Center diff lock pe Forester
Subaru club Romania

Center diff lock pe Forester

Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #20 on: May 20, 2018, 22:36:08 PM »
Ce altitudine era de mai aveti zapada pe acolo bre? Foai de capul meu...
............................................................
Latitudinea Canada,  zapada pana la 1 iulie. Apoi cade prima zapada la 1 septembrie    :)

......................................
Lorial vine de la Loreal... produse pt ingrijirea parului ? :))

Who ??   Me ???  Habar nu am despre ce vorbesti   ;D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #21 on: May 21, 2018, 09:59:50 AM »
CVT+X-mode este net superior in offroad(cred ca si on-road) fata de modelele mai vechi!Nu a contestat nimeni acest lucru.Ideea era ca in offroad(dupa cum ai observat si tu) se pot intampla multe, printre care exista si posibilitatea de a rupe un cablu de ABS(lucru fara de care X-mode nu functioneaza, si CVT-ul dar nu stiu in cata masura).Nu stiu in ce masura va fi afectat sistemul de AWD dar un lucru e clar, va fi afectat.Problema este daca "afectarea" te lasa in mijlocul la nicaieri sau nu.Cert este ca sistemul fiind in eroare tot avantajul acestei combinatii dispare si este o probabilitate sa fie si problema de a fi imobilizat(cu mentiunea ca partea cu imobilizatul este doar o presupunere personala, nu am dovezi clare de a sustine acest lucru).Cam astea ar fi motivele(din nou parere personala) pentru care sustin ca modelele mai vechi(in speta cutiile manuale) sunt mai bune.Daca am rupt cablul ABS sau e senzorul murdar si nu isi mai face treaba singura problema este ca nu mai am ABS.In cazul asta lipsa ABS-ului nu ma imobilizeaza, ba chiar nu ma afecteaza deloc......
« Last Edit: May 21, 2018, 10:01:47 AM by Dragosh10 »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #22 on: May 21, 2018, 10:27:41 AM »
Eu consider ca X-mode e cel care face diferenta. Adica si automata clasica + X-mode s-ar putea sa se descurce si mai bine decat CVT + x-mode.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #23 on: May 21, 2018, 10:49:41 AM »
Eu consider ca X-mode e cel care face diferenta. Adica si automata clasica + X-mode s-ar putea sa se descurce si mai bine decat CVT + x-mode.
Nu chiar.....natura CVT-ului este ca si cum ai avea reductorul perfect.Nu are raport fix.Iti permite modularea puterii la roata la un nivel la care un AT sau MT nu poate.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #24 on: May 21, 2018, 11:57:22 AM »
Da, e o chestie pe care o scapasem din vedere. CVT are raport de variatie 6.32:1, pe cand la SG de ex, la 4EAT avem raport intre treapta cea mai mica si cea mai mare 4 iar la 5MT 4.68 (la XT). In schimb, la aspirata avem si reductor si se duce raportul la 5.7  :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

puiu

  • 787
Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #25 on: May 21, 2018, 23:18:19 PM »
Sa revenim la subiect, mai precis cat de utila este aceasta modificare pe modelele mai vechi.

Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #26 on: May 22, 2018, 12:20:04 PM »
mai precis cat de utila este aceasta modificare pe modelele mai vechi.

Inutil, decat daca ai nevoie de "dif blocat" la mai mult de 30 kph.E blocat oricum in PRND321 , nu sunt sigur dar cred ca si in PRND321

Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #27 on: May 24, 2018, 10:10:53 AM »

burtal

  • 444
Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #28 on: June 06, 2018, 10:24:37 AM »

Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #29 on: September 29, 2021, 22:13:22 PM »
da stiu ca nu e thredul potrivit ....dar nu imi dau seama unde sa il incadrez ...la tuning sau la offroad   oricum aici poate are vizibilitate mai mare  si poate inspira un user cu inclinatii de mecanic si electornica



intrebarea mea e ? subaru nu avea 50/50 permanent ?   

oricum e un mod pe care puteau sa il puna by default pe toate masinile 4x4 .... adica cand shit hit the fan e bine sa poti sa pleci de pe loc  cu lock :D     dusterul de aia se descurca atat de bine



Pana la urma a facut cineva asa ceva in Romania? Sunt interesat sa fac unu, daca ma poate ajuta cu ceva info mai exact. multumesc!

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #30 on: September 30, 2021, 13:37:32 PM »
Eu am înțeles din topicul asta ca nu e nevoie ca sa fie diff central locked. Se pierde din dinamica mașinii pe asfalt.
Deci, de ce vrei sa faci așa ceva?

Iar cum a pornit subiectul nu e chiar bazat pe informații corecte.
Cred ca poți sa cauți diff central de sti și nu modifici nimic.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Center diff lock pe Forester
« Reply #31 on: November 03, 2021, 21:58:25 PM »
Din toate informatiile reiese ca oricum transmisia va repartiza cuplul pina la 50/50, asa ca nu e nevoie de buton dedicat. In 1 oricum se pare ca e presiune maxima pe pachetul de discuri.
Apropo de AT vs CVT, nici CVT nu pleaca de la un raport super scurt, ci de la echivalentul unei trepte I, dupa care variaza pina la raportul final.
Partea de "reductor" o face de fapt convertizorul de cuplu, care exista la ambele transmisii si asigura un raport de multiplicare de vreo 2 si ceva.