Forester XT '03 +motor STI
Subaru club Romania

Forester XT '03 +motor STI

andea79

  • *
  • 3247
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #320 on: May 25, 2019, 14:28:21 PM »
hmm...era un calcul undeva pe net despre prerodaj si cam dadea cu virgula :)
se calcula simplu productia declarata de subaru impartit la zilele unui an (fara zile libere si alte artificii de program de lucru) si rezulta necesitatea la mai mult de 100 de bancuri gen engine dyno pentru asa ceva...si luand in considerare ca subaru totusi nu este o marca cu preturi premium gen porsche...cam slabe sanse :)

andea79

  • *
  • 3247
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #321 on: May 25, 2019, 14:33:03 PM »
nu aveti nimeni cunostiinte pe la pitesti ... eu cred ca nici acolo nu exista asa ceva...cred

andea79

  • *
  • 3247
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #322 on: May 25, 2019, 15:05:56 PM »
https://www.subaru.co.jp/en/ir/finance/performance.html

exemplu martie 2019
56500 productie (am luat doar domestic nu stiu overseas daca trimit si acolo motoare sau nu)
31 zile x 24 ore = 744 ore
56500 / 744 = 75 motoare per ora
hmmm :)
« Last Edit: May 25, 2019, 15:07:38 PM by andea79 »

Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #323 on: May 25, 2019, 23:49:08 PM »
So. Pana la urma ce ulei recomandati ? Ca m au cam speriat discutiile. Nu vreau sa mi iau Duster. :o
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

andea79

  • *
  • 3247
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #324 on: May 25, 2019, 23:58:00 PM »
eu as zice sa nu te mai stresezi .... pe bune ... 

Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #325 on: May 26, 2019, 00:06:15 AM »
Ce zice Pfaizzer e corect. In uzina, motorul primeste un rodaj de banc, ce include si teste de parametri, inclusiv "forja"!. Masina, odata iesita de pe linie, va avea doua probe. Prima se face pe stand de incercari cu rulouri si computere. Se verifica parametri, functionare ambreiaj, cutie, grupuri, jocuri in articulatii, franare, suspensie, electrica, echipamente de bord, etc. A doua proba se face pe pista de incercari, probabil in lungime de 5, 6 km si contine variate puncte de bifat: acceleratie, franare, comportament in diferite forme de viraj, rampa, panta, linie dreapta, denivelari, "spinari de magar", samd.
Acestea sunt prezente la orice fabrica auto si sunt parte a procesului, cu specificul fiecarui producator, desigur. Nu va mirati, in trecut, Dacia si Aro aveau.

andea79

  • *
  • 3247
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #326 on: May 26, 2019, 00:14:09 AM »
ca merge 3-5 minute maxim cu verificari de parametrii da ... dar restul ... adica pista de incercari ? pe bune ? :) :)

LE: vorbim de fiecare masina vanduta corect ? :)
« Last Edit: May 26, 2019, 00:15:13 AM by andea79 »

Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #327 on: May 26, 2019, 00:26:57 AM »
Doar sa nu fi picat standardele rau de tot in ultimii ani O0
Prin sondaj, se mai fac testele de impact, frontal, lateral si care or mai fi. Nu stiu daca si Dacia, dar Renault facea in Franta asa ceva.

andea79

  • *
  • 3247
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #328 on: May 26, 2019, 00:40:15 AM »
nu stiu standardele ... dar la timp cu siguranta da cu virgula la producatorii de volum ... mai mult de 3-5 minute nu are cand/cum sa mearga o masina/motor ...
si daca cauti (ca exact asta faceam) nu se lauda nimeni ca ar face asa ceva  - verificari prin sondaj e una - dar rodaj/prerodaj (ce o fi insemnand ala) la fabrica  ... nobody (producatori de volum repet, ca la cei de genul ferrari poate fi un pic diferit)



Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #329 on: May 26, 2019, 00:48:11 AM »
Voi cauta un topic sa mai dau cu parerea pe tema, nu se cade sa umplu pe aici.
La cazul de fata, recomandarile lui Mihai par in regula, cu destula marja pentru "safety".  Motorul s-a asamblat corect, tre sa primeasca un rodaj si sa bucure propritaru'. Iar uleiul, daca exista, e ok si se schimba cand trebuie...e suficient, nu?

andea79

  • *
  • 3247
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #330 on: May 26, 2019, 00:54:51 AM »
cei de la Acura (Honda) se lauda ca fac rodaj in fabrica de 150Mile la supercarul NSX ... singurul model la care fac treaba asta

la porsche am gasit ca verifica si puterea pe dyno de motor dar totul in cateva zeci de secunde sa nu se incalzeasca motorul :) si mai ruleaza apoi 0.5-1km pentru verificari de tip zgomote & stuff ...

deci...sunt tot mai convins :)

PS: poate acum multi ani la volume de productie mult mai mici si la tehnologia/tolerantele disponibile atunci erau necesare si altfel de verificari dar azi ...       


Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #331 on: May 26, 2019, 01:19:28 AM »
Hai sa limpezim ceva. Nu ma deranjeaza discutiile pe topicul asta. Din orice chestie mai in gluma sau mai serios poate sa sara o informatie. Deci nu va panicati ca pe alte topicuri cu impresii de virgine. Dati cu pareri. SnQ!
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

andea79

  • *
  • 3247
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #332 on: May 26, 2019, 01:41:52 AM »

Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #333 on: May 26, 2019, 02:26:19 AM »
Mda, cu marcile de volum, Andea are dreptate, sigur. Dar, daca ma gandesc la industria asta si cum "traim" noi masina, imi pare rau ca n-am eu.
Acum, ce sa zic? Cred ca robotii muncitori, cei care verifica si procedurile de inspectie calitativa pe liniile de fabricatie au facut sa dispara testele finale pe fiecare unitate. Mno, ceva tot mi-a ramas agatat in trecut, e clar.
Iar daca imi e cu iertare, eu motoarele le vad la fel (ele fiind subiectul recent). Ca sunt de generatie veche sau noua, mari sau mici (cele de turisme nici macar mici nu sunt), toate se pot strica si toate se repara. Daca cel care executa stie ce face, daca se respecta fara pas valorile date de producator, daca sunt scule si instrumente corecte, motorul trebuie sa mearga. Si bine! Astea tin de teorie si practica. Despre alegerea uleiului, tipul si norma acestuia, aici e putin cu ghici. Daca exista experiente verificabile despre rodaj (strict pentru acest motor), e un avantaj, daca nu, ramane doar varianta cu "fair enough". Si am zis mai devreme, un ulei corect, nu trebuie sa sperie.

Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #334 on: May 26, 2019, 02:44:04 AM »
Ganditi va ca mie imi e frica sa merg cu masina din cauza tampoanelor , care sunt prea rigide. Fapt pentru care mi se pare ca bate ceva. Schimb tampoanele cu unele stock is , dar o sa revin la teama primordiala. Inca nu stim de ce s a c...t motorul celalalt. Si desi astalalalt e nou , stock , Subaru made orighinal , tot il vad ca pe iaurt. Ciorba de dinainte a fost foarte fierbinte. Si masina nu a fost abuzata. Ghe isi manifesta neincrederea in Motul ul care e acum pe piata. Iar eu merg inca cu Legacy ul. Ce sa zic ? Sunt ca Veorica la interviuri. Ma c... pe mine de frica.
« Last Edit: May 26, 2019, 02:45:32 AM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #335 on: May 26, 2019, 08:20:07 AM »
ca merge 3-5 minute maxim cu verificari de parametrii da ... dar restul ... adica pista de incercari ? pe bune ? :) :)

LE: vorbim de fiecare masina vanduta corect ? :)

Confirm ce apune Ziggy despre Aro. Am crescut in Campulung, pot spune ca am crescut in fabrica Aro si da, fiecare masina intra pe pista de incercari. In ceea ce priveste motoarele, la vremea aia Aro nu mai producea motoare si oricum trebuia facut rodaj ca la “Dacia noua”.
Track&Daily: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 3247
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #336 on: May 26, 2019, 09:41:11 AM »
ce sa mai zici ... si eu imi doresc sa nu fie cum cred dar ... mergem inainte ca inainte era mai bine :)
 

Forester

  • 2350
  • The other right!
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #337 on: May 26, 2019, 11:02:44 AM »
Neincrederea in Motul si-au manifestat-o multi, cel putin eu am primit feedback-ul asta din multe directii total diferite (plus o furstrare personala datorita selectorului lor) si am renuntat de mai multi ani.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 11324
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #338 on: May 26, 2019, 11:19:38 AM »
Am zis de multe ori și o mai spun. Eu mergeam pe x-cess in wrx, era bun, nu prea îl consuma, începea să miroasă a benzină tare și să fie murdar după 3500km și îl țineam încă 1000-1500km in motor.
La un moment dat am observat că aceste schimbări au început să aibă loc pe la 1500km și la 3000 deja aveam consumul de ulei pe care îl aveam înainte la 5000.

Am zis că e motorul vechi, că poate am probleme, dar am schimbat uleiul și nu s-a mai manifestat asa. Și motorul merge foarte bine și acum la Dragoș cu foarte foarte multi km in plus de la momentul povestit cred că 50k+ și cu mult mai mult stres pe el.
« Last Edit: May 26, 2019, 11:20:17 AM by MihaiFlorescu »
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Re: Forester XT '03 +motor STI
« Reply #339 on: May 26, 2019, 11:37:08 AM »
Mai am un schimb de Motul. Il vars pe primul la 200km. Il vars si pe asta al doilea pe la 4-500 si apoi caut sa pun altceva. Amsoil de care ati recomanda ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6