Forester 2.5 XT
Subaru club Romania

Forester 2.5 XT

Sebe

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #40 on: October 02, 2018, 21:20:55 PM »
Oringul e pe circuitul de retur spre pompa, nu are presiune. Doar ca daca nu etanseaza, trage aer pe acolo daca uleiul nu curge suficient de repede. Ce scapa pe langa e doar gravitatie. Eu am schimbat treptat uleiul si nu mi-a placut cum facea... nu vreau sa-mi imaginez cum face cand e tot odata schimbat  :o
 Cu motorul pornit scoate capacul de la vasul de servo si uita-te in el in timp ce altcineva misca de volan... daca trage aer se vad bulele in uleiul care se intoarce in vas..

am studiat aseara schita de la tine cu pompa servo, azi m-am uitat la ceva videouri pe youtube despre cum se inlocuieste o ringul.

chiar acum am fost pana in garaj si am facut cum ai zis mai sus; nu vad bule, doar uleiul care se misca.
ma gandeam sa comand  o ringul si sa-l schimb inainte sa comand alta pompa servo....dar avand in vedere ca nu sunt bule de aer in vas, crezi ca ar mai putea fi oringul ? 

Sebe

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #41 on: October 03, 2018, 09:13:59 AM »
Am facut acum dimineata un video. Se aude la volum mai mare.
&feature=youtu.be

PTR

  • 570
Re: Forester 2.5 XT
« Reply #42 on: October 03, 2018, 09:17:58 AM »
 Daca sunt urme de ulei acolo, ar fi bine sa il schimbi. Pana la alta pompa as astepta sa se rodeze un pic uleiul sau as pune varianta fuel efficient de la Amsoil. Daca misti incet volanul cand pleci de pe loc ar trebui sa nu mai faca urat, cel putin la mine a functionat. Dupa o perioada si-a revenit, acum merge normal...  dar eu nu am schimbat tot uleiul odata .

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Forester 2.5 XT
« Reply #43 on: October 03, 2018, 09:47:27 AM »
E la capat? La capat face si la mine niste zgomote, dar mult la subtile.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Sebe

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #44 on: October 03, 2018, 09:59:56 AM »
E la capat? La capat face si la mine niste zgomote, dar mult la subtile.

Nu e la capat, dar nu is nici drepte rotile;   intre :)

La mine face pe loc ..urat de tot si nu mai pot sa rotesc volanul.  O tin din ambreiaj si o las putin-putin sa miste...numa cat sa mearga volanul ok. Daca pun usor maisna in miscare...deja e mai ok.

Oricum... indiferent daca e vorba de o investitie mica (o ringul)...sau de o investitie mai mare (pompa)... Ma scoate din sarite suficient cat sa vreau sa rezolv problema.

Am verificat aseara in bidonul de ulei de servo... nu se vad bule de aer cand se roteste  volanul.






Muttley

  • 4919
Re: Forester 2.5 XT
« Reply #45 on: October 03, 2018, 10:02:55 AM »
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Forester 2.5 XT
« Reply #46 on: October 03, 2018, 11:02:52 AM »
Nice one!  :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Forester 2.5 XT
« Reply #47 on: October 03, 2018, 11:21:33 AM »
Mda... La faptul că nu e uleiul potrivit chiar nu m-am gândit. Deși știam că trebuie dexron III
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2.5 XT
« Reply #48 on: October 03, 2018, 12:44:17 PM »
Eu am pus acelasi ulei in doua masini si efectele pozitive s-au vazut imediat.  Adica pompa mai silentioasa si volanul o idee mai usor. Respecta norma dexron 3.  Acum, vorba lui Serban, daca s-a obisnuit masina cu un ulei, pune-i ce a avut pana acum. Nu pierzi decat banii pe un litru din alt ulei.

Si o alta intrebare: Cum s-a facut schimbul de ulei de servo? Daca a fost lasata pompa pe uscat/gol, poti sa ii pui si vaselina acum si tot nu o mai faci bine.

EDIT: Eu am pus varianta Signature Series de ATF, nu OE ATF.
« Last Edit: October 03, 2018, 12:50:39 PM by MihaiFlorescu »

Sebe

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #49 on: October 03, 2018, 20:10:02 PM »
Eu am pus acelasi ulei in doua masini si efectele pozitive s-au vazut imediat.  Adica pompa mai silentioasa si volanul o idee mai usor. Respecta norma dexron 3.  Acum, vorba lui Serban, daca s-a obisnuit masina cu un ulei, pune-i ce a avut pana acum. Nu pierzi decat banii pe un litru din alt ulei.

Si o alta intrebare: Cum s-a facut schimbul de ulei de servo? Daca a fost lasata pompa pe uscat/gol, poti sa ii pui si vaselina acum si tot nu o mai faci bine.

EDIT: Eu am pus varianta Signature Series de ATF, nu OE ATF.

Salut!

Signature Series de ATF am pus si eu.

Din descrierea produselor
AMSOIL SIGNATURE SERIES MULTI-VEHICLE SYNTHETIC ATF
MOTUL DEXRON III
MOTUL MULTI ATF
toate sunt dexron 3 si au cam aceleasi specificatii.
Eu l-am luat pe cel mai scump...cu 50% fata de Motul in speranta ca va fi mai bine decat cu Mobil1  :)
2 litri am luat.. sa ajunga sa fie inlocuit...recirculat...si inlocuit inca o data.

Manopera la schimbul de lichide  s-a facut la reprezentanta, dar asta nu e nici o garantie ca s-a facut ca la carte.  Nu le prea am cu mecanica, dar din cate stiu eu daca inlocuiesc uleiul, dat cheie si rotit de volan, apoi dupa recirculare scos si inlocuit din nou... si tot nu ar fi curat de tot. Deci probabil la al3lea rand de ulei ar fi cu adevarat curat.
La mine uleiul e perfect curat; avand in vedere acest lucru....ma indoiesc ca s-a facut cum am scris eu mai sus (din cauza timpului necesar operatiunilor)....  Mai mult ca sigurs a fost lasata pompa pe uscat...INSA...daca asa au facut la mine, probabil asa e modul de lucru in general...
Nu stiu ce sa zic... Nu pot da vina pe mecanic  ca nu a inlocuit uleiul ca la carte...pt ca masina facea la fel si inainte de schimbul uleiului... Nu asa de agresiv...dar facea.
Nu pot sa stau in ceafa lor tot tp cand duc masina la ei. Tudor imi e prieten, dar nici pe el nu as putea sa-l rog sa faca lucru asta :) 
Asta e,  ...daca nu faci cu mana ta, taci si suporti  :)

Ma gandesc ca in prima faza sa las uleiul asta si sa  comand o ringul.  Am ceva ulei in zona unde e situat...si posibil sa fie asta cauza.
Daca nu se rezolva, o sa schimb si uleiul.
La popa nu ma duc ca-i mai scump ca la reprezentanta... si nici la el nu am nici o garantie ca lucra ca la carte...

Va multumesc tuturor pt sfaturi si pareri. Incet incet vreau sa invat si sa ma manjesc pe maini ..sa fac la mine in garaj cat mai multe operatiuni.



Sebe

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #50 on: October 05, 2018, 20:58:23 PM »
Problema rezolvata  8)
Aseara am avut intalnirea subaristilor in Cj...  si printre capote deschise, motoare pornite ..am primit si diagnosticul de la un mecanic priceput, posesor de SG  si el: curea prea moale.
Azi am fost pe la el, mi-a strans cureaua, pompa merge perfect, nu mai suna deloc, nici macar la virat maxim pe loc.
Uleiul la servo a ramas acelasi pus in urma cu cateva sapt,  Amsoil Multi-Vehicule Synthetic ATF – Signature Serie.
Nu mai are rost sa zic cati mecanici au vazut live pana acum cum se comporta masina si si-au dat cu parerea.. "tre schimbata pompa".

Sa vina weekendul, mergem la munte cu banii de pompa servo  :P
Si pt ca am avut asa o seara buna, i-am dat si o spalatura.






 

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #51 on: October 05, 2018, 21:03:34 PM »
La reprezentanta nu au verificat cureaua?

Sebe

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #52 on: October 05, 2018, 21:13:39 PM »
La reprezentanta nu au verificat cureaua?

Din moment ce diagnosticul a fost pompa servo... bag de sama ca au verificat ceva pe acolo ...  :)

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2.5 XT
« Reply #53 on: October 05, 2018, 21:19:20 PM »
pai strans curea 2 lei, pompa 2000 ... logic nu ? :)

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Forester 2.5 XT
« Reply #54 on: October 05, 2018, 21:41:31 PM »
A fost urechea fina a lui Septy ?
« Last Edit: October 05, 2018, 21:46:02 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #55 on: October 05, 2018, 21:52:27 PM »
Mi se  pare penibil ca la o reprezentanta sa lasi cureaua de accesorii slaba, recomandand inlocuirea pompei, dar de reprez din CJ nici eu n'am ramas impresionat

Sebe

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #56 on: October 05, 2018, 23:33:30 PM »
A fost urechea fina a lui Septy ?
Nu, el nu a fost prezent.
Zsolt. 

Sebe

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #57 on: October 05, 2018, 23:49:53 PM »
Mi se  pare penibil ca la o reprezentanta sa lasi cureaua de accesorii slaba, recomandand inlocuirea pompei, dar de reprez din CJ nici eu n'am ramas impresionat

Au si ei zile bune ...si nebune.
La oricine i se poate intampla cate o scapare... oameni suntem  :)
Totul e bine cand se termina cu bine   :angel:

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #58 on: October 06, 2018, 01:24:22 AM »
Banii tu i'ai platit si pe "lucrarea" lor si i'ai fi platit si pe pompa, important e tu sa fii multumit, eu oricum n'am treaba cu reprez din Cj, am fost doar ptr o verificare cand am luat masina din Baia Mare, dar au cam luat banii degeaba ...

Sebe

Re: Forester 2.5 XT
« Reply #59 on: October 26, 2018, 14:38:54 PM »
Intre timp am pus o curea Conti noua si o nuca jdm de metal, second, dar se simte tare fain in mana.

Saptamana viitoare o sa schimb jantele, am gasit un set de STI, astept sa-mi faca cineva flansele necesare sa le pot pune sus  ;D

Am gasit si o plansa de bord sa o inlocuiesc a mea care e zgariata;  trebe doar sa-mi fac timp sa merg sa o dau jos de pe un Forester lovit.
Nu am gasit nici un tutorial pe youtube cu pasii de urmat pt demontarea bordului. Cineva cu SG care a dat bordul jos? :)


PS: in cont sunt in cautarea "sticlei" din oglinda stanga incalzita. Daca are cineva...