05, 2019, 18:30:34 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #151 on: May 15, 2019, 19:43:16 PM »
Azi am luat servisurile pe care le stiam aproape de mine la rand.
Primul - e plecat Robert. Explic eu ce vreau, gen depresare bucse vechi si presare bucse noi... "luna viitoare". Pa!
Al 2-lea... La sfarsitul lunii. Lasi tendoanele, le iei ziua urmatoare. Mai bine parca...
Si stiam vag ca mai e ceva servis fix pe strada mea, la 30 de secunde de mers pe jos.

Le explic baietilor...
Varianta 1 - vin cu tendoanele/ciolanele/tirantii in mana. Depresati, presati, multumesc.
Varianta 2 - vin cu copaia, scoateti tendoanele de pe ea, ca io-s batran si scartai, depresati, presati.
Am primit pretul pentru ambele variante, doar ca proprietarul copaii n-a binevoit a raspunde la telefon, desi cred ca e prima oara cand il sun.
Asa ca, batran fiind, scartaitor, obosit de contextul social-politic si insotit perpetuu de regretul de a fi avut nesansa de a ma fi nascut si crescut in asemenea cloaca...





I-am lasat pe baietii astia sa-si faca de cap.
Bucsele vechi, avand varsta majoratului, au iesit abia dupa ce au fost atent taiate radial, spre exterior, cu bomfaierul (idee sugerata de daniel.gugu la un moment dat, pe care eu, la randu-mi, le-am sugerat-o lor. Mersi, gugule! N-am poza, mi-a fost jena)
Bucsele noi, le-am propus baietilor sa le lase-n congelator. Poate si din cauza asta, au intrat superb de usor.
Precizez ca le-am decalat 90 de grade. Si astea au "ferestre" in flexibloc, pentru confort. Dar de data asta n-am vrut sa le las dupa mintea japonezilor. Am preferat mentinerea geometriei statice in dinamic, asa ce ferestrele au fost orientate astfel incat sa nu faca nimic. N-am poze. Cine intelege, sa-i fie de bine.



Mi-am luat la revedere pana la proxima ocazie, am mutat copaia cativa metri mai incolo, la mine-n curte, si am cocotat-o de fund pe rampe.
De pe cacalator am notat chestiile astea:





Si mi le-am notat pentru ca baietii au strans tendoanele pe elevator. Le-am zis sa le fie mila de mine si sa le stranga usor.
Deci acasa, bagat sub ea, am slabit toate cele 4 fixari.
Apoi...

Parte portfuzeta, strans sub sarcina la cat scria in manual (poze mai sus):





Parte caroserie, strans sub sarcina la cat scria in manual (poze mai sus):





Si cu asta s-a-ncheiat, visinia are bucse tendon spate, capatul dinspre fata/caroserie noi.



Cele dinspre spate/porfuzeta nu prea vad cum ar putea vreodata avea probleme.

Operatiunea asta a fost o exceptie.
Explic...
I-am zis proprietarului ca NU ma bag la chestii pe care nu le-am experimentat pe masina mea. Sub nicio forma! Pe motiv ca nu vreau sa-i stric copaia, n-am timp si nervi de experimente pe masina altuia. Doar ca fiind vorba de niste bucse banale, practic elementarul in materie de mecanica auto, am zis... fie.
Insa ma bucur c-am facut-o, din simplul motiv ca am aflat astfel ca bucsele astea, cele OEM, sunt de toata jena. Iar implicatiile dinamice sunt imense. Fie ca accelerezi sau franezi ca ghiolbanul, din cauza astora, convergenta spate se duce-n balarii.
Asa ca eu, ca un autoflagelator ce sunt, cu proxima ocazie am sa-mi iau poliuretan pentru respectivele repere. Cu OEM nu faci nicio treaba.

Astept caseta +2015. Dup-aia-i cam gata ^-^

Era cat p-aci sa omit...
Uitati in ce hal mi-a dat-o un EVO modificat. Zic "modificat" pentru ca face spool inainte de schimbarea de treapta.
Toate sunetele de pe filmare sunt de la el, bietul STI JDM e acoperit sonor total.



Ncsf... Trebe shortblock nou si turbo cat tetiera  ::)
« Last Edit: May 15, 2019, 20:38:30 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #152 on: May 16, 2019, 09:35:43 AM »
Waaaaaaaa, ai intrecut Maglev-ul...fenomenal!  ;D

In alta ordine de idei, voi cei care tot faceti si desfaceti piese aveti cumva si o lista cu achizitiile + manopera platita de-a lungul proiectului? Sunt curios cam cat costa un astfel de proiect, adica dupa ce masina atinge un anumit grad de echipare considerat de proprietar ca fiind competitiv.

De asemenea, daca masina este configurata pentru distractie pe circuit cred ca isi justifica fiecare banut cheltuit/investit. Daca le echipati cu piese de raliu si apoi le uzati pe deneuri si bulevarde cred ca banii sunt aruncati pe fereastra.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #153 on: May 16, 2019, 09:49:43 AM »
Vom avea grije sa-ti cerem aprobare cand mai punem "piese de raliu" ;)
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #154 on: May 18, 2019, 21:12:09 PM »
Pentru ca spre seara s-a oprit ploaia, am cocotat visinia pe rampe.



Am scos U-frame ca sa expun ce urma sa inlocuiesc, bucsele mari (posterioare) ale bratelor fata.



Bucsa dreapta era complet rupta.



Bucsa stanga se mai tinea in vreo 2 aripioare din 4...



Apropo de aripioare, e ciudat. Bucsele mele, de WRX, nu au cele 4 goluri in flexibloc...
Vad ca ale mele au punct galben, astea au punct roz, care sugereaza STI.
As compara codurile, insa opposedforces nu merge de vreo 3 zile. Sper doar ca n-a murit de tot...
Cert e ca cele noi sunt identice cu cele vechi. Deci e bine.

La final:





Sagetile arata acele distante despre care am mai zis cateva pagini in urma.
Pe stanga am reusit sa sprijin inelul crenelat de brat. Pe dreapta n-a fost chip, oricat am incercat. Suruburile sunt la capatul gaurilor ovale din colivia bucsei.
Explicatia n-o am. Poate arborii care intra in bucse au reglaj la fixarea pe bratul de aluminiu? Ma indoiesc. Deci n-am.

Ma fascineaza ca am mers cu tigaia cu bucsele de brat rupte.
Si nu inteleg de ce STI are gauri in flexibloc iar WRX e plin. Ar fi trebuit sa fie invers.

WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #155 on: May 25, 2019, 18:55:19 PM »
Comparatie sopron WRX cu sopron STI. Apoi tavile de dedesubt.





Arata foarte bine si-asa...



Mno, treaba-i ca daca in pozele de pe net sau asezate pe Dacia 1310 diferenta nu e cine stie ce...







Odata pusa pe tigaie te loveste...  :o :o :o

Si da, in poza de mai sus din nou, arata normal.
Pe viu e altceva...
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #156 on: May 25, 2019, 19:33:54 PM »
Frane.

Discurile fata au fost rectificate de proprietar. Doar placute aici.
Discurile spate aveau grad, asa ca le-am schimbat.
Deci placute fata si spate si discuri spate. Toate Prempo.

La WRX n-au avut obraz sa puna sageata pe lamelele anti-zgomot si anti-fierbere si anti-iesire pistoane si ce anti-ormaifiele.



Spalate cu pensula si jprei de frane.
Vaselina pe spatele lamelelor si pe bolturi. Am poze la franele spate.

Pentru ca placutele erau terminate toate 8, a trebuit compensat cu seringa.



Placute fata inlocuite.



Spatele...

Placutele vechi, cam gata si astea. Neoriginale, ca-s albastre. Si oricum, la ~230 mii km, clar neoriginale.



Am desfacut etrierele ca sa descopar chestia din poza. Un fel de saiba dubla, foarte mare, cu o masa acustica la un capat.
Sa zica careva ce rol are minunea asta va rog!



Daca era copaia mea, nu mai ajungeau pe masina. Masa suspendata in plus. Stupid. Probabil bun pentru confort. Nu, multumesc!

Continui...

Afara discul, butuc murdar.
Ma rog, "murdar", ca arata fantastic de bine toata mecanica asta de Japonia.



Butuc spalat...
Spalarea are ca scop eliminarea oricarei posibile impuritati care sa genereze fulaj axial al discului.



Smacolina anti-rugina si anti-lipire disc pe butuc, in strat subtire.



Disc nou si placute noi.



Sa revin putin la placute...
Din nou, sageti pe lamele. Ce ma supara faza asta...
Cum ziceam, grasime pe lamele si pe bolturi.





Hint... Majoritatea placutelor au niste lamele metalice care meaona cand e placuta terminata, ca sa anunte acustic soferakele sa mearga la aprozar sa ia un set nou. La o pereche de placute, doar una are lamela. La un set de 4, doar 2. Adica una pe etrier.
Pentru ca e gratis, am pus aceste placute cu lamele atasate spre roata. Astfel, se poate vedea chiar prin janta distanta lamela-disc. Daca distanta exista, placuta mai poate. Daca e contact, aprozar.
E lecturabila treaba si pe fata, si pe spate.





Am iesit la o plimbare pe centura, le-am bagat o pasuire. N-as numi-o rodaj, ca discurile fata nu-s noi.
Franele au fading. Chiar mult. Nush de ce, dar la WRX n-am avut fading deloc, cu discuri striate si DS2500. Aici, dupa o franare de la viteza mare dar legala, a 2-a nu mai mergea.
La rece insa, musca bine de tot. Deci pentru trafic si mers pe strada, visinia are frane. Pentru circuit si coborat de pe muntele Atos pe liber... Probabil ca nu.

Discurile s-au incarcat cu material de placuta, am vazut acasa.
Jantele s-au manjit.





Maine n-am altceva de facut, umblu la ruliul spate.
WRX SW 2002

Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #157 on: May 25, 2019, 20:15:56 PM »
Vezi ca placutele cu lamela pentru semnalizarea uzurii se pun cum zice producatorul.
Daca tu le-ai pus cu lamela in sus, iar etrierul este in partea din spate a rotii, din cauza sensului de rotatie al discului, acestea se vor departa cand vor atinge discul si mimeni nu va auzi nimic  ;).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4913
Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #158 on: May 25, 2019, 20:21:33 PM »
Aha, deci urla pe impanare. Mersi, habar n-aveam.
Eu le-am pus spre exterior. Deci p-o parte-s sus, p-o parte jos. Macar pe o parte vor miorlai.

M-am uitat in instructiuni, n-am vazut nimic despre asta. Zici sa desfac si sa le sucesc?
WRX SW 2002

Re: 2001 WRX SW Bugeye
« Reply #159 on: May 25, 2019, 20:24:52 PM »
Exact, “urla pe impanare”.
De sucit se sucesc usor dar nu cred eu ca la genul asta de masina mergi cu placutele pana urla alea.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon