Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1420 on: July 02, 2018, 11:58:32 AM »
cum a iesit geometria ?
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1421 on: July 05, 2018, 20:57:57 PM »
Fata:
Caster 4 grade stg si 4 dr
Camber -1.3 stg si -1.3 dr
Toe -0.10 pe punte cu -0,5 stg si -0.5 dr

Spate
Camber -0.4 stg si -0,4 dr
Toe +0.10 pe punte cu 0,6 stg si 0,4 dr

Este exact ce mi-am dorit :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1422 on: July 05, 2018, 21:55:51 PM »
Cam la fel am si eu toe in, iar camber este inversat fata-spate. Comportamentul este asa: intra cu avant in curba si apoi, pe la mijlocul virajului imi da cu subvirare.

Presupun ca acum la tine e oarecum mai putin sensibila pe intrare in curba si apoi ai un comportament ceva mai neutru in loc de subvirare? Ca supravirator nu ai cum pe wrx si cu gume aderente.

PS: vorbesc de comportament pe strada, nu de circuit sau rally.
« Last Edit: July 05, 2018, 21:58:52 PM by MihaiFlorescu »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1423 on: July 05, 2018, 22:24:09 PM »
Dap, este destul de neutra. Practic dupa plimbarea de ieri de la Brasov mi-a placut foarte mult. In sfarsit a ajuns sa se simta si sa se comporte cum imi doream.

Chiar daca sunt cu cutia in rodaj (mai am 100km) m-am distrat un pic pe viraje si a fost impresionant de faina masina. Oricum trebuie sa ma reacomodez cu comportamentul.

Totusi, va urma o bara stabilizatoare spate mai groasa :)

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1424 on: July 31, 2018, 13:07:44 PM »
Am mai facut 1000 de km pe drumuri de munte fara probleme si cu un zambet tamp pe fata de cele mai multe ori :) Consumul mediu s-a situat pe la 10,4% deci foarte ok dat fiind ritmul alert in care s-a mers.



Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1425 on: October 11, 2018, 09:22:57 AM »
Neata,

Observ ca nu am mai postat de mult, se vede ca Subaru a devenit fiabil. Totusi sa mai pun un link sa tin topicul alive :)

<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1426 on: October 11, 2018, 09:53:45 AM »
Bomba! De nerecunoscut pentru mine.

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1427 on: October 11, 2018, 12:27:12 PM »
Dap, e chiar ok wagon-ul in varianta asta :) Pe deasupra e si fiabil :)

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1428 on: October 11, 2018, 14:58:39 PM »
Ai si masuratoarea exacta ptr 0-100? Asa, pe inregistrare pare ceva la 5 sec, dar una e 4.8 si alta e 5.7 :)
La ce putere estimezi motorul acum?

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1429 on: October 14, 2018, 03:12:18 AM »
Masuratorile facute sunt urmatoarele:
- prin OBD am masurat best time 0-100km/h - 3,9 sec si 0-104km/h 4 sec dar nu poate fi real datorita latentei de citire la start a obd-ului care este de 0,5-1 sec;
- cu GoPro 7 (care are GPS si accelerometru incorporate) am masurat un timp de 4.8.

Puterea este 278hp, fisa dyno mai jos :)



Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1430 on: November 11, 2018, 00:34:58 AM »
Scurt update la 225800km:
- verificare compresie: 10.4, 10.2, 10.3, 10,1 bari;
- verificare presiune combustibil 7 bari;
- inlocuit rulment stg fata si cap planetara stg fata;
- inlocuit garnitura capac tacheti dreapta;
- reglat frana de mana;
- montat gume de iarna.

Next on the list:
- injectoare de Sti;
- posibil si turbo VF30;
- update soft;
- suspensie noua.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1431 on: November 11, 2018, 10:58:49 AM »
Ce compresie e aia??  :o Parca pe turbo se invartea in jur de 8 si ceva... 11.1 avea SG-ul aspirat varianta de 158 de cai.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1432 on: November 11, 2018, 14:01:20 PM »
:) vb de chestii diferite :)
unul e raport de compresie si alta sunt valorile de presiune relevate in cazul unui test de compresie...

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1433 on: November 11, 2018, 18:53:40 PM »
Asta e clar, doar ca am ratat doua aspecte din calculul meu (cu clasica formula pV=nRT): am subestimat cata presiune adauga cresterea temperaturii aerului (goagal zice asa la prima strigare cca 0.7bar) si am uitat sa adaug si bar-ul existent inainte de compresie :), pe langa supraestimarea pierderilor de compresie chiar si in cazul unui motor bun.  ::)

Deci da, valorile par valide si bune!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4916
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1434 on: February 15, 2019, 15:02:52 PM »
L-am rugat aseara pe Dragos sa ma lase sa-i conduc cotetu', ca n-am mai mers cu WRX-ul meu din toamna.
Nu inteleg de ce nu se vinde. Arata minunat, suna fabulos, trage grozav de jos, se simte perfect masina.
NU incerc sa-l ajut la vanzare, incerc sa inteleg de ce o masina buna nu se vinde la un pret mult mai mic decat investitia. Si n-am sa pot :)

Scuze pentru up. Dar m-a impresionat.
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1435 on: February 17, 2019, 18:52:15 PM »
pt ca romanu se uita pe olx si vedem hawk wrx 2.5 sedan la 5900 euro si dupa vede bug wrx la 9000 euro ... problema e ca romanu rupt in cur nu realizeaza ca in loc sa cumpere o masina de 9k care nu mai bagi bani in ea  doar te bucuri de masina , face el combinatie buna si isi cumpara hawk la wrx la 5000 si dupa '' ie masini proaste subaru '' si masina lui Dragos e scumpa .... ! Masina arata si merge f bine , are istoric complet din ultimii 7-8 ani , MERITA fiecare banut daar traim in Romania :)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1436 on: February 17, 2019, 19:44:26 PM »
Bai THX de feedback cu privire la family wagon dar acum am nevoie de ajutorul vostru :)

Dat fiind ca rezolv cu Mihai Stan zilele astea cu achizitionarea altor amortizoare KYB rosii de STI (la fel cu cele pe care le am acum care clancane o leaca) trebuie sa mai fac si niste upgrade-uri (generate si de intrarea pe Prejmer de ieri). Eu am ajuns la urmatoarea configuratie dar as prefera sa ma ajutati si voi cu o un feedback (daca se poate argumentat) cu privire la alegerile mele:

- front ARB Whiteline 24mm reglabila in 2 puncte (de Hawkeye  deoarece am basculele deja - momentan am bara de 20mm OE de Hawk) - https://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=BSF33XZ&sq=30606

- rear ARB Whiteline 24mm reglabila in 3 puncte  - momentan am bara de wagon de 17mm (groaznica) - https://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=BSR33XZ&sq=29825

- mount kit bara spate Whiteline 24mm - deoarece au fost destule cazurile semnalate pe Nasioc cand suportii OE au cedat in urma upgrade-ului - https://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=KBR21-24&sq=29893

- flanse fata Whiteline - +0.75deg caster/-0.5deg camber - deoarece vreau sa cresc camber-ul pana pe la -2 grade - https://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=KCA335&sq=29865

De mentionat ar mai fi existente:
- brate fata Hawk STI JDM;
- amortizoare KYB rosii STI;
- arcuri Prodrive;
- absolut toate bucsile sunt din poliuretan;
- bieletele de la barele stabilizatoare sunt din aluminiu cu poliuretan.

Ce as vrea sa obtin:
- o diminuare a subvirarii;
- un comportament mai neutru si un ruliu diminuat.

Comfortul nu ma intereseaza, asa cum ati vazut copilul adora masina :)

Muttley

  • 4916
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1437 on: February 17, 2019, 21:08:14 PM »
N-as lua reglabila fata. Adica daca ai reglabila spate, la ce-ti trebuie?
Suportii spate sunt obligatorii, desi se pot intari cei oem.
Flansele alea excentrice, zic unii, sunt de proasta calitate. Desi ideea e faina rau.
Eu am sa-mi iau pentru extra-caster candva, ca raman cu bratele de wagon, care-s mai de mers la piata.
WRX SW 2002

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1438 on: February 17, 2019, 21:17:34 PM »
N-as lua reglabila fata. Adica daca ai reglabila spate, la ce-ti trebuie? - as lua ca sa ma pot juca un pic cu setarile mai ales ca nu am avut pana acum si nu stiu exact cum se simte distractia. Oricum, intre reglabila si normala este o diferenta de 100lei asa ca....
Suportii spate sunt obligatorii, desi se pot intari cei oem - prefer sa fiu sigur ca fac o treaba buna ca sa nu mai stau pe urma sa imi bat capul
Flansele alea excentrice, zic unii, sunt de proasta calitate. Desi ideea e faina rau. - am citit si eu chestii naspa dar pana la urma eu fac maxim 5000km pe an cu masina asta asa ca daca ma tin 20k e perfect. Whiteline cica ar zice ca au garantie 3 ani sau 60k km dar macar sa tina 20-30k
Eu am sa-mi iau pentru extra-caster candva, ca raman cu bratele de wagon, care-s mai de mers la piata - eu am bratele deja si am caster cam 4 grade dar nu pot sa trec de -1,5 camber si as vrea macar -2

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1439 on: February 17, 2019, 21:21:32 PM »
Subvirarea o diminuezi bine doar daca ii mai dai niste cuplu pe spate  >:D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon