Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1400 on: April 13, 2018, 08:58:01 AM »
Asa ma gandeam si eu, ca primii 200.000km cu motor stock au fost de vina, nu ultimii 20.000 cu tiuning  ::)
Cred ca toti cei 220000 cumulati au fost de vina iar tuning-ul in ecuatia asta nu isi gaseste locul raportat la felul in care merg eu.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1401 on: April 13, 2018, 09:06:31 AM »
Nu mai retin exact, intre tine si Mihai nu a mai trecut printr-o mana?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1402 on: April 13, 2018, 09:27:13 AM »
La mine(prietenu meu liviu care a intermediat`o intre mine si dragos.. mergea ca cu un OU .. ca i-am explicat ca se poate strica oricand ) ,  pe circuit am fost stock  :D  oricum nu cred ca e relevant ... cutiile cedeaza oricum ai merge si orice ai face ... eu unu am fost impacat cu ideea din momentu in care am cumparat inclusiv GC . Aceeasi gandire o am si la motor .
P.s. prietenu meu horia dupa ce a rezolvat motoru , imediat cum a iesit din rodaj ... a bubuit cutia ,in oras mergand normal .... km 130 k si era a doua cutie deja ::)
« Last Edit: April 13, 2018, 09:28:34 AM by Mihaistan »
Detoate , STI sa fie

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1403 on: April 13, 2018, 09:57:58 AM »
De masina clar nu si-a batut joc nimeni. Adica nici eu si nici cei de dupa. Eu zic ca este o cutie robusta cea de 2001 si micile atentii precum uleiuri schimbate la timp, suport de cutie grupa N etc. schimbate treptele usor si lasat ambreiajul sa-si faca treaba cred ca au ajutat mult sa ajunga la venerabilii km, in conditiile in care toata lumea zice ca transmisia de WRX e slaba si nu  tine.  Vorbim de niste dinti de fier care s-au incalzit, racit si frecat intre ei 17 ani de zile.

Ma bucur ca ai ales sa o repari si pe asta.
Acum grija mare sa scoti toata pilitura din ea, rodaj etc.
« Last Edit: April 13, 2018, 09:59:06 AM by MihaiFlorescu »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1404 on: April 13, 2018, 11:19:09 AM »
Bai real vorbind si eu sunt incantat de ea si e clar ca nu a fost chinuita. Ma uit la multe cutii de 5 trepte care nu au prins 150k deci asta e o exceptie rara.
Eu i-am schimbat uleiul acum 1000km si era curat cel scurs si pilitura era de natura informativa.

Acum la rebuild curatam totul ca la carte si am comandat absolut tot ce era dus, respectiv trenul si pinionul de a doua si ca sa fim siguri am luat toate simeringurile, rulmentii, bucsulite, piulite, etc deoarece as vrea sa o fac sa mai tina 17 ani :) De asemenea totul am luat OE.

Cu ocazia asta o sa pun si bratele fata de Sti si o sa comand niste poliuretan deoarece am bucsile duse la tendoanele longitudinale si la o chestie de fier de pe la diferential care nu stiu cum se numeste :))

Muttley

  • 4913
WRX SW 2002

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1406 on: April 13, 2018, 13:17:55 PM »
Soooo...am urmatoarele dileme...sa poliuretan sau sa nu poliuretan. O parte din bucsi oricum trebuie inlocuite dar unele sunt moft....



De asemenea cat o mai fi si vama la chestia asta:


Muttley

  • 4913
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1407 on: April 13, 2018, 13:25:46 PM »
Wa, te-ai dilit?
Ia bridele alea de pe ebay, din UE!
WRX SW 2002

« Last Edit: April 13, 2018, 13:29:04 PM by Dragos Aron »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1409 on: April 13, 2018, 13:31:50 PM »
Cam asta ar fi cu shipping in RO:


Muttley

  • 4913
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1410 on: April 13, 2018, 13:36:22 PM »
Nu ma intreba pe mine ce sa faci cu banii tai. Insa da, eu le-as lua p-alea "ieftine". La urma urmei sunt niste table cu rol de corset.
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1411 on: April 14, 2018, 00:08:46 AM »
daca tot ai cutia data jos .. vb cu un nea strungar si iti faci alea 2 placi , eu nu as da banii aia niciodata, la sf zile este un 5mt
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4913
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1412 on: April 14, 2018, 07:13:20 AM »
Ce-i drept, sunt imbecil de scumpe pentru ceea ce sunt in realitate :D
Dar Victor, nu e chiaaaaaaaar asa usor sa le faci. Un strungar s-ar scarpina mult in cap. Ideal ar fi un model, sa fie copiate.
Mno, Dragos, spor la batut capul ;)
WRX SW 2002

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1413 on: April 14, 2018, 10:22:06 AM »
Si eu m-am tot gandit sa le fac dar nu stiu nici-un strungar si datorita job-ului nu prea am timp sa alerg cu cutia in portbagaj prin oras asa ca am facut urmatoare chestie:



Daca vreti, contra unui suc de portocale proaspat stors, cand imi ajung le pot imprumuta 1-2 zile sa le replicati :) Ar trebui sa imi ajunga cam exact cand ajung si piesele de cutie :)

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1414 on: June 28, 2018, 10:28:33 AM »
Dupa o lunga perioada, mai exact 2 luni revin si eu cu un update :)

Astfel, povestea cu cutia care a cedat o stiti aproape toti. S-a intamplat intr-o superba seara de primavara la uimitoarea viteza de 30km/h mergand la relanti in treapta 2 spre un semafor....shit happends.

Am luat in calcul conversia la 6mt dar depaseam bugetul considerabil. Dupa aceea am luat in calcul o cutie sh dar cum tind sa fiu tipicar, nu as fi montat-o asa cum era si o desfaceam deci se adunau alte costuri asa ca am ales varianta de rebuid la cutia mea cu piese noi de origine care s-au dovedit relativ accesibile doar ca termenul de livrare initial de 2 saptamani a ajuns sa fie prin Auto Total 7 saptamani.
Am cumparat urmatoarele:
- pinion treapta 2;
- tren fix;
- pinion marsarier si sincron treapta 1/marsarier (acestea au venit o data cu trenul datorita unui update facut de Subaru prin 2004);
- garnituri, simeringuri, piulite, surubele, rulmenti, etc;
- pinionul de treapta 3/4 s-a spart la depresare si a fost inlocuit asap cu ajutorul lui Malakay (by the way...multumesc mult ca mai stateam 2 luni);
Pe langa toate piesele OE am mai adaugat si placile de ranforsare postate mai sus, un short shifter de Sti GC si un extender de 3"pentru schimbator. Desigur, profitand ca masina este in service o perioada mai lunga am mai rezovat cateva aspecte:
- un punct de rugina la aripa stg spate care s-a soldat cu inlocuirea unei portiuni de tabla pe aripa si contra-aripa;
- am roluit buzele de la aripile spate si le-am inchis cu mastic astfel incat in viraje mai stranse sa nu mai atinga talonul anvelopei (atingea un pic cu 8J si et48 cu gume 225);
- am pus poliuretanul si bielete antiruliu din aluminiu cu poliuretan;
- am pus basculele de Sti cu caster 5 grade;
- am fost nevoit sa trec la bara stabilizatoare fata de Sti Hawk pentru a se potri bieletele antiruliu;
- am schimbat capete planetara, burdufe si alte maruntisuri;
- inlocuit garnitura capac chiuloasa stg.
Si pentru istoric, km....parca 221650.

Concluzii:
- cutia functioneaza ireprosabil dar desigur se aud niste chestii noi. Merg pe ideea ca nu exista cutie de genul asta care sa fie silentioasa :)
- o data cu basculele, pe langa caster in plus s-a latit puntea fata cu 1,3cm pe parte deci 2,6cm pe punte;
- am obtinut camber cu suspensia de sedan de -1,3gr stg/dr;
- se simte total diferit directia, este mult mai responsive cu un turn in agresiv;
- datorita poliuretanului, confortul a ajuns la nivel de car tras de boi dar sa dea dracii de nu-mi place :)




MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1415 on: June 28, 2018, 10:36:57 AM »
Misto! Sper sa nu o dai. In momentul acesta nu mai are ce sa se strice la masina. Asta daca softul e facut sa fie safe si masina merge safe. In rest, le-ai rezolvat pe toate. Acum poti sa te bucuri de ea.

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1416 on: June 28, 2018, 11:32:03 AM »
Am terminat-o exact cand mi-a sosit masina de la job si nu o mai folosesc decat in week-end...Daca apare cineva care sa o vrea o dau, pana atunci fac o leaca de rodaj la cutie (cam 1000km) dupa care fac un schimb de ulei :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1417 on: June 28, 2018, 11:53:32 AM »
Foarte bine! Vezi pe topicul meu de la impreza ca am gasit pilitura foarte fina dupa schimbarea rulmentilor si am facut cam 1800 km. Deci clar e bine sa faci un schimb de ulei dupa rodaj.

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1418 on: June 30, 2018, 05:09:01 AM »
500km dupa rebuild-ul cutiei...totul ok :)




MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1419 on: June 30, 2018, 09:02:21 AM »
Ce bine arata!