Subaru club Romania

XV diesel 2016

XV diesel 2016
« on: May 29, 2018, 20:39:46 PM »
 Salut toti colegii de pe acest forum ! Sunt posesorul unui Subaru XV Diesel M6 2016 cumparat recent din Luxemburg , 34 000 km , model Exclusive . Am fost consecvent marcii Subaru , Foresterul meu Diesel din 2009 gasindu-si alt proprietar , cu 260 000 km la bord si fara probleme majore...sper din toata inima sa fie la fel si in viitor... Am avut ceva rataciri cu alte marci , dar acest model a intrunit absolut toate cerintele mele .
   Ar trebui sa imi cer scuze pentru ca nu am fost activ pe forumul Forester si nu am prezentat problemele cu care m-am confruntat de-a lungul timpului si ale caror solutii poate ar fi fost de folos altora . Sper sa fiu activ cu XV , dar nu cu probleme tehnice ...
   I-am urmat traseul de achizitii al lui Marr , cu un decalaj de 1-2 ani la ambele modele , inspirandu-ma de fiecare data prin concluziile sale .
   Am fost un pic speriat de Diesel in general (vezi politicile actuale..) si in particular ( .... ) , dar m-am gandit ca Euro 6 mai are multi ani de trait , iar Subaru si-a indreptat greselile trecutului , chiar daca acesta e ultimul model pe motorina .
    Cam asta e introducerea . Pana la nedumeririle mele de inceput , vreau sa mentionez calitatea mesajelor de pe forumul Subaru in particular , care reflecta in mod evident si calitatea membrilor subaristi ; inteligenti , profesionisti - poate autodidacti , dar competenti , cu spirit de umor , solidari . Chiar ortografia postarilor  imi sustine afirmatia...Prin toate aceste calitati , Subaru ramane  din punctul meu de vedere o marca exclusivista , in sensul cel mai de dorit al cuvantului .
   La debutul pe acest forum am cateva intrebari ;
1. Cum ati reusit activarea MirrorLink-ului (eventual la modelul 2016 ) ?
2. Am experienta condusului vechiului Forester Diesel , dar cum e cu schimbarea treptelor , acum avand si ,,propunerea,, de schimbare din bord ? (acele sageti palpaitoare,de la afisarea treptelor...)
  Nu prea stiu sa postez foto , dar o sa aflu...

MihaiFlorescu

  • *
  • 10573
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV diesel 2016
« Reply #1 on: May 29, 2018, 20:53:04 PM »
Salutare si bun venit! Ti-am facut jurnal de bord separat. Acolo unde ai scris era jurnalul unui alt membru. Multi km fara probleme si drumuri bune!

PS: Multumim de aprecieri. A fost dificil, dar am reusit sa scapam de cei care nu isi aveau locul pe aici. S-au mutat pe facebook :D Acolo nu le verifica nimeni acuratetea informatiei sau gramatica.
« Last Edit: May 29, 2018, 20:55:29 PM by MihaiFlorescu »
Apreciezi conținutul forumului? Susține comunitatea printr-o donație. Detalii prin administratori.

Bicicleta
Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Re: XV diesel 2016
« Reply #2 on: May 29, 2018, 21:54:36 PM »
Welcome to the club ... XV Club  ;)
Te asteptam si pe la intalniri ca sa nu mai fim doar 3 reprezentanti ai modelului.
Referitor la prima intrebare nu te pot ajuta pentru ca am telefon pe Windows  :-[. In ceea ce priveste "sagetile palpaitoare" cred ca iti sugereaza sa schimbi treapta de viteza pentru a merge "eco".
XV 2.0 CVT

XV diesel 2016
« Reply #3 on: May 29, 2018, 22:31:31 PM »
Bienvenue

................................................................
Referitor la prima intrebare nu te pot ajuta pentru ca am telefon pe Windows  :-[. In ceea ce priveste "sagetile palpaitoare" cred ca iti sugereaza sa schimbi treapta de viteza pentru a merge "eco".

1. Eu am Forester 2016  deci nu stiu daca e la fel 100%.    Trebuie sa descarci aplicatia    Subaru Starlink  de pe Google Play,  apoi o jumelezi  cu Mirror Linkul  de la masina.  Eu am avut-o dar am scos-o . Nu am gasit-o deloc utila.
2.   Sagetile acelea s-ar putea sa iti indice ca e timpul sa schimbi viteza.  Adica daca ai o turatie prea mare iti arata o sageata in sus  care iti indica ca e timpul sa ii dai o viteza superioara  iar daca sageata e in jos  iti spune ca trebuie sa retrogradezi.
..........................................  parerea mea.
« Last Edit: May 29, 2018, 22:34:54 PM by Adi-Canada »

marr

  • *
  • 1028
Re: XV diesel 2016
« Reply #4 on: May 30, 2018, 07:51:14 AM »
Bine ai venit in clubul XV !
Ma bucur sa "aud" ca ce am scris de-a lungul timpului pe forum a fost cuiva de ajutor !
Referitor la intrebarile tale:
1. MirroLink - eu unul nu am reusit sa-l "imperechez" cu telefonul.
Ce-i drept, eu nu am un telefon cu Android ci iOS, dar am incercat (ce-i drept, fara sa insist prea mult) si nu am reusit.
Din cate retin ca am citit pe forumuri de afara, pare-se ca era o probleme cu versiunile de MirrorLink - Subaru nu "stia" decat prima versiune si nu recunostea versoiunile mai recente.
Poate ca asta s-a rezolvat la up-dateurile ulterioare facute la Starlink - nu am mai verificat.
Nu mai retin daca era sau nu necesara o conexiune prin cablul USB pentru conectarea prin Mirrolink.
Dupa cum spuneam, nu am ami insistat deoarece - tot din citite - pare-se ca este un numar destul de restrand de aplicatii compatibile cu Mirrorlink-ul - de exemplu, pentru navigatie, din cate retin singurul compatibil era Sygic-ul (nici vorba de Waze sau Google Maps). Si dupa aparitia Android Auto/Apple Car Play ma indoiesc sa mai fie cineva interesat de dezvoltarea de apliicatii pentru Miirrolink.
Poate da Domnul sa faca Subaru un up-date si pentru sistemele noastre si sa putem rula Apple Car Play / Android Auto. Desi nu vad care ar fi interesul lor in aceasta zona ...

2. Colegii au raspuns corect - sagetile au rol de a indica schimbarea treptelor de viteza (de regula "cer" treapta superioara) pentru a conduce "optim" dpdv al consumului. Sau cel putin asa crede computerul de bord.  Daca vei schimba treptele de viteza dupa cum indica masina, vei conduce subturat.
Eu unul am ales sa le ignor cu gratie !
Partea pozitiva este totusi ca sunt foarte discrete si nu deranjeaza absolut deloc.
La Honda aveam niste sageti mari si verzi care-ti zgariau retina !

Dealtfel, ce am apreciat este faptul ca, in comparatie cu Foresterul, toata masina este mai "smooth" - incepand de la timonerie, trecand pe la raspunsul motorului, la antifonare, la modul de functionare al sistemului de climatizare, indicatoarele din bord, iluminarea interioara, totul este semnificativ mai putin agresiv si induce o stare de calm si relaxare.
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016

Heliotropus

  • *
  • 2586
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: XV diesel 2016
« Reply #5 on: May 30, 2018, 08:39:22 AM »
Buna dimineata, ganduri bune iti trimit de la o oarecare distanta si fii binevenit in "Arena Boxerelor", cu sau fara Mirror Link activ!

Aplicatia la care am facut referire mai sus este sublima insa insuficient de dezvoltata motiv pentru care am renuntat la ea bucurandu-ma in continuare de tractiunea integrala, garda la sol destul de generoasa, confortul si spatiul din interior, sunetul acceptabil al sistemului audio, drumurile pe care ne poarta masina si nu in ultimul rand de fascinanta entropie estetica generata de neobositii colegi care ne inconjoara cu sfaturi utile si prezenta fizica ori spirituala in desele si fascinantele intalniri.

"Ar trebui sa imi cer scuze pentru ca nu am fost activ pe forumul Forester si nu am prezentat problemele cu care m-am confruntat de-a lungul timpului si ale caror solutii poate ar fi fost de folos altora . Sper sa fiu activ cu XV , dar nu cu probleme tehnice ..."

Pe principiul "greseala recunoscuta este pe jumatate iertata" te invit sa ni te alaturi pe molateci poteci si pentru a ti se ierta atitudinea declarata mai sus vei fi raspunzator cu verificarea presiunii in rotile de rezerva ale tuturor participantilor  ;D

 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: XV diesel 2016
« Reply #6 on: May 30, 2018, 21:23:14 PM »
... vei fi raspunzator cu verificarea presiunii in rotile de rezerva ale tuturor participantilor  ;D

Sper ca te referi la rotile de rezerva de la XV-uri, pentru ca omu' nu are cum sa stie cum se efectueaza aceasta operatiune complicata la Forester, Impreza si mai ales la STI
XV 2.0 CVT

Re: XV diesel 2016
« Reply #7 on: June 02, 2018, 14:42:43 PM »
Multumesc tuturor pentru intampinare si raspunsuri ! Aveam doua intentii cu intrebarile de inceput :
1.MirrorLink-ul imi era de folos pentru Waze , sa nu mai tin agatate telefoane prin bord ,
2.Semnificatia sagetilor am dedus-o, dar imi cere modificarea vitezelor subturat , lucru nu tocmai bun pentru boxer si DPF...Nu inteleg cum constructorul propune ceva contradictoriu...

Re: XV diesel 2016
« Reply #8 on: June 05, 2018, 23:15:10 PM »
Salutare tuturor ! Timpul nu-mi permite sa ma bucur de calatorii mai lungi cu XV-ul , dar o veni si concediul odata ! Am facut vreo 500 km , drum national si un pic de autostrada . Este o masina foarte relaxanta , ergonomica , sigura in manevrari . Intoarce si privirile celorlalti , desi nu asta era scopul achizitiei... este o aparitie noua prin zona , iese din redundanta marcilor atat de comune de pe soselele noastre . Am mici observatii ;
1. Fata de Foresterul meu vechi are cam acelasi consum - nu e definitiva parerea dupa atat de putini km facuti , dar pot spune ca am experienta  in aprecierea consumului , si nu dupa datele computerului . Ma asteptam la mai putin  . Poate fi de vina ,,formatarea ,, masinii in primii 30 000 de km ai primului proprietar - o pensionara cu domiciliul in Luxemburg ? Mai este de asteptat sa-si optimizeze consumul dupa ce am inceput sa o conduc mai turat si cu schimbarea treptelor la 3000 ?
2.Am incercat sa incarc telefonul de la portul USB , dar viteza e ff mica . Sa fie de vina cablul sau amperajul mic al portului masinii ?
Numai bine si de bine !

Forester

  • 1938
  • The other right!
Re: XV diesel 2016
« Reply #9 on: June 06, 2018, 09:42:48 AM »
Mai faci ceva cu telefonul in timp ce se incarca (gen navigatie)?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

cristibna

  • *
  • 597
  • FUN
Re: XV diesel 2016
« Reply #10 on: June 06, 2018, 16:54:20 PM »

2.Am incercat sa incarc telefonul de la portul USB , dar viteza e ff mica . Sa fie de vina cablul sau amperajul mic al portului masinii ?

Salutare
Nu doar la Subaru se incarca greu, asa ca stai calm. Daca vrei sa incarci mai repede, varianta ar fi incarcator dedicat pentru priza / slot bricheta .
2004 Forester 2.0X
2002 Monster 620i

MihaiFlorescu

  • *
  • 10573
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV diesel 2016
« Reply #11 on: June 06, 2018, 17:29:27 PM »
Asta am observat si eu la Skoda pe care am avut-o pe maini de curand, mai ales ca foloseam harti si localizarea prin GPS.

Pe modelele mai noi de la Subaru am vazut ca parca au bagat amperaj mai mare. Cum eu am vechituri, folosesc adaptor de bricheta cu iesire de 1A si de 2A. De obicei o tin pe 1A si incarca  indiferent ce am pornit pe mobil.
Apreciezi conținutul forumului? Susține comunitatea printr-o donație. Detalii prin administratori.

Bicicleta
Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Re: XV diesel 2016
« Reply #12 on: June 06, 2018, 22:23:44 PM »
Telefonul statea numai la incarcat , nu foloseam nicio aplicatie .
     In alta ordine de idei , spunea cineva pe aici ca motorina de la OMV este 0% aditivata  ; la alimentarea de ieri am fost atent la aspect si la MaxxMotion era 6,5 % . La Petrom , la Super Diesel era 6 % .

marr

  • *
  • 1028
Re: XV diesel 2016
« Reply #13 on: June 07, 2018, 07:46:08 AM »
Doar o corectie - nu era vorba despre aditivi ci despre bio-carburanti.
Daca te uiti atent, o sa vezi ca pe capacul busonului de la rezervor, scrie mare: "NO BIODIESEL".

PS: Ce-i drept, in ultima vreme nu m-am mai uitat pe pompele de la OMV. Se poate sa fie cu "0" biodiesel doar versiunea "de iarna" de la Maxx Motion.
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016

Re: XV diesel 2016
« Reply #14 on: June 07, 2018, 21:54:06 PM »
Da , este vorba de % de bio- diesel . Nu stiu cum a fost iarna , dar in prezent astea sunt cifrele .

Re: XV diesel 2016
« Reply #15 on: June 11, 2018, 22:18:59 PM »
Buna seara . Ieri am incercat sa fac niste aprecieri cat mai exacte asupra consumului , singurul  lucru care mi se pare neconform nu cu cifrele producatorului , ci  cu fostul meu Forester . Am facut plinul in ideea sa calculez plin la plin . Dupa 40 km de drum national , fara curbe sau diferente semnificative de nivel , mers cursiv , cu 2500 turatii , viteza a 3 a si 80 km/h relativ constant , calculatorul de bord arata 6,2 spre 6,4 l/100 km . Ma asteptam  la valori de sub 5,6-5,8 . Oricum este acceptabil , dar Foresterul scotea mai putin in aceleasi conditii ! Astept calculul final pe hartie , dar am totusi credinta ca masina poate fi mai economica in viitor , dar nu a fost exploatata in primii km asa cum se recomanda .

BOXER

  • *
  • 1573
  • +
Re: XV diesel 2016
« Reply #16 on: June 11, 2018, 22:49:36 PM »
Foresterul era Euro4 si avea raporte diferite la transmisie.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • *
  • 1028
Re: XV diesel 2016
« Reply #17 on: July 11, 2018, 17:22:12 PM »
In primul rand, 40 km este o distanta prea mica pentru a trage o concluzie. Fa socoteala dupa 2-300 km.
Daca vrei sa obtii consumuri bune, la XV 80 km/h in treapta a III-a e cam mult - chiar daca poti merge in tr. III pana la 130 km/h fara probleme.
Cum bine a spus si Wrangler, cutia este altfel etajata fata de vechiul Forester Diesel. Si motorul a suferit niste modificari si este altfel setat.
Daca ai fi mers in acelasi conditii in tr. IV, ai fi avut un consum in jur de 5%.
Eu unul, pe Valea Oltului, intre Sibiu si Rm. Valcea, scot in mod uzual consumuri 4,8 - 5 l/100 km ( mers "normal" - atat cat permite Valea Oltului - viteza medie fiind de cca. 70-75 km/h).
Pe Sibiu - Bucuresti ( cu A1 parcusa cu 140 km/h setat pe CC), consumul mediu este in jur de 6 l/100 km.
Idem si pe Sibiu - Cluj.
Una peste alta, XV-ul consuma mai putin decat vechiu Forester - dar este normal, masina fiind mai aerodinamica si mai usora cu cca. 100 kg.
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016