Coolant temperature high warning light
Subaru club Romania

Coolant temperature high warning light

Coolant temperature high warning light
« on: July 31, 2019, 22:41:59 PM »
Salut Subaristilor, sunt fericitul, sa spun asa, posesor al unui Subaru Forester 2009 2.0 benzina 150 cp, si recent martorul de apa palpaia avand culoarea rosie. In fine am procedat la oprirea masinii, verificat repede daca mai are ceva apa in bazinul destinat antigelului, nivel normal, intre timp n-a mai zis masina nimic. Totusi ca un bun detinator de masina :), am dus-o la mecanic la Subaru pe Theodor Pallady.
In prima faza baietii de acolo, au procedat la schimbarea termostatului si au plecat in probe cu masina. In timpul probelor, avand testerul pe ea, citea ceva indicatori in timp real. Mi-au spus ca termostatul a deschis atunci cand temperatura apei a ajuns la 103 grade, si ca totusi raceste destul de incet.
Acum, pentru cei care s-au mai lovit de situatie si/sau cunosc cate ceva despre mecanica, pentru ca sunt un pic pe langa...
1. E ok sa ajunga temperatura asa de mare pana sa deschida termostatul si sa porneasca implicit si ventilatoarele de la radiator?
2. Mi-au spus ca totusi chiar daca merge acum, s-ar putea ca garnitura de chiulasa sa fie ciupita si ca este in principiu nevoie de schimbarea garniturii. Si intrebarea mea este, nu cumva sunt tradat de mecanic si sa imi ia ceva banuti fara sa fie cazul, nu de alta dar nu prea as vrea sa desfaca asa degeaba motorul acela?
3. Cat este de riscanta schimbarea unei garnituri de chiulasa?
Fac mentiunea ca nu am simtit ceva modificari fata de cum trage masina, nu am simtit si nici vazut fum alb pe teava de esapament, nici sa bolboroseasca antigelul in vasul de expansiune.
Multumesc anticipat pentru raspunsurile oferita

Re: Coolant temperature high warning light
« Reply #1 on: August 01, 2019, 00:34:39 AM »
Pâlpâia sau stătea aprins rosu ? După cate îmi aduc aminte, în manual spune ca se aprinde rosu și rămâne asa pana când scade temperatura...
Nu știu care este temperatura normala de funcționare la benzina, dar la mine la diesel nu trece de 92 C în oraș (sta intre 90 și 92)

Ia-ți un cablu VAG-COM 409.1 ( 50 de lei) un soft care citește și înregistrează parametrii mașinii - Romrider (free) si un laptop. Înregistrează un log la un drum de vre-o 30 min prin oraș și vezi la cat sta temperatura.
« Last Edit: August 01, 2019, 18:46:43 PM by Lup_Alb »

Re: Coolant temperature high warning light
« Reply #2 on: August 01, 2019, 00:55:57 AM »
Palpaia, nu statea continuu aprins... momentan masina este la subaru! au schimbat termostatul!

adinegru

  • 1388
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Re: Coolant temperature high warning light
« Reply #3 on: August 01, 2019, 08:12:13 AM »
3. Cat este de riscanta schimbarea unei garnituri de chiulasa?
Cu un mecanic care a mai lucrat la japoneze nu e riscant. Dar costă ~1.000€.
Am scris aici ce și cum https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2555.msg70930.html#msg70930

Dar, întrebare: cât de mult ai forjat mașina de s-a ciupit garnitura de chiulasă?

Re: Coolant temperature high warning light
« Reply #4 on: August 01, 2019, 08:26:57 AM »
Ventilatoarele la sh benzina pornesc la ~102 grade pe viteza mica si ~104 pe viteza mare. Recent am schimbat si eu termostatul deoarece statea la 100 grade constant in mers. Acum scade spre 90 in mers. Termostatul meu deschide la 88 grade, cel oem cred ca la 91, deci 103 ce zic ei acolo nu e temperatura de deschidere termostat, poate s-au referit doar la ventilatoare. Oricum, daca ai avut si ai in continuare nivel constant in vasul de expansiune, nu vad cum ar putea fi de la garnitura de chiulasa, dar nu ma pricep. Eu m-as uita mai degraba la radiator, poate e partial infundat, sau poate pompa de apa nu face treaba ...
Outback V 2015, Forester SH 2009

Re: Coolant temperature high warning light
« Reply #5 on: August 01, 2019, 14:01:40 PM »
Cu un mecanic care a mai lucrat la japoneze nu e riscant. Dar costă ~1.000€.
Am scris aici ce și cum https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2555.msg70930.html#msg70930

Dar, întrebare: cât de mult ai forjat mașina de s-a ciupit garnitura de chiulasă?

Putin dupa mine, sa zic ca deobicei schimb undeva la 3500 4000 rpm si in depasiri sa zic ca urc pana la 5000 dar asta foarteee rar dar fac schimbul de ulei la 10.000 km- 12.000km. - Mi-a transmis mecanicul de la Subaru ca nu ar fi o problema atata timp cat schimb uleiul la timp. :( sa inteleg ca am gresit la faza asta?
Am vazut in cazul tau ca ai schimbat si distributia avand in vedere ca era dat jos motorul. Distribuitia am facut-o anul trecut la 135.000 km, sper sa ma coste mai putin de 1000 de euros:).
« Last Edit: August 01, 2019, 20:46:35 PM by flrn »

Re: Coolant temperature high warning light
« Reply #6 on: August 01, 2019, 18:45:19 PM »
Trebuie sa aduc o corectie la ce am scris ieri:

Un extras din manual.
"This coolant temperature low indicator light/coolant temperature high warning light has the following three functions: Illumination in BLUE indicates insufficient warming up of the engine. Blinking in RED indicates that the engine is close to overheating. Illumination in RED indicates overheating condition of the engine
If the engine coolant temperature increases further, the indicator light/warning light illuminates in RED continuously. At this time, the engine may be overheating. When the indicator light/warning light blinks in RED or illuminates in RED, safely stop the vehicle as soon as possible, and refer to the emergency steps for the case of engine overheating. Refer to “Engine overheating” F9-12. After that, have the system checked by your nearest SUBARU dealer. Also, if the indicator light/warning light often blinks in RED, the electrical system may be malfunctioning. Contact your SUBARU dealer for an inspection."

Interesant ar fi de aflat la ce temperatura incepe sa clipeasca.


Re: Coolant temperature high warning light
« Reply #7 on: August 01, 2019, 20:39:10 PM »
Trebuie sa aduc o corectie la ce am scris ieri:

Un extras din manual.
"This coolant temperature low indicator light/coolant temperature high warning light has the following three functions: Illumination in BLUE indicates insufficient warming up of the engine. Blinking in RED indicates that the engine is close to overheating. Illumination in RED indicates overheating condition of the engine
If the engine coolant temperature increases further, the indicator light/warning light illuminates in RED continuously. At this time, the engine may be overheating. When the indicator light/warning light blinks in RED or illuminates in RED, safely stop the vehicle as soon as possible, and refer to the emergency steps for the case of engine overheating. Refer to “Engine overheating” F9-12. After that, have the system checked by your nearest SUBARU dealer. Also, if the indicator light/warning light often blinks in RED, the electrical system may be malfunctioning. Contact your SUBARU dealer for an inspection."

Interesant ar fi de aflat la ce temperatura incepe sa clipeasca.

Am sa va spun ceea ce mi-au spus si mie mecanicii de la Subaru, cititind "erorile" inregistrate si era vorba de o temperatura de 105 grade atunci cand a inceput sa clipeasca.
Intr-adevar ventilatoarele porneau la temperatura de 103 grade.
Azi mi-au spus ca au plecat cu ea prin oras dupa ce au schimbat termostatul si ca totul decurge normal avand testerul pe ea in timp ce mergea cu ea, maine vor proceda la un drum mai lung pe autostrada sa vada daca se comporta normal si as putea sa o iau, totul ar trebui sa ma duca undeva la 350 de lei cu tot cu manopera.