SF-ul meu pe motorina
Subaru club Romania

SF-ul meu pe motorina

Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #60 on: January 06, 2019, 18:22:18 PM »
Dude. Cu astfel de explicatii o sa ajunga omul sa segmenteze motorul. Ce v a apucat?

incercam sa Make The Forum Great Again!  ;)

Quote
Siliconul despre care ziceti imi dau seama ca este un element esential in distribuirea puterii pe punti, lucru despre care nu stiam. Deci si asta trebuie revizuit sau verificat periodic

Acel ulei siliconic nu este servisabil......Cand acel silicon s-a uzat la maxim se schimba diferentialul central.Trebuie multa bataie de joc sa il uzezi la maxim.Stiu Forestiere cu 340000  km fara probleme la transmisie.Stiu si Forestiere cu reparatie capitala la cutie, incluzand diful central la 100000-120000 km.....
Schimba la intervalele recomandate(si mai repede daca ai multe iesiri offroad) uleiul din motor, cutie si diferentialul spate(diful central se afla in cutia de viteze).

Quote
MTFG - mai e mult pana la segmentare, pana atunci o sa crape motorul...
;D ;D ;D ;D :laugh: :laugh: :laugh: cand crapa motorul se face segmentare

Quote
Legat de sistemul de franare, la un momentdat am simtit pedala mai tare, dupa ce am turat-o in sleauri mai mult. Cu treapta 1, am dat mai tare(3500-4000rpm) si pana sa se opreasca roata - 0km/h, am actionat frana de picior ca sa cobor din masina. Atunci pedala a fost mai tare o secunda si apoi a revenit. A tinut mai sus...nu stiu cum sa ma exprim...

nu stiu sa explic ca sa ma pot face inteles, dar e din categoria asa face toate, nu iti fa probleme din cauza asta.si a mea face la fel in situatia descrisa de tine.
Cat despre 4000 rpm in situatii de offroad cu tedei.....nu fa prea des asta, decat daca este absolut necesar

Quote
adica forester unicul specialul si nemaipomenitul ramane asa... fara tractiune? :)
da  :'( , pt ca japonejii au pus transmisiile bune doar pe STi-uri >:(

paulstefan

  • 33
  • De profesie Habarnist
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #61 on: January 06, 2019, 19:26:12 PM »
Asa este, maine, in piataVictoriei, va fi incendiata.
Gasiti pe Facebook.  >:D
Are tractiune si tot ce ii trebuie.
Debusolant nu este nimic, ba chiar ajuta sa mai invatam si noi cate ceva.
Dragos, nu imi faceam oricum probleme cu franarea. Mi-am adus aminte de episod si am zis sa vi-l prezint, poate mai invat ceva.
Treaba cu 4000 de ture, doar atunci a patit la mine, in sleau. Stati linistiti ca inafara de o cutie la Dacia Nova, nu am spart piese importante la masini, din talpa.
1600 de ture...si asta e rar... tin totusi minte de 1800-1900 ture ca valoare a cuplului maxim, dar nu contrazic.
Cand voi simti ca SF-ul nu ma mai satisface dpdv offroad, voi incepe demersul pentru achizitie de masina dedicata offroad: tiguan, rav 4, q5, d’astea mai grele... skoda scout, rx4, x3...nebunii, care ar rezista mai mult de 5 secunde in 4000 rpm constant...
SF.SH.EE20.12

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #62 on: January 06, 2019, 19:34:56 PM »
Cand o sa stii din timp pana unde poti merge , nu se va mai ivi vreodata situatia in care sa nu te mai satisfaca.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #63 on: January 06, 2019, 19:52:10 PM »
Eh, si asta deseori se invata pe principiul merge merge... hopa ca nu mai merge! Deci data viitoare sa stii, NU pana aici!  ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

doru777

  • 15
  • go,go,go...
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #64 on: January 06, 2019, 19:54:07 PM »
Salutari, vin si eu cu un comentariu,  Cuplul maxim la EE20 diesel este la 2400 pentru modeul Euro 4 si 5 si 2800 pentru modelul E6.
Ce este curios, si poate aveti voi mai multe informatii, este ca au trecut de la 600 rpm diferenta de cuplu de la E4,5 la 1200 rpm pentru E6. deci este dublul valorii, pentru aceeasi putere. Din ce am vazut eu motorul ar merge cel mai bine in 2000-2200 tinut, schimbat pe la 2500-3000 vitezele, asta e parerea mea.
Oare nu se poate modifica din softul masinii diferenta aceasta de cuplu ?,
ma gandesc ca la E6 au modificat pentru o mai buna reabilitate a motorului, daca ar fi un grafic putere/cuplu, cel de la Euro6 ar fi mult mai lejer
« Last Edit: January 06, 2019, 19:55:32 PM by doru777 »
forester ee20 2009

paulstefan

  • 33
  • De profesie Habarnist
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #65 on: January 06, 2019, 20:06:32 PM »
MTFGA ??? Asta e clar. La fel am zis si dupa ce am crapat cutia de la Dacia Nova. Doar ca aia statea la 4000 mai mult de 5 secunde...
Vreau sa subliniez faptul ca mi-am luat SF-ul ca sa ma bucur de el, doar ca:
Prin oras nu prea e recomandat sa merg cu el pt ca nu se simte bine;
Pe offroad, doar asa, putin pentru ca are tractiune praf;
Pe zapada trebuie sa am grija ca sa nu ii dau prea tare;
Revizii la 6-7000 km;
Jantele mai mari ii distrug caseta si bieletele de directie, articulatiile si nu numai;
Totul este scump la ea si e recomandat sa le fac la service autorizat;
Ma astept ca din mie in mie de km sa imi crape motorul;

Sa fi facut o alegere neinspirata?
Voi cei care aveti diesel, ce faceti cu masinile voastre? Le tineti in garaj? Nu cred.

Haideti, putin mai mult entuziasm si let’s Make The Forum Great Again! E iarna si trebuie sa ne bucuram de asta. Suntem niste norocosi cu alegerile noastre in materie de auto.
Lista de mai sus paleste cand ma urc la volan si merg cu ea, chiar si prin coclauri, chiar si prin oras...
Drumuri bune!
SF.SH.EE20.12

paulstefan

  • 33
  • De profesie Habarnist
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #66 on: January 06, 2019, 20:11:01 PM »
Doru777, nu e recomandat sa ii umbli in soft pentru ca ii strici chiuloasa sau vilbrochenul sau ia foc in mers.
Las-o asa si uite-te bine pe lista de am scris-o eu mai sus.
Drumuri bune!
« Last Edit: January 06, 2019, 20:25:08 PM by paulstefan »
SF.SH.EE20.12

andea79

  • *
  • 4007
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #67 on: January 06, 2019, 20:32:38 PM »
Sa fi facut o alegere neinspirata?

nu are cum.... e subaru.... e diesel.... e ce trebuie.... sau nu? :)


paulstefan

  • 33
  • De profesie Habarnist
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #68 on: January 06, 2019, 20:34:48 PM »
Sa nu fie subaru? O fi Suzuki sub acoperire. Sau Tata...
Sa nu fie diesel? Aici m-ai prins.
Sa nu fie ce trebuie? Asta ma intrebam si eu... si am primit ca raspuns aceeasi intrebare...
Deci suntem mai multi curiosi despre alegerea mea... :)
« Last Edit: January 06, 2019, 20:39:40 PM by paulstefan »
SF.SH.EE20.12

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #69 on: January 06, 2019, 20:39:57 PM »
Eu zic ca ai venit la ședință deja certat cu lumea. Vb vine...
Ai rabdare. Obisnuieste te cu cotețul. Schimba ce e de schimbat.
Nu cred ca e chiar asa de neinspirata alegerea. Cat despre tractiune , ai incredere in ea. E ceva ce nu intelegi sau te astepti la minuni.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

paulstefan

  • 33
  • De profesie Habarnist
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #70 on: January 06, 2019, 20:50:17 PM »
Hai ca ne revenim... deci se poate. Bravos
SF.SH.EE20.12

kkennyy

  • 1763
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #71 on: January 07, 2019, 10:09:02 AM »
Cel mai bun sfat e cel de sus. Invata-ti masina si sistemul awd pe care-l are si o sa ai mut mai putine sanse sa ramai blocat. Cu diferentiale deschise fata spate, foresterul nu o sa faca minuni. Cei care merg in offroad stiu ce mult inseamna un blocant spate macar, dar asta e, ne descurcam si cu vdc-ul (simularea software a blocantului prin franarea rotii care patineaza, printre altele, care apropo, exista la toate sh-urile din cate stiu eu, din 2008 incepand, eu o am pe forester). Drumuri mai putin bune! (ca cele bune sunt plictisitoare)
Forester XT SJ 2018

WIM

  • 670
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #72 on: January 07, 2019, 13:58:53 PM »
Nu o spun doar pentru ca le am la vanzare  8), dar diferentialele deschise se pot upgrada. Chiar si VLSD-ul central poate fi inlocuit cu o unitate mai buna. Cat de oportuna e o asemenea decizie pentru un Forester diesel e o cu totul alta discutie dar tehnic este posibil.

Cat despre VDC, eu am o impresie foarte proasta despre el, sau cel putin despre implementarea pe Legacy-ul diesel, unde nu intervenea niciodata cand se producea o alunecare, ci doar taia gazul post-factum. Mi se parea de-a dreptul periculos pentru ca impiedica orice incercare de redresare pe baza de acceleratie. Asa ca mergeam intotdeauna cu el dezactivat.

Si un ultim factor de luat in considerare si, poate, cel mai important - abilitatile cauciucurilor. In situatia pe care o descrii tu pare-se ca ai atins limitele de aderenta ale cauciucurile obisnuite de iarna  - cred ca lucrurile s-ar fi desfasurat cu totul altfel daca erai incaltat cu pneuri de zapada si gheata dedicate, ceva din seria Hakkapeliitta de la Nokian, de exemplu (nu mai vorbesc de varianta in care ar fi fost si clutate). Indiferent de cat de sofisticat ar fi sistemul AWD, el tot cu frictiunea dintre cauciuc si ce e dedesubt jongleaza. Iar daca frecare nu e, nimic nu e  ^-^
« Last Edit: January 07, 2019, 14:06:36 PM by WIM »

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #73 on: January 07, 2019, 18:32:34 PM »
Quote
daca frecare nu e, nimic nu e

Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

paulstefan

  • 33
  • De profesie Habarnist
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #74 on: January 07, 2019, 19:46:14 PM »
WIM, frumos spus si corect.
Daca ai vre-un site sau pagina de facebook ceva, pune aici ca poate ne mai uitam unii dintre noi.
Cum zicea si Dragosh10, cand o crapa si va trebui inlocuit, mai avem o alternativa...
Cat despre anvelope, sunt destul de vechi, 2012, cu crampoane generoase si consistenta “tactila” buna, zic eu. Continental (sigur o sa mi-o iau dupa cele scrise). Se comporta bine pe zapada, insa cand e gheata, sunt de parere ca doar lanturile mai pot face ceva... (situatia descrisa de la ultima iesire).
Apropos de situatie, nu stiu de unde a reiesit ideea ca ma asteptam eu la minuni din partea awd, sau ca nu ii cunosteam limitele si am fortat-o sau ce se mai scrie pe aici. Am ramas cu ea si am povestit... atat...  :-\ Invartea o singura roata. Da, ma asteptam la mai mult....
(dupa ce vand jantele de 18 cu tot cu anvelope, imi iau pt iarna pe 16 cu niste anvelope bune, intreb eu pe aici ce ar fi ok, iar de vara imi iau unele noi pt jantele de 17 din poze).
Drumuri bune! Iar pe cele proaste ni le alegem noi cand avem vreme de asa ceva :)
SF.SH.EE20.12

Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #75 on: January 07, 2019, 21:14:56 PM »
ne descurcam si cu vdc-ul

cine are, dar se poate si fara

dar sunt de acord cu @WIM, prefer anvelope bune decat un VDC

WIM

  • 670
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #76 on: January 08, 2019, 11:35:35 AM »
Daca ai vre-un site sau pagina de facebook ceva, pune aici ca poate ne mai uitam unii dintre noi.
Cum zicea si Dragosh10, cand o crapa si va trebui inlocuit, mai avem o alternativa...

Aici incepe toata povestea:
Sper sa nu fie contagioasa, ca eu am prins microbul tuning-ului cu gandul sa fac un ugrade la diferentialul spate si, 4 ani mai tarziu, refac masina cu totul :)

https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2927.0.html
(de la postul #5 incolo, primele sunt preambul)

Aici sunt piesele de vanzare: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3310.0.html

1. diferential fata STI (helical sau, simplificand, TorSen)

2. diferential spate STI (clutch type, adica cu placi – ajustabil si reconditionabil)

3. diferential central STI 12 kgf (cu tot cu cutie de transfer) – care nu se poate transplanta insa pe cutiile 6MT diesel, cutia de transfer are un cu totul alt design.

Insa exista si pentru asta o solutie, respectiv reconditionarea diferentialului si schimbarea vascozitatii uleiului siliconic. Se face cu succes in Australia. Acolo nevoia a aparut la Legacy-urile spec B, unde diff-ul central isi cam dadea duhul pe la vreo 150.000 km, iar proiectul de DIY – http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.php?f=6&t=31089  - a evoluat intr-un shop dedicat: https://www.facebook.com/CorgiWerx/ .

Am incercat si eu, impreuna cu un coleg de la Iasi cu un Outback diesel, insa cu succes limitat :) . Dar mai incerc o data, ca tot am un diff de pe o cutie 6MT diesel la dispozitie, plus ulei siliconic si o-ring-uri ramase de la comanda pentru  proiectul anterior.

kkennyy

  • 1763
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #77 on: January 08, 2019, 12:50:53 PM »
ne descurcam si cu vdc-ul

cine are, dar se poate si fara

dar sunt de acord cu @WIM, prefer anvelope bune decat un VDC
Preferabil amandoua :D

WIM, frumos spus si corect.
Daca ai vre-un site sau pagina de facebook ceva, pune aici ca poate ne mai uitam unii dintre noi.
Cum zicea si Dragosh10, cand o crapa si va trebui inlocuit, mai avem o alternativa...
Cat despre anvelope, sunt destul de vechi, 2012, cu crampoane generoase si consistenta “tactila” buna, zic eu. Continental (sigur o sa mi-o iau dupa cele scrise). Se comporta bine pe zapada, insa cand e gheata, sunt de parere ca doar lanturile mai pot face ceva... (situatia descrisa de la ultima iesire).
Apropos de situatie, nu stiu de unde a reiesit ideea ca ma asteptam eu la minuni din partea awd, sau ca nu ii cunosteam limitele si am fortat-o sau ce se mai scrie pe aici. Am ramas cu ea si am povestit... atat...  :-\ Invartea o singura roata. Da, ma asteptam la mai mult....
(dupa ce vand jantele de 18 cu tot cu anvelope, imi iau pt iarna pe 16 cu niste anvelope bune, intreb eu pe aici ce ar fi ok, iar de vara imi iau unele noi pt jantele de 17 din poze).
Drumuri bune! Iar pe cele proaste ni le alegem noi cand avem vreme de asa ceva :)

Am avut si eu anul trecut anvelopele (probabil) originale ale masinii, de iarna, erau din 2008, dupa crampoane erau ca noi. Mi s-au parut ok in primul an, acum in toamna cand le-am pus scartaiau la fiecare giratoriu la orice viteza si am decis sa le schimb, am luat niste hankook-uri noi. Diferenta este de la cer la pamant. Crede-ma ca nu-ti dai seama cat de varza sunt cele vechi pana nu le schimbi. Iti recomand sa nu mai mergi inca o iarna cu ele :)


WIM, interesant ce spui tu acolo. Nu sunt eu genul care sa se apuce sa modifice in asa hal la masina, dar e bine de stiut ca se poate face asa ceva.
Forester XT SJ 2018

doru777

  • 15
  • go,go,go...
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #78 on: January 08, 2019, 21:07:26 PM »
Salut. Referitor la faza cu motorul, 
am facut o statistica, cat de cat relevanta, cu masinile scoase la vanzare cu motorul crapat Germania, si a iesit cam asa ceva.
Cele din 2009 sunt cu numarul cel mai mare de motoare cazute, 36 buc din care 6 cu peste 200k km in bord, urmate de 2010 cu 23 din care 3 cu peste 200k km, 2011 cu 4 buc din care 3 peste 200k km, 2012 cu 4 buc cu 1 peste 200k km
Se vede ca din 2011 s-au facut imbunatatiri la motor astfel ca sansa sa-ti cada motorul este aceeasi comparativ cu alte marci.
« Last Edit: January 08, 2019, 21:09:11 PM by doru777 »
forester ee20 2009

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: SF-ul meu pe motorina
« Reply #79 on: January 08, 2019, 23:52:04 PM »
Damn !
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6