Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
Subaru club Romania

Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ

Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
« on: March 30, 2019, 17:35:38 PM »
Am si eu o intrebare legata de DPF, este si prima masina cu DPF.

Joi am am facut revizie si schimbare ambreiaj + alte maruntisuri. Astazi dimineata (sambata pana in 50 km facuti de la revizie ) a inceput sa palpaie martorul de DPF. Tocmai ce ma pregateam sa plec de la brasov la bucuresti. Oprit pe la Autokino, nu au timp sa faca regenerarea si sa merg cu ea ca se stinge. Plec la drum, nu se stinge, ma apuc sa caut pe net..... si soc.... daca era doar aprins atunci se merge pana se stinge. Daca palpaie trebuie contactat imediat dealer-ul.

Cat damage am facut cu acesti 180km facuti cu dpf-ul palpaind? Acum astept sa sun luni sa cer mai multe explicatii.

Extra info: la revizie mi-a confirmat ca regenerarea se facuse cu 300 de km in urma. Si cu mentiunea ca de cand am luat masina timp de 4000 de km nu s-a aprins niciodata martorul. Facut operatiunile mai sus mentionate si nici 50 de km parcursi si se aprinde martorul.

Daca am gresit sectiunea rog a se muta.
« Last Edit: March 30, 2019, 17:42:18 PM by St3ff »

Re: Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
« Reply #1 on: March 30, 2019, 18:12:45 PM »
Si la AKi te au trimis la plimbare ? Am mai auzit cazuri....
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Xander

  • 341
  • Forester
    • Forester '09
Re: Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
« Reply #2 on: March 30, 2019, 21:21:55 PM »
Sigur in cei 180km ai dat a-4-a minim si deci temperatura minima pentru regenerare a fost atinsa.
Cauze posibile pentru palpaire:
- filtrul se încarcă foarte repede
- filtrul înfundat
- filtru defect

Se încarcă repede dacă nu face presiune corespunzătoare pe admisie și/sau evacuare ( coliere furtune etc)
Filtrul înfundat de la mai multe tentative de regenerare eșuate. Motorul oprit in timpul regenerării de mai multe ori sau uleiul incompatibil cu filtrul sau noul ulei cu fostul ulei, sau alte probleme pe combustie si egr. Dacă egr nu merge ca sa ridice/mențină temperatura regenerarea da cu rest.
Filtrul defect, pericol mare, pune presiune mare pe motor la evacuarea gazelor mergând permanent înfundat. E mai safe sa îl spargi pana iei altul.
După 5-6 ani pică oricând din experiența mea.
E clar ca problema ți-o poate arăta un service cu softul Subaru și ceva experiența.
« Last Edit: March 30, 2019, 21:28:10 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.

Re: Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
« Reply #3 on: March 31, 2019, 09:42:28 AM »
Se încarcă repede dacă nu face presiune corespunzătoare pe admisie și/sau evacuare ( coliere furtune etc)
Asta doar cei din service pot sti. Ei au demontat montat dpf-ul cand au schimbat ambreiajul

uleiul incompatibil cu filtrul sau noul ulei cu fostul ulei,
imi poate confirma cineva ce norma de ulei este pentru 2.0 diesel? la revizie s-a folosit Motul 8100 X-clean FE 5W-30.
Iar in carte inafara de 5W-30 nu am gasit norma, cum este de exemplu la VW:505.01/502.00.
LE: Nervermind, am gasit ACEA C2/C3 este norma.

E clar ca problema ți-o poate arăta un service cu softul Subaru și ceva experiența.
Aici vreau sa revin putin asupra afirmatiei de "gonire" din service si sa detaliez.
A inceput sa palpaie (de joi pana sambata dimineata 25-30 de km facuti). De cand incepe sa palpaie mai fac 15 km pana la service.
La service mecanicul vede palpaitu pune testerul pe ea....si primesc verdictul linisitit ca totul este ok dar ca sa faca regenerarea acolo trebuie sa stea masina 1 ora jumate si ca mai bine plec cu ea si face regenerarea in mers sau sa merg la SMT sa o faca. (de aici fiind pe final de program si acea o ora jumate depasea programul lor de lucru am zis eu ca am imrpesia ca am fost gonit)

Acum ca mecanic daca era ceva grav ma asteptam sa spuna lasati masina aici, gasiti alta alternativa de transport si rezolvam luni dimineata. Daca aici au fost ignorate anumite probleme cu buna stiinta este ceva foarte grav.

Pana la bucuresti martorul nu s-a stins.
« Last Edit: March 31, 2019, 10:38:21 AM by St3ff »

Xander

  • 341
  • Forester
    • Forester '09
Re: Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
« Reply #4 on: March 31, 2019, 10:54:19 AM »
Uleiul este cel standard, recomandat de Subaru și pus de AKi.L-am primit și eu cand mergeam la ei.Mentiunea era in ideea dacă sti ce aveai înainte de schimbare.
Poți sa ii scrii userului sese de pe acest forum pentru a lămuri interactiunea cu mecanicul.
Sa îți mentionez ca după schimbul de ulei se resetează un counter de diluție, acela deasemenea îți poate alerta martorul de DPF dacă își atinge pragul superior de regenerări. Presupun ca mecanicul care a schimbat uleiul l-a resetat.Se resetează din softul Subaru.
Bine ai venit in lumea Subaru din România, destul de mică de-altfel!


« Last Edit: March 31, 2019, 11:01:04 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.

Re: Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
« Reply #5 on: August 09, 2019, 14:05:24 PM »
Salutare, am si eu aceeasi problema, imi pilpiie martorul de la dpf. Masina e un subaru forester de 2 litrii din 2011. Am inteles un sfat, cica doar gaurit... asta cum se face? E legal? Nu e periculos pentru masina? Multumesc anticipat

Re: Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
« Reply #6 on: August 09, 2019, 14:34:32 PM »
Martorul dpf se aprinde in mod normal in prima faza constant, atunci cand dpf-ul este 85% plin. Ulterior, daca nu se reuseste regenerarea automata si nivelul trece de 100% martorul incepe sa palpaie si trebuie mers obligatoriu la dealer pentru regenerare fortata, automata nu isi va mai face din acel punct.
Acum, daca ti-a aparut direct palpaind, e cel mai probabil alta cauza, probabil dilutia de ulei este peste 10%. Asta se poate intampla in mod natural daca mergi mult cu masina prin oras si el are multe incercari de regenerare.
Pe de alta parte, e posibil sa fi sarit rapid peste 100% si sa nu fi observat tu initial martorul aprins constant. Oricum, AK ar fi trebuit sa iti spuna exact care e problema si eu personal, daca era vorba despre nivel dpf > 100% o lasam la ei in curte. Teoretic daca dpf-ul e suprasaturat si ti se aprinde martorul palpaind, nu isi va mai face regenerare in mers oricat mergi cu ea.

edit: nevermind, am raspuns la un mesaj vechi de juma de an :D

Salutare, am si eu aceeasi problema, imi pilpiie martorul de la dpf. Masina e un subaru forester de 2 litrii din 2011. Am inteles un sfat, cica doar gaurit... asta cum se face? E legal? Nu e periculos pentru masina? Multumesc anticipat
Nu, nu se gaureste. Daca e grav, se incearca sa se curete la ateliere specializate si daca nu si nu, se schimba. Exista modele aftermarket la preturi rezonabile din cate stiu.
Outback V 2015, Forester SH 2009

Xander

  • 341
  • Forester
    • Forester '09
Re: Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
« Reply #7 on: August 09, 2019, 14:36:39 PM »
Salutare, am si eu aceeasi problema, imi pilpiie martorul de la dpf. Masina e un subaru forester de 2 litrii din 2011. Am inteles un sfat, cica doar gaurit... asta cum se face? E legal? Nu e periculos pentru masina? Multumesc anticipat
Întâi încearcă sa îl cureți apoi îl spargi dacă chiar e stricat. Nu e legal evident.
Martorul are și cauze conexe, mai bine mergi la un service specializat sa sti exact ce opțiuni ai. De preferat cumperi alt DPF.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.

Sese

  • 377
Re: Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
« Reply #8 on: August 09, 2019, 15:24:18 PM »


Ca sa clarific inca o data, i s-a explicat la acel moment acelui client motivele pentru care se aprindea martorul DPF.

I s-a explicat si cat dureaza o regenerare DPF, de ce nu se poate incepe sambata la 12 si de ce nu are sanse ca regenerarea sa reuseasca.

Inca o data, astazi, realizez ca nu a inteles nimic.

@kkenny, daca crezi ca dupa 10 ani de boxer diesel nu stim cum sa tratam un martor DPF aprins, astfel incat ar trebui sa ni se lase masinile in curte, ce sa mai zic atunci?

Re: Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
« Reply #9 on: August 09, 2019, 15:36:51 PM »
Poate s-a inteles gresit ce am vrut sa spun, eu nu acuzam chiar nimic. Doar am spus ce as fi facut eu in locul lui, anume ca nu as mai fi mers cu masina din acel moment, dat fiind gravitatea semnificatiei martorului. Nu am spus ca ati procedat gresit, cu siguranta stiati foarte bine ce e cu masina si l-ati consiliat corect.
Outback V 2015, Forester SH 2009

Re: Palpait martor DPF - Forester Diesel 2013 SJ
« Reply #10 on: August 09, 2019, 17:57:08 PM »



@kkenny, daca crezi ca dupa 10 ani de boxer diesel nu stim cum sa tratam un martor DPF aprins, astfel incat ar trebui sa ni se lase masinile in curte, ce sa mai zic atunci?
Nici mie nu mi se pare a zis-o la aroganta. Era doar un sfat de protejare a masinii.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6