Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

moguai

  • 2814
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #820 on: November 16, 2015, 13:07:14 PM »
am trecut si eu pe lista de cumparaturi tactrixul. tot pt urmarit detonatii...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #821 on: November 16, 2015, 14:09:47 PM »
la tabelul de sus, cel cu denumirea "Airflow ranges (g/s)" sunt ideale valori in intervalul -5  / +5 % , acest tabel reprezinta daca ecu a invatat sa adauge (valori cu plus) sau sa scoata (valori cu minus) benzina din amestec in functie de cat aer a intrat in motor (acele grame / secunda ) si ce AFR a masurat lambda 1

in tabelul mare, din mijloc, idealul este sa ai valori de 0 peste tot cu IAM-ul la maxim (16 pe ecu 16 bit si 1 pe ecu 32 bit)
valorile negative din tabelul din mijloc reprezinta valoarea cu care ECU a invatat sa reduca timing-ul (avansul) pe acea combinatie de rpm / engine load pentru ca a avut knock/detonatii repetate pe acea zona ...

alta chestie de retinut ar fi ca knock-ul este mai periculos cand are loc la ture mari / engine load mare -> adica coltul dreapta jos al tabelului din mijloc, si din acest punct de vedere learning view-ul aferent mol evo  nu este tocmai stralucit ...


MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #822 on: November 16, 2015, 14:51:37 PM »
Ca cifra octanica previne knock e una, deci ne uitam la tabelul din mijloc si clar e ca motorul meu merge mai bine cu OMV si Rompetrol, chiar daca una e 100 si alta e 98.

Acum interesant este partea de compensare lean/rich. Pe OMV vad ca adauga multa si apoi scade multa, pe cand cu Rompetrol e o variatie mica.
Cum se explica asta? Factori externi sau o benzina care arde mai bine decat alta?

@moguai: cum ai cablul trebuie sa stai o zi doua pe romraider ca sa iti iei toate driverele si softurile necesare. Apoi sa incepi lectura cu urmatoarele cred eu:
Definitii ale parametrilor - http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4271
Cum sa faci un log util - http://www.romraider.com/forum/topic5384.html
Cum sa citesti un log - http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=6156

Unele sunt foarte scurt descrise si altele presupun ca ai deja un bagaj de cunostinte si sunt mai greu de inteles. Pentru toate acestea exista andea :D Dar citeste si tu inainte la FAQ pe romraider ca sa nu il mai stresam toti pe om cu intrebari banale.
« Last Edit: November 16, 2015, 14:54:40 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #823 on: November 16, 2015, 15:34:02 PM »
fuel trims-urile variaza continuu (in functie de temp. exterioara, umiditate, altitudine, etc ...) deci +/- cateva puncte cat timp sunt in intervalul dorit nu conteaza


Muttley

  • 4913
Răspuns: Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #824 on: November 16, 2015, 17:30:13 PM »
Ca cifra octanica (ridicata) previne knock e una...
Aici cred ca e o mica confuzie.
Asta ar fi fost valabil la un motor lipsit de flexibilitate a avansului la aprindere. Injectiile moderne stiu insa sa-si ajusteze curba de avans astfel incat detonatia sa nu apara.
Mai degraba as spune ca CO mare permite avansuri mai mari, ceea ce la un turbo se traduce sigur in mai multa putere (+ consum mai mic).

Ce spune andea e chineza clar. Va trebui sa-nvat limba asta...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #825 on: November 16, 2015, 17:49:47 PM »
incerc sa ma exprim cat mai inteligibil dar ... am si eu limitarile mele :)

dpdv al avansului si al modului de ajustare al acestuia situatia este usor diferita fata de cum crezi si incerc sa ilustrez printr-un exemplu super simplificat:

1. ecu este setat (de fabrica sau de tuner) sa foloseasca 20 grade avans maxim
2. el incearca sa aplice 20 de grade
3. daca nu sesizeaza knock este fericit si foloseste in continuare 20 de grade
4. in momentul in care sesizeaza knock reduce acest avans cu 1.4 grade
5. daca in continuare sesizeaza knock reduce cu alte 1.4 grade
6. daca nu sesizeaza knock creste cu 0.35 grade
7. daca nu sesizeaza knock creste din nou cu 0.35 grade
8. daca nu sesizeaza knock tot creste in pasi de 0.35 pana ajunge inapoi la 20 de grade
9. jocul asta de-a crescutul si scazutul se repeta continuu si rapid atata timp cat ecu nu este la 20 de grade

Deci, dupa cum iti dai seama problema este ca ECU nu porneste de la un avans mai mic pe care sa incerce sa il creasca in anumite conditii ci porneste de la un avans mai mare si tot timpul incearca sa revina... adica avand  benzina mai proasta tot timpul va avea knock incercand sa revina la timingul setat. Si sunt motoare mai bine construite si mai rezistente la knock (VW de exemplu :) ) care pot functiona cu astfel de strategii dar cel de Subaru nu este tocmai rezistent la knock din pacate ...

Si poti privi cifra octanica ca reprezentand in primul rand rezistenta la knock fara nici o confuzie ...

https://www.carthrottle.com/post/engineering-explained-high-vs-low-octane-petrol/   are poza cu un Subaru :)
« Last Edit: November 16, 2015, 17:53:48 PM by andea79 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #826 on: November 16, 2015, 18:11:58 PM »
Merci andea pentru interventie. In traducerile mele simplificate Subaru are un motor si un soft mai putin disponibile sa accepte deviatii mari fata de setarile ei idealiste.

Pentru ca ... made in Japan.
« Last Edit: November 16, 2015, 18:14:51 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #827 on: November 16, 2015, 18:44:23 PM »
Preferinte pentru log? excell direct sau facem piramide colorate? :D

Muttley

  • 4913
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #828 on: November 16, 2015, 18:45:32 PM »
Nu stiam ca pleaca de la avans mare. Retrag. TOT!  ;D
Mersi pentru explicatie.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #829 on: November 16, 2015, 20:06:48 PM »
bine, am zis sus ca este simplificata explicatia,  tehnic vorbind dupa un ecu reset ecu porneste cu un avans mai mic (prin reducerea IAM -ului) dar va incerca constant sa ajunga la avansul "maxim" setat
si bineinteles ca trebuie tinut cont si de afr si de boost - doar putem rula avans mai mare cu afr mai bogat si/sau boost mai mic dar per ansamblu asta se intampla si combinatia avans/afr/boost setata oem nu este tocmai intelegatoare cu benzina de proasta calitate ... si nici motorul cel mai rezistent la knock

pentru varianta extinsa a explicatiei vezi aici
http://www.romraider.com/forum/topic1840.html
« Last Edit: November 16, 2015, 20:28:35 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #830 on: November 16, 2015, 20:12:55 PM »
legat de loguri, csv-ul generat de logger este tata lor :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #831 on: November 17, 2015, 10:31:06 AM »
https://drive.google.com/folderview?id=0ByNqP8DoD-dTcmVCcm5KNjFNUlk&usp=sharing

Am asa:
- o plecare usoara de pe loc in treapta 1 pana pe la 3800 RPM mai mult de test facuta
- o accelerare moderata (maxim 1/2 pedala) in treapta 2 de la 1200 pana pe la 4850RPM
- acceleratie full in treapta 2 de la 1250 pana la 6500 RPM

*unele valori din boost sunt eronate din cauza excelului care nu a vrut sa transforme in text desi am bifat si mi-a luat ca numar, eliminand un 0. Dar am verificat si nu sare de 14.4 psi (14.5 fiind maxim din cate am vazut pe net)
*interesant cum functioneaza pompa, doar in 3 trepte: 33% 66% si 100%. Imi imaginam ca are mai multe trepte. Deci inseamna ca un regulator de presiune este crucial sa functioneze corect.

andea, cand ai tu timp, te rog sa arunci un ochi. Nu stiu cum sa interpretez variatiile de AFR fata de Final Fueling Base. Pe 2_full_acc mi se pare ca e cam bogat pe ture mari. Dar poate face asa ca sa evite knock la turatie mare?
Sau asta e treaba de care vorbeste lumea la tuning ca poti sa cresti boost-ul (cantitatea de aer) pentru mai multa putere, atata timp cat ai rezerva suficienta de benzina? ceea ce clar mie imi spune ca este in acel interval.
Sau .. poate e doar turbina de WRX care isi pierde suflul dupa 5500 RPM, cum se observa la PSI si ECU anticipa un volum de aer mai mare?
« Last Edit: November 17, 2015, 10:39:56 AM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #832 on: November 17, 2015, 11:36:44 AM »
cu spuneam, pentru log-uri format-ul ideal este csv nu alt excel prelucrat ...
csv-ul poate fi folosit si cu utilitarul de aici https://github.com/vimsh/mafscaling pentru a vedea rapid reprezentarea grafica a datelor ...
o sa ai tot timpul diferente intre target afr si afr-ul real -> o sa vezi mai bine grafic probabil daca/cum se urmaresc curbele celor 2 (si un mic mic delay intre target si masurat)

poti citi si http://www.clicksoft.ro/A-Subie-Newbie-Tuning-Guide-1_0.pdf ca sa intelegi mai bine cum functioneaza una alta

a/f sensor #1 nu este reliable la ture mari , de aceea se folosesc sensori wideband

oricum per ansamblu informatiile sunt prea putine, prea putine coloane ma refer
si cum am mai zis, in selectia coloanelor este important scopul urmarit  - adica ce cauti / vrei sa identifici mai exact ...

oricum este ok ca sa te familiarizezi cu modul de functionare al chestiilor ...

http://www.clicksoft.ro/romraiderlog_20140623_221004.csv
ceva log luat la nimereala  - nu mai stiu daca este de la mine sau altcineva dar nu conteaza - ca idee de campuri selectate ... sa poti urmari si daca/unde ai knock printre altele ...

si cum spuneam daca urmaresti mersul sacadat -> mergi cu logger-ul pornit si chiar dupa ce ai avt astfel de mers opresti logger-ul ca sa stii ca pe finalul fisierului ai avut conditiile cautate ..
« Last Edit: November 17, 2015, 11:41:47 AM by andea79 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #833 on: November 17, 2015, 12:24:30 PM »
Pentru inceput vreau sa vad daca merge ok motorul, daca face boost cat trebuie, daca AFR-ul este in parametri, daca am knock, daca ECU reactioneaza prompt si corect la informatiile venite de la senzori.

In mare m-am lamurit ca e ok ceea ce am vrut eu sa aflu din putinii parametri logati si dupa learning view.

Merci de link-uri!

Muttley

  • 4913
Răspuns: Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #834 on: November 19, 2015, 14:44:34 PM »
PS: Capacul de la vasul de apa este identic cu cel de la radiator?
Nu, nu este. Deschide mai devreme, are marcat pe el 108kPa, in timp ce ala de la radiator 137 parca.
Sper sa te ajute, asa, tarziu.

Bine de stiut pentru altii:

- rulmentii din diff-ul central ar pica pe la 100-120k dar semnele apar mai tarziu. E bine sa fie schimbati preventiv
Mihai, alea-s mile sau kilometri? Daca-s kilometri, e cam de porc faza, inlocuirea nu-i deloc simpla.
WRX SW 2002

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #835 on: November 21, 2015, 14:31:29 PM »
mihaitza felicitari, absolut senzational timp, e racheta rau masina toate cele :D
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #836 on: November 21, 2015, 14:33:19 PM »
Vagonul racheta!! 2:05, not bad, not bad  ??? ??? ne ascunzi ceva?

« Last Edit: November 21, 2015, 14:35:24 PM by dan.pavel »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #837 on: November 21, 2015, 14:36:22 PM »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #838 on: November 21, 2015, 15:10:23 PM »
felicitari mihaita ai rupt norma azi !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #839 on: November 21, 2015, 15:14:30 PM »
Cum man 2.xx?  1:90 :D sa fiu si eu cu lumea buna sub 2 :) :D  8)

Mda, am dat si eu prima gusa pe Motorpark. Ce sa zic, greseli de incepator, nerabdator sa intru in curba, frica de suspensie si understeer am stat mult pe frane si devreme pana am fiert lichidul, circuitul e mai tehnic decat credeam. Sunt niste serii de curbe ce trebuie invatate.

In rest masina s-a comportat ok pentru starea ei. Cauciucurile sunt spectacol. Daca nu le aveam, sigur ieseam de pe circuit cu suspensia actuala.

Circuitul se potriveste ok pe cutia de WRX doar ca e cam rupere pe niste retrogradari din 3 in 2 pe franare din scurt. Partea buna e ca sunt niste curbe stranse si boost in mid range + tractiune integrala m-a ajutat sa bat un lexus is250.

Partea mai putin placut e ca la intoarcere am observat ca nu mai face boost. Cand am ajuns am observat tija de la actuator blocata pe deschis. Am incercat sa o misc dar nimic. Niste turat, dar degeaba... o sa mai incerc asa. Daca nu, trebuie desfacuta si curatata.

Partea buna la placute e ca a disparut vibratia. Cred ca s-au mai curatat si ele si discurile. Mersul in oras nu prea face bine.

In rest, sa ne vedem sanatosi la anul cand sper sa ma prezint mai bine.
« Last Edit: November 21, 2015, 15:18:08 PM by MihaiFlorescu »