Tribeca US 2006
Subaru club Romania

Tribeca US 2006

Tribeca US 2006
« on: November 03, 2018, 08:55:33 AM »
Salut!
Din decembrie 2017, dupa o discutie/negociere mai ceva ca in telenovele, si in urma careia am ramas, sper eu, in relatii mai mult decat bune cu fostul proprietar, sotia mea a devenit proprietar de Tribeca. Eu ma ocup de mentenanta, goarne ocazionale, si deci si de jurnal de bord.
Am sa atasez ceva poze cu starea masinii cand am luat-o.
In principiu, masina a ajuns la mine destul de neingrijita, atat estetic cat si tehnic, dar pretul de achizitie a facut posibil proiectul.
7 locuri, 3.0 automata, integrala, si ADN, cam atat au contat ca dotari.
Probleme: check engine aprins, evident si esp aprins, tpm aprins, evident si cruise control aprins, motorul tremura cat timp era pornit, pierdere evidenta de putere, bataie puternica pe spate la pornire de pe loc/schimb treapta de viteza.


Re: Tribeca US 2006
« Reply #2 on: November 03, 2018, 12:37:16 PM »
Sa va plimbe fara probleme de'acum incolo!

Care erau cauzele si care a fost rezolvarea problemelor enumerate? Multi probabil nu s'ar fi incumetat sa aleaga acea masina, mai ales ca's destule Tribeca pe piata, unele ingrijite, la preturi mici (4-5k euro)


Re: Tribeca US 2006
« Reply #3 on: November 05, 2018, 17:35:24 PM »
La momentul ala nu erau, si eu cred ca nici acum nu sunt, in afara de cea a lui KET (keep in mind ca e peste suma data de tine) pe care m-as incumeta sa o iau conform activitatii lui de pe forum (am si avut ganduri). Restul la banii astia sunt pe cale sa pice (din cauza gpl, neschimbat ulei la timp and shit).
Eu am luat-o cu 2000 si mi-am planificat inca 4000 bagati in decurs de un an, pentru a o pune la punct.
Acum fac un engine rebuild, am tras un pic cam mult de motor in starea in care am luat-o si s-a lasat cu distributie sarita si refacut chiuloase + supape.
Multumesc de urari! Abia astept sa o pot alerga iar.
« Last Edit: November 05, 2018, 17:36:26 PM by tzorrro »

Re: Tribeca US 2006
« Reply #4 on: November 05, 2018, 22:30:07 PM »
2000?  :o
E semiepava sau ce ?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Tribeca US 2006
« Reply #5 on: November 06, 2018, 09:33:34 AM »
Era, dpv al motorului. Bucsaraia la diferential rupta, pe fata la fel, doar pe spate nu am umblat inca pentru ca nu erau urgente. Dif spate OK, la fel si central, la fel si cutia automata.

Eram sigur ca o sa fac motorul, ceea ce era/este in buget. Am crezut ca e nevoie si de cardan nou, pentru bucsa aia de la suport, dar e inca in stare buna.
Pentru uleiuri peste tot pe unde trebuiau schimbate si bucsaraie costul s-a ridicat undeva la 6-7 sute de euro.

In plus, pretul de achizitie a fost dictat si de alti factori (impozit, proprietarul nu o mai conducea el ci doar soferii de la firma - ceea ce explica felul in care a ajuns, interiorul e "agatat" mai peste tot, si altele).

Dupa rebuild am in plan raptor headers si CAI, cu un remap pentru motor si cutie de la xtremeracing.

Re: Tribeca US 2006
« Reply #6 on: February 06, 2019, 10:12:15 AM »
Motorul e aproape gata de montat. Am schimbat segmenti, intinzatoare + patine + lanturi + garnituri distributie + pompa apa, set garnituri motor inclusiv cele de chiulasa, rectificat blocuri si chiulase, tampoanele de sub motor ca erau rupte amandoua, suruburi care pe unde s-au distrus la desfacut, toate OEM. Si, evident, consumabile - ulei, filtru, furtune, bujii, termostat, curea transmisie, valva PCV.

As avea nevoie de o volanta/coroana care sa se potriveasca pe vibrochen. Mecanicul vrea ca inainte sa monteze motorul pe masina sa il invarta cu electromotorul.
Ceva idei? E cineva ok sa imi imprumute o volanta care sta degeaba/defecta?
« Last Edit: February 06, 2019, 10:21:52 AM by tzorrro »

Muttley

  • 3608
Re: Tribeca US 2006
« Reply #7 on: February 06, 2019, 10:22:04 AM »
Pai pe masina nu va avea volanta?
WRX SW 2002

Re: Tribeca US 2006
« Reply #8 on: February 06, 2019, 11:13:22 AM »
Daca e AT mai greu
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Tribeca US 2006
« Reply #9 on: February 06, 2019, 16:17:37 PM »
corect, pe AT nu e volanta.

cred ca s-ar putea scoate convertizorul de cuplu pentru operatiunea asta, desi posibil sa fie mult de furca dupa, ca sa il reintroduca ok.

orice sfat e binevenit, cat inca mai e motorul dat jos. de asemenea, as avea nevoie si de niste sfaturi legate de rodaj, de la cine a mai trecut prin/facut asta.
« Last Edit: February 06, 2019, 16:20:11 PM by tzorrro »

BOXER

  • *
  • 1870
  • +
Re: Tribeca US 2006
« Reply #10 on: February 06, 2019, 16:27:27 PM »
Rodajul trebuie stabilit de conducatorul atelierului, cel care isi asuma raspunderea pentru lucrarea efectuata.
Lasa-i pe cei care au lucrat sa decida.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Tribeca US 2006
« Reply #11 on: February 06, 2019, 17:01:47 PM »
Sa nu scoti convertizorul ca te-ai p...t pe ea de cutie. Lasa-l acolo. Pune motorul sus si il pornesti pe masina. Vrea sa -l invarta? Poate sa o faca la mana.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Tribeca US 2006
« Reply #12 on: February 06, 2019, 17:14:17 PM »
Salut, n-am experienta pe mecanica, vorbesc din ce m-am documentat pe internet. Imi poti spune de ce e asa dramatic sa scoti convertizorul? Oricum, din cate am vazut, exista cazuri in care la rebuild iese si saracia, si, in afara de chinuiala in plus ca sa il puna la loc, vad ca nu se plange nimeni dupa.

Il invarte si la mana, dar ar vrea sa faca si o compresie fara sa il porneasca, si daca il pune pe masina, pe urma mai greu cu accesul.
Multumesc pentru sfaturi!
« Last Edit: February 06, 2019, 17:16:17 PM by tzorrro »

Re: Tribeca US 2006
« Reply #13 on: February 06, 2019, 17:30:48 PM »
Nu stiu cum sa explic fara sa fiu vulgar. Convertizorul are o...un fel de...e ca o maciuca. Si cand il tragi afara ai toate sansele sa f... simeringul prin care trece. Apoi incepe sa curga si tot asa pana se face pilaf. Lasa l acolo. Compresie zic ca poate si cu motorul pe masina...
« Last Edit: February 06, 2019, 17:31:20 PM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Tribeca US 2006
« Reply #14 on: February 09, 2019, 06:59:52 AM »
am facut rost si de volanta, traiasca malakay. sper sa se potriveasca si cu electromotorul, vedem in curand

Re: Tribeca US 2006
« Reply #15 on: June 16, 2019, 10:10:10 AM »
bun, a trecut ceva vreme si nu am mai facut update, in parte pentru ca am vrut sa-i dau foc, pe urma sa o pastrez, pe urma sa o dezmembrez, pe urma sa...

1. se potriveste volanta, motor invartit toate bune si frumoase, motor pus pe masina pornit fara evacuare, evident check engine dar mergea rotund, decidem sa punem si evacuarea si muje - catalizator pe dreapta spart si parti din el zburate in cel central (sigur nu se numeste asa dar va prindeti voi)
2. golit catalizatoarele stanga dreapta, curatat centralul, montat inapoi pe masina, eroare de sonda lambda bank 1 sensor 2
3. cumparat anulatoare de eroare de sonda, cand am ajuns sa le monteze masina mergea in 5, misfire pe cil.1
4. verificat oringuri injectoare, injectoare, bobine, bujiile erau noi, pur si simplu independent de cald/rece/forja/ralanti uneori dadea semnal ecu pe mufa de la injector, alteori nu, evident cand nu dadea semnal crestea roughness pe cil.1 si de la un moment dat si misfire
5. reparat ECU (cica schimbat o piesa care se mai fte de obicei), pus inapoi pe masina, face din prima la fel, a doua zi merge rotund, deci ma duc sa vad masina.
6. cand ajung sa vad masina, limitare undeva la 4k ture - mie mi s-a parut ca si cand cutia cupla/decupla, motorul se tureaza in gol dar pe turometru nu se vede nicio diferenta, roughness pe toti cilindri, in unele parti mai mic in altele mai mare, misfire mereu pe 1 aleator pe ceilalti
7. iau masina din service sa ii fac rodajul de 500km inainte de sch ulei, si imi vine ideea sa scot toate sondele lambda, oricum aveam check engine aprins si facea ca toti dracii cand o acceleram, ba se tura ba nu, ba crestea brusc 500 ture ba scadea chiar daca o forjam, conduceam incet etc. Rezultat - roughness 0 pe toti cilindri, fara missfire, doar eroare de sonda lambda.
8. masina merge rotund la ralanti si daca nu o sar de 2500 ture, dar lipsa evidenta de putere, cum o sar incepe motorul sa se balanseze stg-drp, lipsa putere, cutie ezitanta in a sari in treapta superioara/inferioar, ba chiar mi s-a intamplat sa stea in 3k ture si sa nu se accelereze mai mult, desi kickdown. pe secventiala masina a mers intotdeauna mult mai bine, a sch exact cand i-am cerut, doar ca lipsa de putere si balansarea motorului s-au mentinut
9. am remarcat ca daca nu sar de 2-2.5k ture, parametrul vvt angle din freessm se situeaza pe ambele parti intre 0 si 6 grade, iar cand sar, liniar sau kickdown, pe bank 1 ramane la 6 grade pe bank 2 sare pana la 33 grade. am sch solenoizii vvt intre ei stg-drp, se mentine modul in care se ajusteaza vvt.
10. am ramas la 2 variante - ECU sau unul din sprocket-urile care ajusteaza timing-ul, ori comanda nu ajunge cum trebuie ori sprocket-urile nu ajusteaza cum trebuie. stie cineva cum trebuie sa se ajusteze, adica vreau sa zic ca as vrea sa stiu care e busit, ala care ramane la maxim 6 indiferent de turatie sau ala care sare de 30. din ce am citit ar fi 3 "praguri" de ajustare: pana in 2k, intre 2k si 4k, dupa 4k, si tind sa cred ca e busit cel care nu ajusteaza mai mult. distributia as scoate-o din calcul, pentru ca daca ar avea un pinion avans fata de celalalt, ar trebui sa se mentina diferenta si sa urce amandoua totusi.

ASTEPT SFATURI.
PS: fara "da-i foc" ca am trecut de starea aia.
PPS: acum nu mai da eroare decat de toate cele 4 sonde, si mentionez ca mi-a si scazut consumul de combustibil.

MihaiFlorescu

  • *
  • 11400
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Tribeca US 2006
« Reply #16 on: June 16, 2019, 10:15:14 AM »
Eu tot as verifica distribuția. Sună familiar misfire pe 1 și aleator pe restul cānd am avut distribuția sărită un dinte pe axa de evacuare evacuare pe o parte a motorului.
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Re: Tribeca US 2006
« Reply #17 on: June 16, 2019, 10:16:31 AM »
another PS: am gasit pe ebay pachet ECU + sprockets undeva la 700 lei, aveti idee daca trebuie sa cer si o cheie ca sa nu trebuiasca sa rescriu ECU pentru teste? masina e CAN-BUS, si din ce am citit, nu va porni cu cheia mea, doar ca as fi vrut sa stiu daca ati intampinat problema asta, si daca merge fara, sau trebuie cheie (ma rog, cip din cheie) sau si alte lucruri.

si daca stiti pe cineva care poate citi/ programa EEPROM the hard way, gen aici -

m-ar scuti de o gramada de drumuri, sa nu mai zic bani.

Re: Tribeca US 2006
« Reply #18 on: June 16, 2019, 10:20:02 AM »
@MihaiFlorescu - ma gandeam sa elimin ECU din calcul, ar fi mai util pentru mine si pentru cei din service, care au fost fair si m-au anuntat din start ca pe parte de electronica dupa rebuild nu ma vor putea ajuta aproape deloc, nu au nici scule nici experienta (iar eu am acceptat). E mult mai OK sa vezi cu ochii tai ca masina face la fel cu 2 ECU-uri diferite, e un argument foarte viabil pentru a demonta iar fata masinii sa ajungi la distributie. Oricum intentionez sa iau si pinioanele, nu stiu daca SH e o varianta, inainte de a desface motorul, adica daca e defect mecanic sa nu mai stau sa astept. Le-am gasit destul de ieftin SH - vreo 300 bucata.

plus ca dupa ce am scos sondele lambda nu mai am misfire - e normal chiar si daca ar fi sarit 1dinte la distributie?
« Last Edit: June 16, 2019, 10:30:43 AM by tzorrro »

andea79

  • *
  • 3282
Re: Tribeca US 2006
« Reply #19 on: June 16, 2019, 10:54:52 AM »
poate ai drum prin cj... :)