Loc de dat cu capul - vol. II
Subaru club Romania

Loc de dat cu capul - vol. II

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #640 on: August 10, 2019, 11:51:44 AM »
Eu stiu ca indiferent cu ce masina merg , consuma la fel. 2.0 NA 13.5. 2.0 turbo 13.8 Legacy 3l 13.8 Subaru Justy 0.9l 11% comparand cilindreea , cel mai mult consuma Daihatsu. Cel mai bun imi iesea pe GC cu 2.5 NA 4at , de 12.5 urban.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

marr

  • *
  • 1398
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #641 on: August 10, 2019, 12:29:37 PM »
Adevaru-i ca, in ziua de azi, consumul urban ar trebui sa nu fie dat in l/100 km ci in l/h - ca la utilaje !

PS: In traficul cotidian casa-birou-casa, la orele de varf (plecat 7:30-8:00 / venit la 17:00-18:00 -  cca. 5 km pe sens facuti in 25-30 min) eu n-am sesizat diferente notabile intre 2.0 diesel manual  si 2.0 benzina automat (intre 10,5 si 11 l/100 km).
In afara orelor de varf, am in jur de 8-9 l/100 km si scade pe masura ce fac mai multi km la un drum, ca apuca motorul sa ajunga la parametri optimi de functionare.
Parca-parca XV-ul consuma o idee mai putin decat Impreza, dar n-as baga mana-n foc ...

Oricum, discutam doar de dragul discutiilor - pe mine unul, prea putin ma intereseaza acest aspect ! Si cred ca pe marea majoritate dintre noi - altfel ne luam Yaris Hybrid sau Renault Zoe, nu Subaru.
Cand diferenta de consum de 1-2-3 l/100 km va deveni ”dureroasa”, fie voi merge cu bicicleta, fie-mi voi muta biroul acasa !
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #642 on: August 10, 2019, 12:37:00 PM »
Toyota Prius cu GPL. E plin de ele...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

BOXER

  • *
  • 1883
  • +
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #643 on: August 10, 2019, 12:44:53 PM »
Oricum, discutam doar de dragul discutiilor - pe mine unul, prea putin ma intereseaza acest aspect ! Si cred ca pe marea majoritate dintre noi - altfel ne luam Yaris Hybrid sau Renault Zoe, nu Subaru.
Cand diferenta de consum de 1-2-3 l/100 km va deveni ”dureroasa”, fie voi merge cu bicicleta, fie-mi voi muta biroul acasa !

Consumul este doar un alt subiect de discutie atunci cand masinile merg bine. Ne distram cu diferentele de valori care apar in functie de conditiile de drum si de calitatea carburantului.

Tu esti prea mare pentru bicicleta, nu te asortezi cu doua roti. Chiar si Impreza este cam mica pentru tine :)
Cand o upgradezi la XV sau la noul Forester ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • *
  • 1398
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #644 on: August 10, 2019, 14:30:48 PM »
...
Cand o upgradezi la XV sau la noul Forester ?

Shhhhtttt !
Sa nu intre jumatatea mea mai buna pe aici ca-i dam idei !
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

MihaiFlorescu

  • *
  • 11455
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #645 on: August 12, 2019, 11:03:29 AM »
Pai, pentru trafic urban au fost si concepute motoristile de 0,9-1,0 l.
....
PS: Comparatia ta, Mihai, e putin fortata !


Acelasi lucru il spun si eu. In trafic bara la bara nu conteaza ce garda la sol ai sau ce tractiune. Conteaza cat consuma motorul la ralanti si eventual in treapta 1. Si aici astea mici castiga. Si mai castiga la consumul de carburant pana cand motorul ajunge la temperatura normala pentru ca astea mici se incalzesc repede si oricum tot consuma mai putin cand sunt reci.
Si cum spunea Lorian in alt topic... peste 90% din Forester si Outback nici nu vad pamantul o data in an.

Deci treaba ca astea mici consuma mai mult decat alea mari este partial adevarata si partial falsa.

Pana la urma 2.0 turbo nu e asa blamat cand e comparat cu 3.6 aspirat. Deci de ce sa nu aplicam aceeasi abordare si cu 1.0-1.5 turbo fata de 2.0-2.5 aspirat?
« Last Edit: August 12, 2019, 11:20:50 AM by MihaiFlorescu »
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Forester

  • 2400
  • The other right!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #646 on: August 12, 2019, 13:56:07 PM »
...

Pana la urma 2.0 turbo nu e asa blamat cand e comparat cu 3.6 aspirat. Deci de ce sa nu aplicam aceeasi abordare si cu 1.0-1.5 turbo fata de 2.0-2.5 aspirat?

Pentru ca si 2.0 turbo, si 1.0 turbo, pana nu demult trageau cam aceleasi masini (aceleasi mase adica). Acum s-au prostit de tot, parca XC90 hibrid avea un 2.0 turbo... parca si X5... iar la un moment dat stiu sigur ca in oferta Ford exista mondeo cu 1.0/120 de cai.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 11455
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #647 on: August 12, 2019, 15:07:37 PM »
Da passat 1.6 aspirat 110 cai cum crezi ca era?

In fine... ca e mic, ca e mare, tot de la VeCeTeu pleaca problema :))))
« Last Edit: August 12, 2019, 15:08:32 PM by MihaiFlorescu »
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Heliotropus

  • *
  • 2797
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #648 on: August 12, 2019, 15:21:58 PM »
Pentru un consum de benzina scazut in oras se promoveaza tehnologia hibrida insa desavarsirea o reprezinta tehnologia PHEV. Lucrurile se schimba, in defavoarea hibridelor si a PHEV cand discutam despre performante cinetice (sportive) pe autostrada.

Concluzionand, nu am condus in viata mea o masina mai eficienta pe autostrada si pe teren accidentat ca SUBARU Forester XT. Comparand-o, la clasa ei de caroserie cu modelele pe care le-am condus in paralel: Kuga, CX5, CRV, Rav4 si X-Trail pot spune ca a face o comparatie cu Forester XT (SJ) nu reprezinta decat un abuz de limbaj si o pierdere de timp.
« Last Edit: August 12, 2019, 15:23:58 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #649 on: August 12, 2019, 16:29:23 PM »
Acelasi lucru il spun si eu. In trafic bara la bara nu conteaza ce garda la sol ai sau ce tractiune. Conteaza cat consuma motorul la ralanti si eventual in treapta 1. Si aici astea mici castiga. Si mai castiga la consumul de carburant pana cand motorul ajunge la temperatura normala pentru ca astea mici se incalzesc repede si oricum tot consuma mai putin cand sunt reci.
Si cum spunea Lorian in alt topic... peste 90% din Forester si Outback nici nu vad pamantul o data in an.

Deci treaba ca astea mici consuma mai mult decat alea mari este partial adevarata si partial falsa.

Pana la urma 2.0 turbo nu e asa blamat cand e comparat cu 3.6 aspirat. Deci de ce sa nu aplicam aceeasi abordare si cu 1.0-1.5 turbo fata de 2.0-2.5 aspirat?

Mai bine povestim un pic cat tine un mixer din asta de 1.0 turbo?
Pe la o anume marca populara în Ro.Sau cum se schimba un lanț de distribuție mai repede decât o curea.
Mai exista vreun producător auto căruia sa ii pese de clienții lui? Se poate extrapola la orice produs de folosință îndelungata
« Last Edit: August 12, 2019, 16:31:23 PM by Mariansro »

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #650 on: August 12, 2019, 20:16:17 PM »
Tot ce se produce, de cativa ani buni, in industria auto (fiecare componenta a unei masini) are o durata proiectata de viata mai mica comparat cu 10 ani in urma.

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #651 on: August 12, 2019, 20:49:23 PM »
Nici viitorul nu mai e ce era...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

puiu

  • 638
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #652 on: August 12, 2019, 22:16:15 PM »
Da, dar suna bine. Viitorul.

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #653 on: August 12, 2019, 22:17:40 PM »
In do major sau in la minor...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Xander

  • 341
  • Forester
    • Forester '09
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #654 on: August 12, 2019, 22:20:26 PM »
Nu mai vin Electricele alea bune odată. Alea nu bate, nu troncane, e făcute la fel și pilotul autonom îl tunezi la băieți. Sa ii mai taie din liniile alea de cod, ca sa simți mașina, sa fie gen mod BMW sau offroad. La piese nu te mai uiți după serie.
O sa fie greu sa furi curent direct de pe stâlp, dar in numele evoluției vor exista eroi.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.

Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #655 on: August 12, 2019, 22:25:02 PM »
Eu imi pastrez ideea . Cand o sa fie plin de masini electrice , o sa gasim mecanicosii prajiti pe marginea drumului , ca au incercat sa schimbe cureaua...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Heliotropus

  • *
  • 2797
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #656 on: August 12, 2019, 23:10:45 PM »
... ca au incercat sa schimbe cureaua...

...de la nădragi  8)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 11455
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #657 on: August 13, 2019, 09:31:56 AM »
:D :D :D
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX


Serb

  • 329
  • Breathing for a living.
For many men, the acquisition of wealth does not end their troubles, it only changes them.