Subaru club Romania

XV 2.0 2018

XV 2.0 2018
« on: July 12, 2018, 12:26:13 PM »
Salutare,
Posesor nou (2 saptamani) de XV Grey Khaki. Pana acum am 1200 de km si imi place f mult cum merge. Trebuie sa ma obisnuiesc inca cu CVT-ul din dotare. Masina nu este f sprintena dar isi face treaba in depasiri daca apesi acceleratia la podea :). Am specificat asta pentru ca am vazut pe forumuri f ulte intrebari legate de "cat de sprintena e masina".

Wrangler

  • *
  • 1423
  • +
Re: XV 2.0 2018
« Reply #1 on: July 12, 2018, 12:44:09 PM »
Asteapta sa parcuri 10.000 si dupa aceea masina se va comporta altfel.
Masina este foarte echilibrata dpdv dinamic si multi o compara cu turismele de clasa mica echipate cu transmisii manuale.
Nu este Renaul Clio Sport, este un SUV compact serios.

La masinile moderne sportivitatea se regaseste la WRX sau STI.
Forester 2.5XT
Impreza 2.0D
Forester 2.0MT - proiect in lucru

Subaru Da, Lego Nu.

Re: XV 2.0 2018
« Reply #2 on: July 12, 2018, 12:53:27 PM »
Asteapta sa parcuri 10.000 si dupa aceea masina se va comporta altfel.
Masina este foarte echilibrata dpdv dinamic si multi o compara cu turismele de clasa mica echipate cu transmisii manuale.
Nu este Renaul Clio Sport, este un SUV compact serios.

La masinile moderne sportivitatea se regaseste la WRX sau STI.

F corect. Masina ca stabilitate se comporta impecabil si la viteze mari si in curbe. Anterior am detinut o Mazda 3 2014 si desi era f joasa si avea stabilitate f buna nu am simtit nicio diferenta intre ea si XV, desi XV ul are o garda la sol mult mai mare.

P.S. Sistemul Eyesight este extraordinar.

MihaiFlorescu

  • *
  • 10321
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV 2.0 2018
« Reply #3 on: July 12, 2018, 13:02:10 PM »
Poze, consum. Sa o stapanesti sanatos!
Apreciezi conținutul forumului? Susține comunitatea printr-o donație. Detalii prin administratori.

'05 Impreza
'08 Outback
ex: '01 WRX Wagon

Re: XV 2.0 2018
« Reply #4 on: July 12, 2018, 13:12:47 PM »
Poze, consum. Sa o stapanesti sanatos!
Multumesc. Consum 7.8%. Afara 70%, Oras 30%. Poze nu stiu cum sa uploadez :).

Heliotropus

  • *
  • 2380
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: XV 2.0 2018
« Reply #5 on: July 12, 2018, 14:09:08 PM »
A urca poze pe forum este o īntreprindere mult mai anevoioasă īn comparație cu acomodarea și exploatarea noii tale mașini  ;D īnsă pānă la un training dedicat īți urez bun venit și să experimentezi momente fascinante pe itinerariile estivale!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • *
  • 910
Re: XV 2.0 2018
« Reply #6 on: July 12, 2018, 14:26:11 PM »
Bine ai venit printre noi !
Sper sa ne onorezi cu prezenta la viitoarele intalniri ale clubului !

Dupa cum spuneam, ti-am vazut si admirat masina in Bucuresti. Este o prezenta ce nu poate sa nu sara-n ochi in multimea de modele europene ...
Am admirat noul XV in showroom si am avut si placerea unui drive-test potrivit unui Subaru ( ploaie torentiala, munte si serpentine).
Mi-a placut masinuta !
Ca actual posesor atat de XV 2016 (ce-i drept diesel si manual) cat si de Impreza  2016 (asta-i 2.0 benzina + CVT) pot spune fara teama de a gresi ca noul XV este un serios pas inainte din toate punctele de vedere ( finisaje, ergonomie, confort, dinamica) fata de modelul precedent.
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016

Re: XV 2.0 2018
« Reply #7 on: July 12, 2018, 21:54:54 PM »
Salutari!
Welcome to the club... XV Club!
Ca posesor de XV 2.0 CVT iti pot confirma ca pe masura ce masina/computerul de bord iti va invata stilul de condus va deveni din ce in ce mai "responsive". Asta se va intampla cam intre 7000 si 10000 de kilometri. Oricum si tu trebuie sa te obisnuiesti cu CVT-ul care vrea sa tina turatia motorului cat mai constanta ceea ce inseamna ca masina accelereaza insa fara te avertizeze sonor prin crestera turatiei motorului. Pe la inceput m-am trezit pe Pallady la 80 la ora fara sa imi dau seama.  :D
Dupa ce treci de prima revizie vezi ca in spatele volanului ai doua padele cu care te poti juca  >:D
In rest, ca sa il citez de marr, "...sa o stapanesti sanatos ca de bucurat stiu ca o sa te bucuri de ea" si te asteptam la intalniri.
XV 2.0 CVT

andea79

  • *
  • 2822
Re: XV 2.0 2018
« Reply #8 on: July 12, 2018, 22:11:37 PM »
stiti ca totusi computerul ala nu invata nici un stil de condus nu ? :)

Wrangler

  • *
  • 1423
  • +
Re: XV 2.0 2018
« Reply #9 on: July 13, 2018, 00:15:51 AM »
stiti ca totusi computerul ala nu invata nici un stil de condus nu ? :)

TCU?
Forester 2.5XT
Impreza 2.0D
Forester 2.0MT - proiect in lucru

Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 2822
Re: XV 2.0 2018
« Reply #10 on: July 13, 2018, 00:20:27 AM »
MPU, CCU, NFP.... nu exista... nu mai prostiti copii...

Re: XV 2.0 2018
« Reply #11 on: July 13, 2018, 08:40:54 AM »
Salutare!
Departe de mine gandul de a ma contrazice cu vreunul din voi, insa ce pot sa spun este ca comportamentul masinii se schimba in functie de stilul de condus. Am observat asta dupa ce o luna si 4000 de kilometrii a fost condusa de jumatatea mea mai buna. Cand mi-a fost returnata era mai potolita, motorul nu mai era asa dornic sa urce in ture, mi-a luat aproape o saptamana sa o aduc din nou pe calea cea buna. O fi efect placebo, nu stiu. Tot ce pot sa spun este ca IMI PLAAAAACE!
XV 2.0 CVT

andea79

  • *
  • 2822
Re: XV 2.0 2018
« Reply #12 on: July 13, 2018, 10:20:24 AM »
foarte bine ca iti place, asa si trebuie :)
cu toate astea repet, ECU invata chestii dar nu le invata cu scopul de a se adapta unui stil anume de condus ... se adapteaza la calitatea combustibilului si eventualele defecte (leaks, senzori obositi) invatand sa reduca din timing/avans sau prin fuel trims, sau invata/ajusteaza pozitia clapetei de acc. in functie de load (AC, etc) dar nu la stilul de condus

o masina fara nici un defect si cu benzina de calitate va functiona la fel condusa de bunica sau de nepotul sturlubatic iar o masina cu benzina proasta (ca exemplu) are sanse sa functioneze mai prost la nepotul care ii da talpa toata ziua (si masina invata sa reduca timingul din cauza benzinei/knock) decat la bunica :)
aceeasi poveste si cu TCU pt. transmisii automate/CVT -> invata cateva valori dar nu pentru ca soferul este unul sau altul ci doar pentru functionarea in parametrii optimi

dupa un reset se porneste in general de la valori "safe" pe care ECU/TCU incearca apoi sa le creasca spre valorile "optime" setate tot de fabrica la care ajunge in max. cateva sute de km daca totul este dpdv al functionarii

desi ar fi fost mega fun nu avem din pacate AI, fuzzy networks & stuff si hardware-ul ECU-ului sau TCU-ului este totusi limitat bine de tot
https://www.renesas.com/en-us/products/microcontrollers-microprocessors/superh/sh7050/sh7059.html
ia vedeti niste detalii despre procesorul folosit de ecu pe modelele noi