Kit reparatie pompa ambreiaj Outback 2.5 2006
Subaru club Romania

Kit reparatie pompa ambreiaj Outback 2.5 2006

Kit reparatie pompa ambreiaj Outback 2.5 2006
« on: May 13, 2019, 16:12:58 PM »
Salutare,
Pornind de la intrebarea mea( pe alt topic) pt un part no la kitul de reparatie pompa ambreiaj si raspunsul lui Mihai de mai jos, o sa continui aici discutia.
Este vorba de un Outback 2.5, din 2006

Nu gasesc in lista, ceea ce inseamna ca a fost pe repede inainte si ca l-am rugat pe userul Boxer sa ma ajute si cu identificarea si cu livrarea.

La ce masina ai cautat? Pune pe topicul tau daca ai si discutam acolo. Mai poti sa te duci la orice magazin de piese si sa ii rogi sa iti faca identificare in baza seriei de sasiu. Ei se uita direct in catalogul de produse.
Dar, repet, depinde de masina. Sa nu fie reper cu totul.

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_50/manipulation/clutch_control_system/illustration_2/
Din ce inteleg eu la pompa de ambreiaj nu exista reper kit de reparatie; S-ar putea alcatui unul din bucati, adica
37232FC000
114130040
37239FC000

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_50/manual_transmission/clutch/illustration_2/
cilindrul receptor are kit de reparatie cu part no 30622AA010 sau 30622AA030

Problema de la care plec este pedala de ambreiaj moale dupa stationari de cateva ore sau peste noapte. Dupa ce fac 10-20 de pompe in pedala isi revine. Cand e moale nu mai reusesc sa cuplez nici o treapta .
Banuiala mea este la circuitul hidraulic pompa-cilindru receptor. Lichid nu pierde, dar pedala de ambreiaj cand functioneaza este f tare si cupleaza cam brusc, deci si ambreiajul (placa-disc) are o problema.

MihaiFlorescu

  • *
  • 11263
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kit reparatie pompa ambreiaj Outback 2.5 2006
« Reply #1 on: May 13, 2019, 16:38:58 PM »
Mda, fix problema asta am avut-o si eu. Problema tind sa cred ca era pe cilindrul receptor combinata cu ceva reglaje pe cursa pedalei. Eu am comandat alt kit de ambreiaj, dar cel vechi arata foarte bine si avea foarte putini km. Dupa schimbare, avea acelasi comportament desi totul era nou (rulment, placa, disc, furca).

La pompa, da. Acele 3 componente sunt suficiente.
Legat de receptor, ai grija la cod. Aparent interschimbabile, kiturile sunt diferite ca diametru al cilindrului. Cred ca primul cod este potrivit pentru tine. Este un cilindru mai mic.

Dupa schimbare, aerisiri peste tot de cateva ori si reglaje de cursa pedala de ambreiaj din tija care da in pompa, daca este nevoie. Tin minte ca doar cateva rotiri aveau un efect destul de pronuntat.
Ai nevoie de cineva cu rabdare sa iti faca aerisirile si reglaj + test de cursa pedala, repatat si tot asa din aproape in aproape pana e ok.
« Last Edit: May 13, 2019, 16:45:01 PM by MihaiFlorescu »
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Re: Kit reparatie pompa ambreiaj Outback 2.5 2006
« Reply #2 on: May 17, 2019, 11:08:56 AM »
Aha, deci ai schimbat intai ambreiaj fara sa umbli la partea hidraulica si problema a persistat. Exact de ce mi-e frica mie.
Si la mine ambreiajul a fost schimbat de fostul proprietar relativ recent ( 20-30k km) dar cred ca a pus aftermarket, inclusiv volanta cu masa simpla. Masina are acum 120k km
Se pare ca ambreiaj aftermarket si Subaru nu prea se inteleg. Voi schimba cu original inclusiv volanta cu masa dubla. La accelerari in tr1 si 2, la turatii in jur de 2000 rpm tremura masina-motorul-cutia; Cred(sper) ca e de la volanta cu masa simpla.

Am rotit/reglat si eu de tija aia pt ca nu decupla suficient chiar si cu pedala la fund. A fost mai bine o vreme, dar apoi a revenit la obiceiul vechi.

MihaiFlorescu

  • *
  • 11263
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Kit reparatie pompa ambreiaj Outback 2.5 2006
« Reply #3 on: May 17, 2019, 11:22:10 AM »
Nu exista ambreiaj original. Exista doar ambreiaj ales de Subaru ca piesa de fabrica. De obicei Exedy sau Sachs. La Outback 2008 este Sachs.
A redline each day keeps the mechanic away. #SaveTheManual

Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Re: Kit reparatie pompa ambreiaj Outback 2.5 2006
« Reply #4 on: May 17, 2019, 13:06:12 PM »
Inseamna ca voi plati pret de "original" pt piesa "aftermarket"...
Oricum in cazul ambreiajului prefer sa dau mai mult si sa beneficiez de garantie pe tot pachetul piese+manopera la serviceul unde se face operatiunea, decat sa iau separat piesa si in caz de garantie sa ma plimb eu ba la magazin ba la service.

marr

  • *
  • 1310
Re: Kit reparatie pompa ambreiaj Outback 2.5 2006
« Reply #5 on: May 17, 2019, 13:47:16 PM »
... prefer sa dau mai mult si sa beneficiez de garantie pe tot pachetul piese+manopera la serviceul unde se face operatiunea, decat sa iau separat piesa si in caz de garantie sa ma plimb eu ba la magazin ba la service.

CORECT !
Asta inseamna sa gandesti practic !

PS: Si la Foresterul SH pe care l-am avut, tot Sachs era producatorul kit-ului de ambreiaj.
La fostul XV nu stiu ca nu am ajuns la faza de schimbat ambreiaj, iar la astea noi ... n-am ambreiaj pe motiv de cevete ...
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Re: Kit reparatie pompa ambreiaj Outback 2.5 2006
« Reply #6 on: May 17, 2019, 13:55:18 PM »
Eu am inlocuit ambreiajul la AK cu piesa de la ei, iar kitul a avut pret f apropiat de ce gaseam sa cumpar individual

marr

  • *
  • 1310
Re: Kit reparatie pompa ambreiaj Outback 2.5 2006
« Reply #7 on: May 17, 2019, 14:05:28 PM »
Ai dreptate - si eu am ”patit” sa-mi fi comandat o piesa ”de pe net” cu livrare in 7 zile si apoi sa am surpriza sa o gasesc la AK pe stoc, la acelasi pret ...
Si cum imi ardea buza sa rezolv rapid problema, uite asa am ramas cu un cot de intercooler nou-nout in portbagaj !
A fost bonus pentru noul proprietar la vanzarea masinii !
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018

Re: Kit reparatie pompa ambreiaj Outback 2.5 2006
« Reply #8 on: May 17, 2019, 16:49:13 PM »
marr, ar fi si mai corect daca unele ( ca sa nu spun multe) serviceuri n-ar avea adaosuri mari la piese . Practic un service ar trebui sa vanda manopera, si pt piese sa puna un adaos corect pt munca pe care o face sa comande piesa. Dar nu prea e mereu asa...
Ambreiajul fiind o piesa complicat si scump de demontat e prea mare bataia de cap sa te duci cu ea la garantie la un magazin de unde ai cumparat-o, stai cu masina demontata, platesti din nou manopera daca e piesa defecta, etc
Dar pt piese care sunt mai usor de demontat merita sa le cumperi singur si la service doar sa ti le monteze, sau sa ti le montezi singur.
Si inca ceva. Unele serviceuri taxeaza mai scump ora de manopera daca vii cu piesele tale. Iar nu mi se pare corect...
Aici vorbesc la modul general despre piata de service, nu fac vreun apropo sau referiri, nici macar nu e vorba de Subaru.
Dar sunt offtopic...