CVT-ul turează motorul aiurea
Subaru club Romania

CVT-ul turează motorul aiurea

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
CVT-ul turează motorul aiurea
« on: December 26, 2018, 08:24:52 AM »
Am observat asta de câteva ori și nu îmi explic de ce se întâmplă: merg la drum întins, uneori pe cruise control, alteori fără, fără să bruschez mașina, și CVT-ul afișează o treaptă inferioară, ținând mașina în +3000 turații.

Pe autostradă, la 120km/h pe cruise control, insista să rămână în "viteza a cincea" chiar și după 10 minute, în loc să treacă în "a șasea" și să reducă turația motorului.
« Last Edit: December 26, 2018, 13:30:40 PM by adinegru »

john_b

  • 188
Re: CVT-ul turează motorul aiurea
« Reply #1 on: December 26, 2018, 15:10:16 PM »
Eu am facelift, posibil să fie alt soft. Se tureaza, pe autostrada, cand e urcare, sau când e vânt din față; dar scade turatia imediat, nici vorbă de 10 min. La 120 stă în 2000 rpm.

Re: CVT-ul turează motorul aiurea
« Reply #2 on: December 26, 2018, 16:48:55 PM »
La  CVT turatia urca si coboara in functie de puterea necesara la roata. Vitezele se schimba la fel. Daca urci o panta si esti pe cruise control la 100 km la ora  turatia va creste la 4...5000 ture si iti "retrogradeaza " in a 3a (teoretic vorbind)  ptr a-ti da puterea necesara. Cand cobori panta o sa iti dea a 8a  :-\  si iti coboara  rpm  la 1800 sau si mai putin. Daca ai vant din fata, daca treci printr-o balta, teren nisipos  etc.  turatia creste.  Daca ai asfalt uscat, vand din pupa , cobori Transfagarasanul  etc. turatia scade. La urma urmei  asta e farmecul la CVT. Isi adapteaza singur turatia si vitezele la puterea ceruta de motor ptr  a-si putea mentine viteza  ceruta.
Daca nu ma insel  Boxer ne-a  tinut undeva pe aici o prelegere minunata si pe intelesul tuturor muritorilor despre cum functioneaza  CVT urile.
My  2  centi.
« Last Edit: December 26, 2018, 16:53:15 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: CVT-ul turează motorul aiurea
« Reply #3 on: December 26, 2018, 17:33:28 PM »
Adi, nu comentez de turații când pun mașina la muncă. Vorbesc de turații la viteză constantă, eventual și cu Cruise Control.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: CVT-ul turează motorul aiurea
« Reply #4 on: December 26, 2018, 18:09:17 PM »
Daca nu ma insel  Boxer ne-a  tinut undeva pe aici o prelegere minunata si pe intelesul tuturor muritorilor despre cum functioneaza  CVT urile.

Cred ca Muttley a fost cel care a discutat. Eu sunt mult mai rezervat cand vine vorba despre prelegeri. :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4920
Re: CVT-ul turează motorul aiurea
« Reply #5 on: December 26, 2018, 20:18:40 PM »
Link.

adinegru, conteaza sarcina. Vezi ce zice adicanada despre vant din fata, rampa si presiune joasa in pneuri.
Foloseste un obd reader si monitorizeaza sarcina (load) in situatiile in care turatia ti se pare prea mare. Daca tu mergi pe CC la vale cu vant din spate si-ti afiseaza load de 50%, e clar o problema. Daca-ti afiseaza load de 10% dar sta la peste 3000 rpm, pai te mictionezi pe el CVT ^-^
WRX SW 2002

Re: CVT-ul turează motorul aiurea
« Reply #6 on: December 26, 2018, 21:15:29 PM »
……………………………………………………………...
Cred ca Muttley a fost cel care a discutat. Eu sunt mult mai rezervat cand vine vorba despre prelegeri. :)
Probabil ca ai dreptate.  My  bad   :-\

Adi, nu comentez de turații când pun mașina la muncă. Vorbesc de turații la viteză constantă, eventual și cu Cruise Control.
Cum zice  Muttley,  conteaza sarcina.  Am avut si  eu  ciudatenii de-astea  cand pe drum drept  se tura motorul mai mult decat normal  (pentru mine).  dar  mai tarziu am descoperit ca afara era  vant puternic,  sau aveam un pneu dezumflat,  sau alte variabile de-astea. dar niciodata nu a fost o problema de CVT, 
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: CVT-ul turează motorul aiurea
« Reply #7 on: December 26, 2018, 21:20:30 PM »
Anvelopele sunt umflate regulamentar, mașina nu are probleme, i-am făcut revizia recent, i-am pus anvelope de iarnă noi, nu am sarcină...

puiu

  • 787
Re: CVT-ul turează motorul aiurea
« Reply #8 on: December 27, 2018, 06:45:10 AM »
Eroare
« Last Edit: December 27, 2018, 06:45:48 AM by puiu »

Dan_XV

  • *
  • 134
Re: CVT-ul turează motorul aiurea
« Reply #9 on: December 27, 2018, 10:09:50 AM »
@Adinegru - Tie iti afiseaza in ce "treapta" de viteza esti cand esti in Drive? Mie imi afiseaza "treptele" doar cand o trec in Manual altfel imi scrie un d mare si atat
XV 2.0 CVT MY2016

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: CVT-ul turează motorul aiurea
« Reply #10 on: December 27, 2018, 10:20:43 AM »
Nu, nu le afișează în D.

marr

  • 2205
Re: CVT-ul turează motorul aiurea
« Reply #11 on: January 08, 2019, 15:35:32 PM »
Un clip interesant unde este explicat pe intelesul tuturor cum functioneaza modul ”manual” si padelele de la volan si cand sunt ele utile:



ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020